• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusyhtiö ei korvaa putkistoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tnikkonen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ei kukaan osta orggis putkea...
Orggis voi olla hyvinkin kysyttyä tavaraa, kunhan pyöriä aletaan katsastamaan.
Näin olen antanut myös itselleni kertoa katsastusmiehiltä ja posliinilta
eek.gif

Pyöriä on pitänyt alkaa katsastamaan jo ja kuinka kauan, joten katsotaan nyt sitä... Suurimmalla osalla tod. näk. on orggis putki myös tallessa, joten se varmaankin niistä "arvon" nousemisista
smile_org.gif

Vakuutusyhtiö Fennia

He haluavat nytkin vakion itselleen ilman että maksavat siitä mitään, eli saisivat vakion varastoon.
Siis tuossahan ei ole mitään järkeä, miksi ne sen orkkis putken haluisivat / miten se heille kuuluisi, jos eivät korvaa yhtään enempää? Sitä ei kyllä kannata antaa, jos eivät maksa korvausta tarvikeputkesta. (IMHO) Annatko sinä vak. yhtiölle myös alkuperäiset vilkut, pleksit jne, joista ne antaa ylimääräisen korvauksen?

Toisekseen itse en ostaisi kovin herkästi mopoa, jossa ei ole orggisputkea mukana ja pörinäputkea ei ole muutoskatsastettu. 95% varmuudella putki on laiton ilman katsastusta. Jos pojat ryppyilee ja määrää muutoskatsastukseen putken takia, voi vaihtaa orkkiksen tilalle.
wink.gif

Juu, eli siis sovittiin että palautan heille kaikki orggis osat, myös putken, jolloin käsitellään pyörää korvauksissa vakiona.
Erikseen korvataan lisävarusteet joihin moottoripyörän viriputki ei tarkastajan mukaan lukeudu (kulutusosa vrt kotilot) joten siitä ei myöskään makseta korvausta.

Juu, eli siis sovittiin että palautan heille kaikki orggis osat, myös putken, jolloin käsitellään pyörää korvauksissa vakiona.
Erikseen korvataan lisävarusteet joihin moottoripyörän viriputki ei tarkastajan mukaan lukeudu (kulutusosa vrt kotilot) joten siitä ei myöskään makseta korvausta.
siis hetkinen..elä ny jumankauta sitä putkea palauta jos eivät mitään siitä maksa.
eli siis nyt ne sais kaik orkkis osat+laittamasi tingen tangelit korvaamatta P*skan vertaa..terppa,tiedä taas itkeä vaiko nauraa!!

siis hetkinen..elä ny jumankauta sitä putkea palauta jos eivät mitään siitä maksa.
eli siis nyt ne sais kaik orkkis osat+laittamasi tingen tangelit korvaamatta P*skan vertaa..terppa,tiedä taas itkeä vaiko nauraa!!
Samaa mieltä. Se saatan jotenkin nielaista, että eivät maksa ylimääräistä teharista, mutta älä nyt **kele sitä alkuperäistä anna mukana. Jos kerran molemmat putket menee, niin kyllä silloin pitää jotain hyvää tuosta mölytoosasta saada
shaun.gif

Se orggis osien palauttaminen vakuutusyhtiöön on sovittu ennen putkesta aiheutuvaa erimielisyyttä. Pyrkimykseni on kuitenkin hoitaa asiaa asiallisesti ja pitää itse omalta osaltani kiinni sopimistamme asiosta. Ongelmaksi koituva ydinkysymys lienee että voidaanko moottoripyörissä viriputkea pitää lisävarusteena? Jos se on kulutusosa siitä ei voida maksaa korvausta.

Kulutus osien vaihto/uusiminen ei vaikuta pyörän hintaan. Tässä tapauksessa ajoitus pyörän varastamiselle oli "pahin" mahdollinen. Syksyllä vaihdoin uudet renkaat joilla en ehtinyt ajaa kuin tuhannen kilometriä, edellisenä päivänä taistelin uudet ketjut+rattaat alle (5h, oli eturatas "vähän" tiukassa
biggrin.gif
)

Pitää taas huomenna soittaa tarkastajalle ja kysellä kuulumisia
tounge.gif

Jos olisi uskonut kantani että MP putki on LISÄVARUSTE

Se orggis osien palauttaminen vakuutusyhtiöön on sovittu ennen putkesta aiheutuvaa erimielisyyttä. Pyrkimykseni on kuitenkin hoitaa asiaa asiallisesti ja pitää itse omalta osaltani kiinni sopimistamme asiosta. Ongelmaksi koituva ydinkysymys lienee että voidaanko moottoripyörissä viriputkea pitää lisävarusteena? Jos se on kulutusosa siitä ei voida maksaa korvausta.
Pidähän puolesi, jos se ei onnistu asiallisesti, niin sitten toista tietä. Sitä en käsitä alkuunkaan, miksi sinun pitäisi orkkisputket palauttaa, kun ne on korvattu lisävarusteella (vrt. auton alumiinivanteet).

