• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusmaksujen korotus jopa +18%

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarrarit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kokeilin IF:n laskuria. Osakasko + liikennevakuutus minulle 496,- ja emännälle henkilötunnusta lukuunottamatta identtisillä tiedoilla 675,- eli erotus 179,-  
ghostface.gif

Jos tämä on sama joka yhtiössä, niin eipä tarvitse meidän talouden kalustoa naisväen nimiin rekisteröidä.

Mullakin Turva päätti sanoa "heippa" asiakassuhteelle alle vuoden jälkeen; bonuskertymästä huolimatta vakuutusmaksu kasvoi.

Pohjantähti oli rapiat 10% kilpailukykyisempi, että taitaa lähteä laput sinne. Aktia oli kerrassaan hilpeällä päällä, halusivat aloittaa bonarit nollilta ja IF oli hinnaltaan valmiiksi nelinumeroinen. Pohjola olisi ollut aika järjellinen jos jaksaisi puljata vaikka kotivakuutuksen niille (mutta Ifin kanssa kaikki on pelannut niin hienosti, ettei sieltä kyllä viitsi kilpailukykyisiä tuotteita liikuttaa).

Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?
Kukaties haluavat ohjata kaskon ylihinnoittelulla kyykkärikuskit pois aiheuttamasta kustannuksia liikennevakuutuksen kautta. Kaikista motoristeista noin 70 %:lla on täyskasko, kyykkäreissä kukaties vielä useammalla, joten tuolla pystyy ohjaamaan porukkaa aika kivasti.

Kokeilin IF:n laskuria. Osakasko + liikennevakuutus minulle 496,- ja emännälle henkilötunnusta lukuunottamatta identtisillä tiedoilla 675,- eli erotus 179,-  
ghostface.gif

Jos tämä on sama joka yhtiössä, niin eipä tarvitse meidän talouden kalustoa naisväen nimiin rekisteröidä.
Aktiassa kävi muuten toisin päin. kilonen kiksukka naisella k9 oli halvempi kuin biimeri 1000rr '10 miehellä.

Ilmeisesti parinkymmenen vuoden päästä kun 6kymmentä vuotta ikää on ohitettu saan vakuutukset rollaattoriin iffistä halvalla
buttrock.gif
.. Täytyy vielä muuttaa jonnekin korpikuusen alle..

Vakavasti saa harkita kaskon poistamisesta '03 RSV:stä. Viime kaudella kannatti, kun sai maksusta -30% pois pankkiasiakkaana.

Ja mitähän ne Iffin tunarit syövät? 1300 euroa liikenne + kasko, käytännössä täysillä bonareilla. Lippoja kannattaisi vissiin jo noilla hinnoilla käydä vetämässä useammat.

Anteeksi kielenkäyttö, lievästi pännii taas nämä vakuutukset, nykyään kun joutuu jo autonkin vakuutuksia maksamaan, minkä seurauksena talouden suurin vuotuinen kuluerä tuntuu asumisen ja ruokailun jälkeen olevan kahden prätkän ja yhden auton vakuuttaminen ja muut pakolliset maksut. Ja ajaminen plus huoltaminenkaan ei ole ilmaista...

Mulla oli toissavuonna 50/70 bonuksilla 06 (08 rekattu, mikä ilmeisesti on se mitä vakuutuksissa katsotaan) RSV R liikenne + täyskasko Tapiolasta n. 700e. En muista sisältyikö tuohon jo lisälunastusturva vai ei (n. 100e).

Anteeksi kielenkäyttö, lievästi pännii taas nämä vakuutukset, nykyään kun joutuu jo autonkin vakuutuksia maksamaan, minkä seurauksena talouden suurin vuotuinen kuluerä tuntuu asumisen ja ruokailun jälkeen olevan kahden prätkän ja yhden auton vakuuttaminen ja muut pakolliset maksut. Ja ajaminen plus huoltaminenkaan ei ole ilmaista...
Vittuakos kitiset, myy pois jos on liian kallista pitää.

Yhtä turhaa valittamista kuin säästä valittaminen.

IFin sivuilta bongattua.
Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
Vaikuttaapas, merkin ja mallin kautta. Hienojakoisempaa, kuin pelkän teho/painosuhteen vaikutus, mutta samalla kohdentaa riskiä sitäkin tarkemmin.

Mun paukkuraudat on Iffissä ympäri vuoden, kokonaiskustannus siinä neljähunttia vuodessa. En olis uskonut sanovani näin, mutta hyvä If...
smile_org.gif

Vakuutusmatikka on tilastomatikkaa. Tilastollisesti ärräsukisukit ovat kaikkein alttiimpia onnettomuuksille, paukkuraudat ja Bemarit taas vähiten alttiita. Siinä yksinkertaisuudessaan syy Iffin hinnoittelulle. Jos ei siitä tykkää, voi aina valittaa kavereille.

