• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusyhtiön vaihtokiemuroita...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Liikennevakuutus on lakisääteinen - se pitää olla.
.. sen sijaan bonuskäytäntöä ei säädetä lakipykälissä. näin olen itse jostain lukenut/päätellyt ja toisaalta miten Tapiolan 10% muuten onnistuisikaan ? aivan eriasia on suostuuko vakuutusyhtiö roplaamaan liikennevakuutuksen bonuksia vahinkohistoriaa "tulkitsemalla".

Mulla kävi justiinsa vähän samankaltainen juttu ketjun aloittajan kanssa kun vaihdoin Tapiolasta Pohjolaan. Kysyin tarjouksesta vääntäessäni monta kertaa jotta siirtyykö mulla bonukset suoraan saman suuruisina heille, eli jos mulla on Tapiolassa 50%/70% niin onko mulla Pohjolassakin 50%/70% ja mulle vakuuteltiin että on, on. Tänään sitten tuli laskua postiluukusta missä seisoo, että bonukset on 35/60... Suutuspäissäni soitin sinne ja kyselin että mitä h*lvetinp*rkelettä ja sitten vasta kertoivat mulle tuosta että bonarit määräytyy niiden historiatietojen perusteella...
mad.gif

Ifiltä kun kysyin niin sanoivat ihan suoraan ja selkokielellä että bonukset tulevat todennäköisesti olemaan pienemmät (tuon Tapiolan bonustenkerrytyssysteemin vuoksi) ja tarjous tehtiin heti pienemmälle prosentille.
Tuon kaskon bonukset sentään nostivat 70:een kun siitä "ystävällisesti" ilmoitin. Pitäisi olla jopa heidänkin taulukkojensa mukaan mulla tuo 70 eikä 60. Yrittävätköhän p*rkeleet tahallaan kusettaa asiakasta??
Ens vuonna kyllä vaihtuu yhtiö kunhan saan OP:n bonukset käytettyä noihin vakuutuksiin, koska niiden kanssa on silti vielä toistaiseksi halvin vaihtoehto. Vaan eipä ole enää ensi vuonna.

Mitä ihmeen väliä niillä prosenteilla on... loppusummahan se on mikä ratkaisee
baaa.gif

vai saako joku palkkansa prosentteina
tounge.gif

Siinä vaiheessa kun tarjouksesta poikkeavat bonukset tekee 190e suuremman vakuutuslaskun kun alunperin piti niin kyllä niillä on väliä.

Pitäiskö tässä nyt alkaa epäilemään. Trygin lasku oli 2300 ja Pohjantähti tarjosi samaa pakettia 1200 maksulla. Ollaanko mua nyt viilamassa linssiin? Ilmoitin, että Trygissä liikennevakuutuksen bonus 25 %, kun sitä kysyivät ja antoivat sitten tarjouksen sen mukaan. Kaskon hinnassa on ihan järkyttävä ero.

Pitäiskö tässä nyt alkaa epäilemään. Trygin lasku oli 2300 ja Pohjantähti tarjosi samaa pakettia 1200 maksulla. Ollaanko mua nyt viilamassa linssiin?  Ilmoitin, että Trygissä liikennevakuutuksen bonus 25 %, kun sitä kysyivät ja antoivat sitten tarjouksen sen mukaan. Kaskon hinnassa on ihan järkyttävä ero.
Noi hintaerot vaan on välillä yhtiöiden välillä ihan järkyttäviä. Kilpailutin muutama viikko sitten vakuutukset ja hinnat vaihtelivat välillä 1200e - 2920e. Pohjantähti halvimpana ja sinne lähti omat vakuutukset.

