• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuuttakaa minut, miksi CBR1000F :-)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ppk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
1000 F on todellakin kestävän ja tukevan matkafillarin maineessa, itsekin juttelin liikennevaloissa yhden kaverin kans joka oli vetäny semmosella 120 tkm. Eikä mitään isoja remppoja tarvinnut tehdä. Siinä saa meinaan semmosia pyöriä etsiä.
Varmasti hyviä pyöriä, mutta tuo 120tkm ole vielä mitään isolle matkapyörälle. Suuri osa tuossa iässä on jo ajettu mittari ympäri pitkän matkaa. Johan R-pyörätkin tuohon pääsee (edellinen -91 i-ö gixu 94tkm myydessä, eikä koneessa mitään ollut).

Mulle sanottiin Moto-Raumalla, että se on Moottoripyöräliike, he eivät myy Suzukeja... mutta tuleehan noita väkisinkin vaihdossa...
wink.gif
Pitääkö ne vaihdossa otetut Suzukit itsellään, kun eivät niitä myy?
smile_org.gif

Itsellä vm. 89 ja tyytyväinen olen ollut
062802jumpie_prv.gif
asfaltilla vakaa ja ei hiekkateitäkään vieroksu, kylä pyörityksessä hieman kankea mut pärjää kyllä... Katteet suojaa hyvin, ei ota kylmä polviin eikä sormille. Eikä se nyt niin rumakaan ole jos ei katsota sitä kuuluisaa etulokaria...
tounge.gif
Siinäkään oo mitään vikaa ku vähän modifioi..
biggrin.gif
tounge.gif
062802moto_prv.gif
Joo, tarkotus olis tänä talvena näyttää sille rautasahanterää tai muutaa vastaavaa, vähän niinkuin laihutus kuurille lokari... Mites arvon kansalaiset, helmiäis valkea väriltään, jos oikein huolella saa sahailtua/leikeltyä niin miten on, lohkeeko maali miten helposti??
withstupid.gif
Ei helmiäisvärin sen helpommin pitäs lohjeta kuin tavallisen tai metallivärin. Käytät vaan rautasahaa tai jotain muuta tarpeeksi pienihampaista jyrsintä ja ihan viimenen milli yleensä kannattaa ottaa viilalla tai hiomapaperilla.
Joku innokas vois laittaa mittoja esille paljon on lähteny tavaraa lokarista. Sellanen sapluuna...
idea3.gif
http://www.moottoripyora.org/kuva-albumit/displayimage.php?pos=-11129

Tuolla kuvia mun cebarin etuloksusta jota pienensin..loksun nokka lyheni n.70mm ja melkein puolet korkeudesta lähti poies...
smile_org.gif

Itelläni oli -88 1000F, jolla oli ajettu mitä oli, mutta paljon kuitenkin. Oli se kolaripyöräkin kaiken lisäksi ja katteet oli maalattu sprayllä. Ja perkele, hyvä peli, emännän kanssa kierrettiin sillä suomea kaks kesää ja 30000 km. Takapyöränlaakerit vaihdoin ja pari kertaa öljyt. Ei mitään onkelmia, kulki suoraan, oli kaikin puolin kunnossa ja turvallinen ajaa. Osta kuitenkin se Sc24 malli niinkuin joku jo sanoi, on ainakin etukate jne. vähän viisaammaan näköset. Mutta kauneus on katsojan silmissä...se oli mun eka pyörä ja kuva on vieläkin kirjahyllyssä
inlove.gif

Nykyään ajelen sillä pari vuotta uudemmalla ja pari tonnia kalliimmalla
062802moto_prv.gif

145000 km ostin viimekesänä ( rassaus pyöräksi) 4kk kesälomaksi .. ketjut ja rattaat ostin ennenkun euroopan kiertueelle läksin . 3 takasta ja 2 etusta meni ja yksi öljynvaihto ... 29000km ja mitää teknistä vikaa ja norjanreissu siihen päälle . ynnä muut pillurallia 197000km ja cbr1000f kysymys vm91 ,,,, ei tarvinnut rassata .. kaverin suitsa jäi itävaltaan 2003

Mulle sanottiin Moto-Raumalla, että se on Moottoripyöräliike, he eivät myy Suzukeja... mutta tuleehan noita väkisinkin vaihdossa...
wink.gif
KELE, vai ei oo susukit moottoripyöriä.
Nyt taitaa nasse-setä tulla hyvin hyvin vihaseks.
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Mutta voihan se olla, että sinä kuulit väärin. Ne tarkotti varmaan Kawoja.

