Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai sä olet kysellyt muualtakin kuin Iffiltä? Kannattaako maksaa päiviltä jolloin et aja?MTTT sanoi:2022 MT-07, IF täyskasko vuodenaikahinnoittelulla 1132€. Pelkkä liikennevakuutus 595€. Ei ole halpaa homma kun on alle 25v
Kaj sanoi:Kai sä olet kysellyt muualtakin kuin Iffiltä? Kannattaako maksaa päiviltä jolloin et aja?

Olettaisin, että sillä mopo nimityksellä pyritään korostamaan isoa moottoripyörää. Se tapahtuu kontrastilla vaikkapa mopon ja Harrikan välillä.impala67 sanoi:Mutta usein pk-seudun sisällä ja ulkopuolella puhutaan mopoilusta- vaikka harrikoita potkittaisiin
Kun viime kesänä ekan oman prätkän hankittuani vakuutus oli törkykallis, niin olin ajossa aina vain ajohetket, paljon jopa yksittäisiä päiviä, yhteensä noin 30 päivää. Sitten joulukuun alusta siirsin vakuutuksen kausihinnoiteltuun yhtiöön ja pyörän ajoon. Uudessa yhtiössä ajopäiviä noin 85 ja yhteensä ajopäiviä edellisen vuoden aikana tähän mennessä noin 115, mutta bonarit eivät yleisesti ole vielä nousseet, kuin ehkä yhdellä firmalla. Pitää odotella vielä viikko ajossa, niin tulee nykyisessä vakuutuksessa yli 90 päivää kaudella ja tsekata sitten tilanne uudelleen.Tuttu juttu. Ota yhteyttä vakuutusyhtiöön. Ei olisi ensi kerta, kun OP sekoilee näissä. Jos heidän tietoihin ei tule tuo 90 liikennekäyttöpäivää, niin voi olla, ettei bonarit kasva.
Joo if on yllättävän edukas vanhoissa mopoissa (vanhoilla ihmisillä on yleensä bonuksia) voisin veikata että on halvin vanhoille tehokkaille kaasaripeleille.Tässä talven aikana vaihtui pyörä Suzuki GSF1250SA Bandit -08 => BMW R1200ST -05 ja samalla vaihtui myös vak.yhtiö POP => IF ja Bandun n. 400€ täyskasko tipahti Bemun 245€ pikkukaskoon. Olisihan tuohon Bemuun myös ostaa sen täyskaskonkin, mutta ajttelin kuitenkin jo 21v ikäinen pyörä, niin...![]()
Noissa on tosiaan sellaisia pieniä piikkejä ja kuoppia eri yhtiöiden välillä. Sama pyörä eri yhtiössä voi saada hyvinkin erilaiset vuosimaksut ja vastaavsti siinä yhdessäkin yhtiössä hyvinkin samanlaisilla pyörillä voi olla varsin erilaiset maksut. Tuossa jossain vaiheessa kun vertailin noita Hondan DCT-askisiakin, niin sama pyörä man. vaihteisena oli kalliimpi vakuuttaa kuin DCT-askilla. Taikka tuolla omallakin ex. Bandit 1250 vuosimaksut oli pienemmät kuin samalla pyörällä 650 versiona, jne.KTM 640 Adventure 2002 OP-Pohjolassa halvin, jostain syystä If rokottaa tätä mallia rankasti.
Sama pyörä samaa vuosimallia, 40v ja kaupungissa asuva, täydet bonukset ja Ifistä saisi tuohon rahaan nippa nappa osakaskon. OP:ssa sama pari sataa halvempi.If on selvästi edullisin täysillä bonuksilla 49v ikäiselle maaseudulla asuvalle, 2010 KTM 990 SMT täyskaskolla ympärivuotinen vakuutus 542e vuosi, seisonta-ajallinen 7kk ajoajalla olisi ollut kalliimpi kun ympärivuotisessa 500 euron omavastuu kaskossa.
Jännä homma, mulla OP tarjoaa useamman satasen Ifiä kalliimman hinnan.Sama pyörä samaa vuosimallia, 40v ja kaupungissa asuva, täydet bonukset ja Ifistä saisi tuohon rahaan nippa nappa osakaskon. OP:ssa sama pari sataa halvempi.
Juu, minä en myöskään edes kysy Lähitapiolasta. Sen verran hyvä muisti on toiminnasta. Pahoin pelkään, että POP vakuutuskin tuhotaan, kuten hyvä Lähivakuutus aikoinaan. POP on jo suurimmaksi osaksi Lähitapiolan valtaama.Oli jossain vaiheessa melkein kaikki vakuutukset Lähivakuutuksessa, josta valitettavasti tuli Lähitappiola. 0€:n korvaushistorilla joidenkin vakuutusten hinta "päivitettiin" melkein+50% ja korvattavuutta alennettiin. Aloitin tuossa vaiheessa kilpailuttamisen ja yhtä pikkuvakuutusta lukuunottamatta vakuutukset ovat hinnan perusteella siirtyneet Iffiin tai Pohjolaan. Myös Lähitappiola oli mukana kilpailuttamisessa, mutta yleensä oli kallein.
Kun hankin uuden pyörän, johon ei ollut siirtää vapaita bonareita, niin omalla vahinkohistoriallani sain kaikkialta muualta, paitsi Tappiolasta täydet lähtöbonukset. Kysyin virkailijalta, että miksi noin. Vastaus oli, että he saavat päättää millä hintaa vakuutuksia antavat. Minä totesin, että onneksi saan myös minä päättää, minne vakuutusyhtiöön vakuutuksen teen.
Muistan kyllä kun joskus sain Lähitapiolalta ns. kylmän soiton ja puh.myyjä ajatteli joskos he voisivat tarjota edukkaammat ajoneuvovakuutukset, mutta se päättyi siihen kun sanoin että nykyinen yhtiö on POP. He eivät kuulemma saa antaa POP:lle kilpailevaa tarjousta, vaikka itse kyllä epäilisin että turhaa työtä kuitenkin tekisivät, sen verran arvokkaita nuo kaikki ajoneuvomme ovat Lähipapiolan laskureilla olleet ihan järjestäin.POP on jo suurimmaksi osaksi Lähitapiolan valtaama.