• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Honda 1100 CBR XX 2003

Just otin vakuutuksen.

50v mies Jyväskylä.

Vuosivakuutus.

If Liikennevakuutus+Täyskasko 599,83 -ei vuosibonuksia.

Ite joskus sanonu et kaks firmaa joitten kanssa ei haluu olla missään tekemisissä: If ja Sonera.

If:n myyjä soitteli pyörän vakuutuksista ja kertoi tosta edelläkin mainitusta hinnoittelumuutoksesta. Aattelin et antaa sällin puhua, mut nyt on uus soittoaika sovittu ens viikkoon, ku sain kaivettua kaikki muutkin vakuutuspaperit esille kokonaistarjousta varten...

Nykyään siis liikenteessä 50% ja kaskossa 70% bonuksia vakuutusyhtiö Turva ja vuosivakuutus 1168 €.
If:n tarjous oli niinkin uskomaton kuin 891 €! Eli tommoset rapeat -277 €!! :thumbup:
Täytyy sanoa et en olis kaikkien aikaisempien vakuutusvertailujen perusteella heti uskonu.

Kyselin vielä että onks tää joku kampanjahinta ja vuoden päästä tulee +30%? Ei kuulemma ole...

tete73 sanoi:
Ite joskus sanonu et kaks firmaa joitten kanssa ei haluu olla missään tekemisissä: If ja Sonera.

If:n myyjä soitteli pyörän vakuutuksista ja kertoi tosta edelläkin mainitusta hinnoittelumuutoksesta. Aattelin et antaa sällin puhua, mut nyt on uus soittoaika sovittu ens viikkoon, ku sain kaivettua kaikki muutkin vakuutuspaperit esille kokonaistarjousta varten...

Nykyään siis liikenteessä 50% ja kaskossa 70% bonuksia vakuutusyhtiö Turva ja vuosivakuutus 1168 €.
If:n tarjous oli niinkin uskomaton kuin 891 €! Eli tommoset rapeat -277 €!! :thumbup:
Täytyy sanoa et en olis kaikkien aikaisempien vakuutusvertailujen perusteella heti uskonu.

Kyselin vielä että onks tää joku kampanjahinta ja vuoden päästä tulee +30%? Ei kuulemma ole...

aivan :rant::rant:

mulle antoi kans sellaset hinnat että saan maxin nykyisen vakuutuksen hinnalla vielä rangen kaupanpäälle...

taitaa mennä prkl yhtiö vaihtoon, vaikka olen kans ennemmin ollu sonerasta ja iffistä samaa mieltä kuin sä:pissed:

JarLai sanoi:
Jostain syystä Bemarit on omistajan kannalta suotuisia hinnoiltaan...liekkö vaikutusta, että omistajien keski-ikä ei ole ihan teiniluokkaa!:D

Vaimo ajoi kortin viime kesänä ja sillä on Yamaha XT600E, niin sama 400€ sillä menee vuodessa kaskoineen päivineen... Huoleton on hevoseton pätee myös motskareissa :)

Mies 31 vee ja paikkakunta Nokia. Pyörä GSX-1300R Hayabusa. IF liikenne + etukasko 960 eur vuosi. Liikennevakuutuksen bonus 40% ja kaskoon perus 70%.

Vaimo ajoi kortin viime kesänä ja sillä on Yamaha XT600E, niin sama 400€ sillä menee vuodessa kaskoineen päivineen... Huoleton on hevoseton pätee myös motskareissa
Heh...niinhän se taitaa olla. Jotku yhtiöt arvottaa sitä enemmän ja toiset vähemmän. Kaikki on kuitenki samaa mieltä, että yhtiöstä riippumatta sais olla aavistuksen edukkaampia kuitenkin, niin jäis harrastamiseen enemmän!:D

If:stä vaihtu Pop vakuutukseen ku halvemalla sai. Eli mies 31v, Iisalmesta ja pyörä sv650 -03.
Entinen if vakuutus ol 404e liikenne (40% bonus) ja 72e osakasko (70% bonus).
Uus Pop vakuutus 341e liikenne ja osakasko yhteensä. Pop myös nosti liikenteen bonukset 50%:in.
Eli 135e halvempi vuoteen, köyhälle iso raha.
Ja iso plussa että Pop:issa saa tasaerissä laskut, If:ssä tul kevään ja loppukesän laskuerät paljo isommat ja sitten talven erät pienet, jälleen köyhälle iso etu (tasaerät siis).

