• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksista taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vtr_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No nyt mulla siis on kahteen yhtiöön vakuutukset samoista vehkeistä  
veryangry.gif
Se on nykyään tiettävästi AKE joka pitää yllä nää vakuutusrekisterit. Eli ei voi olla mahdollista että olis kahdessa yhtiössä liikennevakuutusta päällekkäin.
cool.gif

Ja jatkoa ketjuun...

Vaihdon vakuutukset huhtikuun lopulla Tapiolasta Pohjolaan. Varmistin sekä puhelinpalvelusta että kasvotusten konttorilla että "SÄILYYHÄN NE BOONUKSET VARMASTI". Molemmissa vastaus oli että tottahan toki...no mites sitten kävikään.

MP 40% -> 20%
Auto 35% -> 30%

Voi vittu sanon minä! Nooh, soitin äsken varmaan aika "ystävällisen puhelun" (yritin olla...) Pohjolaan ja puhelinpalvelut neiti lupasi selvittää asiaa Tapiolasta. Katotaas miten käy...

Alkaa tosissaan usko horjua noihin vakuutusyhtiöihin...Tapiola ryssi viime syksynä hemmetisti ylimääräistä ja niistä sai sitten tapella että sai omansa takas. Nyt sitten Pohjola jatkaa samanlaista linjaa (vai tekikö Tapiola tässä viimeisen iskunsa varmistaakseen ettei asiakas varmasti koskaan palaa),

veryangry.gif

Ja jatkoa ketjuun...
Vaihdon vakuutukset huhtikuun lopulla Tapiolasta Pohjolaan. Varmistin sekä puhelinpalvelusta että kasvotusten konttorilla että "SÄILYYHÄN NE BOONUKSET VARMASTI". Molemmissa vastaus oli että tottahan toki...no mites sitten kävikään.

MP 40% -> 20%
Auto 35% -> 30%
Juuri tällaisten tapausten takia tarjoukset kannattaa pyytää aina kirjallisena.

Vakuutusyhtiöt yrittävät kaikin keinoin tehdä tarjoukset aina suullisesti, mutta tähän ei pidä koskaan suostua. Viimeksi pari viikkoa sitten pyysin vakuutustarjousta (ei mp-vakuutus) ja johan oli vaikeaa saada vakuutusyhtiön täti ymmärtämään etten halua kuulla mitään tarjouksia puhelimessa vaan haluan ne kirjallisena. Sama täti soitti useampaankin kertaan ja yritti tarjota ties mitä "nopean päättäjän etua" saadakseen sopparin tehtyä puhelimitse, mutta pysyin tiukkana ja lopulta sain kuin sainkin tarjouksen kirjallisena.

On samoja kokemuksia Pohjolasta kuin muillakin. Postissa tulleen vakuutuskirjan/laskun mukaan kahdesta vähintään viiden kuukauden yhtäjaksoisesta ajokaudesta huolimatta liikennevakuutuksen bonukset jäivät 20 %:iin vakuutusyhtiön vaihdon yhteydessä. Asia onneksi korjaantui asiakaspalveluun soittamalla. Virkailija näki suoraan päätteeltä, että kyllähän sen bonuksen pitäisi olla sen 30 %.

Jotenkin on vaan vaikea uskoa, että kyseessä olisi heidän puoleltaan vain vahinko. Ennemminkin yrittävät kokeilla kuinka hyvin noita vakuutusehtoja luetaan.

No kerrotaan nyt omat kokemukset turvasta.

Päivääkään en ole ollut Turvan asiakas, enkä varmaan tule olemaankaan. Syynä ihan vaan se, että en tykkää väkisin tyrkyttämisestä. Siis hommahan lähti näin:

Pyysin tarjousta, halusin sen sähköpostitse..ja tein virheen kun kerroin tarjouspyynnössä puh.numeroni.
Meni tunti kunnes ko yhtiön sälli soittaa ja rupee puhumaan hirveellä syötöllä kaikkea mahdollista vakuutuksesta, ja minä yritän sanoa että olen töissä enkä kerkeä turista nyt. Saan sovittua että palaan asiaan myöhemmin (siis että minä palaan asiaan) noh, puol yhdeksän aikaan illalla soi puhelin, kas, sama vakuutusheppuhan se siellä. Pyydän tarjousta sähkäriin, lupasi lähettää.

