• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valoissa toisen takaa lähettäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HarriS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mietiskelin tuossa töihin tullessa kun tuollainen tapahtui. Olin siis ekana pysähtyneenä punaisiin. Kuulin, että taakse tuli toinen pyörä, kylkeä näkyi peilistä vähäsen kun vilkaisin. Valo vaihtui ja lähdin liikkeelle niin tämä sankari rääkäsi kunnon kiihdytyksen takaviistosta ohi. Ei olis paljon tarvinnut horjahtaa sinnepäin. Olis tullut siihen vierelle edes, jos niin kiire oli. Tai sitten oli hienoa vain näyttää kustomistille kunnon lähtöjä, en tiedä.

Minusta ei kovin hyvä idea, mitäs mieltä muut?

Juu ei ole kovinkaa fiksua... Ainahan sitä saattaa pikkasen ajolinjat "kurvailla" kun liikkumattomasta tilasta lähdetään liikkeelle... Mut sieltä takaa "hytti pystyssä" tai muuten vaan ampuen liikkeelle...
033102ass_1_prv.gif

Minusta ei kovin hyvä idea, mitäs mieltä muut?
Ei ollut hyvä idea. Ei tarvita kuin pieni ajolinjan muutos ja soppa on valmis. Etummainen menee ensin. Ja mielestäni ylipäätään se kumpi tuli ensin. Ellei sitten etummainen tai ensiksi tullut selkeästi näytä merkkiä, että anna mennä ohi.

Ei oikeen järkevää touhua... Omasta mielestä eka määrää ajolinjan.

On näitäkin sankareita nähty, kun ite splittaan motarilla, niin toinen motoristi splittaa vielä mutkin. Nooh, arvasin tilanteen, mut rykäs aikas äkäseen ohi... Joskus se vaan elämassä on niin kiire
tounge.gif

No olihan valopää.
kaboom.gif
Liikkeelle lähdetään aina tulojärjestyksessä ellei muuta odotellessa sovita.

Aika järjetöntä meininkiä. Tosin tälläkin kommentilla taitaa saada kukkahatun...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

No eihän tuota hirveän fiksuksi voi sanoa, mutta eipä se nyt hirveän vaarallistakaan ole, kun valoista suoraan lähtiessä harvemmin tehdään suuria sivuttaisliikkeitä. Fiksumpaa olisi ollut tulla valoissa vierelle, morjenstaa ja lähettää siitä.

No eihän tuota hirveän fiksuksi voi sanoa, mutta eipä se nyt hirveän vaarallistakaan ole, kun valoista suoraan lähtiessä harvemmin tehdään suuria sivuttaisliikkeitä. Fiksumpaa olisi ollut tulla valoissa vierelle, morjenstaa ja lähettää siitä.

Fiksumpaa ja laillisempaa.

Liikennevalot kun ovat yleensä risteysalueella, niin risteysalueella ohittaminen on äkkiä liikenneturvallisuuden törkeää vaarantamista ja naps, ajokieltoa napsahtaa alkajaisiksi 6 viikkoa.

Jos pysähtyy rinnalle, niin siitä ei pitäisi kukkahattuspoliisinkaan huomautusta enempää valittaa.

Koin saman Porintien valoissa.
Kyykky sutais lähdettäessä oikealta ohi.
Tuumin samaa, kuin ketjun aloittajakin, onko järkee vai ei?

No ei tuo nyt välttämättä niin hengenvaarallista aina ole. Eilen kävi nimittäin niin että splittasin autojonon keulille HD-miehen viereen/taakse ja kun nostin kytkintä vihreiden vaihtuessa huomasin että olenkin jo menossa HD:n ohi. Kanssamotoristi ilmeisesti katseli jonnekin muualle kun valot vaihtui joten ohitin hänet hänen ollessa vielä paikallaan. Saattoi kukkiksten mielestä olla härski ja moraaliton veto mutta ei siinä kyllä mitään vaaraa syntynyt kun ohitus tapahtui heti lähdössä.

Vähän itsekin tilannetta ensin pohdiskelin että mitenkäs siinä näin kävi, mutta sitten seuraavissa valoissa kun sama HD-mies vetäskin mun ohi niin totesin että hyvinhän tässä mahtuu kahdestaan ajamaan eikä ahdista ollenkaan.

lisäys: "Onko järkee vai ei?" -Ainakin paljon turvallisempaa kuin se että yrittäisi ohi sitten vauhdissa samaa kaistaa käyttäen.

Järjetön teko.