Nii ja ympärivuotisia nuo vakuutukset.

Joku asiasta enemmän tietävä voi valaista ja toivottavasti näin tekeekin jotta asiaan saataisiin edes jokin järkevä selitys.

Lähtökohta:

Yhtiö: Pop Vakuutus
Mp: Suzuki SV 1000 vm 2004
Liikenne bonus 45%
Kasko 70%
Vakuutuslasku vuodessa: Liikennevakuutus + Osakasko yht. 662€

Samassa yhtiössä myös Volvo V70 vm. 2006, liikenne bonus 30% ja kasko 70%, vuodessa yhteensä liikenne+täyskasko n.1150€

...Vertailin viikonloppuna vakuutusten hintoja ja huvin vuoksi laskin myös POP-vakuutuksen sivuilla em. laitteisiin vakuutukset käyttämällä omaa nimeä, ajoneuvojen rekkareita, tämänhetkisiä bonuksia. Siirsin siis bonuksetkin Suzukista uudestaan Suzukiin ja Volvosta Volvoon (45% ja 30%)

Laskuri antoi hinnaksi:
Suzuki Liikenne+osakasko 510€/v
Volvo Liikenne 35% + Täyskasko 70% 1040€/v

Luonnollisesti ajattelin että mitähän hlvettiä ja meinasin siltä istumalta vain uusia vakuutukset samoilla kaskoilla kuin ennenkin mutta ajattelin soittaa tänään yhtiöön ja ehkä siellä on vain laskutettu liikaa ja minulle hyvitetään "ylimääräiset eurot"

Paskanmarjat. Selostin tapahtuneen virkailijalle, ihmettelin heittoja hinnoissa ja miksi laskuri antaa minulle heti liikennebonukseksi Volvoon 35% vaikka juuri tulleissa vakuutuskirjoissa lukee 30%.

"Nämä vakuutuksethan ovat olleet sinulla jo muutamia vuosia. Silloin kun olet ottanut vakuutukset, hinnoittelu on ollut hieman erilainen"
-Eikö ole mahdollista, että muuttuneen hinnoittelun vuoksi jo vanhojen asiakkaiden vakuutusten hintoja laskettaisiin?
"Se ei ole valitettavasti mahdollista"

-Entä tuo Volvon liikennevakuutuksen bonus? Miksi laskuri antaa verkkosivuillanne bonukseksi 35% vaikka se on vakuutuskirjoissa ja laskuissa 30%?
"Bonuksesi on noussut mutta sitä ei valitettavasti vielä noteerata vakuutuslaskuissasi"

-Ok. Onko mahdollista että sinä uusisit minulle vakuutukset näin puhelimitse jolloin saisin nuo edullisemmat hinnat
"Ei ole mahdollista valitettavasti"

Tässä vaiheessa alkoi se kuuluisa kyrpä kasvaa otsaan ihan huolella.

-No minähän olisin voinut viikonloppuna vain uusia vakuutukset ja teidän olisi pitänyt toimittaa minulle uudet vakuutuskirjat niillä hinnoilla, mitkä laskuri antoi netissä, koska niiden perusteellahan vakuutuksenkin pystyy netissä solmimaan
"Ei. Netin laskurit ovat vain suuntaa antavia"

SUUNTAA ANTAVIA? MITÄ V:rant:

....Lisäksi noheva virkailija teki laskutoimituksen vielä puolestani: "Laskin tuossa äsken, että jos olisit tehnyt nyt vakuutuksen tuolle Volvollesi, niin Liikennevakuutus 30% bonuksilla ja täyskaskolla olisi n.1050e vuodessa"

-Eli vähemmän kuin minulla nyt, vaikka bonukseni on 35% ja minulla vahingoton historia?

