• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksien oikeellisuus kannattaa tosiaankin tarkastaa välillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CebariTonni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jim Goose sanoi:
Aika metkaa, liikennevakuutus on kärryyn pakollinen, mutta vahinko korvataan vetoauton vakuutuksesta. Kun kärry on irti sen liikennevakuutus on käytössä.
Hitsi, mullakin on kärry parkissa pihalla kilvettömän auton koukussa, taitaa olla laitonta.
Peräkärryssä taitaa saada olla nastarenkaat kesälläkin.

Tiedän yhden tapauksen jossa peräkärräyn liikennevakuutus korvasi toiselle ajoneuvolle aiheutuneet vahingot,
lapset leikkivät kärryllä ja osuivat naapurin autoon. Oli siitä vakuutuksesta kaverille jotain hyötyä :)

Tänään tuli iffistä vakuutuskirja ja siinä luki edelleen 614€ vakuutusmaksu sisältäen täyskasko ja liikennevakuutus.
:jippikaijee:

W-P sanoi:
Päättyikö sun vakuutuskausi tänään; tai siis koska päättyi/päättyy? Mun käsittääkseni hinnankorotukset tulevat voimaan uuden vakuutuskauden alussa. Esim mulla saamani infon mukaan vasta 1.4 kun mun vakuutuskausi päättyy ja uusi alkaa.
Siis Turvassa mulla päättyi kausi 12.1.14 ja Ifissä alkoi kausi 13.1.14

Volkkarin liikennevakuutus IFillä 570 € / vuodessa, oli joku nuoren kuskin bonus (olisko 10 %) tossa summassa. Ajattelin että on se vaan halpaa, kun vertasin LähiTapiolaan ja Pohjolaan (705 € ja 685 €) mutta sitten sattuman summana laskin POP-vakuutuksen sivuilla autolle vakuutuksen uusiks. Emäntähän se tähän kannusti, kun tolle uudelle pyörälle rupesin etsimään vakuutusta.

Volkkarille tuli nämä
Liikennevakuutus 490 € / vuosi
Liikennevakuutus ja osakasko 560 € / vuosi

Ja R6:lle nämä
Liikennevakuutus+osakasko 1090 € / vuosi

Ja oikein arvasitte, yhtiö vaihtui siltä istumalta. Yammuun tuli vielä vanhasta pyörästä 25% boonuksia, eli pyörän vakuutus jäi ~850 e paikkeille :thumbsup: kyllä kannatti. En tosin ottanu volkkariin kaskoa, kolhut tekee ton hitlerin koston vaan aerodynaamisemmaks

Kun ostin pyöräni syyskuussa 2011, kilpailutin silloin kaikki vakuutusyhtiöt läpi. Voittajaksi valikoitui IF, ja mulla oli tuolloin kaikki vakuutukset siellä, samoin avopuolisolla.

Avopuoliso vaihtoi autoaan tammikuussa 2012 ja IF ei suostunutkaan myymään uuteen autoon hänelle kaskoa. Syy oli se, että he kuulemma epäilivät häntä vakuutuspetoksesta, ja hän sai kuulemma olla erittäin kiitollinen, etteivät olleet vieneet juttua eteenpäin. Hänen vanha autonsa oli vuosia, vuosia aiemmin varastettu, ja varkaat olivat rikkoneet autosta vähän kaikkea, ja myös pyyhkijänsulat. Tämä 15€ pyyhkijänsulka nousi kynnyskysymykseksi, epäilivät siis että tämä pyyhkijänsulka oli aiheetta laitettu varkaiden rikkomaksi.

Kohtelu vakuutusyhtiöstä oli todella ala-arvoista, ilkeää ja syyttelevää. Ja tottakai puolisoni halusi uuteen autoonsa kaskon. Joten vakuutusyhtiö vaihtui siltä seisomalta. Meillä on kuitenkin reilusti yli 2000€/ vuodessa yhteensä vakuutusmaksut, joten kummalliselta tuntuu että vakuutusyhtiö vittuili jostain 15€ pyyhkijänsulista.

Aktiassa onneksi oli prätkänkin vakuutushinnat vain parisen kymppiä kalliimmat, ja sinne mentiin.

Nyt sitten taistelen Aktian kanssa, sillä heillä mulla on liikennevakuutuksen bonukset 15%, kun taas Tapiola lähestyi minua vähän aikaa sitten omalla tarjouksellaan, ja siellä mulla olisi bonukset 40%. Hinta ei silti miellyttänyt, mutta Aktian täti selvittelee asiaa, että miten ihmeessä mulla on siellä vain tuo 15. Historiani on vahingoton, sillä lokakuussa '11 tapahtunut kaatuminen oli Helsingin kaupungin huonon kunnossapidon syytä, he myönsivät virheensä ja IF lupasi hoitaa bonukset takaisin. Jokin nyt vaan ei ilmeisesti siellä IF:n puolella ole TÄSSÄKÄÄN putkeen mennyt. *huokaus*