"Pitääkö ne vaihdossa otetut Suzukit itsellään, kun eivät niitä myy?
smile_org.gif
"

Sehän on selevä. Eihän ne niistä raski luopua, ku ne on niin hyviä.
wink.gif

Täältä ääni Hondalle. 1000f on käyttövarma laite ja erinomainen mopotin juuri tarkoittamaasi käytöön.

Kyytiläisen+laukkujen kanssa on mukava kurvailla, koska ajo-ominaisuudet ja voima riittävät siihenkin tarkoitukseen. Bensan kulutus on kohtuullista (n. 6-7l/100km) täydellä kuormallakin, riippuen tietenkin kaasukädestä
wink.gif

Oma -90 sc24 meni Saksassa helposti 260km/h (yksin, ilman laukkuja), joten kyllä sillä kerkiää..tai mikä nyt kellekin riittää
nixweiss.gif

Huoltohommat on "helppo" tehdä itsekin, esim. venttiilien ruuvisäätö, öljyn- ja ilmansuodattimet hyvin esillä yms. ... Rengaskoko on yleinen, joten niitä löytää tarjouksistakin, säästöä säästöä..

Summasummaarum, tuossa ikäluokassa 1000f on mielestäni yksi parhaimmista vaihtoehdoista päästä halvalla ja hyvin harrastamaan motorismia.

Pakko lisätä vielä tämä, näitä "pistä xxxx tonnia lisää ja osta uudempi"-mielipiteitä lausutaan niin usein täällä, että pitäisköhän oikein hävetä kun joutuu vanhalla ajamaan? Ehkä ei, kun ei näitä mielipiteitä kukaan ole naamatusten tullut sanomaan kokkareilla...Johtuuko sitten 1000f:n vai kuskin isosta koosta  
smile_org.gif
...
biggrin.gif

Mikäpä minä olen ketään vakuuttelemaan. itse kyllä on tapana tutkailla ja kokeilla kaikenlaista ennen omaa ostopäätöstä.

Tuossa tarinaa omasta CBR1000F:stä cbr -91

ostinpa tuon jälkeen toisen samanlaisen:
cbr -01

pari reissuakin ekalla tuli ajettua:
reissu2004

reissu2005

siitähän se riippuu mistä itse tykkää. toisia tarvii huoltaa enemmän kuin toisia ja jotkun kulkee kovempaa. mitään järkisyytä on oikeasti vaikea keksiä...

jussi

ittellä sama väri mut orkkis pöntöillä. ihan kiva väritys tuo on. erottuu sopivasti. Tm ***** /hyvä ostos
biggrin.gif

Tyttelillä kans -97 mallinen ollut vuodesta -98 lähtien ja kilometreja takana runsaat 100tkm, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut lukuunottamatta nokkaketjun kiristäjää. Tosin senkin vasta joutui vaihtamaan 80tkm vaiheilla joten ei kai se loppujen lopuksi mikään ongelma ole.

Kaipaan henkistä vahvistusta, miksi laittaa CBR1000F eikä samanikäistä Suzuki GSX-F1100:a
Tein jo kaupat -91 CBR:stä, joten vahvistukset riitti  
biggrin.gif

Itse asiassa tuo jussiupn:n linkissä oleva -91 Cebari on just samanlainen, paitsi tässä mun kamppeessa on 4-1 putkisto ja Devilin hiilikuitupönttö.

