• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terwis81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Foorumilla on keskusteltu jonkun verran vakuutuksista. Kävin hakemassa 600 suzukiin eilen vakuutuksen ja arvo oli noin 550e.

Vakuutus pitää sisällään liikennevakuutuksen, sekä osakaskon.

Vakuutuksen otin Pohjolasta, koska Ifissä olisi maksanut noin 250 euroa enempi.

Tajusin yhtöltä lähtiessäni, että tein paskat kaupat. Ottamani vakuutus ei pidä sisällään ilkivaltaa.

Ajattelin käydä kiertämässä huomenna muita konttoreita. Mihin kannattaisi suunnata? Turva, Tapiola, Pohjantähti vai joku muu?

mulla lähivakuutus ja pyörä on 1000gsx-r -04,ajan sillä 5kk ja 1vkon,vakuutus tulee maksamaan muistaakseni 500-600e verran. bonuksia mulla on 45% liikenteen puolella. tähän sisältyy siis liikenne,hirvi-palo-varkaus,ilkivalta ja hinauspalvelu. ja vielä oikeusturva,muistaakseni... NIIN ja edellinen pyörä oli 600cbr-94 ja siihen sain liikenteen ja täyskaskon 550e koko vuosi... bonuksia oli sillo 40%

Kannattaa suunnata kaikkiin..

Mutta itsellä vaihtuu tänään Pohjola ---> Pohjantähteen

Sieltä saan mopon ja auton lähes samaan hintaan kun Pohjolassa oli pelkkä mopo.

Ja luultavasti ensi keväänä taas kaikki yhtiöt läpi..

Se on vuosittainen rituaali tuo vakuutuksien kilpailuttaminen, kaikki on käytävä läpi. Ensin oli Pohjolassa siihen asti kunnes tuli järjetön korotus hyvällä teho/paino suhteella oleviin pyöriin. Nyt on Tapiolassa, joka osoittautui halvimmaksi viime vuoden lopussa. Tapiolassa tosin on tarkistettu hintoja sen jälkeen, ylöspäin tietenkin, joten seuraavalle vakuutuskaudelle on taas kilpailutus paikallaan.

Sain Lähivakuutuksesta hyvän tarjouksen. Mikäli olisin ottamassa peruskaskoa, niin silloin valitsisin Pohjantähden - tässä vaiheessa riittää osakasko.

Ifissä osakasko olisi maksanut n. 100 euroa enempi, kuin Pohjantähdessä peruskasko!!

Täytyy jatkossa kilpailuttaa yhtiöt tosiaankin vuosittain...

Kiitos vastanneille.

Mulla pyörä 10v vanha CB750 Seven Fifty ja vakuutus Lähivakuutuksesta.  Ympärivuotinen vakuutus, liikenteessä 50 bonusta, laajassa kaskossa 70, vakuutusmaksut yhteensä 383 ekee tänä vuonna.

Täytyy vielä jatkaa, että jatkoin vakuutusyhtiössä juoksemista tänään.

Sain lopulta Ifistä kaikista halvimman vakuutuksen. Liikennevakuutus + osakasko = 360 euroa.

Hintaeroa seuraavaan tuli noin - 240 euroa.

Se on selvää, että vakuutuksien kilpailuttaminen on kannattavaa. Itse olen tehnyt sitä jo useana vuotena peräkkäin. Tänä keväänä tuli sitten puun takaa erikoinen yllätys vertaillessani uusia tarjouksia edellisen vuoden vastaaviin. Olemassa olevat vakuutusmaksut eivät täsmänneet alkuunkaan samojen vakuutusten viimevuotisiin tarjoushintoihin. Tarkemmin katsottuna suuri korotus ei johtunutkaan vakuutusmaksujen yleisestä noususta, vaan siitä että vuosi sitten kaikki vakuutusmyyjän kanssa neuvottelemani alennukset olikin poistettu!!! Ja silloin ei todellakaan ollut puhe määräaikaisesta alennuksesta. Kaikessa hiljaisuudessa hintoihin oli vain tullut roima korotus...

Joten olkaa tarkkana kun sovitte alennuksista. Kannattaa siis aina kysyä kauanko alennukset on voimassa. Yleinen tapa näyttäisi olevan ainakin Pohjolassa, että "hyvä" alennus tehdään vain asiakkaan sisäänostotarkoituksessa.

Itse sain tällä kertaa parhaat alennukset Turvasta, ja mikä parasta, siellä alennukset ovat pysyviä!

Joten olkaa tarkkana kun sovitte alennuksista. Kannattaa siis aina kysyä kauanko alennukset on voimassa. Yleinen tapa näyttäisi olevan ainakin Pohjolassa, että "hyvä" alennus tehdään vain asiakkaan sisäänostotarkoituksessa.
Toihan johtaa aika automaagisesti vuotuiseen vak.yhtiön vaihtoon ja näin saa nuo uudet sisäänheittotarjoukset joka vuosi. Samaahan sitä harrastaa esim. kännyoperaattoritkin. Katsohan vain niin lähes jokaisessa tarjouksessa lukee ettei koske vanhoja asiakkaita eikä samalle asiakkaalle tarjousaikana irtisanottuja ja uudellentehtyjä sopimuksia
shaun.gif

Itse sain viimevuodelta lähtien Veritakselta täyskasko+liik.v. 600€ ympäri vuoden. gsr 600 98hp p. n180kg. Samana hintana pysyny kun perushinnat nous hieman, vaikka tuli 5% bonusta lisää.
Pohjola (olen OP asiakas) yritti saada mut vaihtamaan, tarjos mulle samasta vakuutuksesta 1300€.
nixweiss.gif

Sain lopulta Ifistä kaikista halvimman vakuutuksen. Liikennevakuutus + osakasko = 360 euroa.

Paljonko oli osakaskon hinta ? Itse kysyin Iffistä osakaskoa ja tarjous oli "vain" 191e vuosi
033102ass_1_prv.gif
. Nordeassa oli taas osakasko 40e vuosi , mutta liikennevakuutus 100e vuosi kalliimpi , mutta silti yhteishinta halvempi.....

Kannattaa kilpailuttaa kaikki, mutta ainakin Turva, Tapiola ja Pohjola. Uskoisin että niistä löytyy se halvin.

Paljonko oli osakaskon hinta ? Itse kysyin Iffistä osakaskoa ja tarjous oli "vain" 191e vuosi
033102ass_1_prv.gif
. Nordeassa oli taas osakasko 40e vuosi , mutta liikennevakuutus 100e vuosi kalliimpi , mutta silti yhteishinta halvempi.....
Liikennevakuutus maksoi 279,97 (397,69) euroa ja osakasko 80,30 (91,25) euroa.

Suluissa olevat hinnat on lähtöhintoja, ja ilman sulkuja olevat hinnat ovat keskittämisellä ja liiton avulla saatuja alennuksia - eli maksan suluttomat hinnat.

Back