• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutukset, eroja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tietyt vakuutusyhtiöt ,edellyttävät vain 90 päivää vakuutusta
kaudessa ,että bonarit nousee.(esim. Fennia)Nou hätä kysyhän vakuutusyhtiöltäsi heidän käytäntöä.

Kysykää vakuutustarjouksia !!!! Netissä erittäin helppoa.

Vaihdoin kaikki vakuutukset If:stä Pohjolaan. Vakuutusten yhteishinta alentui 2200 € -> 1780
Eriteltynä (noin suunnilleen), siis hinta aleni näin monta euroa
MP -03 739 cm3 liikenne+kasko 220 € (7kk ajoa) (vuositasolla 380 €)
Auto V70 -99 liikenne+kasko 130 €
Muut noin 70 €

Kyllä kannatti, teen jatkossa joka vuosi.

Tarjousten perusteella ranking (vain ajoneuvot noin)
Pohjola
Pohjantähti +30€
Fennia +110
Tapiola +400
If +530

062802jumpie_prv.gif

Jos radallakin haluaa kesällä poiketa niin kannattaa kysellä jälleen nuo kaskon omavastuut. Tuore tieto kyselyyni Tapiolasta, kun vakuutusehtokirjasesta asia ei tullut ilmi: Omavastuu on ajoharjoitteluissa radalla on 50% vahingon määrästä 1.1.2005 lähtien!
mad.gif
kysymykseeni koskeeko tämä myös vanhoja vakuutuksia vai vaan tänävuonna otettuja, ei virkailija osannut sanoa asiaa varmanpäälle mitään. Joten tsekatkaapa asia jos aiotte radalle kesällä ja vakuutukset entuudestaan Tapiolassa ettei tule yllätyksiä...
No oman moponi vakuutukset ei edelleenkään siirry Tapiolaan..

Itsellä on pyörän vakuutus lähivakuutuksessa.Sain ehdottomasti edullisimman tarjouksen sieltä. Pohjola tosin oli lähes tasoissa, mutta siitä yhtiöstä on niin huonoja kokemuksia etten vakuuta siellä enää mitään vaikka muualla maksas kymmenen kertaa enemmän. Vieläkin pistää vihaks kun ees kuulee kyseisen puljun nimen.
veryangry.gif

Nimim.Kaksi kuukautta korvauspäätöstä odottanut.

Lähivakuutuksesta tuli epäselvästä tapauksesta rahat tilille alle viikossa.

062802moto_prv.gif

HITSIN HITSI !!!

Olin tossa yhden kesän-03 ilman pyörää... ja sopiva pyörä kesäksi-04 löytyi toukukuussa 12 päivä...
NYT EN SAA BOONUKSIA NOUSEE
puuttuu 1vrk 140 vrk:sta vakuutuskaudenaikana...

PER... PER... STANA...
Soita sinne ja tingi. Itse laskin väärin ja kaksi päivää jäi puuttumaan. Soitin konttoriin ja vänkäsin, niin bonarit pompsahti uusiin lukemiin.
Toki jos vakuutuskausi on vielä voimassa (toukokuuhun?), niin voihan sen mopon laittaa nyt "ajoon" päiväksi ja sitten takaisin seisontaan.

Uudenpyörän oston yhteydessä kilpailutin ja totesin sen kannattavan joskin vertailu oli aika vaikeaa. Halvin pyörä vakuutus tuli kerhon kautta (a-vakuutus), mutta kun auton vakuutus oli IFssä ja kun pyörä tuli sinne laski myös auton vakuutus ja etu kääntyi hiukan IF puolelle. Sitten kun siihen soppaan lisää koti, lapsi yms vakuutukset oli vertailu hinnan ja vakuutusten ehtojen välillä vaikeahkoa. No pyöräkauppias kertoi heillä systeemin toimivan IF kanssa parhaiten jos jotain sattuu he tekevät arvion, tuttu tarkastaja hyväksyy tavallisesti asian ilman kyselyjä. Itse ei tarvitse muuta tehdä kuin viedä pyörä korjaamoon ja tehdä vahinkoilmoitus. Homman olen kerran joutunut testaamaan ja se toimi noin helposti. Tarjouksia kysellessä huomasin että netti hinnoista saa reilusti alennusta kun pääsee oikean henkilön kanssa asioista neuvottelemaan. Lisäksi joissain yhtiössä "pärstä kerroin" eli vakuutushistoria vaikuttaa hintaan. IFissä myyjä paljasti että tarkasti minun auto ja pyörä vahinkohistorian ja koska se on "siisti" teki uuden tarjouksen. Ehkä myyntipuheita mutta hinta tippui ja se riitti minulle.
062802moto_prv.gif

