• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Välivapaa ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tontze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
yyri sanoi:
Mitä tuossa "virallisesti" pitäisi tehdä, kun menee välivapaalle esim 5-6 välillä? Kuinka pahaa tekee lootalle vaan nykäistä isompi tai pienempi vaihde päälle? Mieluiten tietty kierrokset sovittaen vauhtiin.

Mä oon vaan tempassu uudelleen ylöspäin (omassa välivapaa satunnaisesti välissä 4 ja 5 ja vitonen on isoin) sen kummemmin miettimättä. Ei se sen enempää ääntäkään pidä kuin muuten. Yleensä ilmenee jos vaihtaa hiukan huolimattomasti ja on tuossa omassa kyllä aika tavalla normaalivapaan oloinen tila.

Edit: Allekirjoituksen pyöristä ei muista välivapaita ole koskaan löytynyt (noh DT:stä en ole varma). Shadowissa sen sijaan varsin helposti 1 -> 2 vaihdossa jäikin vapaalle.

Viimeksi muokattu:
lario sanoi:
Kun on noita Italialaisia talliin kertynyt, niin enemmän olisin huolissaan siitä, että ajon aikana ei välivapaata löytyisi. Se olisi nimittäin epänormaalia toimintaa ja siitä pitäisi huolestua:jpstyle:

Enpä oo koskaan käyttänyt yhtä kevyttä lootaa mitä italialaisessa :) välivapaa löyty aina 4 ja 5 väliltä väärillä öjyillä jos ajoa takana alle parikymmentä kilsaa. Öljyt vaihtu ja ominaisuus hävisi heti. Fiksummat tosin sanoo aina ettei vaikuta toimintaan jos vaan oikea öljy joten luulotautisen höpinää tämä.

Pyörässä tuli välivapaa tänään kun huristelin menemään, oisko ollu 3 ja 4 välissä tai 2 ja 3.

Onko tämä ihan ok, vai otanko jo myyjäliikkeeseen yhteyttä?

Viimeksi muokattu:
Joka välissä on pakko olla välivapaa, kaksi pykälää samaan aikaan päällä tuottaa sirpaleita. Ei sen siirtäjän kuuluisi siihen pysähtyä mutta joskus niin käy jos vaihtaa vähän huolimattomasti. Ei syytä huoleen.

Koskaan ei ole yhdenkään pyörän laatikko ollut niin horo, että kahden pykälän välistä olisi vapaita löytynyt!

jaulis sanoi:
Muista kertoa seuraavissa ralleissa. Saat varmasti pinnin. :thumbup:

Mä lopetin ralleissa käymisen silloin, kun kundit ei osannu enää vaihtaa sulaketta, vaan papan luottokortilla veivät laitteet huoltoon.:p

Back