• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusmaksut nousi taas...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tollo81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo , tuli tänään postissa vakuutusmaksut...Pohjolalla nousi liikennevakuutuksen hinta 8 prossaa ja autovaakuutus(kasko) n.15 prossaa.Ihanan kallista!
veryangry.gif

No, Pohjolahan vaikuttikin edullisimman pään yhtiöltä, kun itse vakuutuksia pärrään kyselin. Nyt niillä sitten varmaan on vakuutuksia tarpeeksi, jotta voidaan alkaa kiristää ruuvia ;-)

Ei vainen - motoristeille taisi viime vuonna sattua aikas paljon haavereita, loukkaantumisia ja EMPY:stä eroamisia. Kyllä ne näkyy vakuutusmaksuissa. Ja jossakin taisi lukea, että motoristien vakuutuskorvauksista ihan reilu viitisen prossaa menee kaluston korjaamiseen eli vammojen hoito ja kuntouttaminen taitavat viedä leijonanosan.

Joo, kattelin myös, että alkaa kohta olemaan taas Pohjolassakin kyykkyjen hinnat kohdallaan..
Pitää kuitenkin muistaa, että hinnat astuu voimaan minun käsityksen mukaan vasta vakuutuskauden vaihtuessa. Itsellä se on noissa käyttöpyörissä kesällä ja syksyllä. Eli vanhalla (jo sisään maksetulla) hinnalla pääsee syksyyn ja tekee vasta sitten peliliikkeitä..

Luulenpa, että mulla peliliikkeet johtaa jonnekin kilvettömän suuntaan ja vain veteraanit jää tieliikennekäyttöön..en tiedä..
nixweiss.gif

Ei niinkään vakuutusmaksujen takia vaan muuten.. katotaan nyt..

Liikennevakuutuksen perusmaksu vuodelle 2007 oli 1061e ja uusi lasku tulevalle vuodelle on 1222e
ghostface.gif

Bonukset nousi 10% mutta käytännössä hinta jota maksan pysyy samana, eli +-0 tämä touhu.

Edit: Tapiolan asiakas

Ostin AVK:lta 07/07 kolaroidun pyörän joka on rekisteröity 25 kW:seksi, mutta pyörä on kuitenkin täysitehoinen. Pyörä on zx6r vm.00 ja haluaisinkin tietää onko vakuutuksen kannalta fiksua pitää pyörä "alitehoisena" vai onko sama jos rekisteröin sen täysitehoiseksi?

Ostin AVK:lta 07/07 kolaroidun pyörän joka on rekisteröity 25 kW:seksi, mutta pyörä on kuitenkin täysitehoinen. Pyörä on zx6r vm.00 ja haluaisinkin tietää onko vakuutuksen kannalta fiksua pitää pyörä "alitehoisena" vai onko sama jos rekisteröin sen täysitehoiseksi?
Eiköhän se vakuutusmaksu mene teho/paino -suhteen mukaan. Eli, ehdottomasti kannattaa vakuuttaa pienemmän tehon mukaan. Se, mitä haaveritilanteessa vakuutusyhtiö sitten sanoo on taas ihan toinen juttu.

-Mikko

Eiköhän se vakuutusmaksu mene teho/paino -suhteen mukaan. Eli, ehdottomasti kannattaa vakuuttaa pienemmän tehon mukaan. Se, mitä haaveritilanteessa vakuutusyhtiö sitten sanoo on taas ihan toinen juttu.

