Kun ostin pyöräni syyskuussa 2011, kilpailutin silloin kaikki vakuutusyhtiöt läpi. Voittajaksi valikoitui IF, ja mulla oli tuolloin kaikki vakuutukset siellä, samoin avopuolisolla.
Avopuoliso vaihtoi autoaan tammikuussa 2012 ja IF ei suostunutkaan myymään uuteen autoon hänelle kaskoa. Syy oli se, että he kuulemma epäilivät häntä vakuutuspetoksesta, ja hän sai kuulemma olla erittäin kiitollinen, etteivät olleet vieneet juttua eteenpäin. Hänen vanha autonsa oli vuosia, vuosia aiemmin varastettu, ja varkaat olivat rikkoneet autosta vähän kaikkea, ja myös pyyhkijänsulat. Tämä 15€ pyyhkijänsulka nousi kynnyskysymykseksi, epäilivät siis että tämä pyyhkijänsulka oli aiheetta laitettu varkaiden rikkomaksi.
Kohtelu vakuutusyhtiöstä oli todella ala-arvoista, ilkeää ja syyttelevää. Ja tottakai puolisoni halusi uuteen autoonsa kaskon. Joten vakuutusyhtiö vaihtui siltä seisomalta. Meillä on kuitenkin reilusti yli 2000€/ vuodessa yhteensä vakuutusmaksut, joten kummalliselta tuntuu että vakuutusyhtiö vittuili jostain 15€ pyyhkijänsulista.
Aktiassa onneksi oli prätkänkin vakuutushinnat vain parisen kymppiä kalliimmat, ja sinne mentiin.
Nyt sitten taistelen Aktian kanssa, sillä heillä mulla on liikennevakuutuksen bonukset 15%, kun taas Tapiola lähestyi minua vähän aikaa sitten omalla tarjouksellaan, ja siellä mulla olisi bonukset 40%. Hinta ei silti miellyttänyt, mutta Aktian täti selvittelee asiaa, että miten ihmeessä mulla on siellä vain tuo 15. Historiani on vahingoton, sillä lokakuussa '11 tapahtunut kaatuminen oli Helsingin kaupungin huonon kunnossapidon syytä, he myönsivät virheensä ja IF lupasi hoitaa bonukset takaisin. Jokin nyt vaan ei ilmeisesti siellä IF:n puolella ole TÄSSÄKÄÄN putkeen mennyt. *huokaus*