Tänään just soitti mulle IF-yhtiöstä mut en kerinny jutella kauaa joten lupas soitella huomen (siis tänään) uudelleen, joten saas nähä vaihtuuko TURVA siis tähän IF-yhtiöön
biggrin.gif

Tänään just soitti mulle IF-yhtiöstä mut en kerinny jutella kauaa joten lupas soitella huomen (siis tänään) uudelleen, joten saas nähä vaihtuuko TURVA siis tähän IF-yhtiöön
biggrin.gif
Taitaa IFillä olla joku puhelinkampanja meneillään kun mullekin viime viikolla soittelivat, vaikkei mulla oo ikinä ollut mitään vakuutuksia siellä. Olisivat lähteneet tekemään tarjousta sen perusteella, että täräytetään moottoripyörän kaskoon heti kärkeen täydet prosentit. No niin tekee moni muukin firma ja itse asiassa muutama viikko sitten kaikki vakuutukseni siirtyivät Lähivakuutuksesta kilpailijalle....

Aika paljon vaikuttaa joissain yhtiöissä, jos siirtää kotivakuutukset ym. samaan yhtiöön. Tulee merkittäviä alennuksia myös ajoneuvojen vakuutuksiin.

Piti vielä lisätä, että kyllä se kilpailutus näköjään kannattaa, mulla säästyy vuosittain muutama satanen vakuutusyhtiön vaihdon myötä.

Itselläni on kanssa vetämässä vakuutus tarjoukset sisässä ja joiltakin tarjouksia on jo tullut. Säästö pyörän vakuutuksissa jo pelkästään 432 vuosi. Eli voisin sanoa tarjouksien pyytämisessä pääseväni jopa palkoille... Ja halvin vakuutus kaskoineen tähän mennessä on veritas ja kallein yllättäen 10 vuoden asiakkuudesta "palkitseva" tapiola.. Eli kilpailuttaminen kannattaa.. Kalliitahan noi kyllä on..

Mihin jäi Lähivakuutus? Vaihdoin Pohjolasta Lähivakuutukseen, koska säästin Kotilovakuutuksissa vaivaiset 75 %
wink.gif
Kiitos vihjeestä, kysyn vielä sieltä.

Niin, kun vaihtaa vakuutus yhtiötä niin täytyy rekisteröidä uudelleen, eli 9 € kulu/ajoneuvo
veryangry.gif

Niin ja vielä yksi juttu, kuten jo "joku muu" mainitsi, lopulliset hinnat eivät ole samat kuin "nettilaskurien" antamat.

Niin, kun vaihtaa vakuutus yhtiötä niin täytyy rekisteröidä uudelleen, eli 9 € kulu/ajoneuvo
veryangry.gif
Uusien "suunnitelmien" mukaan ajoneuvojen seisonta-aika ilmoitukset tullee jatkossa (olikohan 2006 alusta) ottamaan vastaan AKE, eikä enää vakuutusyhtiöt, kuten nykyisin. Tuo muutos tulee tietämään ylimääräisiä kustannuksia.  Eli ns. kirjaamiskulu (tällä hetkellä 9€) tullaan veloittamaan aina, kun ilmoitat ajoneuvon seisontaan ja taas kertaalleen uudelleen, kun ilmoitat ottavasi ajoneuvon käytöön.  
eek.gif
 Tuo tietäneen siten myös aina katsastuskonttorilla käyntiä ko. asian tiimoilta, mikäli haluaa välttyä laskutuslisältä ko. kirjaamismaksun suhteen.  
confused_orig.gif

nixweiss.gif

Mutta onhan motoristeillä varaa, kun kerran ollut varaa hommata sellaine "yleellisyys" ajoneuvo.   
crazy.gif

veryangry.gif

Kuinka pieneksi aikaa nykyisillä säännöillä voi laittaa seisontaan ja taas takaisin ajoon, ja kuinka kauan täytyy pitää ajossa kerrallaan ?

