• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutukset Nordeassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
käväsin tässä viikolla tapiolasta ottaan tarjouksen ja olipa aika suuri ero hinnoissa. elikkä auto,mopo,kotivakuutus,traktori+lasten vakuutukset. hintaa tapiolassa noin 300 euroa vähempi. täytyy alkaa pommittaan kyllä nordean tätiä että alkaa laskeen hinnat uusiksi, muuten joutuu kyllä vaihtamaan yhtiötä.

mulla on auton ja pyörän kaskot, koti, tapaturma ja matka vakuutus nordeassa, ja on paljon halvempi seisonta-ajaton kun esim pohjolassa josta vaihdoin.

Tapiolasta täyskasko ja liikennevakuutus Er-5:een 700€/vuosi. Tuo hinta ilman minkäänlaisia bonuksia. Ja vakuutuksen ottaessa saa kaskoon vielä 20% bonuksen. Tuollaista itselleni tajottiin, kun kävin kyselemässä. IF:n hinnat olisi paljon suuremmat, kun kyselin. Eli ainakin vielä pysyy auto- ja pyörävakuutus Tapiolassa
smile_org.gif

Tapiolasta täyskasko ja liikennevakuutus Er-5:een 700€/vuosi. Tuo hinta ilman minkäänlaisia bonuksia. Ja vakuutuksen ottaessa saa kaskoon vielä 20% bonuksen. Tuollaista itselleni tajottiin, kun kävin kyselemässä. IF:n hinnat olisi paljon suuremmat, kun kyselin. Eli ainakin vielä pysyy auto- ja pyörävakuutus Tapiolassa
smile_org.gif
Sun kuuluisi vielä liikennevakuutukseen saada 20% bonuksia, pidä huoli että saat.

smile_org.gif
Sun kuuluisi vielä liikennevakuutukseen saada 20% bonuksia, pidä huoli että saat.
Ai kuuluuko? Miksi? Ei mulle kukaan oo semmosesta mitää puhunnu Tapiolassa
confused_orig.gif
Sanottiin, että 300€ täyskaskon, kun ottaa nii saa 20% ja liikennevakuutus on sitten sen 400€... Itsellä ei ole noista vakuutuksista suurempaa kokemusta vielä, kun ikäkään kauheasti oo, autovakuutus ollu muutamia kk. Ymmärsin niin ,että ne saa antaa kaskossa bonuksia suoraan 80% asti ja liikennevakuutus kasvaa itsestään? Jos, jollain muulla vakuutukset Tapiolassa niin olisin kiitollin, jos kertoisit miten asia oikeasti menee
withstupid.gif

smile_org.gif
Ai kuuluuko? Miksi? Ei mulle kukaan oo semmosesta mitää puhunnu Tapiolassa
confused_orig.gif
Sanottiin, että 300€ täyskaskon, kun ottaa nii saa 20% ja liikennevakuutus on sitten sen 400€... Itsellä ei ole noista vakuutuksista suurempaa kokemusta vielä, kun ikäkään kauheasti oo, autovakuutus ollu muutamia kk. Ymmärsin niin ,että ne saa antaa kaskossa bonuksia suoraan 80% asti ja liikennevakuutus kasvaa itsestään? Jos, jollain muulla vakuutukset Tapiolassa niin olisin kiitollin, jos kertoisit miten asia oikeasti menee
withstupid.gif
Tapiolan vakuutusehdoista lainattua tekstiä:

Uusi vakuutus sijoitetaan bonusluokkaan, jota vastaa 20% bonus. Uudeksi vakuutukseksi katsotaan vakuutus, jolla ei ole tai jolle ei ole siirrettävissä vapaana olevaa aikaisempaa
vahinkohistoriaa.

Siksi.

Kaskon bonuksen saat maksimissaan 70% asti.

Ei mutu. Fakta. Kaikki epäilijät voivat asian tarkistaa ehdoista.

Sattuipa källi syksyllä, Nordeasta täys kasko. Korvasivat kaiken kysymättä mitään. Mulla ei ole siellä mitään muuta vakuutettuna kuin pyörä. Ei mitään valitettavaa tähän mennessä ainakaan.

viimevuosina on ollut pohjolassa, mutta nyt vaikuttaa veritas halvimmalta. säästää noin 90-satkun vuodessa. liikenne +osakasko.

varsinkin liikennevakuutus on veritaksella halvin.

