• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Ok, arvelinkin että vastaus olisi jossain jo aiemmin kirjotelluissa, mutta oli vähän hoppu. Jos noin on niin ei sitten tarvitse odotella vappupäivään, ajakaudeksi jää kuitenkin alle 6 kk vaikka pöräytän pyörän tulille jo tämän vkon torstaina. Vakuutuksien tasakuukaudet on siis kaiketi menneisyyttä.

CBR600F Ihvissä 80% poonus.
LV 182e
OK 68e
Yht. 250e
On jo niin halapaa, et tekee mieli kiljua (=käymisteitse valmistettua sokeriviiniä:right: )

Ja kiitos JarLai:lle

Poistuin IF:n asiakkuudesta samalla, kun pyörä vaihtui FJR => Super Tenere. Silloisen IF:n hinnoittelun mielestä olisin tuplasti suurempi riski vakuutusyhtiölle, joten tiemme erosivat ja Vaihdoin Folksamiin.

Folksam on muuten edelleen halvin Super Teneren vakuuttaja, jos ajokausi on yli 6kk.
Nyt kuitenkin ajokausi jää tuon alle ja IF on näköjään tullut siihen tulokseen uudella hinnoittelullaan, että olenkin pienempi riski lyhyellä ajokaudella eli vakuutus meni IF:iin

eli 40v kuski, Kajaani, yamaha xt1200 -12 , rosentit 80/80
folksam 550,- (vuodenaikahinnoittelu)
IF 480,- (5kk ajokausi)

Tampio sanoi:
Hmm, itselläni seisonta-ajallinen vakuutus IFistä ja nyt yritän derivoida mikä olisi se "X" eli määrä ajamattomia päiviä, joiden takia kannattaisi vekslata pyörä aina seisontaan. Ifin vakuutusehdoista, tai nettisivun tekstistä päätellen, ei mitään 30vrk rajaa olisi olemassa.

6kk ajo-ajalla hinta n.450€, josta liikennevakuutuksen osuus 250€.
Eli 250€/6kk = 42€/kk --> 1,40€/päivä, jolloin jos Trafin liikennekäytöstäpoisto maksaa sen 4€, niin tarvitaan 4 ajamatonta päivää on about +/- 0?

Eli jo viikonkin paskojen kelien/lomamatkan takia kannattaisi jo teoriassa vekslata, mutta käytännössä taas ei ehkä muutaman euron tähden jaksa.

"Jos ajokautesi jää lyhyemmäksi kuin kuusi kuukautta, on valintasi seisonta-ajallinen vakuutus. Muista, että seisonta-ajallisessa vakuutuksessa ajokauden pituus ja sitä kautta vakuutuksen hinta riippuu siitä, kuinka suuren osan vuodesta pidät moottoripyörääsi liikenteessä. Ilmoitukset käyttöönotoista ja käytöstä poistoista teet kätevästi Omilla sivuilla. Pyörän voi myös poistaa käytöstä kesken kauden, esimerkiksi lomamatkan ajaksi. Hyvitykset saat jokaiselta päivältä, joina pyörä on poistettu liikenteestä, mutta huomioi, että poisto-ilmoitus maksaa 6 euroa."

https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/ajoneuvot/moottoripyoravakuutus

Katso vakuutuskirjasta vakuutuksen vuosihinta. Siitä voit sitten laskea päiväkohtaisen hinnan. Itellä tällähetkellä menee raja siinä että 4:stä seisontapäivästä alkaa säästö.

Ostin 2015 muutaman vuoden ajokokemuksen jälkeen uuden pyörän Triumph Tiger 800. Silloin halvin vakuutus oli if. Nyt vaihdoin OP/Pohjola, missä kaikki muut vakuutukset. Hinta putosi puoleen. Mies 53 v.

Iffillä 33v kuskilla mun kotarin liikennevakuutus on 177ekee vuasi ja 80% boonuksilla.
Mun miälestä jo aika halapa :peukutpystyyn:

Mulla on kans auto 129ekee, manki 134ekee ja kotivakuutus abaut 100ekee iffillä, et siitä tuloo vähä jotain keskittämis alennusta... Eli aika vähällä pääsöö varsinki ku manki on liikentees ehkä pari päivää vuodes.

JHV 654cc sanoi:
Eli aika vähällä pääsöö varsinki ku manki on liikentees ehkä pari päivää vuodes.
Miksi manki on ympärivuotisessa, jos pari päivää ajoa vuodessa.
Eikö IF mahdollistaa seisonta-ajan mopollekin?

Siis on tuas mankis seisonta ajallinen vakuutus.
Sitä mä sillä meinasinki, et on liikentees vain pari kertaa vuades.

