Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuten edellisistä kommenteista huomaamme, XX-RT:n ja MotoLaxan välissä vaihtuvat kannet kahdelle tulpalle.Tämän kesän ollut alla -03 RT ja ei ole vaihtumassa. Nätiski kulkee ja kehrää. Ei voi kuin suositella.
Moi!Monitahoinen kysymys. EN ole kaikkiin vuosimallien välisiin eroihin perehtynyt kun itseaukisena ajelen 1999-versiolla.![]()
Mutta muutoksiahan on tullut
- 2000-luvun alussa (en tiedä tarkkaa vuosimallia (2001?)) servo-avusteiset jarrut. Hyvä vai pasha - mielipiteitä on moneen suuntaan
- 2000-luvun alussa vaihdettiin starttirele (kärjet eivät enää voi palaa kiinni)
- 200x tuli facelift, jollloin moottoriin taotttiin +20hp keskialueen kustannuksella. Samalla vaihteisto/välitykset muutettiin kierroskoneelle sopivammiksi bensankulutuksen kustannuksella.
- Muuta faceliftissa tullutta:
-- hydraulinen keskiseisontatuki
-- keskuslukitus (ainakin joissain malleissa)
-- erillinen kaukovalo
-- jyrkempi ohjauskulma - kuinka onnistunut tuo muutos oli? - lue kaikki woblaus-keskustelut
- mittaristo
Muut, tuoreemmalla versiolla ajavat osannevat täydentää kaiken, jonka unohdin....
Yhtä kaikki: Isoja huoltoja on ehkä vain 40tkm:n välein, jolloin vaihdetaan polttoaineensuodin. Nuokin yleensä sovitaan huolllon kanssa (kuka tekee ja mitä). LT kun luonteeltaan teetättää aina jonkin verran työtä huollossa jo pelkästään vaadittavalla katteiden purulla. Siksipä monet tekevät jonkin osan huolloista itse.
Paljon puhuttava aihe on perälaakeri. Sen kesto on ikuisen keskustelun aihe. Itse vaihdoin kun mittariin tuli 80tkm. Hinta +220€. Jotkut ovat ajaneet laakerilla reilut +100tkm. Toiseilla se on pettänyt parissa kympissä.
Sen verran jos saan oikaista, niin ei tullut känniväylää LT:hen vm 2004 eikä sitä siihen tulekaan ennenkuin ehkä uuden mallin tullessa joskus 2010-11. Eli sähköt on (luojan kiitos) perinteiset ja siten tavallisenkin pulliaisen ymmärrettävissä.Canbusjärjestelmä taisi tulla faceliftin mukana myös.
Vanhemmissa vehkeissä on radio ja kasettisoitin, faceliftissä kasettisoitin korvattiin CD-soittimella. Molemmissa CD-vaihtaja lisävarusteena.
LT on sen verran yksinkertainen peli, että jokseenkin kaikki huollot pystyy tekemään itse aika helposti. Hieman enemmän työtä kuin muissa pyörissä noiden katteiden purkujen kanssa, mutta sehän on vain pelkkä ruuvien kääntelemistä. Eli jos huoltojen hinnat pelottaa, niin työkalut käteen ja itse vaan hommiin.
Ainoat merkittävät asiat joissa huolto tulee taatusti vastaan ovat ohjelmapäivitykset, vikamuistin luku/nollaus ja tuo mahdollinen perälaakerin vaihto.
Ja periaatteessahan kaikki BMW:t ovat ihan samalla tavalla huollettavissa, ei vain LT.
Kiitoksia korjauksesta. Eipä tuo känniväylä ole sinänsä mikään ongelma. Siitä on vain tehty semmoinen haamujuttu näissä keskusteluissa aika lailla suotta.Sen verran jos saan oikaista, niin ei tullut känniväylää LT:hen vm 2004 eikä sitä siihen tulekaan ennenkuin ehkä uuden mallin tullessa joskus 2010-11. Eli sähköt on (luojan kiitos) perinteiset ja siten tavallisenkin pulliaisen ymmärrettävissä.
Varsinaisia Motronicin ohjelmapäivityksiäkään ei LT:hen ole ollut tarjolla tietääkseni koskaan. Tekivät vissiin sen sen verran kohdalleen heti alkajaisiksi.![]()
Vikamuistin lukeminenkin sekä nollaus onnistuu kotikonsteilla tuommoisella laitteella:
http://www.hex.co.za/gs911/index.html
Vaikka itsekin olen koko lailla ropaillut mopoani, niin oikeesti ammattitaitoa vaativat hommat olen kyllä jättänyt Harri K:n hoteisiin Treen R.M. Heinolla. Puran ja kasaan katteet itse ennen ja jälkeen huollon jolloin ammattimiehen aikaa ei tärvätä triviaaliin puuhasteluun.