Järkevämpää olisi sitten tulla siihen rinnalle, ja näyttää siinä sitten että meinaa mennä ekana.
Eipä siinä tarvitse tahalleen tehdä mitään sivuttaisliikkeitä, mutta entä jos sattuu joku käpy kun siitä lähtee liikkeelle? Kaasukäsi lipsahtaa, kytkinkäsi lipsahtaa, sitten taas sattuu Juhaa leukaan.

Itselläni kävi tuossa kun olin ihan täysin aloittelija, että joku tuli valoissa rinnalle. Näytin jotta mee siitä vaan ensin.

Ei siinä vaaraa syntynyt tällä kertaa. Mutta tietysti _voisi_ ja minun mielestäni on typerää lisätä tietoisesti yhtään voisi-tilannetta tähän täynnä kolinamahdollisuuksia olevaan harrastukseen.

Tuo Olbertin tilanne kertoo yhdestä ennakointitavasta, joka taitaakin olla vakiojuttu eli ajetaan/pysähdytään sivusuunnassa limittäin niin on paremmin reagointi/töppivaraa. Ja - kuuluisa "jos" - Olbert olisi ollut suoraan perässä, itse katsellut muualle ja lähtenyt samalla tavalla liikkeelle katsomatta lähtikö edellinen -> kops.

Itse olin tuossa jo liikkeellä, joten vähän eri juttu. Tietysti se oli rinnalla vain sen sekunnin murto-osan, joten häviävän pieni mahkuhan siinä on ehtiä horjahtaa alle.

Meikäläisen tapauksessa,Helsingin Mikonkadulla,On the rocksin edessä olin jonoon pysähtymässä,kun yhtäkkiä oikealta puolelta sujahtaa moposkootteri mun kaistaa ohi,pelästyin ihan vitusti,koska kyseisessä kohdassa on asfaltissa helvetinmoiset urat,niin pitää katsoa vähän,että mihin kohtaan kaistaa sitä pysähtyy,eli olisin voinut keilata sen mopon huonolla tsäkällä ja silloin olis tyttöä sattunut ihan saletisti,koska varustus ei ollut oikeen kaatumis ystävällinen.Splittaili kyllä hienosti etelän malliin,ohitin mopon vasta edesmenneen lepakon kohdalla,itse en tällä kertaa splitannut.Näytti meno kyllä vähän siltä ettei ihan kaikki liikennesäännöt tainnut olla ihan jakelussa.Taidan vaihtaa Bläkkärin mopoon,näyttää pääsevän nopeemmin perille
tounge.gif
.

nonii asia meninkiä
062802jumpie_prv.gif
kunnolla kyykyllä niistä s**tanan kustomeista ohi vaikka pihakadulla ja mielellään keulapystyssä
062802moto_prv.gif

No ei vais. aika idiootti hommaa tollanen

Järjetön teko.

Järkevämpää olisi sitten tulla siihen rinnalle, ja näyttää siinä sitten että meinaa mennä ekana.
Eipä siinä tarvitse tahalleen tehdä mitään sivuttaisliikkeitä, mutta entä jos sattuu joku käpy kun siitä lähtee liikkeelle? Kaasukäsi lipsahtaa, kytkinkäsi lipsahtaa, sitten taas sattuu Juhaa leukaan.

Itselläni kävi tuossa kun olin ihan täysin aloittelija, että joku tuli valoissa rinnalle. Näytin jotta mee siitä vaan ensin.
Rinnalle tuleminen lyhentää jonoa ruuhkassa.
Valoista yms. puretaan aina saapumis järjestyksessä.
Lossissa taas muutama motoristi purkaa miten haluaa että pääsee keulile.
veryangry.gif

Niissä noudatetaan lossarin valoja!!!

Jos valoissa tulee rinnalle, niin siitä vaan ohi, jos kykenee
biggrin.gif
Mutta tosiaan jos jää seisoskelemaan takapuolelle, niin sitten ei kyllä järkeä. Ajatuksissaan ollessa tollasesta voi saada paskahalvauksen.

No siis joku ongelmahan tuolla kiireisellä kaverilla selvästi oli, ehkä vain syyllisyys painoi jo etukäteen aggressiivisista aikeista kanssamotoristin suhteen.
nixweiss.gif

Muu ei selitä, miksi piti jäädä taakse nyhväämään eikä voinut valua reippaasti viereen, moikata, virnistää, näyttää etusormella menosuuntaan ja sitten karauttaa auringonlaskuun. Ei ollu kus*päällä edes huumorintajua ei
cool.gif
.
Paitsi tietty jos oli sen verran niukasti tilaa ettei olis mahtunut vierelle?

Back