Nostellaan vähän, kun aihe rupeaa olemaan ajankohtainen.
Juuri Pohjolasta tuli lasku pyörän ja auton vakuutuksista ja summa oli 1400€, mikä on n.150€ enemmän kuin viimevuonna ja auton vakuutusmaksu oli pysynyt samana! Eli pyörän maksu oli siis noussut vit*usti!
Soitin sitten Tapiolaan sekä Ifiin ja molemmissa vakuutukset (pyörä + auto) olisivat n.200€ halvemmat vuodessa verrattuna Pohjolaan.
Huomenna sitten vielä Nordeaan neuvottelemaan ja sen jälkeen saakin vaihtaa noista kolmesta edullisimpaan ja haistattaa pitkät kiskuri-pohjolalle
033102bebe_1_prv.gif

Vakuutukset Nordeassa. Auto 70/70 bonusta liikenne+kasko 441 euroa. Pyörä 20/70 bonusta liikenne+kasko 584 euroa. Kilpailukykyiset hinnat mielestäni!

Onko kellään kokemuksia Fennia <-> Nordea? Kumpi lienee kalliimpi?
Kun itse otin äskettäin mopoon vakuutukset, oman vertailuni perusteella Fennia oli edullisin.

Onko kellään kokemuksia Fennia <-> Nordea? Kumpi lienee kalliimpi?
Kun itse otin äskettäin mopoon vakuutukset, oman vertailuni perusteella Fennia oli edullisin.
Alkukesästä vertailin ja mun tilanteessa Fennia ja Nordea oli lähes samanhintaiset. Vaakakuppi kallistui lopulta Nordean hyväksi keskittämisen ja avainasiakkuuden ansiosta. Muistaakseni Fennia olisi ollut vähän halvempi ilman avainasiakkuutta. Nordealta tuli parempi tarjous kotivakuutukseen, eli sekin vaikutti kokonaispottiin.

Pudottavatko yleensä minkä verran noista listahinnoista, kokeilin avainasiakkaan alennuksia niin tuli joku 55 € kalliimpi kuin tapiolassa. Tiedän toki että riippuu paljon on lainaa, paalua yms, mutta suurinpiirtein.
Ei helv. auto muka olisi tuolla 150€ kalliimpi vuodessa, noista listahinnoista lähtee varmaan aika hyvin pois. Ja ainahan hinnat riippuvat merkeistä, tehoista yms.
Täytyy taas talvella pyytää tarjouksesta joka firmasta.

Kannattaa sitten muistaa varsinkin näinä talouskriisin aikoina että Nordea vahinkovakuutus on Tanskalaisen trygVesta A/S:n Suomen sivuliike... Nille jotka eivät taloudesta tiedä tuontaivaallista niin sanottaakkoon että Tanskaa saattaa odottaa vastaava kohtalo kuin Islantia. meininki on Tanskassa tällä hetkellä sama kun suomessa 90-luvulla, "devalvoidaan,Ei devalvoida" ja korot kovassa nousussa jotta valuutta säilyisi jollakin tasolla, kupla on taskassa myös paisunut erittäin merkittäväksi(merkittävämpi kun suomessa). Tietenkin myös Nordealla itsellään voi olla vaikeuksia lähitulevaisuudessa..... Olen myös kuullut joistakin viivästelyissä korvausasioissa suomen päässä(ei oma kohtaisia).
Mulla oli kans tämän kauden 1.11 asti mp:n vakuutus nordeassa mutta siirsin tapiolaan, yhtenä syynä seisonta mahdollisuus(!) sekä 10% vuotuinen bonuskertymä jos jaksaa/haluaa veivata 7kk/v. Pankkiasiat on edelleen nordeassa ja autovak. ikävä kyllä Pohjolassa, mutta "tilannetta tarkkaillaan"...

Omat ja firman Turvassa, eläkkeet menevät sitä kautta kylläkin
Tapiolaan. Montaa olen kokeillut, tämä halvin paketti tällä erää.

Reilu vuosi sitten otin vakuutukset nordeasta. Sieltä antoivat ylivoimaisesti parhaan tarjouksen. Tarviipa varmaankin kilpailuttaa yhtiötä taasen, jos vaikka saisi vielä edukkaamman tarjouksen jostakin nyt.

Äsken napsin Kawaan vakuutukset IF:ltä
360e + 60e osakasko

ei mielestäni hirvee, halvempi kuin Clioon
biggrin.gif
... 20pinnaa saa vakuutuksille alkubonareita(mulla kun ei bonareita ole liisareiden takia tullut
sad_orig.gif
)

Rupes kyseleen vakuutusjamppa että saisi 12pinnaa kaikkiin vakuutuksiin alea jos keskittäisin kotivakuutuksenkin IF:lle.. nyt siellä on mun peräkärry, auto ja väinö

-F-
buttrock.gif

Back