• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TommoKe sanoi:
Ite en vielä tolla pohjalla luopuisi kaskosta. MIKÄÄN moottorirata suomessa ei täytä suljetun alueen kriteeriä. Viron ja ruåtsin radat sitten jo ovatkin eri asia.
Kaskon korvaavuuden määrittelee vakuutusyhtiö ihan itse miten päin niitä vaan sattuu huvittaamaan (kusettamaan).

Liikennevakuutuksen korvaavuuden määrittelee laki.

woke sanoi:
No huh! Ite laskin vastaavanlaiseen kawasakiin omilla tiedoilla hinnan. Bonarit samat,ikä 39v ja 6kk ajokausi. Laskuri näytti 350€. Voiko pelkästään asuinpaikka vaikuttaa hintaan nuin paljon?

830€ oli tarkka. Mulla kallein Kasko tosin ja hinta kuulemma tarkentuu todellisen ajokauden mukaan kun soitin eli tuo mun summa on vissiin koko vuoden hinta jos ajais. IFillä hassu tapa ilmoittaa hinnat eri ihmisille... :blink:

scuuba sanoi:
Ikuisuuskysymys, johon toistaiseksi vastaus on aina ollut sama; korvaa.
Vastaus ei vaihdu ennen kuin laki vaihtuu.

Kesto kysymyksenä tosiaan tuntuu olevan. Itse laissa ei tunnu olevan lukua mikä puoltaisi ratapäivillä sattunutta konttausta, tämä ehkä syynä epätietoisuuteen monilla ja kesto topiccina olemista :)

scuuba sanoi:
Kaskon korvaavuuden määrittelee vakuutusyhtiö ihan itse miten päin niitä vaan sattuu huvittaamaan (kusettamaan).

Liikennevakuutuksen korvaavuuden määrittelee laki.

Nooh, kaskoa tuolla aiemmin oltiin irtisanomassa.

TommoKe sanoi:
Ite en vielä tolla pohjalla luopuisi kaskosta. MIKÄÄN moottorirata suomessa ei täytä suljetun alueen kriteeriä. Viron ja ruåtsin radat sitten jo ovatkin eri asia.
Varmistin ton iffin kaskon ja siellä on nyt tuo lisälauseke, joka jättää Suomen Moottoriradat kaskon ulkopuolelle. Eli enää ei taida mikään yhtiö korvata ratakaatoja kaskosta.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Itsellä -06 Bmw K1200S, tein vähän kilpailutuksia ja tässä tuloksia. Kaikissa siis liikennevakuutus ja täyskasko samassa.

Liikennevakuutus 40% kasko 70%/80%

OP pohjola: 1550€
IF:962€ (ajoaika 5kk)
turva: 1263€
folksam: 1655€
pop: 1220€
pohjantähti: 2103€
aktia: 1655€
säästöpankki: 1829€
lähitapiola 1485€

onkos muita yhtiöitä vielä? :vi**ttaa:

Suolaisen hintaisia.

Onko pakko olla täyskaskolla? Osakaskolla selviis varmasti tosi paljon halvemmalla. Korvaa kuitenkin tulipalon, ilkivallan ja varkauden.
Omavastuukin lienee jonkin verran. Jos sitä mopoa ei ihan joka tai joka toinenkaan vuosi suunnittele kaatavansa, niin onko tuossa täyskaskossa järkeä, kun ei se pyöräkään enää ihan uusi ole? Ja mikäli isompi vahinko sattuu, niin mun mielestä sillon on muitakin huolenaiheita, kuin pyörä ja raha.

Onhan siellä vielä Fennia :)- Tsekkaa laskurista, tuleeko uusi ennätys.

Kannattaa selvittää kaskon hyvitykset ja irtisanomiset.
Miksi pitää kaskoa, jos rätkä on työkiireiden yms. takia pari viikkoa tallissa. Trafille ei tarvii maksaa vapaaehtoisten vakuutusten vekslauksesta.
Tai sitten ottaa sen kaskon vain reissun ajaksi.

tomppa82 sanoi:
Varmistin ton iffin kaskon ja siellä on nyt tuo lisälauseke, joka jättää Suomen Moottoriradat kaskon ulkopuolelle. Eli enää ei taida mikään yhtiö korvata ratakaatoja kaskosta.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

"Jos vahinko sattuu alueella, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua tai
muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, omavastuu on kolminkertainen, kuitenkin
aina vähintään 20 prosenttia vahingon määrästä."
Suora copypaste uusimmasta vakuutuskirjastani. Tolla mennään siis.

Mäkine sanoi:
Suolaisen hintaisia.

Onko pakko olla täyskaskolla? Osakaskolla selviis varmasti tosi paljon halvemmalla. Korvaa kuitenkin tulipalon, ilkivallan ja varkauden.
Omavastuukin lienee jonkin verran. Jos sitä mopoa ei ihan joka tai joka toinenkaan vuosi suunnittele kaatavansa, niin onko tuossa täyskaskossa järkeä, kun ei se pyöräkään enää ihan uusi ole? Ja mikäli isompi vahinko sattuu, niin mun mielestä sillon on muitakin huolenaiheita, kuin pyörä ja raha.

