Auton aluvanteita ei varmaan voida juuri millään verrata pyörän putkeen. Vanteita ei ilmeisesti (mutu) lasketa kulutusosiksi.
Tämän asian ymmärrän kyllä autossa; olisin vaihtanut tarvikkeen (simons mökäputken, jota pitäisin upeana
) ja vanha orggis, -kylläkin ehjä- jäisi tallin lattialle. Jos nyt autoni varastettaisiin en tietenkään saisi ylimääräistä korvausta putkistosta jota kukaan tuskin edes laskee autossa lisävarusteeksi. Eivätkä vakuutusyhtiössä edes huolisi vanhaa ruosteista putkea varastoonsa.
Pyörässä ainakin itse pidän viriputkea lisävarusteena. Tarkastajan mielestä se on kuluva osa jota ei korvata, mutta kumminkin haluaa sen vanhan orggis putken varastoonsa "B-osaksi" kuten itse sanoi.
Tuntuu jotenkin ristiriitaiselta tilanne jossa palautan kulutusosia
Pitäisiköhän palauttaa myös vanhat ketjut, rattaat ja sileät renkaat?
Olin tänään taas yhteydessä tarkastajaan ja hän ei (ylläri) ollut millään ehtinyt selvittää putki asiaa. Sovimme että putken käsittely jatkuu lomani jälkeen ja muut paperit allekirjoitan ja lähetän hänelle jotta hän saa korvaukset maksuun.
Kaikki orggis osat jäävät tässä vaiheessa minulle ja palautan ne aikaisintaan kun olemme päässeet putkesta sopuun.
Tällä hetkelle tämä ratkaisu tuntuu ihan kohtuu hyvältä, ei tarvitse lomalla miettiä tätä asiaa suuremmin ja korvaukset voivat olla tililläni jo loppu viikolla