Koittaa seuraava päivä. Heti aamulla ko sälli soittaa taas, ja minä tietty töissä, joten jätän vastaamatta. Iltapäivällä soi taas, nyt vastaan...kuuntelen 5 min täyttä höpötystä, kun en saa puheenvuoroa, sanon sitten heipähei ja luuri menee kiinne. Soittaa illalla, vastaan, hetken kuunneltuani tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa...äijä rupes tyrkyttään jo auto & kotivakuutusta, oli jopa ottanut selvää millä autolla ajan ym.

(ymmärrän jos kysyisi että kiinnostaako autovakuutus jne, mutta mielestäni ei ole kohteliasta selvittää millä ajan ja kauanko olen tämän ko kulkuvälineen omistanut)    

Seuraavana päivänä soittaa taas, pyysin lähettämään tarjouksen sähköpostitse, ei kuulemma onnistu, joten pyydän lähettämään kirjallisena sitten. Lupaan myös palata asiaan kun olen ne lukenut.

Muutaman päivän hiljaisuuden jälkeen soittaa taas (perjantai)
Kerron etten ole saanut papereita vielä, asia ok.

Koittaa lauantai, herään siihen kun ko sälli soittaa taas, (ja tässä vaiheessa alkaa hermo menemään) yllättäen jätän vastaamatta. Teen saman iltapäivällä kun tyyppi soittaa taas.

Maanantaina soittaa taas, vastaan, en saa puheenvuoroa, hillitsen itseni ja sanon soittavani takaisin jos tarjous kiinnostaa...

Maanantain jälkeen on yrittänyt soittaa n.6 kertaa, en ole vastannut.

Myönnän että on epäkohteliasta olla vastaamatta, mutta en vain siedä ylityrkyttämistä. Tarjous nyt oli kyllä ihan huomioon otettava...jotenkin vaan mietityttää mikä on tilanne kun  jotain sattuu,siis pärrälle,  joudunko taaas kuuntelemaan ties mitä hölpötystä ja lupauksia kun korvauksista puhutaan...

edit: hups, helekutisti OT
blush.gif

Taisivat pitää Pohjolassa meikäläistä erityisen soveliaana k:tuksen kohteena, kun laskivat bonukset 70%:sta peräti 15:een... ("kone sanoi", että sen verran oli kertynyt bonusta edellisessä yhtiössä ja muu historia oli "hukassa")

No kerrotaan nyt omat kokemukset turvasta.

Päivääkään en ole ollut Turvan asiakas, enkä varmaan tule olemaankaan. Syynä ihan vaan se, että en tykkää väkisin tyrkyttämisestä. Siis hommahan lähti näin:

Pyysin tarjousta, halusin sen sähköpostitse..ja tein virheen kun kerroin tarjouspyynnössä puh.numeroni.
Meni tunti kunnes ko yhtiön sälli soittaa ja rupee puhumaan hirveellä syötöllä kaikkea mahdollista vakuutuksesta, ja minä yritän sanoa että olen töissä enkä kerkeä turista nyt. Saan sovittua että palaan asiaan myöhemmin (siis että minä palaan asiaan) noh, puol yhdeksän aikaan illalla soi puhelin, kas, sama vakuutusheppuhan se siellä. Pyydän tarjousta sähkäriin, lupasi lähettää.

Koittaa seuraava päivä. Heti aamulla ko sälli soittaa taas, ja minä tietty töissä, joten jätän vastaamatta. Iltapäivällä soi taas, nyt vastaan...kuuntelen 5 min täyttä höpötystä, kun en saa puheenvuoroa, sanon sitten heipähei ja luuri menee kiinne. Soittaa illalla, vastaan, hetken kuunneltuani tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa...äijä rupes tyrkyttään jo auto & kotivakuutusta, oli jopa ottanut selvää millä autolla ajan ym.

(ymmärrän jos kysyisi että kiinnostaako autovakuutus jne, mutta mielestäni ei ole kohteliasta selvittää millä ajan ja kauanko olen tämän ko kulkuvälineen omistanut)

Seuraavana päivänä soittaa taas, pyysin lähettämään tarjouksen sähköpostitse, ei kuulemma onnistu, joten pyydän lähettämään kirjallisena sitten. Lupaan myös palata asiaan kun olen ne lukenut.