Juuri tällä hetkellä ei ole pyörää vakuutuksessa ja oli tilaisuus ihmetellä hintoja. Otanta ei ollut iso, Pohjola, If ja Turva. Kaikissa jonninlaisia kytköksiä, eli nuo määräalet ainakin jossain muodossa tulivat mukaan. Satasen sisällä olivat kaikki, mutta kun otin mukaan melkoisen monimutkaisen " kotivakuutukseni ", tuli muutama kymppi lisää eroa. Päätin jatkaa Turvan asiakkaana, kokonaisuus oli sen muutaman kympin kalliimpi ja kokemuksesta tiedän korvaus- ja muittenkin vakuutusasioitten sujuvan puhelinsoitolla. Toki joskus on jopa vahinkoilmoitus tullut tehdyksi.

vedenhenki sanoi:
Kohtelu vakuutusyhtiöstä oli todella ala-arvoista, ilkeää ja syyttelevää. Ja tottakai puolisoni halusi uuteen autoonsa kaskon. Joten vakuutusyhtiö vaihtui siltä seisomalta. Meillä on kuitenkin reilusti yli 2000€/ vuodessa yhteensä vakuutusmaksut, joten kummalliselta tuntuu että vakuutusyhtiö vittuili jostain 15€ pyyhkijänsulista.

IFistä yllättävän paljon negatiivista palautetta :sad: omalla kohdalla tuli varsin kylmäkiskosta palvelua viime kesän kolaritapauksessa. Ei ollut "oma vika", eli vastapuolen vakuutusyhtiö korvaukset hoiti. Soitin kuitenkin sitten omaan vakuutusyhtiöön ja puhelimen päästä tuli niin haista :hanuria: asenteista asiakaspalvelua että käpy meinas kärähtää. Tuli olo ettei missään nimessä sais soitella ja häiritä, kysyminen on rangaistavaa ja kyseenalaistaminen suorastaan tuomittavaa.

Luulisi että nykyajan kilpailupainotteisessa yhteiskunnassa nuoreen asiakaspolveen panostettaisiin jotta he pysyisivät yhtiön lypsylistalla mahdollisimman kauan :dunno:

Eilen siirtyi puimuri Lähivakuutuksesta Ifiin, ympärivuotinen liikennevakuutus täysillä bonareilla 138€, ei paha.

^
Näyttää tuo If:n linja selkiytyvän. Jos yrität vakuuttaa laitteen, johon etäisesti voi liittää sanan sport, tai kirjaimet RR, niin saat olla varma, ettei perikunnalle jää mitään.

Halpa diili muuten tuo puimurin vakuutus. Aplodit täältä!

Mikk@ sanoi:
Eilen siirtyi puimuri Lähivakuutuksesta Ifiin, ympärivuotinen liikennevakuutus täysillä bonareilla 138€, ei paha.
Tuo taitaa olla K1200RS.
Erinomainen hinta.

Mulla BMW R1100GS Vantaalla. IF Liikennevakuutus ympäri vuoden 70% bonuksilla 197.-
Ei paha sekään.
Halvin mitä olen löytänyt.

Viimeksi muokattu:
Onko kellään POP:issa vakuutusta? Tuntuu siellä ainakin autojen vakuutukset olevan kaikkein halvimpia.

Markuss sanoi:
Onko kellään POP:issa vakuutusta? Tuntuu siellä ainakin autojen vakuutukset olevan kaikkein halvimpia.

Mersu on, mutta rouvan Opel ei.
Pyörienvakuutuksissa ei pärjännyt Turvan hinnoille.

Pekkavee sanoi:
Mulla BMW R1100GS Vantaalla. IF Liikennevakuutus ympäri vuoden 70% bonuksilla 197.-
Ei paha sekään.
Halvin mitä olen löytänyt.

Herätys Pekka! Meillon samat pelivehkeet, ja mullakin on "vain" 126 € / vsi. Lisäksi If antaa "parhaille" kuskille maksimibonukset 75% asti. Gessua kandee pitää siellä..

Ei ollut mikään mainos tosin tämä, mitä kun TA:sta jäi laskujeni mukaan 30 € sisään, niin sitä ei palauteta, koska maksut on painotettu maalis-lokakuulle, ja mää vaihdoin yhtiötä tammikuussa....pitkä tarina mutta heiän tulkinnan mukaan marras-helmikuu on 0 %:n kuukausia ? No eikös ne pitäs olla sitten ajoltaakin nollaa.....:D

mchuurre sanoi:
Herätys Pekka! Meillon samat pelivehkeet, ja mullakin on "vain" 126 € / vsi. Lisäksi If antaa "parhaille" kuskille maksimibonukset 75% asti. Gessua kandee pitää siellä..
Höh. Miten niin Herätys.
Vaihdoin IFiin vasta viime syyskuussa. Ne ei vielä tiedä, että mä oon niin hyvä kuski enkä ole ajanut mitään kolareita.
Mulla on ne 70 prossaa.
Sä asut jossain periferiassa, mä asun Vantaalla. Täällä on vaikka mitä vaaroja liikenteessä ja voi tulla joku virhe.
Kai toi asuinpaikka sitten vaikuttaa siihen hintaan jotain.
Ikää on samalla lailla.
Aika riskittömiä kuskeja ollaan molemmat ja varsinkin sinä, kun olet niillä pyörilläsi kurvaillut vaikka millä talviteillä vaikka missä. Ja osaat oikeasti ajaa.

Viimeksi muokattu:
Back