"Kyllä"

Summa summarum: Uudet asiakkaat pienemmillä bonuksilla saavat vakuutukset edullisemmalla hinnalla kuin 4vuotta yhtiön asiakkaana ollut, varustettuna korkeammilla bonuksilla ja vahingottomalla historialla, koska vakuutukset ovat olleet muutama vuosi sitten kalliimpia mutta hintatason laskuahan ei tietenkään voi huomioida vanhojen asiakkaiden kohdalla. Tämän sanoin myös virkailijalle johon vastasi "Ymmärrän että harmittaa mutta tällaista tää on"

Kiitin asiakaspalvelijaa puhelusta ja yhteistyöstä, sillä nyt vakuutukset lähtevät muualle. Nyt siirtyi Pohjolaan Suzuki ja huomenna Volvo koska pankinjohtajan omistuksessa olevan auton vakuutusyhtiötä ei pysty netissä muuttamaan.

Näin tällä kertaa :orgmp:

Viimeksi muokattu:
^ Saat nyt Pohjolasta ekan vuoden -50%, vai onks se viel voimassa... :dunno: Eipä moista myönnetty sielläkään vanhoille asiakkaille vaikka asioinut kyseisessä lafkassa vuosia,kymmeniä. No mut kovin moni hehkuttaa kuitenkin miten halpa&hyvä Poppi on, valitsin silti Ifin :)

Jan76 sanoi:
^ Saat nyt Pohjolasta ekan vuoden -50%, vai onks se viel voimassa... :dunno: Eipä moista myönnetty sielläkään vanhoille asiakkaille vaikka asioinut kyseisessä lafkassa vuosia,kymmeniä. No mut kovin moni hehkuttaa kuitenkin miten halpa&hyvä Poppi on, valitsin silti Ifin :)
Joo, en tiedä koskiko vain autoja mut MP kohdalla ei ainakaan tarjonnut sitä :)

RalliJari sanoi:
If:stä vaihtu Pop vakuutukseen ku halvemalla sai. Eli mies 31v, Iisalmesta ja pyörä sv650 -03.
Entinen if vakuutus ol 404e liikenne (40% bonus) ja 72e osakasko (70% bonus).
Uus Pop vakuutus 341e liikenne ja osakasko yhteensä. Pop myös nosti liikenteen bonukset 50%:in.
Eli 135e halvempi vuoteen, köyhälle iso raha.
Ja iso plussa että Pop:issa saa tasaerissä laskut, If:ssä tul kevään ja loppukesän laskuerät paljo isommat ja sitten talven erät pienet, jälleen köyhälle iso etu (tasaerät siis).

Nii ja ympärivuotisia nuo vakuutukset.

Jaa mulla kyllä tulee laskut ifissäkin tasaerissä...

woke sanoi:

Näin mäki käsitin virkailijan puheista...no, kohtahan tuo selvii ku ens kuussa laskupäivä. Pohjolassa oli kyl just noin et kevät/kesä kalliimmat ku syksy/talvi (koskien toki vaan prätkää, auto yms. samat joka laskussa).

woke sanoi:

No se, ite aikanaan asiasta marisin paikallisessa if konttorissa, ei auttanu. Oisko sitten käytäntö muuttunu uudemmille asiakkaille tai sitten eivät vaan minusta tykänneet:)
Ja joo tämä painotettu lasku erä homma tosiaan vain moottoripyörän kohalla tietty.

Ei asiaan liittyen mutta tul just mieleen että 13v putkeen olin if:in asiakkaana, pitkään tuo itelle edullisin pulju oli.

Liittyyköhän tuo tasaerälaskutus siihen että on muitakin samassa paikassa. Meillä on kaikki ifissä ja joka kerta tulee saman suuruinen lasku.

Tai pitäisi tulla, nyt on korjattu muistaakseni viidennen kerran emännän pyörän vakuutuksia kun aina on laskuissa mennyt joitain pieleen. Viimeksi meni jo hyvin, mutta ne unohti nostaa bonukset. Kesä menee varmaan taas ihmetellessä kun olis tarkoitus myös mulle vaihtaa pyörä. :;):

Kannattaa olla kyllä hereillä näiden vakuutusten kanssa. Isot summat kyseessä.