Muutaman päivän hiljaisuuden jälkeen soittaa taas (perjantai)
Kerron etten ole saanut papereita vielä, asia ok.

Koittaa lauantai, herään siihen kun ko sälli soittaa taas, (ja tässä vaiheessa alkaa hermo menemään) yllättäen jätän vastaamatta. Teen saman iltapäivällä kun tyyppi soittaa taas.

Maanantaina soittaa taas, vastaan, en saa puheenvuoroa, hillitsen itseni ja sanon soittavani takaisin jos tarjous kiinnostaa...

Maanantain jälkeen on yrittänyt soittaa n.6 kertaa, en ole vastannut.

Myönnän että on epäkohteliasta olla vastaamatta, mutta en vain siedä ylityrkyttämistä. Tarjous nyt oli kyllä ihan huomioon otettava...jotenkin vaan mietityttää mikä on tilanne kun jotain sattuu,siis pärrälle, joudunko taaas kuuntelemaan ties mitä hölpötystä ja lupauksia kun korvauksista puhutaan...

edit: hups, helekutisti OT
blush.gif
biggrin.gif

Ei tollanen voi p*rkele olla todellista! Oma hermo ei todellakaan venyisi noin plajon.

...provikkapalkalla vissiin koittavat saada vakuutuksia myytyä, kun melko äskettäin  hankin uutukaisen auton, soitti vakuutushemmo ja kertoi ottaneensa kaupungilla katsellessaan rekkarini muistiin ja sen perusteella sitten soittelee ja tarjoaa siihen ns. merkkikohtaista vakuutusta....vastasin että käynpä sitten vaikka netissä tutustumassa ko. tuotteeseen ja soittelen jos kiinnostaa...kuukausi myöhemmin tulee vakuutusyhtiöltä MUUTOSVAKUUTUSKIRJA koskien juuri em. asiaa....ihan pyytämättä ja yllättäen oli hemmo toiminut, todella oma-aloitteinen...

Toinen hauskuus sattui aiemmin keskustelussa mainitussa vakuutusyhtiön vaihdossa  (mp-vakuutukset)...eihän ne tietenkään irtisanoneet edellisestä yhtiöstä vakuutusta vaikka niin luulin...

Täällä samankaltainen kokemus. Yhtiön vaihto, luvattiin pitää vanhat bonukset-> Laput tulee kotiin-> bonukset tippunu. Soitto konttoriin, vanhat bonukset takas ja kaikki kunnossa
smile_org.gif

Mutta yritystä on aina kun vähän siimaa antaa.

Mulla on ihan sama tilanne Turvan kanssa menossa.

Liikennevakuutuksen bonukset oli laskun mukaan tippuneet 70-prosentisa kolmeenkymmeneen.

Ei kyllä passaa meikäläiselle tuommoinen.

Olen justiinsa tällä viikolla jättänyt tarjouspyynnöt:

-Tapiola
-Turva
-Pohjantähti
-Fennia
-Pohjola

Tapiolan konttorille meen maanantaina. Joku oli eilen yrittänyt soittaa, kun olin ajelemassa, mutta ei ole soittanut takaisin vielä. Saas nähdä mitä tästä vielä tulee, kun lukee teitin juttuja täällä.
biggrin.gif

Niin meinaan keskittää kaikki, omat ja emännän, vakuutukset johonkin näistä.

Pitäkäähän peukkuja!
smile_org.gif

Nytpä tuli ajattelemisen aihetta täältä, pitää tarkistaa illalla nuo vakuutusasiat itsekin. Tapiolalta tekivät tarjouslaskelman, paljonko heillä maksaisi vakuutukset,jos sinne kaikki vakuutukseni siirtäisin(2xauto, mopotti, vene, traileri, kotivakuutus, tapaturmavakuutus) , mutta olen ollut laiska, enkä ole jaksanut vertailla noita hintoja. Nyt pitäisi vain selvittää vielä paljonko nykyisessä yhtiössä tulevat maksamaan vuodessa.