Itse tarkistin BMW-huollon tekemiä kolarikorjauksia, jonka jälkeen pyörään vaihdettiin vielä kaikki mittaristot. Kukaan muu ei pidä puoliasi - ikävä kyllä.

Edit: Siis tarkoitan, että lunastustapauksessa ei auton alkuperäisvanteita tarvitse palauttaa vahinkoauton mukana.

No onhan ihme tarinaa, varsinkin tuo pyyntö toimittaa alkuperäisosat mukana.

Minulle on ainakin kupruissa korvattu viripalikoista alkuperäisen vastaavan mukaan. Eli jos on putki mennyt luttuun niin on katseltu alkuperäisen putken hinta ja sen pohjalta sitten keskusteltu mitä korvaillaan. Mikä on ainakin näin korvauksen saajana hyvinkin OK, koska vakioputkisto oli selvästi kalliimpi.

Tapauksista on tosin pari vuotta aikaa ja en erityisemmin mainostanut putkistoa vaihdetuksi eli en tiedä onko tarkastaja edes älynnyt että kyseessä ei ole vakiopurnukka.

eli jos auto aluvanteilla pöllitään niin kaskosta saat peltivanteet tilalle tän tarkastajas mukaan
crazy.gif
Ja omat tallin nurkassa olevat ruosteiset alk.per. peltivanteet saa vielä antaa vakuutusyhtiölle?

Sori, ei oo tarkoitus rassata ketään, tuo korvaus logiikka tuntuu liian ihemeelliseltä...

Auton aluvanteita ei varmaan voida juuri millään verrata pyörän putkeen. Vanteita ei ilmeisesti (mutu) lasketa kulutusosiksi.

Tämän asian ymmärrän kyllä autossa; olisin vaihtanut tarvikkeen (simons mökäputken, jota pitäisin upeana
cool.gif
) ja vanha orggis, -kylläkin ehjä- jäisi tallin lattialle. Jos nyt autoni varastettaisiin en tietenkään saisi ylimääräistä korvausta putkistosta jota kukaan tuskin edes laskee autossa lisävarusteeksi. Eivätkä vakuutusyhtiössä edes huolisi vanhaa ruosteista putkea varastoonsa.

Pyörässä ainakin itse pidän viriputkea lisävarusteena. Tarkastajan mielestä se on kuluva osa jota ei korvata, mutta kumminkin haluaa sen vanhan orggis putken varastoonsa "B-osaksi" kuten itse sanoi.
Tuntuu jotenkin ristiriitaiselta tilanne jossa palautan kulutusosia
tounge.gif

Pitäisiköhän palauttaa myös vanhat ketjut, rattaat ja sileät renkaat?

Olin tänään taas yhteydessä tarkastajaan ja hän ei (ylläri) ollut millään ehtinyt selvittää putki asiaa. Sovimme että putken käsittely jatkuu lomani jälkeen ja muut paperit allekirjoitan ja lähetän hänelle jotta hän saa korvaukset maksuun.
Kaikki orggis osat jäävät tässä vaiheessa minulle ja palautan ne aikaisintaan kun olemme päässeet putkesta sopuun.

Tällä hetkelle tämä ratkaisu tuntuu ihan kohtuu hyvältä, ei tarvitse lomalla miettiä tätä asiaa suuremmin ja korvaukset voivat olla tililläni jo loppu viikolla
smile_org.gif

Taannoin Busani kaatui, kun äitini peruutti autolla sen päälle.
wink.gif
Pikku naarmuja tuli ja Yoshimuran putkeen ruttu.Kaikki korjattiin entiselleen ja putken kanssakaan ei ollut minkäänlaista kädenvääntöä. Yhtiönä Ifi.

Kaikki orggis osat jäävät tässä vaiheessa minulle ja palautan ne aikaisintaan kun olemme päässeet putkesta sopuun.
Elä palauta mitään mikä ei ollut pyörässä kiinni vahinkohetkellä. Ihan jo maalaisjärjellä ajatellen tuossa ei nyt ole mitään järjen häivääkään, että vakuutusyhtiö saisi vahingoittuneen viriputken ja priiman vanhan vakioputken molemmat.

Tä? Ei voi kuulostaa tolkun hommalta edes tarkastajalle itselleen, mutta ilmeisesti kun sammakko on vahingossa päässyt suusta ulos niin nyt yrittää väkisin inttämällä olla oikeassa.

Kuten itse sanoit niin pitäisikö kulutusosien ja esim. vaihtomoottorinkin kolarissa rikkoutuessa toimittaa erikseen vakuutusyhtiölle alkuperäinen mylly? Tai jos pyörään on soviteltu aikojen kuluessa vaikka viittä eri tankkia niin kun ruttaat uusimman kiinni olevan niin kaikki pitää toimittaa vakuutusyhtiölle tai ainakin alkuperäinen?

Kuk-ku-luu-ruu!
bawling.gif

Back