Se on nykyään tiettävästi AKE joka pitää yllä nää vakuutusrekisterit. Eli ei voi olla mahdollista että olis kahdessa yhtiössä liikennevakuutusta päällekkäin.No nyt mulla siis on kahteen yhtiöön vakuutukset samoista vehkeistä![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on nykyään tiettävästi AKE joka pitää yllä nää vakuutusrekisterit. Eli ei voi olla mahdollista että olis kahdessa yhtiössä liikennevakuutusta päällekkäin.No nyt mulla siis on kahteen yhtiöön vakuutukset samoista vehkeistä![]()
Juuri tällaisten tapausten takia tarjoukset kannattaa pyytää aina kirjallisena.Ja jatkoa ketjuun...
Vaihdon vakuutukset huhtikuun lopulla Tapiolasta Pohjolaan. Varmistin sekä puhelinpalvelusta että kasvotusten konttorilla että "SÄILYYHÄN NE BOONUKSET VARMASTI". Molemmissa vastaus oli että tottahan toki...no mites sitten kävikään.
MP 40% -> 20%
Auto 35% -> 30%
No kerrotaan nyt omat kokemukset turvasta.
Päivääkään en ole ollut Turvan asiakas, enkä varmaan tule olemaankaan. Syynä ihan vaan se, että en tykkää väkisin tyrkyttämisestä. Siis hommahan lähti näin:
Pyysin tarjousta, halusin sen sähköpostitse..ja tein virheen kun kerroin tarjouspyynnössä puh.numeroni.
Meni tunti kunnes ko yhtiön sälli soittaa ja rupee puhumaan hirveellä syötöllä kaikkea mahdollista vakuutuksesta, ja minä yritän sanoa että olen töissä enkä kerkeä turista nyt. Saan sovittua että palaan asiaan myöhemmin (siis että minä palaan asiaan) noh, puol yhdeksän aikaan illalla soi puhelin, kas, sama vakuutusheppuhan se siellä. Pyydän tarjousta sähkäriin, lupasi lähettää.
Koittaa seuraava päivä. Heti aamulla ko sälli soittaa taas, ja minä tietty töissä, joten jätän vastaamatta. Iltapäivällä soi taas, nyt vastaan...kuuntelen 5 min täyttä höpötystä, kun en saa puheenvuoroa, sanon sitten heipähei ja luuri menee kiinne. Soittaa illalla, vastaan, hetken kuunneltuani tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa...äijä rupes tyrkyttään jo auto & kotivakuutusta, oli jopa ottanut selvää millä autolla ajan ym.
(ymmärrän jos kysyisi että kiinnostaako autovakuutus jne, mutta mielestäni ei ole kohteliasta selvittää millä ajan ja kauanko olen tämän ko kulkuvälineen omistanut)
Seuraavana päivänä soittaa taas, pyysin lähettämään tarjouksen sähköpostitse, ei kuulemma onnistu, joten pyydän lähettämään kirjallisena sitten. Lupaan myös palata asiaan kun olen ne lukenut.
Muutaman päivän hiljaisuuden jälkeen soittaa taas (perjantai)
Kerron etten ole saanut papereita vielä, asia ok.
Koittaa lauantai, herään siihen kun ko sälli soittaa taas, (ja tässä vaiheessa alkaa hermo menemään) yllättäen jätän vastaamatta. Teen saman iltapäivällä kun tyyppi soittaa taas.
Maanantaina soittaa taas, vastaan, en saa puheenvuoroa, hillitsen itseni ja sanon soittavani takaisin jos tarjous kiinnostaa...
Maanantain jälkeen on yrittänyt soittaa n.6 kertaa, en ole vastannut.
Myönnän että on epäkohteliasta olla vastaamatta, mutta en vain siedä ylityrkyttämistä. Tarjous nyt oli kyllä ihan huomioon otettava...jotenkin vaan mietityttää mikä on tilanne kun jotain sattuu,siis pärrälle, joudunko taaas kuuntelemaan ties mitä hölpötystä ja lupauksia kun korvauksista puhutaan...
edit: hups, helekutisti OT![]()
Tämä on kyllä loppujen lopuksi aika perkeleellistä puuhaa. Noita vakuutuksia tosiaan on vaikka kuinka ja jokalähtöön. Koitan nyt ottaa viikonlopun projektiksi, notta plärään ne kaikki paperit läpi ja kirjaan ihan ylös jokaisen vakuutuksen erikseen, jotta osaa sitten vertailla.Nytpä tuli ajattelemisen aihetta täältä, pitää tarkistaa illalla nuo vakuutusasiat itsekin. Tapiolalta tekivät tarjouslaskelman, paljonko heillä maksaisi vakuutukset,jos sinne kaikki vakuutukseni siirtäisin(2xauto, mopotti, vene, traileri, kotivakuutus, tapaturmavakuutus) , mutta olen ollut laiska, enkä ole jaksanut vertailla noita hintoja. Nyt pitäisi vain selvittää vielä paljonko nykyisessä yhtiössä tulevat maksamaan vuodessa.
kyllähän tuollainen vajaa 10 tuhatta mummon markkaa pitäisi riittää yhden mopon vakuuttamiseen..Pakko purkautua tännekin. Kehutaan vaihteeksi Pohjolaa. Eli soittelin tuohon 1000RR:ään vakuutuksia aluksi If:stä. Lopputuloksena 7 ajokuukauden hintana 2614.29 euroa![]()
. Säikähdin jo, että perhan tuo sunnuntaina hankittu pyörä lähtee sitten heti myyntiin, koska ei ole varaa sitä pitää. No, soittelin Pohjolaan ja sain tarjouksena koko vuodelle 1373.00 euroa!
Herää vaan kysymys miten tämä on mahdollista!!! BTW: If:n setä kysyi vielä puhelun lopuksi, että haluat varmaan soitella toisiinkin yhtiöhin
. No, lopputuloksena henki-, auto-, tapaturma-, koti- ja lapsivakuutukset vaihtoivat yhtiötä myös. Että silleen...![]()
Ifissä ainakin minulle sanottiin ihan suoraan ettei heitä moottoripyörät kiinnosta paskanvertaa. Tapiolan asiakas olin viime viikkoon asti kunnes siirryin pohjantähteen. Tuntuvat olevan innokkaita haalimaan uusia asiakkaita. Jammun vakuutukset tippuivat alle tonniin tapiolan vaatimasta +1400 e vuosimaksusta. Kokonaispaketti halpeni minulle vuositasolla yli 2 tonttuu, joten saan oikeastaan "ilmaiseksi" kotilon, motskarin ja skootterin vakuutukset !Pakko purkautua tännekin. Kehutaan vaihteeksi Pohjolaa. Eli soittelin tuohon 1000RR:ään vakuutuksia aluksi If:stä. Lopputuloksena 7 ajokuukauden hintana 2614.29 euroa![]()
. Säikähdin jo, että perhan tuo sunnuntaina hankittu pyörä lähtee sitten heti myyntiin, koska ei ole varaa sitä pitää. No, soittelin Pohjolaan ja sain tarjouksena koko vuodelle 1373.00 euroa!
Herää vaan kysymys miten tämä on mahdollista!!! BTW: If:n setä kysyi vielä puhelun lopuksi, että haluat varmaan soitella toisiinkin yhtiöhin
. No, lopputuloksena henki-, auto-, tapaturma-, koti- ja lapsivakuutukset vaihtoivat yhtiötä myös. Että silleen...![]()