• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vandaaleja liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei, en dramatisoi, pysyn ihan arkirealismissa. Itse kuten muutama muukin tässä ketjussa on aiemmin todennut ettei ne renkaat siihen mutkaan ole sinällään siististi vierekkäin tippuneet, kyllä ne on aseteltu suurella todennäköisydellä ja tiettyä tarkoitusperää silmälläpitäen. Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle ja osa ei edes pääse sinne asemallekkaan asti, tuntuu että nämä jälkimmäiset on kasvava ryhmä.
biggrin.gif
Tää on taas sitä jeesustelua, kun itse alkaa saavuttaa keski-ikää  
smile_org.gif
. Trust me sama vaihe itselläkin menossa tosin yli kaksi vuotta on tullut lastenkodissa oltua töissä joten kyllä näki sen nuorison "huonommankin" puolen. Ei ne kaikki ole mätiä.

Toisaalta sinänsä ironiaa, että mulla on 3kpl sellaisia 20 euron kunnon liinoja ja isällä pari kappaletta 4 euron liinoja. Tietää kyllä missä ne mun liinat on, kun peräkärry on porukoiden...

Tämän aamun (06.50) havainto Keravalta: Vanhempi japsi farkku tulossa sipoosta päin, kääntyi motarin rampille Hkiin; takaluukku kaasujousien varassa ylhäällä täysin auki,paksissa näytti olevan rälläkkää,akkuporakonetta ja työkalupakkia yms pientä "sälää" eli ei mitään suurta mikä olisi estänyt luukun sulkemisen.Eli oliko motarilla aamulla käsityökaluja Keravan kohdalla?? Ja jatkoa seuraa: Vkonloppuna museotien Virojoen päässä auton peräkärryssä valurautainen amme alassuin lavalla eikä minkäänlaista liinaa kiinni, 60kmh alueella ajeltiin vaan "varovasti" 40 kmh. Tuli vaan mietittyä että oiskohan etulaita kestänyt kunnon jarrutuksen..Piittaamattomuutta vai mitä lie
kaboom.gif

Klapejahan tuolla on ollut jo jonkin aikaa Inkoossa pitkin Tähteläntietä. Kivahan se niitä on väistellä, ei tule duunimatka yksitoikkoiseksi.
Samaten noi vastaantulevat BMW merkkiset nelirenkaiset pelit tuntuu olevan semmosia joita joutuu väistämään kun väkisin yrittävät syliin tunkea.
Kummasti tosin puikkaavat takasin jonoon kun ei väistä... tai ainakin tähän mennessä ovat menneet... sopivasti hivottelemalla saa hyviä ilmeitä aikaseks...

mikkelissä kakarat heittivät kiviä ohitustien yli kulkevalta pyörätiesillalta ja osuivat serkun kuoma-auton tuulilasiin aivan kuskin pään kohdalle. ei onneksi tullut aivan läpi ja kaveri jatkoi seuraavalle liittymälle kun oli perävaunussa kaivinkone kyydissä.soitti heti poliiseille jotka tavoittivat pienet terminaattorit paikan päältä.kuinka ollakaan yksi kullannuppu olikin poliisin poika. et silleen.

Tossa kun oli juttua tosta peräkärryn lastaamisesta, niin tulipa mieleen eräs tapaus parin vuoden takaa:
Olin autolla ajamassa töihin ja laskeuduin rampista motarille, edessä ajeli joku sankari arviolta 60km/h kuomullinen kärry perässä. No tein pikaisen tilannearvion ja kiihdytin rapsakasti ja siirryin vasemmalle kaistalle ohittaakseni tuon sankarin. Vaan annappa olla, juuri kun olin saavuttamassa kyseistä autoa alkoi tuon auton perä heittelehtiä holtittomasti ja eikös se kiepsahtanut suoraan eteen keula minua kohti, kärry kiepsahti kylelleen muistaakseni keskikaiteen ylikin..
omg.gif
Sain pysäytettyä oman auton n.2metrin päähän kyseisen auton keulasta. Siinä sitten "ohituskaistalla" ihmettelin että wat häpend!? Alkoi jo jänskättämään et koska joku täräyttää minun perään, hätävilkkukatkaisijaakin etsin hetken, koska auto oli minulle melko uusi..
nixweiss.gif
No poljin siinä jarrua että takaa tulevat tajuaisivat väistää, samalla soitin hätäkeskukseen. Lisäonnettomuuksilta tuolloin onneksi vältyttiin, mutta ainekset oli kyllä paljon pahempaankin!!

Siinä sitten poliisien kanssa juttelin ja niinhän se oli, että uguli oli kuormannut kärryn liian takapainoiseksi
kaboom.gif

Olihan tässä viime viikolla Hesarissa juttu että Hämeenlinnassa oli ensin pudonnut rekasta joku perkeleellinen teräsputki liikenneympyrään ja samana päivänä jostain kuorma-autosta oli siellä tipahdellut perustusharkkoja (Leca?) moottoritielle. Kun poliisi oli alkanut seurata harkkojälkeä oli sen päästä löytynyt täysin sitomaton kuorma ja ajokortiton kuski  
062802jumpie_prv.gif

Satuin kerran Tarvontiellä ajamaan ohi kun Ikean kohdalla selviteltiin hässäkkää joka oli jälkien perusteella mennyt näin: Turusta päin tulossa ollut koppikärryä vetänyt paku oli omalle kaistalleen palatessaan pussannut kärryllä oikeata kaistaa ajanutta jäteautoa. Pakuyhdistelmä oli spinnannut 180 astetta ja päätynyt pientareelle nokka tulosuuntaan eikä roska-auto ollut edes ajanut päälle. Mahtoikohan pakukuskia jänskättää yhtään?

Back