• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valmis maksamaan alkometristä tapahtumissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Valmis maksamaan alkometristä tapahtumissa? -

• 2e

Ääniä: 0 0,0%
  • 5e

• Joku muu summa, kerro mitä

• En olisi valmis maksamaan mittarin käytöstä

• Ääniä yhteensä
    0
Kyllä luulisin, että puhaltajia riittäisi ja mittarilla olisi käyttöä. Maksaisi ittensä kyllä takas jossain vaiheessa, sillä asummehan suomessa.

Sopiva summa puhaltamiselle olisi 2e/kerta, ei missään nimessä saa maksattaa osallistumismaksulla. 2e kehtaa vielä nipata, ku on sopiva kolikkoki.

Nuo markettien mittarit on vaarallisia. Yhtenä sunnuntaina puhaltelin pitkälle iltaan ja ei millään lähtenyt promillet laskuun. Sit pesin hampaat ja join litran vettä, niin tulos tippu 0,8 -> 0,0 kertaheitolla. Että sellainen vehje.

Olisikohan alkolukko saatava pakolliseksi myös pyöriin?
tounge.gif

Jos olet pyörällä liikenteessä ei liene kovin suurta tarvetta lutata viinan kanssa jos on tiedossa että pitää myös ajaa,mutta kukin möyrii tavallaan.
biggrin.gif

Kyllä itsekkin olisin valmis hieman maksamaan kunnon mittarin käytöstä. Tosin eipä ole vielä pyörän kanssa koskaan ollut tilannetta että ois "pelkoperseessä" tarvinnyt aamulla olla.

Mä olen kanssa valmis maksamaan mittarin käytöstä. Maksun summa on suoraan verrannollinen taksimatkan hintaan lähimmälle sinivuokkojen taukotuvalle...

En toistaiseksi ole tapaamisissa käynyt, mutta kesän aikana toivottavasti pääsen. On mielestäni turha höpistä nollalinjasta ym. Totuus on kuitenkin se, että kun illan / viikonlopun aikana jotain alkomaholipitoista nauttii on aina olemassa riski vaikka olo kertoisi mitä. Joten...

Maksan Jassulle mielelläni vitosen mielenrauhan säilyttämisestä.

Näyttäisi siltä että kysyntää olisi mitskulle...
Mäkin maksan jos tarvii puhaltaa.

Mutta mites jos tuo mittari on jonkun yksittäisen ja sitä käytetään yhteisön kinkereissä,niin meneekö puhallutuksesta tulevat kolikot järjestäjälle ja järjestäjä maksaa aparaatin lainasta/vuokrasta?
Vai meneekö yksityiselle henkilölle suoraan nuo vastaavat varat?
Tuli mieleen että tuosta jälkimmäisestä järjestelystä saattaa joku nostaa äläkän varsinkin jos puhalluttaja on järjestävän seuran jäsen mutta toimii omaan piikkiin.

Minua tuo järjestely ei haittaa mutta joku voi nähdä tapauksessa eturistiriidan ??

Mutta mites jos tuo mittari on jonkun yksittäisen ja sitä käytetään yhteisön kinkereissä,niin meneekö puhallutuksesta tulevat kolikot järjestäjälle ja järjestäjä maksaa aparaatin lainasta/vuokrasta?
Vai meneekö yksityiselle henkilölle suoraan nuo vastaavat varat?
Tuli mieleen että tuosta jälkimmäisestä järjestelystä saattaa joku nostaa äläkän varsinkin jos puhalluttaja on järjestävän seuran jäsen mutta toimii omaan piikkiin.
Tämä on toistaiseksi vasta ihan idea-asteella, mutta näkisin että jos esim mitsku olisi mun niin porukka asioisi suoraan kanssani. Minähän sen laitteen olen ostanut, huollattanut, kalibroinut, hommannut pillit ja kannan mukana.

En usko että Orgin kokoontumisissa todellakaan tulisi sanomista jos joku tarjoaisi porukalle moista mahdollisuutta esim 2e maksua vastaan. Yhdistyksen toiminnan kanssa kilpailu sitten erikseen, mutta sellaisestahan ei tässä olisi kyse.

Ja edelleenkin jos se jollekin aiheuttaisi närää niin voin mä siihen yksinkin puhallella siellä
biggrin.gif

Ainiin, joku tuossa aiemmin mainitsi että eiköhän sitä poliisitkin saa paikalle mittaamaan pyytäessä - johon totesin kokemuksesta että näin ei kyllä ole.

