Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osta wekkuli multa. Meleke täys purkki. Saat femmal. On litran tai kahen purkki.Ja vielä kiperä kysymys: Mistä tuota nitromorsea saa?
Mites wekkuli kiilloitus onnistui, vai teitkö jo? Pistä kuvaa kehiin. Oliko karkee sorvausjälki?Biltemassa näyttäis lumppulaikka löytyvän (kiillotuslevy, puuvillaa, tuotenro. 19-2039), kuten varmaan myös muut pensselit, pesusienet yms. jynssyttimet. Nitromorssit sitten Specziltä, autoglym metal polish Hessumobiilista ja porakone ja kiiltävät vahat siivouskomerosta. Jatkojohto varastosta.
Pyörän nostan takapukille ja etuosan auton tunkilla/lankkutsydeemillä (ideoin äsken ihan itse). Näin saan näppärästi molemmat fillarit ilmaan ja huomenillalla kiiltää jo!
![]()
Etuvanteen sain lauantaina tehtyä, mutta kyllä siinä jyystäessä 5-6 tuntia meni. Sitten loppui aika. On se aika kovaa hommaa, tuntui että mulla on maalit aika tiukassa, piti vetää aika monet nitromors-käsittelyt ennen kun tuli valmista. Noh, etupäästä tuli mielestäni hyvä. Sorvinjäljet siellä on, mutta ei ne mua juurikaan häiritse. Kyllä se kiiltää ja pitää katsoa alle metrin etäisyydeltä, että urat erottaa. Ihan ok.Mites wekkuli kiilloitus onnistui, vai teitkö jo? Pistä kuvaa kehiin. Oliko karkee sorvausjälki?
Mitä maksaa toi glymin metalpolish? Tarttis ittekin hommata sitä. Ja miten oot/olette käyttäneet sitä? Eli siis jollain rätillä vaan hinkanneet vai esim. jollain laikalla?Ton homman tekee kyllä kevyeen itsekin.
Maalit pois maalinpoistoaineella ja sen jälkeen hiot 1200 tai 2000 asti ne reunat. Sitten voikin käsin kiillottaa reunat glymin metalpolishilla.
Itse en jaksanut kun 600 asti hioa vantet ja sitten kiillotin.
Mikäli takahaarukka on eloksoitu, niin sen eloksoinnin poistoon on hyvä käyttää kodinputki miestä.Aiheeseen palatakseni, voiko takahaarukan kiillottaa samalla lailla?
Ei missään nimessä saa sorvata...Tietääkö kukaan missä kyseistä hommaa tehtäisiin ja paljonko lysti maksaa? Tavat lienevät sorvaus tai maalin poistaminen hiomalla/myrkyillä. On kuulemma sen verran hommaa, että mieluumin maksan jollekin joka sen osaa, kuin alan pihamaalla niitä itse räpeltämään ja pilaamaan vanteet![]()
siis tarkoittaa että laittaa sorviin kiinni vanteen, ja sitten hiomapaperilla poistaa maalin.Ei missään nimessä saa sorvata...Tietääkö kukaan missä kyseistä hommaa tehtäisiin ja paljonko lysti maksaa? Tavat lienevät sorvaus tai maalin poistaminen hiomalla/myrkyillä. On kuulemma sen verran hommaa, että mieluumin maksan jollekin joka sen osaa, kuin alan pihamaalla niitä itse räpeltämään ja pilaamaan vanteet![]()
Vanhaa aihetta hieman nostaakseni...Nitromorsea saa hyvin varustellusta maalikaupasta.
Tuon lumppulaikan löytäminen oli hankalinta, ei ollut missään Starkilla tai K-raudassa. Löyty sit jostain pikku raksatavara liikkeestä.