t. pozo
![]()
PS. Sohaisen sen verran vielä tuota "woblausaihetta", joka muka vaivaa uudempia LT:itä. Se ei takuulla ole mikään "kaikkien tuntema" ongelma kuten esim FJR 1300 tai Pan takalaukku päällä 150 vauhdissa. LT:n kohdalla on kyse siitä, että joitain pyöräyksilöitä ei pysty mahdollisesta eturenkaan kulumis / tasapainoitusongelmasta johtuen ajamaan ILMAN KÄSIÄ 50 - 70 km/h vauhdissa. 130 vauhdissa se taas sujuu hyvin...Itse ajelen tommoisella http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo/HIGHWAYHANDLE![]()
tuhansia kilometrejä vuodessa enkä taatusti tekisi niin woblaavalla pyörällä...![]()
Heh heh,,,RT- betonimylly ei kehrännyKuten edellisistä kommenteista huomaamme, XX-RT:n ja MotoLaxan välissä vaihtuvat kannet kahdelle tulpalle.Tämän kesän ollut alla -03 RT ja ei ole vaihtumassa. Nätiski kulkee ja kehrää. Ei voi kuin suositella.
Eipä silti, jos mikä tahansa BMW boxer "kehrää", niin minua kiinnostaisi nähdä ne teidän kissanne.
Hei herneitä, se ei ole vika vaan ominaisuus![]()
![]()
![]()
Jos kerran Bemarin boxeri "murisee kuin rotweiler", niin sitten nuo italialaiset twinit on sellaisia petoja, että ei mitään rajaa...Heh heh,,,RT- betonimylly ei kehrännyennemmin murisi kun Rotweiler. LT kehrää kun mirri-![]()
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mitkä on ne syyt mistä rankkaat FJR:n GT:n edelleen (tai yleensä ottaen kommentit GT koeajosta) ?Näkyy tällä ketjulla olevan aika paljon lukijoita, joten kerronpa missä mennään nyt.
Kävin sitten kokeilemassa Yamahan FJR:ää, positiivinen kokemus. Se oli hanskassa heti kuten tuo Bemarin GT:kin oli. Vuosimalli oli 2005, ja vähän kaipasin yhtä lisävaihdetta. Nettiä tutkittuani huomasin että 2006 mallissa onkin välityksiä vähän muutettu paremmaksi tuon suhteen.
Paikallinen pyöräkauppias soitti sitten että nyt on vaihdokkina tullut 2000 mallin BMW LT jos haluat kokeilla miltä se tuntuu. Ajoin LT:llä hieman yli 100 km lenkin. Pääosin maantietä. Olipa mahtava pyörä tiellä (lämpötila alle 10 astetta eikä palellut). Mutta jotain siitä puuttuu, siis jotain moottoripyörämäistä. Sitten kun pääsen eläkkeelle ja lähden kiertämään eurooppaa niin hankin LT:n. Mutta nyt se on liian raskas koska ajoa on muutakin kuin pitkää maantietä.
Vielä on kokeilematta BMW:n 1200RT. Mutta jos joku tarjoaisi 2006 mallin FJR:ää erittäin edullisesti niin voisinpa tehdä jo ratkaisun. Tosin ei ole ollut kysyntää omalla Intruderillakaan, se pitää ensin saada alta pois.
--okebo--
Heh, näköjään huomasitkikin, että se moottoripyörämäinen paleluefekti tosiaan LT:stä puuttuu...Olipa mahtava pyörä tiellä (lämpötila alle 10 astetta eikä palellut). Mutta jotain siitä puuttuu, siis jotain moottoripyörämäistä.
Siis tykkäsin todella BMW GT:stä. Ja jos pääsisi valitsemaan, ilman kustannusten miettimistä, niin luultavasti valinta osuisi juuri tuohon. Autona minulla ei ole koskaan Bemaria ollut, mutta ainakin uuden koejaossa olleen GT:n tuntuma oli todella laadukas.Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mitkä on ne syyt mistä rankkaat FJR:n GT:n edelleen (tai yleensä ottaen kommentit GT koeajosta) ?
Matkapyöräksi molemmissa lienee suorituskykyä riittävästi ja kummassakin on sen eteen hieman mukavuudesta tingitty. Noista kahdesta FJR on ketterä ja näppärä käsiteltävä. Uusi GT ei ole mikään kolho, mutta johdonmukaisen vakaa huippunopeuskiituri.Siis tykkäsin todella BMW GT:stä. Ja jos pääsisi valitsemaan, ilman kustannusten miettimistä, niin luultavasti valinta osuisi juuri tuohon. Autona minulla ei ole koskaan Bemaria ollut, mutta ainakin uuden koejaossa olleen GT:n tuntuma oli todella laadukas.Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mitkä on ne syyt mistä rankkaat FJR:n GT:n edelleen (tai yleensä ottaen kommentit GT koeajosta) ?
FJR:iä on tarjolla paljon enemmän ja hinta on huomattavasti edullisempi saman vuotisten pyörien kohdalla.
Mutta tilanne jatkuu...
--okebo--