Taisin valehdella, koska mieleeni tulee vuoden 2004 jysäri, jossa lähtöpäivänä paikanpäällä oli poliisi + laitokselta tullut mittari. Tarkennuksena tosin kerrottakoon se että kyseinen mittausta suorittanut poliisimies oli ehkä eniten kännissä kaikista koska oli meidän kanssa ottanut soppaa koko viikonlopun
biggrin.gif

Ehdoton kannatus tuolle. Lähes joka mopokokkareissa tuo mahdollisuus on ja se maksaa yleensä sen 1-2 euroa. Eli 5 euroa on ehkä vähän liikaa, 2 on ok.
Ja Jassu on minusta miettinyt asian jo aika hyvin valmiiksi, taitaa olla liian herkkä laite yleiseen käyttöön jotta sitä kannattaisi ry:lle ostaa. Eli iso hatunnosto Jassulle (taas kerran) jos henkilökohtaisesti tuollaiseen hommaan lähtee.

PS. Oma kokemus kertoo, että jos pe-su välisen yön jälkeen aamulla tuntuu hyvältä niin yleensä ei ole mitään asiaa rattiin/tankoon. Siinä vaiheessa kun on nollat niin olokin alkaa olemaan aika karmea...

Taisin valehdella, koska mieleeni tulee vuoden 2004 jysäri, jossa lähtöpäivänä paikanpäällä oli poliisi + laitokselta tullut mittari. Tarkennuksena tosin kerrottakoon se että kyseinen mittausta suorittanut poliisimies oli ehkä eniten kännissä kaikista koska oli meidän kanssa ottanut soppaa koko viikonlopun
biggrin.gif

Kyllä virkamiehillä on rankkaa, siinä joutuu maksa koetukselle  
biggrin.gif

maksaisin ilomielin sen 2€.

vaikka ikinä en ota kuin pari kaljaa! mut sen jälkeen tulee se

toinen mies ja se vasta ottaa.
033102beer_1_prv.gif

Motoristikokoontumisissa yleisenä ongelmana olen huomannut lähtöaamuina luotettavan alkometrin puutteen, porukka kiertää mökeissä arpomassa kenenkö mittari näyttää oikein vai näyttääkö mikään -> monesti ajamaan lähdetään "pelko persiissä".

Olen tässä miettinyt että olisiko porukka valmis maksamaan siitä että saisivat puhaltaa ennen ajoonlähtöä kalibroituun, Poliisinkin käyttämään, "ammattilaismittariin". Nyt ei siis puhuta markettien muutamankympin leluista vaan samanlaisista laitteista mitä poliisi käyttää omissa seulonnoissaan.

Olen tässä harkinnut tuollaisen mittarin ostoa, mutta sen "yleiskäyttöön" laittaminen ilman mitään korvausta ei ole kovin järkevää. Mittari itsessään maksaa hieman alle tonnin ja se pitää aika-ajoin kalibroida. Kalibrointi kustantaa 70-100e ja jossain vaiheessa vaihtoon mennee myös anturi. Mittarin hoitokustannusten kohtuullistamiseksi olenkin miettinyt jos sitä kantaisi mukana muidenkin käytettävänä.

Tässä ei siis kyse ole tienaamisesta, mutta jokainen varmaan ymmärtää että ilmaiseksi ei tuollaista viitsisi käyttöön antaa. Pieni maksu vähentää myös "hupipuhaltajia", sanomattakin lienee selvää että mittaria ei muutenkaan olisi tarkoitettu kuin oikeasti ajoonlähteville (ei näille et "saanko kolme promillea vielä aamulla rikki?").

Yhdistyksellekin jossain vaiheessa moista laitetta harkittiin, mutta tultiin tulokseen että tuollainen on liian herkkä laite "yhteishyväksi" - eli se ei todennäköisesti pysyisi kunnossa jos se seilaisi missä sattuu ja kenellä sattuu.

Eli siis olisitko valmis maksamaan tällaisen mittarin käytöstä vai et? Jos kyllä niin kuinka paljon?