JHV 654cc sanoi:
Siis on tuas mankis seisonta ajallinen vakuutus.
Sitä mä sillä meinasinki, et on liikentees vain pari kertaa vuades.
Ok.
Pitääpä varmaan Tuntsakin pistää vakuutukseen, niin saa verestää nuoruusmuistoja. Ensin vain rekisteröinti, joka taas maksaa ainakin satasen.

Eilen puhelu Iffille ja vakuutuksen hinta tipahti 530 -> 430€/a, olisi saanut puristettua 409 euroon jos olisi ottanut 6kk ajoajalle mutta mukavuudenhaluisena otin vuodenaikahinnoitellun.

Baron_Samedi sanoi:
Eilen puhelu Iffille ja vakuutuksen hinta tipahti 530 -> 430€/a, olisi saanut puristettua 409 euroon jos olisi ottanut 6kk ajoajalle mutta mukavuudenhaluisena otin vuodenaikahinnoitellun.

Mitä mukavuudenhalun tyydytystä tuo vuosimaksullinen vakuutus?
Mukavuudenhaluisena minä maksan vakuutuksesta silloin kun ajelen, jos en aja, en maksa vakuutuksia.

Mulla sama juttu ku kyseenalaistin uusille asiakkaille tarkootetun bonus systeemin, et miksei vanhoja asiakkaita oteta huomioon nostamalla bonuksia ja sanoin, et vaihdan OP Pohjolaan kotarin vakuutuksen jos asia ei muutu.

Bonukset nousi 65% täyteen 80% ja nyt on sit halvempi vakuutus.

Kyllä kannattaa välillä huudattaa ja kattoa muualtaki.

Vekslailin vähän kakkospyöräksi jääneen mopon vakuutuksia niin sai hintaa alas. Oli OP:ssa ja sinne jäikin, pudotin täyskaskon osakaskoon kun tuon vempeleet ajot tulevat jatkossa olemaan 99% radalla. Samalla puhelulla liikennevakuutuksen bonus nousi ja hinnasta katosi about 180e.

S1000RR 2010. Pk-seudun kehyskunta ja 38v poika.

Liikennevakuutus 78% bonareilla 237,94e.

Osakasko + ilkivalta, keskittämis yms. aleja, 114,29e.

Ei noi nyt enää valtavan hintaisia ole.

Kattelin vakuutuksia ja Turvalta löytyy:
MP (hirvi-ilkivalta-palo-varkaus-oikeusturva ja hinaus alle 16v rätkä)
MP (palo-varkaus).

Toinen "osakasko" on selkeästi ajoa varten ja toinen talvisäilytystä varten.
Harmi vaan, kun minun tiedoilla hinnoissa ei ole kovin suuri ero (106€ / 87€).

Mutta tuo on hyvä suuntaus, että säilytyksen ajaksi rätkälle saisi selkeän (ja edullisen) vakuutuksen.

lario sanoi:
MP (palo-varkaus).

Mutta tuo on hyvä suuntaus, että säilytyksen ajaksi rätkälle saisi selkeän (ja edullisen) vakuutuksen.

Ööh, edullinen tuo ei ainakaan ole jos seisonta-aikaa katsoo. Itsellä on mt-09:ssä IF:stä täysillä bonuksilla seisonta-ajallinen liikennevakuutus + etukasko (törmäys-, varkaus-, palo-, eläin-, ilkivalta-, hinaus-, rahoitus- ja oikeusturva sekä vastuuturva ulkomaille). Käyttöajan kuukausimaksu 75,58e/kk, seisonta-ajan kuukausimaksu 3,59e/kk.

lario sanoi:
MP (palo-varkaus).

Mulla ifissä täyskasko. Sitten kun on seisonnassa niin jää vain ne turvat voimaan mitä seisonan aikana tarttee eli palo/varkaus/ilkivalta. Hinta seisonta-ajalta 5.84€/kk

En mie halvaksi haukkunutkaan, vaan sitä, että vakuutusyhtiöt ottaisi huomioon pidemmässä säilytyksessä olevat moottoripyörät.

No mikä ongelma noissa normaaleissa seisonta-ajallisissa vakuutuksissa sitten on pitkää säilytystä ajatellen? Vertailu voi toki olla vähän vaikeaa, kun seisontapäivän/kuukauden hintaa ei välttämättä näe suoraan nettilaskurista. Ainakaan tuossa iffin vakuutuksessa ei ole enää edes sitä 30pv rajoitusta hyvitysten suhteen, eli ainoa "päiväksi ajoon ottamisen" este on se trafin perimä toimenpidemaksu seisontaan laittaessa.

Kaj sanoi:
Mitä mukavuudenhalun tyydytystä tuo vuosimaksullinen vakuutus?
Mukavuudenhaluisena minä maksan vakuutuksesta silloin kun ajelen, jos en aja, en maksa vakuutuksia.

Koska minun ei tarvitse vaivautua arpomaan milloin aloitin tai lopetan ajokauden, tai yrittää muistaa pistää rätkää seisontaan jne.

Back