Nytpä tuli ajattelemisen aihetta täältä, pitää tarkistaa illalla nuo vakuutusasiat itsekin. Tapiolalta tekivät tarjouslaskelman, paljonko heillä maksaisi vakuutukset,jos sinne kaikki vakuutukseni siirtäisin(2xauto, mopotti, vene, traileri, kotivakuutus, tapaturmavakuutus) , mutta olen ollut laiska, enkä ole jaksanut vertailla noita hintoja. Nyt pitäisi vain selvittää vielä paljonko nykyisessä yhtiössä tulevat maksamaan vuodessa.
Tämä on kyllä loppujen lopuksi aika perkeleellistä puuhaa. Noita vakuutuksia tosiaan on vaikka kuinka ja jokalähtöön. Koitan nyt ottaa viikonlopun projektiksi, notta plärään ne kaikki paperit läpi ja kirjaan ihan ylös jokaisen vakuutuksen erikseen, jotta osaa sitten vertailla.

Meinaan kun on justiinsa tyyliin tapaturmavakuutus, hoitokuluvakuutus, matkavakuutus, matkatavaravakuutus jne..

Sitten kun on vielä henkivakuutukset, niin pitää erikseen osata jättää pois ne kuolemantapaukseen liittyvät korvaussummat esim. tapaturmavakuutuksesta, jottei maksele mitään päällekkäisiä vakuutuksia turhaan ja äh..

Perkeleellistä puuhaa tosiaan, mutta jos sitä sais näin säästettyä, vaikkapa sata euroa vuodessa, niin sehän on jo yksi tarjousmäyrä kuukaudessa kotiapäin.  
smile_org.gif

nonii

nyt asia saatu viimein hoidettua lppuun ja lopputuloksena on että bonukset nostetaan vastaamaan samaa tasoa jossa ne olivat edelliseltä vakuuttajalta siirrettäessä
062802jumpie_prv.gif

eli numeroina 20% + 60% muuttui takas 30% + 70%

elikkäs pidetään silmät auki kun touhutaan näitten vak.yhtiöiden kanssa

terveiset pohjolan asiakas"palveluun"  
033102ass_1_prv.gif

Pakko purkautua tännekin. Kehutaan vaihteeksi Pohjolaa. Eli soittelin tuohon 1000RR:ään vakuutuksia aluksi If:stä. Lopputuloksena 7 ajokuukauden hintana 2614.29 euroa  
crazy.gif
033102ass_1_prv.gif
bawling.gif
. Säikähdin jo, että perhan tuo sunnuntaina hankittu pyörä lähtee sitten heti myyntiin, koska ei ole varaa sitä pitää. No, soittelin Pohjolaan ja sain tarjouksena koko vuodelle 1373.00 euroa!  
smile_org.gif
Herää vaan kysymys miten tämä on mahdollista!!! BTW: If:n setä kysyi vielä puhelun lopuksi, että haluat varmaan soitella toisiinkin yhtiöhin  
crazy.gif
. No, lopputuloksena henki-, auto-, tapaturma-, koti- ja lapsivakuutukset vaihtoivat yhtiötä myös. Että silleen...

Pakko purkautua tännekin. Kehutaan vaihteeksi Pohjolaa. Eli soittelin tuohon 1000RR:ään vakuutuksia aluksi If:stä. Lopputuloksena 7 ajokuukauden hintana 2614.29 euroa  
crazy.gif
033102ass_1_prv.gif
bawling.gif
. Säikähdin jo, että perhan tuo sunnuntaina hankittu pyörä lähtee sitten heti myyntiin, koska ei ole varaa sitä pitää. No, soittelin Pohjolaan ja sain tarjouksena koko vuodelle 1373.00 euroa!  
smile_org.gif
Herää vaan kysymys miten tämä on mahdollista!!! BTW: If:n setä kysyi vielä puhelun lopuksi, että haluat varmaan soitella toisiinkin yhtiöhin  
crazy.gif
. No, lopputuloksena henki-, auto-, tapaturma-, koti- ja lapsivakuutukset vaihtoivat yhtiötä myös. Että silleen...
kyllähän tuollainen vajaa 10 tuhatta mummon markkaa pitäisi riittää yhden mopon vakuuttamiseen..
Sellainen ylläri on vielä luvassa, että jos pyysit maksun vaikkapa kahdessa erässä, on ensimmäisen laskun suuruus tuo 1300€ ja toisen sitten talvella 73€ (olettaen, etteivät ole pakotettuja "tarkistamaan" vakuutusmaksua sitä ennen)

