• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksista taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vtr_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse vaihdoin If:stä Pohjolaan eikä kyllä minulla ollut mitään ongelmia. Uutena asiakkaana bonus jopa nousi 10%:ia
omg.gif

Vakuutusmaksutkin olivat sekä auto, että mp-vakuutuksessa halvemmat. Vuosisäästöä yli 400 euroa! Ja laskutkin ovat olleet sentilleen sitä mitä tarjouksessa luki. Tosin lähes mikä tanahansa oli parempi vaihtoehto kuin If:n riisto. Sika kallis paikka
mad.gif

Itse olen suositellut Pohjolaa eteenpäin, mutta riippuu näköjään vakuutusmyyjän osaavuudesta, että osaa kaikki asiat ottaa huomioon ja kertoa asiakkaalle.. Mutta näin Treen konttorissa..

Juuri tälläkin hetkellä tappelen pohjolan kanssa pyörän lunastuksesta ja varusteiden korvauksesta. Jos liikkeessä sama fireblade maksaa 6900 eur ja siitä otetaan se 10-15% pois niin miten tuon minun 38tkm ajetun bladen arvo on 5500 eur? Miinus omavastuu. Vastaavaa pyörää ei myöskään ole myynnissä (varsinkaan liikkeissä) joten ainut vaihtoehto on rahakorvaus.
Kyselin myös vähän että meinaatteko muka että tuolla viidellä markalla saan -95 vuotisen 38tkm ajetun black/red värityksellä olevan firebladen, ja vastaus on että pääkonttoriin voi tehdä valituksen asiasta (lue: hakkaa kaksi ajokautta päätä seinään). Myöskään seisonta-ajalta ei korvata mitään. Eli saa tässä ihan hyvästi pistää omaa rahaa väliin kun pyöräkauppaan menee.
Kyllä alkaa taas hapottaa nämä touhut vakuutusyhtiöiden kanssa.. Kovasti ne vetää hintoja ja pyöristelee ylöspäin hintoja kun se niille sopii, mutta kun pitäisi olla korvaamassa jotain niin hyvä jos lämmintä kättä saa.

Mitä alennuksia vakuutuksista bonusten lisäksi?

Pohjolan liikennevakuutus:

Keskittämisalennus 7,0 % (vaatii väh. 3 vakuutusta Pohjolassa)
Maksutapa-alennus 2,5 % (maksu yhdessä erässä)

Pohjolan Isokasko:

Etuasiakkaan lisäbonus 8,0 % ( ei mitään tietoa millä perusteella)

Mitä muut yhtiöt tarjoavat?

Mitä alennuksia vakuutuksista bonusten lisäksi?

Pohjolan liikennevakuutus:

Pohjolan Isokasko:

Etuasiakkaan lisäbonus 8,0 % ( ei mitään tietoa millä perusteella)

Mitä muut yhtiöt tarjoavat?
Mulla oli aluksi sekä keskittämisalennus 7 % että etuasiakkaan 8 %. Puhelinpalvelusta sain kuulla, että "olen aiheettomasti saanut nämä alennukset".....
biggrin.gif
Uudessa vakuutuskirjassa nämä on julmasti riistetty pois. Taitaa Pohjola käyttää näitä uuden asikkaan hankintaan ja sitten seuraavalla kaudella lähtee pois ?

Kannattaa myös kiinnittää huomiota miten vakuutusfirmojen kuutioluokat menee. Mun esim. kannatti ottaa 850 kuutioiseen jytäriin Pohjolan vakuutus, niillä kun on 651-850 cm3 luokka.
Muilla firmoilla joita vertasin pyörä olisi joutunut 751-1000cm3 luokkaan.
Eli "pykälää" isompien kastiin...

Moottoripyörävakuutusta tehdessäni törmäsin Pohjolassa samaan ongelmaan kuin joku muukin tästä aiheesta kirjoittanut. Moottoripyörän vakuutushistoria oli puutteellinen eli parin vuoden tiedot olivat hukassa. Tällä hetkellä asiaa selvitellään If:ssä ja Pohjolassa. Näyttäisi kuitenkin siltä, että Honda CBR 600:seen "halvimmat" vakuutukset tarjoaa Pohjola.

Tällä hetkellä väännän Pohjolan kanssa autojen liikennevakuutuksien bonuksista, jotka saattavat laskea hetkellisesti 5 prosentilla. Alennuksien jälkeen viivan alle jää kuitenkin kilpailukykyinen hinta verrattuna esim. Ifiin, Tapiolaan tai Nordeaan.

Pohjola tarjosi mulle puhelimitse vakuutuspakettia, että vaihtaisin Turvasta pois. Bonukset tosiaan kertyvät eri tavalla, joten täydet bonukseni olisi tippuneet pienemmiksi. Käskin kaverin unohtamaan sitten koko tarjouksen, pienen väännön jälkeen tarjoukseen kirjattiin täydet bonukset...

Kaippa se niin menee, että mitä suuremmista summista on kyse, sitä suurempi neuvotteluvara on?

Back