-Mikko
Kiitokset vastauksesta. Tätä vähän mietin itsekkin, mutta kyseinen vekotin on kyllä helppo muuntaa takasin "alitehoiseksi". Mutta kuinkahan vaan tuo virkavalta on kiinnostunut pyörän tehoista? Herättää kenties epäilystä jos on Yoshimura kiinni ja rekisteriotteessa lukee 25 kW:ia

-Mikko
Kiitokset vastauksesta. Tätä vähän mietin itsekkin, mutta kyseinen vekotin on kyllä helppo muuntaa takasin "alitehoiseksi". Mutta kuinkahan vaan tuo virkavalta on kiinnostunut pyörän tehoista? Herättää kenties epäilystä jos on Yoshimura kiinni ja rekisteriotteessa lukee 25 kW:ia
no ei niitä se kiinnosta. ite ajoin tutkaan pitkästi yli toista sataa "25 kw:sella".. edit: niin tietenki se riippuu onko sulla ikää ajaa täystehosella, mutta nimimerkistä päätellen on. nii siinä tapaukse ssa kyttiä ei kiinnosta rekisteri otteeseen merkitty teho

En halua ottaa riskiä, vaan itse ajattelin kyllä käydä (tyhmä minä!) dynolappujen kanssa, kun muutenkin pitää säätää keväällä, konttorilla lyömässä oikeat kw:t lappuun. Ei jaksa/uskalla ottaa riskiä, että onnettomuustilanteessa yhtiö luikertelee taas jollain verukkeella korvauksista.

Noin minä teen, jokainen tekee omat päätöksensä, joka on muuten ihan helvetin hieno juttu.

- P

EDIT: editoitu erittäin rankalla kädellä. En halua, että kukaan suuttuu, jos täällä lauotaan tekstiä, jota tänne ei kaikki halua.

Taidanpa pirauttaa pyörän edelliselle omistajalle ja kysyä häneltä kuinka vakuutusyhtiö toimi hänen kolaritapauksessaan. Pyörän omistaja sai ajaa täysitehoista kapinetta, mutta hänen serkullaan ei ollut siihen oikeutta, joten tämän vuoksi pyörä oli rekisteröity 25kW:seksi.

Enkä muuten myy pyörää muuta kuin korkeaan ylihintaan. Pyörä on purettuna aivan atomeihin tällä hetkellä ja samanlaista ei varmasti tule löytymään suomen rajojen sisältä kun se keväällä on valmis.  
wink.gif

sanoi:
En halua ottaa riskiä, vaan itse ajattelin kyllä käydä (tyhmä minä!) dynolappujen kanssa, kun muutenkin pitää säätää keväällä, konttorilla lyömässä oikeat kw:t lappuun. Ei jaksa/uskalla ottaa riskiä, että onnettomuustilanteessa yhtiö luikertelee taas jollain verukkeella korvauksista.

toisaalta jos ajaa esim jossain risteyksessä kolarin, niin ei se kilowattimäärä mitään vaikuta. mutta vakuutusyhtiöiden kanssa ei kannata leikkiä, koska ne ei leiki.

toisaalta jos ajaa esim jossain risteyksessä kolarin, niin ei se kilowattimäärä mitään vaikuta. mutta vakuutusyhtiöiden kanssa ei kannata leikkiä, koska ne ei leiki.
Kyllä noin on. Ei kaksinen muutos tarvi olla kulkuneuvossa kun saattaakin tulla maksettavat vakuutuksenottajalle.
Kuinkahan mahtaa olla henkilövahinkojen kanssa, jos vastapuoli vaikka halvaantuu niin saako maksaa loppuelämänsä korvauksia?

Näistä vastauksista voi päätellä, ettei edunvalvontaa vakuutusyhtiöiden kartellia vastaan kannata enää ajaa, koska jengistä ei näytä olevan siihen...

Soittelin just pyörän edelliselle omistajalle ja hän kertoi että ei ollut vakuutusyhtiö millään muotoa tutkinut pyörää onko täystehoinen vai alitehoinen. Se on kyllä totta että vakuutusyhtiön kanssa ei pidä leikkiä. Mutta harvemmin se vakuutustarkastaja on kolaripaikalla tutkimassa pyörän vahinkoja ja kilowatteja. Joten tämän perusteella voipi jokainen miettiä kuinka itse tekisi.

Taitaa mennä höpöttely hieman ohi jo noista vakuutusmaksuista, mutta eiköhän se saada anteeksi.  
bowdown.gif

Back