crazy.gif
033102ass_1_prv.gif
bawling.gif
smile_org.gif
crazy.gif
Ifissä ainakin minulle sanottiin ihan suoraan ettei heitä moottoripyörät kiinnosta paskanvertaa. Tapiolan asiakas olin viime viikkoon asti kunnes siirryin pohjantähteen. Tuntuvat olevan innokkaita haalimaan uusia asiakkaita. Jammun vakuutukset tippuivat alle tonniin tapiolan vaatimasta +1400 e vuosimaksusta. Kokonaispaketti halpeni minulle vuositasolla yli 2 tonttuu, joten saan oikeastaan "ilmaiseksi" kotilon, motskarin ja skootterin vakuutukset !

Mulla on Pohjolan kanssa vääntö vakuutuksista just menossa. 4.7.2006 sain tarjouksen liikennevakuutus 25 bonus 265,81 € / v ja täyskasko 70 bonus 461,95 / € = 727,76 € / vuosi. 8.7.2006 kirjatussa vakuutuskirjassa oli heti kaskon hinta 318 € / vuosi (tätähän en tietenkään katsonut, kun oli loma ja ajokelit parhaimmillaan :=) ja liikennevakuutuksesta vaan kausimaksu, joten ei siitä vuosihintaa saanut laskettua.

Kysyessäni tätä vakuutuksen myyjältä, hän vastasi: "en minä päätä hinnoista, lyön vaan tiedot (tässä tapauksessa rekisterinumeron) tarjouslaskuriin ja "joku" tekee sopimuksen. Nyt tiedustellessani hintaa ja uutta vakuutuskirjaa sain tiedot....vakuutuksen hinta Kasko 70 % 318,67 € / vuosi ja liikenne 30 % 484,99 € / Vuosi = 805,04 € / vuosi

Itse oletin, että vakuutus halpenee bonuksien nousun johdosta, mutta ei Pohjolalla.

Tarjouksen mukaan:
Liikenne 465,91 / 25 % / 30 % = 431,15 € / v
Kasko 265,81 /70 % / 70 % = 265,81 € / c
Yhteeensä = 696,96 € / vuosi pitäisi olla....ja on 805,04 € / vuosi

Hassua eli korotusta vakuutuksiin on tullut 15 %....

Eli olenko riskiryhmässä vai onko joku laskenut väärin ?
biggrin.gif

Noissa maksuissa Pohjolan eri instanssit vetoavat maksujen "kausipainotuksiin"....ettei niistä saa pirukaan selvää
wink.gif

"Kun vastaus on yhtäkuin tarjous, sopimus syntyy"...onneksi on kaikki kirjallisena käyntikortteineen....Pohjolan yhteydenottoa toista viikkoa odottaen.....
062802jumpie_prv.gif

Ifin puolelta esimerkkiä. Pyörä on Suzuki 650 V-Strom.
Tuli keväällä verrattua hintoja, mutta koska kaikki muut vakuutukset on Ifissä en jaksanut alkaa säätämään muutaman kympin takia, varsinkin kun olin just kilpailuttanut kaikki vakuutukset vuotta aikaisemmin (ja todennut ettei niistä ota pirukaan selvää...)

Tarjous oli liikennevakuutus 371,52 ja täyskasko 251,85 ajokaudelle huhti-syyskuu. Kun sitten katsoin vakuutuskirjan tietoja niin mitä *ttua, liikennevakuutuksen hinta on 891,66 ja autovakuutus 377,26 vaikka alla on listattu ihan oikein, milloin pyörä on pois liikennekäytöstä.

Ei muuta kuin kyselemään perään ja tulihan sieltä vastinetta:

"Netissä oleva laskelma ei ota huomioon niitä seisonta-aikoja.
Laskelmassa näkyy kokonaismaksu ilman seisonta-aikoja.

Vakuutuskirjallakaan ei kerrota paljonko hyvitystä seisonta-aika tuo vakuutusmaksuun. Se on mielestäni puute mutta näin ne vakuutuskirjalla ilmaistaan."

No, asiallinen nopea vastaus ja itse asiakin tuntui olevan kunnossa... mutta lasku tuli kyllä tuon 891 ja 377 €/vuosi mukaan ja hyvitykset vasta myöhemmin eli rahoitan Ifin toimintaa puolisen vuotta. Ensi vuodelle meni firma vaihtoon.

Back