PPK
...itte olin tosi tyytyväinen ko. pyörhän. Viime kesänäki kerkesin reilut 17 tkm ajella ennenku tehin "virheen". Hyvän valinnan teit: loistava matkapyörä, riittävästi tehoja, mukava kaksi päällä(-kin)...mutta yks varotuksen sana; älä mene koeajamhan Suzukia. Ainakhan Hayabusaa. Se oli se viime syksyn virheeni
tounge.gif

Rohkeesti vaan norsukaupoille
biggrin.gif

Aikanaan tuplaäksän omistajat haikailivat tonnisen perään, et kyl se matkanteossa oli hieman mukavampi.
Idioottivarmaa tekniikkaa ja kaikin puolin mallikas pärrä ajelua ajatellen.Tehoja on ihan riittävästi eikä juuri moiti matkustajakaan.
Tuskin tulet sillä rikkomaan paikallisen moottoriradan kierrosaikoja, mut itse ainakin tykkäsin ajella matkaa ja mutkaistakin kylätietä.Joskin hieman kankea kaupungissa, niinkuin kaikki muutkin isot pyörät mut tienpäällä vallan rauhallinen ajettava.
Suzukia moittimatta, mutta luulen et pienemmillä harmeilla selviät äffän kans.
Ja tuskin olisit sen onnellisempi vaikka panisit muutaman tonnin lisää saadaksesi uudemman pärrän.

Pitäs lukea tarkemmin..Hyvän valinnan teit.
062802jumpie_prv.gif

Tuskin tulet sillä rikkomaan paikallisen moottoriradan kierrosaikoja, mut itse ainakin tykkäsin ajella matkaa ja mutkaistakin kylätietä.

Ja tuskin olisit sen onnellisempi vaikka panisit muutaman tonnin lisää saadaksesi uudemman pärrän.
Ei ole aikomus testata paikallisella radalla paljonko kulkee, vaikka penkin mukaan takarenkaasta tulee ulos 116 heppaa ja hieman alle 100 Nm. Aivan sama. Mun 2,5 litrainen kiisseli- Mersukin kulkee teoriassa 190 km/h, mutta enpa ole kokeillut
thumbs-up.gif
nixweiss.gif

Jos olisin laittanut satasenkin enemman pyoran hankintaan, olisin huomattavasti onnettomampi. Kas kun tarkoitus oli saada uusi isompi mutta vanhempi pyora suuriin piirtein silla hinnalla, jolla myin paljon uudemman mutta pienemman pyoran
buttrock.gif

Tyttelillä kans -97 mallinen ollut vuodesta -98 lähtien ja kilometreja takana runsaat 100tkm, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut lukuunottamatta nokkaketjun kiristäjää. Tosin senkin vasta joutui vaihtamaan 80tkm vaiheilla joten ei kai se loppujen lopuksi mikään ongelma ole.
Joo siis tällä tyttelillä....
062802jumpie_prv.gif

niin kiva pyörä että vaikka nyt ois varaa vaihtaa uudempaan niin ei raaski cebariansa antaa pois.
inlove.gif

Tosi hyvä ajaa sekä pitkiä matkoja, kaksipäällä, että kaupungissa...mielestäni ei niin kankea edes kaupungissa
vaikkei tällä tyttelillä tuota kokoa edes ole paljon.

062802jumpie_prv.gif
Uskon ja oon vakkuuttunut ,kokekemuksesta, että teit oikkean valinnan
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

..vaikkei tuo uskonasia ookkaan
tounge.gif

Onnea oikealle ostokselle
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

..voihan keke...
biggrin.gif

Tein jo kaupat -91 CBR:stä, joten vahvistukset riitti
biggrin.gif
Puh. Kävin toissapäivänä avaamassa ajokauden, kokonaista 15 km.
062802jumpie_prv.gif
Järisyttävä kokemus kaiken kaikkiaan, vaikka pitikin olla todella varovainen hiekan ja loskan keskellä. Pari rekkaa tuli vastaan eikä paljon heilauttanut verrattuna aikaisempaan viissatasen. Puhuin lisäksi soopaa aiemmin, laitteessa onkin Remuksen hiilikuitupönttö.

Olenpa melko lailla tyytyväinen
sport05.gif
Nyt vain kelejä odottelemaan!

PPK

Täällä kanssa samanlainen/värinen cbr kuin ppk,lla ja jussuupn,lla. Saksantuonti oottelee vielä maahantuonti katsastusta ja tullia. Oikeaa kämmenpohjaa jo kutittelee... Huollot nyt tehty, saa alkaa kesä tulee!

Back