• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihteistokin voi toimia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo. Tänään piti ulkoiluttaa Hondaa kevätpäivän kunniaksi oikeen kunnolla. No miksikö tuota BMW-foorumilla tilitän? No tietty siksi, että on pakko ihmetellä miten hyvin toimivan (MP-)vaihteiston valmistaminen on BMW:lle niin vaikeaa.

9 vuotta putkeen on tullut BMW'llä ajettua. Nyt kun hankin persaukisena Hondan kakkospyöräksi, niin aukesi mahdollisuus vertailla joiltain osin tekniikan toimivuutta. Ihan oikeasti - Hondan loota toimii melkein itsestään ja äänettömästi. Yhdenkään omistamistani Bemareista (6 kpl) loota ei ole toiminut (tai toimi) lähellekään tuota.

No joo - Puimuri on edelleen ykköspyörä ja siitä tykkään. Joka pyörällä kuitenkin on puolensa ja BMW:llä se ei vilkkukatkaisijoiden lisäksi ole vaihteisto....

Paljon tästä on debattia. Syksyllä ajoin muutaman tunnin -07 mallin GS Adv. Ei se mulle mitenkään niin negatiivisena esiin tullut vaikka sitä etukäteiskommentteihin liittyen erikseen tarkkailin. Pienemmillä vaihteilla oli hieman sellaista klonk-meiningiä.
Uuden Gessun vaihteisto on erilainen ja jostain olin lukevinani että se toimii paljon paremmin ==> ei taida näillä sivuilla olla vielä -08 Gessulla ajaneita ? Jos on niin miltä tuntui ?
sport05.gif

Kyselisin myös kokemuksia F650GS:n (sattuneesta syystä kiinnostaa vm 2004 kieppeillä) vaihteista, vertailussa juuri esim japseihin, en ennakko-odota haukkuja tai kehuja, mutta mielipiteitä mitä vain.
Siis kyllähän ne vaihteet tottuu potkimaan, oli (melkein) millaiset vaan, eikä menoa haittaa, mutta avoimin mielin avoimia näkemyksiä näistä "ominaisuuksista" olis kiva lukea
lookaround_orig.gif

Uuden Gessun vaihteisto on erilainen ja jostain olin lukevinani että se toimii paljon paremmin ==> ei taida näillä sivuilla olla vielä -08 Gessulla ajaneita ? Jos on niin miltä tuntui ?
sport05.gif

Kerron huhtikuussa  
smile_org.gif

Back