30vrk pitää olla seisonnassa jotta saa "alennuksen" sit vaikka päivä ajoo ja taas 30 seisontaa..

joskus tapiolalla tais olla että140vrk vuoden aikana ajossa niin kertyi bonuksia.

Kuinka pieneksi aikaa nykyisillä säännöillä voi laittaa seisontaan ja taas takaisin ajoon, ja kuinka kauan täytyy pitää ajossa kerrallaan ?
Ymmärtääkseni ei kummallakaan seisonta-ajalla eikä ajoajalla ole mitään rajoitusta eli voit ottaa pyörän seisonnasta päiväksi liikenteeseen ja päinvastoin. Tosin seisonta-ajan täytyy muistaakseni olla vähintään kuukausi ettei tarvitse maksaa vakuutusmaksua siltä ajalta. Tällä on ilmeisesti pyritty estämään se ettei ns. turhia seisonta ilmoituksia tulisi.

Ainut järkevä syy jolloin pyörä kannattaa ottaa päiväksi liikenteeseen on koeajo myyntiä tai muuta sellaista varten.

edit:Eetu kerkes näköjään ensin.

Kannattaa kilpailuttaa. Mopon vakuutus tulee mulle halvimmaksi Tapiolasta, jossa myös koti- ja autonvakuutukset. Hinnoissa on HUIMIA eroja..olikohan n.700e/v 5 kk ajoa loput seisomassa??
nixweiss.gif

Kannattaa kilpailuttaa. Mopon vakuutus tulee mulle halvimmaksi Tapiolasta, jossa myös koti- ja autonvakuutukset. Hinnoissa on HUIMIA eroja..olikohan n.700e/v 5 kk ajoa loput seisomassa??
nixweiss.gif
Niin, no...mulle mopon vakuutuksista Tapiola oli ylivoimaisesti kallein vaihtoehto kun tarjouksia kyselin. Turva sekä Pohjantähti tekivät selkeästi parhaat tarjoukset (auto+mopo+kotivakuutus) ja lopulta päädyin Turvaan.

Tämä siis ilman aiempia boonuksia mopediin

Turva sekä Pohjantähti tekivät selkeästi parhaat tarjoukset (auto+mopo+kotivakuutus) ja lopulta päädyin Turvaan.

Jos jatkais siitä mistä aloitin.
wink.gif

Eroja on ja kuulemma myös korvauksissa. Otitko Wainajala selvää Turvan korvauspolitiikasta? Mulle väitettiin että Turvasta saa huonommat korvaukset kun jotain sattuu. Tapiolassa on mullakin kaikki vakuutukset - vielä - mutta Turva on tarjonnut hinnallisesti selvästi edullisemman kokonaispaketin. Hieman epäilyttää vaihto kun kilpailija ehti jo pelotella vai liekö vaan epäherrasmiesmäinen myyntikikka..
nixweiss.gif

Mihin jäi Lähivakuutus? Vaihdoin Pohjolasta Lähivakuutukseen, koska säästin Kotilovakuutuksissa vaivaiset 75 %
wink.gif
Niin, ja jottei menisi liian helpoksi, kannattaa kysellä useammasta lähivakuutuksesta.
Liikennevakuutus (tulee Espoosta) on kaikissa Lähivakuutuksen konttoreissa  samaa luokkaa, mutta Kaskoissa (tulee paikallisesta yhdistyksestä) on vaihteluita eri lähivakuutusyhdistyksissä. Ainakin minä sain 50 km päässä olevasta huomattavasti halvemman Kaskon kuin oman paikkakunnan konttorista. (Asiakaskohtainen alennus 25 %, tosin laskettuna summasta, josta on jo bonukset vähennetty.)

Uutta zx 6r kawaa olen hankkimassa ja siihen jo alustavasti kyselin vakuutuksia. Pohjolasta (Jyväskylä) sain tällaisen tarjouksen:
Liikennevakuutus 876,36€
Isokasko 603,10€

Tämä siis 151€ omavastuulla.

Eli maksettavaksi esim. 5 kuukauden ajoajalla jääpi 616€

Back