Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites madalsit?En näe ongelmaa CBR:n kanssa. Itselle hankin juuri sellaisen ja madalluksen jälkeen on ihan ok. Ei ole iso homma. Itse olen sitä mieltä, että pyörän pitää olla sellainen, josta pitää eikä sellainen, jonka helpoiten saa... jos sillä siis meinaa ajella enemmän kuin muutama viikonloppua.Mitäs muita "kyykkyjä" on matalajalkaisille? Oma parempi puoliskoni (160cm) hyppäs liikkeessä -99 CBR600:n päälle vaan eipä yltänyt jalat maahan. Miten on esim. Thundercat?![]()
Siis juurikin näin. Mulla ei ollut koiranluumalliset palikat, vaan sellaiset kolmiolevyt, mutta funktio on aivan sama. Pelkästään iskaria säätämällä saa jo muutaman ratkaisevan sentin pois.Hankkimalla pidemmät "koiranluut" laskee perä näissä joissa monojousi. Ne tangot pitäisi olla hyväksytyt osat, jotta madallus on laillinen. Käytännössä kuitenkin aika moni tekee itse tai teettää sellaiset.
CBR:ään saa madallussarjan, jolloin istumakorkeus on 775 mm. Ei kun mopokaupasta kysymään detskuja.Mites madalsit?En näe ongelmaa CBR:n kanssa. Itselle hankin juuri sellaisen ja madalluksen jälkeen on ihan ok. Ei ole iso homma. Itse olen sitä mieltä, että pyörän pitää olla sellainen, josta pitää eikä sellainen, jonka helpoiten saa... jos sillä siis meinaa ajella enemmän kuin muutama viikonloppua.Mitäs muita "kyykkyjä" on matalajalkaisille? Oma parempi puoliskoni (160cm) hyppäs liikkeessä -99 CBR600:n päälle vaan eipä yltänyt jalat maahan. Miten on esim. Thundercat?![]()
sanoi:Huimia vehkeitä ihmiset suosittelee täysin kokemattomalle opetteluun. Minä olisin ostanut jonkun halvan manuaalivaihteisen mopon alkuun, jos olisin sopivan löytänyt.
Mitä minä olen noilla vispilöillä ajanut, niin kyllä tuo taitaa olla ominaisuusPakko keittää tätäkin soppaa varoittavana esimerkkinä. Minulla on kokemusta yhdestä ja ainoasta Viragosta, mutta tämän perusteella ainakaan kyseinen yksilö ei todellakaan sopinut aloittelijalle. Pyörä ei mennyt metriäkään suoraan ja vaati jatkuvaa korjailua. Välillä oli tekemistä pysyä pystyssä saati kaistaviivojen välissä. Ainoan kerran kun olen itse moottoripyörällä ajaessani pelännyt, oli kun ajoin ko. Viragolla tuppi nurin (110 km/h) kavereiden perässä Helsingistä motaria Tampereelle päin.![]()
Todennäköisesti kyseisestä pyörästä oli jotain p****na, mutta esim. vasta kortin saanut vaimoni ei sitä olisi voinut tietää/ymmärtää. Eli käykää kokeneemmatkin vaikka edes vähän pyörähtämässa pärrällä ennen kuin annatte niitä täysin kokemattomille koeajoon. Ainakin omalla vaimolla olisi varmaan moinen moottoritiekokemus tappanut koko innostuksen alkuunsa. Jopa kirjaimellisesti.![]()
PS. Normijutut (rengaspaineen etc.) katsoin tietty silmämääräisesti ennen lähtöä.
No, eivät ehkä ihan suorilla, mutta aikalailla lähellä kuitenkin loppujen lopuksi.16v. poika ja 35v. vaimo eivät ole ihan vertailukelpoisia kun kyse on maltista ja järjenkäytöstä. Kaasuahan ei ole pakko kääntää täysillä ja eihän mikään 600:nen käsistä lähde alle 5000rpm vaikka vahingossa kääntäisikin.
sanoi:Eli minä näkisin että se nainen pärjää paremmin sitten liikenteessä, mutta nuori mies oppii hallitsemaan pyörää helpommin/nopeammin. Ja kaikki tämä noin keskiverto 16v ja 30-40v sukupuolensa edustajille.
sanoi:Äärimmäisen kiinnostava aihe muuten. Itse olen keväällä menossa autokouluun pärräkorttia ajelemaan ja miehen kanssa ollaan tuumattu mikä pyörä vois olla minulle hyvä.
Minulla ei kokemusta mistään kaksipyöräisistä (ja pituuttakin huimat 161cm) ja mies oli sitä mieltä että joku customi olis mulle hyvä. Ja minä vastustan henkeen ja vereen koska ne ei minua miellytä. Tietenkään en voi tehdä päätelmiä pelkän ulkonäön perusteella, mutta...
No eipä tuota tieten kannata ajatella ennenkuin on kortti taskussa, jos on