Pitäiskö tässä nyt alkaa epäilemään. Trygin lasku oli 2300 ja Pohjantähti tarjosi samaa pakettia 1200 maksulla. Ollaanko mua nyt viilamassa linssiin?  Ilmoitin, että Trygissä liikennevakuutuksen bonus 25 %, kun sitä kysyivät ja antoivat sitten tarjouksen sen mukaan. Kaskon hinnassa on ihan järkyttävä ero.
Sama tilanne täällä, summat vain huomattavasti alhaisemmat mutta eroa ropsahti Pohjolan ja Pohjantähden välille monelle pyörälle yhteensä useita satoja euroja, joten pyörät siirtyivät Pohjantähteen.

biggrin.gif
pohjolasta pohjantähteen tiesi vie...  
biggrin.gif

niin minunkin ...  
062802moto_prv.gif

maxin vakuutuksista pyysin tarjouksen ihan piruuttani kun ajattelin ettei ole pohjolan voittanutta mutta kuinkas kävikään..

pohjantähdessä vielä 300€ halvempi  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

aivan älyttömät erot noissakin hinnoissa  
nixweiss.gif

ministeriön "määräämät" liikennevakuutushinnat; pohjola 660€ ja pohjantähti 1034,20€
nämä siis "ohjehinnat" 0% bonareilla...

tuoteselosteen mukaan samanlaiset kaskoturvat 701€ / 224€/ 70% bonareilla...
talktohand.gif

Onko kokemusta mikä olisi halvin paikka vakuuttaa pelkällä liikennevakuutuksella. Niissäkin kun tuntuu olevan eroja. Nyt on Trygissä. Tietäisi mihin sitä yleensä kannattaa tarjouspyyntö laittaa.

Onko kokemusta mikä olisi halvin paikka vakuuttaa pelkällä liikennevakuutuksella. Niissäkin kun tuntuu olevan eroja. Nyt on Trygissä. Tietäisi mihin sitä yleensä kannattaa tarjouspyyntö laittaa.
Riippuu ihan pyörästä, paikkakunnasta, kuskin iästä jne. eli ei tuohon ole vastausta. Mulla on kaksi pyörää nyt pelkällä liikennevakuutuksella + osakaskolla, ainakin toistaiseksi pidän ne Turvassa.
Jos on pelkästään liikennevakuutus kyseessä niin sitä voi helposti käydä laskeskelemassa laskureilla yhtiöiden nettisivuilla, sitä kautta saattaa saada vielä ekalle vuodelle 10-20% lisäalennusta.
Minä kokeilisin ainakin Pohjolan ja Turvan tuon Tryg:n lisäksi.

Laita vaan suosiolla kaikkiin. Ei niitä niin montaa ole. Liikaa muuttujia (ikä, pyörän merkki, vuosimalli, teho/painosuhde, asuinpaikkakunta....).

Esimerkkinä vaikka että saman ikäinen kaveri kuin minä, sama paikkakunta, saman merkkinen pyörä mutta eri malli ja hieman vanhempi, pyörä suunnilleen saman painoinen (ero ehkä 15kg), suunnilleen samat tehot (kaverilla about 90hv, mulla about 100hv), iskutilavuus kaverilla 750, mulla 600.

Ja räikein ero: Kaverille noin 500e/vuosi, minulle yli 1100e/vuosi samasta yhtiöstä samoilla bonareilla.

Kaverille tämä yhtiö oli halvin, itsellä on nyt toisessa yhtiössä about 700e/vuosi.

Tosiaan, kun tarjouksen jälkeen tuli lasku, hintaa oli melkein 200 lisää. Olivat vaihtaneet bonukset omille säännöille, ja kun viime vuonna tuli mällättyä... Silta säästyy melkein tonni Trygiin verrattuna Pohjantähdellä.

Oisit neuvotellu paremmat bonukset konttorilla ku vaihdoit. Nehän voi sopia ihan mille tasolle vaan periaatteessa jos vakuutusyhtiö haluaa pistää paremmaksi kuin kilpailija.

Oisit neuvotellu paremmat bonukset konttorilla ku vaihdoit. Nehän voi sopia ihan mille tasolle vaan periaatteessa jos vakuutusyhtiö haluaa pistää paremmaksi kuin kilpailija.
Voiko liikennevakuutuksiinkin neuvotella bonukset? Kaskoonhan saa heti maksimit lähes pyytämättä.
Liikennevakuutuksen bonarit tulee laista yksityishenkilöiden osalta. Yrityksen osalta ei ole sääntelyä, joten mopon vakuutukset toiminimen tms. kautta. Näin minulle ehdotti mm. Fennian myyjä.

Back