Esim autolla olen tehnyt niin että vuoden välein seurailen vakuutusyhtiöiden tarjouksia. Se on juurikin niin että kun olen yhtiön A asiakas ja jos sama yhtiö ilmoittaa vaikka "nyt netistä vakuutuksen osteneelle -20% alennus ensimmäiseksi vuodeksi" niin eipä koske vanhoja asiakkaita. Itse maksaa kalliimpaa hintaa kuin mitä netissä tarjoavat ja ei pysty vaihtamaan puhelinsoitolla samaa tarjousta itselleen.
Samaten yleensä jos lasket vakuutuksen omalle autolle niin että olet jo firman asiakas, saat huonomman tarjouksen kuin jos pistät että ajoneuvosi on vakuutettuna jossain kilpailevassa yhtiössä.

Autolla oli yhteen aikaan pohjolalla tarjouksena kasko -50% eka vuosi uusille asiakkaille. Vuoden olin siellä ja sitten vaihdoin heti alennuksen loputtua lähi-taipiolaan kun siellä oli about sama homma että uusille asiakkaille sai jonkun super kaskon jonkun hunomman kaskon hinnalla yms.

Säästää aina satasia vuodessa kun jaksaa vähän kikkailla. -50% kaskosta on suuri summa rahaa ja kun sen säästää ihan vaan vaihtamalla vakuutusyhtiötä ja hyödyntäen jonkun "liittymistarjouksen". Vakuutusyhtiö toivoo että jää vuosikausiksi asiakkaaksi ja maksaa sitten ensimmäisen vuodeen jälkeen kovaa hintaa mutta näinhän ei tapahdu kun olen jo muualla vakuutuksineni:jpstyle:

Moto on vakuutettuna POP vakuutuksessa (GSXR1000) ja vuosihinta on noin 800€ liikennevakuutukselle. Nyt kuitenkin ollut marraskuun lopulta asti pois liikenteestä ja siten 0€/päivä. Palautuksia sai sen minkä oli jo maksanut. Säästää ihan helvetisti kun vuosimaksu 800€ muuttuu mitälie 4kk maksuksi = 1/3 vuosimaksusta = 266€/ajokausi.

Jumanslaikka vaihtu just äsken muutes vakuutusyhtiö IF:istä POP:iin,

Triumph Daytona 955i 2002
17200
Mies 31v

Hinta laski reilu yhdeksästä sadasta 484,51/a. En ottanu kaskoja kun ei ne kuitenkaan noita erikoismaalauksia yms äms korvaa tuohon perushintaan...

ZZR1100
Mies 49v
37550

If 420€/ vuosi (sisältää hinaukset)
POP - vakuutus 422,98 € / vuosi

Säästöpankkien vakuutus 432,28 € / vuosi
Pohjantähti 1135,85 €
Lähitappiolla 724,48 €
Fennia 1 026,04 €
Turva 453,13 € (sisältää ilkivallan)
OP 715,13€

Näistä valittin nyt IF.

Kaikkien sää- ja valaistus olosuhteiden seikkailupärräni R1100GS:n liikennevakuutus / 103e / vsi, ei ole tuntunut pahalta, mutta kun poikkesin ja taas vertailun eri yhtiöitä, niin kas kummaa, vaikka samasta yhtiöstä onkin kyse, laskuri laski hinnaksi 93e! Eli vuosittainen vertailu kannattaa tehdä, vaikkakin tässä tapauksessa eroitus oli vain tuo 10e, mutta JOS olisi ollut kasko!:blink:

Tämän sain kuulla vielä livenä, kun vakuutusyhtiön edustaja tuli ihan kotikäynnille, ja kertoi pokkana;

"kuluttajat kun ovat tottuneet maksamaan vuosittaisen, vähintäin edellisvuoden suuruisen vakuutussumman, eivätkä vakuutusyhtiöt mahdollisista alhaisimmista vakuutusmaksuista erikseen kuluttajille ilmoittele..." :boring:

Back