Onhan siellä vielä Fennia :)- Tsekkaa laskurista, tuleeko uusi ennätys.

ei tullut ennätystä fenniasta mutta 1988€ :grin:.

TommoKe sanoi:
"Jos vahinko sattuu alueella, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua tai
muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, omavastuu on kolminkertainen, kuitenkin
aina vähintään 20 prosenttia vahingon määrästä."
Suora copypaste uusimmasta vakuutuskirjastani. Tolla mennään siis.

Iffiltä:
"
Tuo suljettu alue meidän kaskovakuutusehdoissa on 4.6 kohdan mukaan "osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella".
Eli nimenomaan alue, jossa ei ole normaalia liikennettä.
Tämä on eri asia kuin liikennevakuutuslain suljettu alue eli liikennevakuutus on kuitenkin voimassa vaikka kasko onkin rajattu pois. Kaskovakuutus ei siis kata ajoratoja.
"

Tuollaista suoltaa vaikka kuinka koittaa...
Paree pitää kumipuoli alaspäin.

woke sanoi:
Kalliilta kuullostaa tuokin hinta fjr:n vakuutukseksi.

Siinä on lisänä ulkomaanvastuuvakuutus, kun tulee ajettua pääosin Euroopassa. Mutta mistä ihmeestä tuollainen 2000 EUR/vuodessa voi tulla?

tomppa82 sanoi:
Iffiltä:
"
Tuo suljettu alue meidän kaskovakuutusehdoissa on 4.6 kohdan mukaan "osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella".
Eli nimenomaan alue, jossa ei ole normaalia liikennettä.
Tämä on eri asia kuin liikennevakuutuslain suljettu alue eli liikennevakuutus on kuitenkin voimassa vaikka kasko onkin rajattu pois. Kaskovakuutus ei siis kata ajoratoja.
"

Tuollaista suoltaa vaikka kuinka koittaa...
Paree pitää kumipuoli alaspäin.

Virkailija tehnyt taas omia tulkintojaan tarkoitushakuisesti. Sekoittaa tahallaan 4 kohdan 5) osan ja 4.6 kohdan tekstit toiselta sivulta sopivasti.
Ajetaan siis kumipuoli alaspäin ja itse en ainakaan tällä pohjalla muuta vakuutustani mihinkään suuntaan.

Kalliilta se silti kuullostaa. Onko tuon sun vakuutuksen hinta fenniassa siis hinnoteltu ympärivuotiseksi eli tuo on se summa mitä vuodessa maksat?
Ifillä ainakin sisältyy ulkomaan vastuuturva vakiona jo ihan osakaskoon. Laskin varsin omilla tiedoilla vastaavanlaiseen fjr:ään vakuutuksen omilla tiedoilla. Eli mies ikä 39 ja bonukset 80/70%. Liikennevakuutus+etukasko 380€ ympärivuotisena.
Fennian 2000€ niin eihä se hullu oo joka pyytää. Onneksi näitä voi ja kannattaa kilpailuttaa.

woke sanoi:
Kalliilta se silti kuullostaa. Onko tuon sun vakuutuksen hinta fenniassa siis hinnoteltu ympärivuotiseksi eli tuo on se summa mitä vuodessa maksat?
Ifillä ainakin sisältyy ulkomaan vastuuturva vakiona jo ihan osakaskoon. Laskin varsin omilla tiedoilla vastaavanlaiseen fjr:ään vakuutuksen omilla tiedoilla. Eli mies ikä 39 ja bonukset 80/70%. Liikennevakuutus+etukasko 380€ ympärivuotisena.
Fennian 2000€ niin eihä se hullu oo joka pyytää. Onneksi näitä voi ja kannattaa kilpailuttaa.

Mä muutin kokeeksi Kemiin (94100) niin vuosimaksu FJR:llä 520 EUR IF:n laskurilla. Mulla ikää lähes parikymmentä vuotta enemmän. Bonukset 80/80. Liikennevakuutus + etukasko.

Lainaan vakuutusketjua hieman.

Eilen sattui onnettomuus auton ratissa, kylläkin sairauden seurauksena, ja Volvo meni lunariin. Mies ja muut tienkäyttäjät ovat kunnossa, oli tuuria mukana.

Vaikuttaako auton kolaukset prätkien bonuksiin?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Tommitomminen sanoi:
Vaikuttaako auton kolaukset prätkien bonuksiin?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Henkilökohtaisiahan ne bonukset on, mutta varman vastauksen saat omasta vakuutusyhtiöstä.
Liikennevakuutuksen bonarit menee silloin, kun sinun liikennevakuutuksesta korvataan jotain toiselle osapuolelle.

Back