Mä en osaa sanoa, mikä merkitys sukupuoliperusteisella hinnoittelulla todellisuudessa on. Varmaa on kuitenkin vain se, että sukupuoliperusteisen hinnoittelun poistuessa toisen sukupuolen maksamat hinnat nousevat. Ja tuskin ne toisenkaan sukupuolen maksamat hinnat mihinkään laskevat...
buttrock.gif

Pisnestä ja pisnestä, voitoa voitolle...sekä kyrvällä takaraivoon sehän on kapitalismin tavoite.

Niin mites muutenkaan vakuutusyhtiöt saisivat joka vuosi enempi voittoa kuin vakuutusmaksuja nostamalla
tounge.gif

Pakolliset liikennevakuutukset ovat kyllä samansuuruisia kaikilla.. sääteleekö lait jotenkin niitä? minä en tiedä, mutta kyllä niiden pitäisi olla samaa luokkaa kaikilla, ja on aina ollut kun minä niitä olen kysellyt.

IFin sivuilta bongattua.
Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
Vaikuttaapas, merkin ja mallin kautta. Hienojakoisempaa, kuin pelkän teho/painosuhteen vaikutus, mutta samalla kohdentaa riskiä sitäkin tarkemmin.

Vakuutusmatikka on tilastomatikkaa. Tilastollisesti ärräsukisukit ovat kaikkein alttiimpia onnettomuuksille, paukkuraudat ja Bemarit taas vähiten alttiita. Siinä yksinkertaisuudessaan syy Iffin hinnoittelulle. Jos ei siitä tykkää, voi aina valittaa kavereille.
Joo, tästä esimerkki: vaihdoin pyörää, sattumoisin molemmat 750 kuutioisia ja liki sama tehopainosuhde. Iffissä liikennevakuutus pomppasi liki kaksinkertaiseksi, vaikka siis kaikki bonarit ja kaikki muukin säilyi samana. Virkailija mutisi jotain että uudemman pyörän mallin kohdalla on "perushintaan" luokiteltu yli 90% korotus eikä hän mahda mitään hinnalle. Niin tuo vaihto oli Kawasta Ducatiin... harvinainen pyörämalli niin tilastot sen kohdalla on rumia...
Turvassa liikennevakuutus oli sitten satasia halvempi...

Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.
Liikenne ja täyskasko 483€
Sulla näytti olevan 740cc Shadow.

Vertailun vuoksi itsellä 600cc shadow (vm 1999).
31v Mies Tampereelta.
Liikennevakuutus -30% bonuksilla.
Täyskasko -70% bonuksilla.

Yhteensä 362e/vuosi

Pitääkin alkaa etsiä uutta vakuutusyhtiötä  
sad_orig.gif
Oma vakuutuskausi vaihtuukin vasta 1.8.2011 eli eipä tarvitsekaan ennen sitä etsiä Trygille korvaavaa yhtiötä. Soittokierros kyllä näytti jo sen, että hinnallisesti Tapiola vie kyllä voiton.
Hä? Mitä tekemistä sillä vakuutuskaudella tässä on? Saathan sä sieltä Tryykistä sisällä olevat fyrkat pois, jos vaihdat yhtiötä.

sad_orig.gif
Oma vakuutuskausi vaihtuukin vasta 1.8.2011 eli eipä tarvitsekaan ennen sitä etsiä Trygille korvaavaa yhtiötä. Soittokierros kyllä näytti jo sen, että hinnallisesti Tapiola vie kyllä voiton.
Hä? Mitä tekemistä sillä vakuutuskaudella tässä on? Saathan sä sieltä Tryykistä sisällä olevat fyrkat pois, jos vaihdat yhtiötä.
Eikös uudet ehdot päivity vasta vakuutuskauden vaihtuessa, sitä kai tässä haetaan.

Mun mielestä tossa mainitaan sana "hinta". Se päivittyy sillä sekunnilla, jolloin yhtiö vaihtuu.

Joopa joo..

Lukekaa ketju läpi niin ymmärrätte mitä merkitystä on sillä milloin vakuutuskausi vaihtuu ja onko rataomavastuu 25 tai 50%.. Vanhat sopimusehdot pätee aina vakuutuskauden vaihtumiseen saakka ellet itse mene vaihtaa yhtiötä.
Jos ajelee sohvilla teillä vain niin se on yks paskanhailee missä ne vakuutukset sitten on..
shaun.gif

Noin se menee, mutta sohvakuskien kannattaa vakuuttaa Iffissä, varsinkin jos ikää on riittävästi.

sad_orig.gif
Ehkä hieman epäselvästi tuossa itse itselleni vastasin. Kaksi hieman ei asiaa kuten osa tuossa jo kirjoittelinkin.

1) Tryg omavastuu ratakaadossa mulla vielä 25% kunnes minun vakuutuskausi vaihtuu 1.8. jolloin se muuttuu 50% uusien ehtojen mukaisesti.

2) Hintoja ehdin jo tiedustella muualta ja Tapiola olisi halvin. Siellä kuitekin tuo ratakaato omavastuu 50% eli sinne vaihdan vasta 1.8. alkaen.

Tämä selvä.

Sinänsä muuten suhteellisen perseestä toi ratalippojen korvauskäytäntö - tai siis paremminkin korvaamattomuuskäytäntö.
033102ass_1_prv.gif

Back