• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valoissa toisen takaa lähettäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HarriS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mietin, että josko viksusti valoihin menhän rinnakkain (samalla kaistalla, ei viiä sitä "ylimäärästä" paikkaa jonossa...), niin lähteekös siitä sitten se ensimmäisenä (yhteislähöt todetusti hankalia):

- ekana viivalle jarruttanu?
- vasemmalla puolella oleva?
- oikealla puolella oleva?
- herkemmän kytkinkäen ommaava?
- kuski, jolla on enemmän kyykky vai enemmän-kromia-jalkojenvälissä?
- nopeammat reaktiot omaava?
- härskimpi?
- isomman vehkeen (mp:n) haltija?
- jos eri sukupuolta, niin mies vai nainen?

vasemmalta lähdetään aina ensin. mutta näköjään käytännössä nopeat syövät hitaat.

Eikös se etummainen lähe aina ensin,oli sitten liikkeellä autolla tai prätkällä.Kai meitä kaikkia koskee samat liikennesäännöt,vai??!!

- ekana viivalle jarruttanu?
Oikein. Mistä viivasta tässä olikaan kyse?
biggrin.gif

Eikös se etummainen lähe aina ensin,oli sitten liikkeellä autolla tai prätkällä.Kai meitä kaikkia koskee samat liikennesäännöt,vai??!!
ei tietenkään koske! lue vaikka .orgista  
biggrin.gif
Ei koskeneet liikennesäännöt sitäkään sankaria, joka tänään Espoon keskustassa lähti liikennevaloista oikealta kaistalta suoraan kaikkien edelle, vaikka oikealta kaistalta sai ryhmitysmerkkien mukaan vain kääntyä oikealle. Risteyksen jälkeen jatkaa vain yksi kaista, joten kaverin piti vaihtaa kaistaa jo risteysalueella. Tätä näkee valitettavan usein.

Mikä saa monet käyttäytymään liikenteessä idioottimaisesti, kun alla on moottoripyörä? Ollaan niin pirun kapinallisia!

biggrin.gif
Ei koskeneet liikennesäännöt sitäkään sankaria, joka tänään Espoon keskustassa lähti liikennevaloista oikealta kaistalta suoraan kaikkien edelle, vaikka oikealta kaistalta sai ryhmitysmerkkien mukaan vain kääntyä oikealle. Risteyksen jälkeen jatkaa vain yksi kaista, joten kaverin piti vaihtaa kaistaa jo risteysalueella. Tätä näkee valitettavan usein.

Mikä saa monet käyttäytymään liikenteessä idioottimaisesti, kun alla on moottoripyörä? Ollaan niin pirun kapinallisia!
En ollut minä, mutta vastaan silti. Normijuttua. Jos muut liikennevaloissa seisojat on autoja, niin aika nohevasti pääsee sieltä jonon keulille häritsemättä ketään. Keltään pois ja ketään vaarantamatta. Sou vat?

Pari päivää sitten Kampissa joku painoi pärrällä moottori ulvoen vasemmalle ryhmittyvien kaistaa suoraan, kun piti päästä jonon ohi. Seisoi sitten parin sadan metrin päässä valoissa, kun sain sen kiinni. Olipa kannattava ohitus... Jos olisi polliisit olleet vieressä, niin olisi saanut maksulapun.

Mikä helvetti muuten on "hallittu riski"? Jos riski on hallittu, se ei enää ole riski. Päätön ylinopeus on aina riski, eikä ikinä hallittu.
033102ass_1_prv.gif

Mikä helvetti muuten on "hallittu riski"? Jos riski on hallittu, se ei enää ole riski. Päätön ylinopeus on aina riski, eikä ikinä hallittu.
033102ass_1_prv.gif
mää oon ymmärtänyt tään hallitun riskin silleen, et kun sen ottaa voi ajaa kuudenkypän alueella 2 markkaa lasis ja kun muistaa olla vielä vaarantamatta muita kuin itsensä niin se on yleisesti hyväksyttävää, eikä mikään voi mennä vikaan.

harmi sinänsä kun näitä hallittuja riskejä ei ollut markkinoilla aikaisemmin.

033102ass_1_prv.gif
Kaikki ovat varmasti kanssasi samaa mieltä siitä, että päätön ylinopeus ei ole hallittu. Siitä se vääntö kai tuleekin, että mikä luokitellaan päättömäksi ylinopeudeksi.

Elämä on hallittua riskiä. Joka ainoa kerta liikenteessä otat riskin. Riskiksi lasketaan mm. muiden tienkäyttäjien arvaamaton toiminta, oman keskittymisen herpaantuminen, oman keskittymisen suuntautuminen epäolennaiseen, sairauskohtaus, tekninen vika ajoneuvossa ymym.

Mikä tahansa näistä asioista voi aiheuttaa kuolonkolarin, vaikka olisit vakaasti päättänyt ajaa liikennesääntöjen mukaan. Koet hallitsevasi tilanteen, mutta tosielämässä on liikaa muuttujia, että voisit 100% varmuudella sanoa kaiken menevän taatusti ongelmitta.

Jokainen päättää itse sen, minkä kokee liian suureksi riskiksi ja mikä on vielä hallittavissa. Sinä ilmeisesti tulet autuaaksi uskossasi, että liikennesäännöt = ei riskiä.

033102ass_1_prv.gif
mää oon ymmärtänyt tään hallitun riskin silleen, et kun sen ottaa voi ajaa kuudenkypän alueella 2 markkaa lasis ja kun muistaa olla vielä vaarantamatta muita kuin itsensä niin se on yleisesti hyväksyttävää, eikä mikään voi mennä vikaan.

Jes! Loistavaa! Hyvä Tupperi!!! Sä alat oppimaan. Ei tässä turhaan ole paasattu tästäkään asiasta.

033102ass_1_prv.gif

Jes! Loistavaa! Hyvä Tupperi!!! Sä alat oppimaan. Ei tässä turhaan ole paasattu tästäkään asiasta.
vanha mopsi oppii hitaasti uusia asioita
biggrin.gif

biggrin.gif

En ollut minä, mutta vastaan silti. Normijuttua. Jos muut liikennevaloissa seisojat on autoja, niin aika nohevasti pääsee sieltä jonon keulille häritsemättä ketään. Keltään pois ja ketään vaarantamatta. Sou vat?
Ajatko samalla tavalla autollakin? Vai oikeuttaako moottoripyörä rikkomaan sääntöjä?

Olen ilmeisesti ymmärtänyt ihan väärin. Työkaveritkin kyselevät, että kestääkö työmatka moottoripyörällä paljonkin vähemmän, kuin autolla. Olen vastannut heille, että saman se vie kuin autollakin.

edit: Kirjoitusvirhe korjattu.

biggrin.gif

Ajatko samalla tavalla autollakin? Vai oikeuttaako moottoripyörä rikkomaan sääntöjä?

Olen ilmeisesti ymmärtänyt ihan väärin. Työkaveritkin kyselevät, että kestääkö työmatka moottoripyörällä paljonkin vähemmän, kuin autolla. Olen vastannut heille, että saman se vie kuin autollakin.

edit: Kirjoitusvirhe korjattu.
En tietenkään. Ainoastaan moottoripyöräillessä mulla on asennevamma
talktohand.gif
.

Se on ihan hirveetä kun te sillälailla slipppttttttaaaiiilette...........
Ihan hirveetä. Toivottavasti te lopetatte sen äkkiä ennen kun käy ihan hirveesti!
biggrin.gif

Back