Toki muitakin kommentteja voi antaa.
hyvältä idealtahan toi kuullostaa ja on mun mielestä kummallista että osa ihmisistä tyrmää sitä liian kalliina (2e!!)
itse ainakin arvostaisin tollasta mahdollisuutta sen verran että jossain tilanteissa olisin valmis maksamaan vaikka 10e/puhallus jos se tuo mielenrauhan ja lopettaa arpomisen!

hyvä jokavuotinen esimerkki missä voisin maksaa vaikka 10e on NitroNationals tapahtuma heinäkuun alussa alastarolla. sinne tulee kavereiden kanssa yleensä mentyä jo torstaina ja siinä sitte otetaan säästelemättä lauantai iltaan asti! sitte sunnuntaina katotaan kisat ja illalla kun pitäis alkaa pakkaamaan kamoja ja lähteä niin alkaa arpominen että mitenhän se kunto nyt taas olikaan kun vaikka tuntuu hyvältä niin on otettu kuitenkin monta päivää ja kaiken järjen mukaan ajokunto ei välttämättä ole paras mahdollinen!

kerran kävi jopa niin kun oli taas "tilanne" päällä ja puhuttiin kaverin kanssa että pitäs päästä johonkin puhaltamaan että tuliskohan poliisit paikalle jos soittais niin viereinen telttakunta ilmoitti jo tiedustelleensa ja sieltä oli setäsiniset vastannu että ei ole nyt aikaa tulla puhalluttamaan... no siinä sitte hetki vielä viivytettiin ja grillailtiin ja kun lopulta uskallettiin lähteä oli rataalueelta ulosmenevällä väylällä ekassa risteyksessä (n.2-3km) kuitenkin puhallus!
mad.gif
vaikka olivat sanoneet ettei sellaselle ole aikaa! (nollan puhalsin kuitenkin vaikka kieltämättä hieman jännitti
biggrin.gif
)

kysymys kuuluu että mikä ihmeen järki siinä nyt on pitää se siellä mihin ei voi kävellä varmistamaan kun se vois olla siinä portilla missä sais kuskit käydä puhaltamassa ennen lähtöä jos epäilyttää! siitä olisin kerran vuodessa tuolla valmis maksamaan sen mitä siitä nyt ikinä pyydettäis vaikka olis 10e

mun mielestä toi on jo törkeää!

ja sitten vielä sellanen vinkki että duunikaveri on ainakin joskus saanut jostain poliisin huutokaupasta tai vastaavasta ostettua sellasen vanhemman mallin alkometrin (joka siis polttokennollinen = luotettava) ja se ei ollu maksanu ku reilun satasen siitä... en tiedä miten noita on ja missä mutta kannattaa varmaan tutkia vaihtoehtoja...

mulla oli itsellä sellanen halpa mittari jostain huoltoasemalta muutaman kympin ja se ei kyllä antanu edes viitteitä oikeista lukemista!
wink.gif

Ehdoton kannatus tuolle. Lähes joka mopokokkareissa tuo mahdollisuus on ja se maksaa yleensä sen 1-2 euroa. Eli 5 euroa on ehkä vähän liikaa, 2 on ok.
Joo, uskoisin että 2e voisi olla ihan sopiva nykyisellä kululaskennalla, toi vois olla optimi koska halvempi se ei voisi olla. Heitin tonne vaan jotain summia alkuun että on sentäs jotain laitettu.

Jos esim ruunaalla olis ollu viimeks kunnon mittari niin oisin kyl maksanu vaikka 10e sen käytöstä
smile_org.gif

sanoi:
Ja Jassu on minusta miettinyt asian jo aika hyvin valmiiksi, taitaa olla liian herkkä laite yleiseen käyttöön jotta sitä kannattaisi ry:lle ostaa.

Joo, tästä on puhuttu monta kertaa ja asiaa on mietitty jos jonkinmoiselta kannalta ry:n puolelta - laite ei ole vaan sinne hommattuna järkevä.

Kulurakenne tosiaan koostuu itse mittarista, sen määräajoin tehtävästä huollosta/kalibroinnista, kuluvista osista ja pilleistä. Pelkkä pillihän maksaa sen ketun 40c/kpl.

Bisnestä ei tässä kukaan ole ajatellut tehdä vaan pääasianahan on ollut se että olen ostamassa laatumittaria omaan käyttöön, mutta sen kulujen kuoletukseen voisin tarjota laadukasta laitetta myös muiden iloksi muutaman euron korvausta vastaan. Pakkohan "palvelua" ei olisi käyttää, kunhan kyselen että kiinnostaako homma edes porukkaa.

ja sitten vielä sellanen vinkki että duunikaveri on ainakin joskus saanut jostain poliisin huutokaupasta tai vastaavasta ostettua sellasen vanhemman mallin alkometrin (joka siis polttokennollinen = luotettava) ja se ei ollu maksanu ku reilun satasen siitä... en tiedä miten noita on ja missä mutta kannattaa varmaan tutkia vaihtoehtoja...
Jos/kun mitskun ostan niin ostan kyllä kunnollisen ja uutena, se tonni on kuitenkin edukkaampi kuin kerran yli rajan tienpäällä tehty suoritus. Mutta kiitokset vinkistä
smile_org.gif

Back