• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihteennäytön rakennus FZS600 -02

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SammyHo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs törmäsin tässä netiiä selaillessani tällaiseen linkkiin :
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=GIND

Niin ihan alkuun kysymys kuulunee, pystyykö kyseisen härvelin rakentamaan samoilla ohjeilla FZS600 -02:een vähällä kiroamisella...? ;)

Koska näytti kaikki oleellinen tulevan tuossa ilmi, mutta sitten kysymys kuuluukin että joku joskus askarrellut itselleen vastaanlaista systeemiä: oliko helppo rakentaa, tuliko hyvän näkönen, toimiiko hyvin ja onko siitä paljon apua ajaessa?
Itellä on suht uusi tämä harrastus ja kysyinen pyörä joten aina välillä on vähän hukassa että mikäs vaihe siellä on silmässä, joten voisi ainakin mun kohdalla toimia.

Elektronisestihan tuo ei olisi kovin haastava mutta tuo laatikon osien modaaminen hiukan kauhistuttaa... Kertokaa kokemuksianne asiasta. Elektroniikka puolesta uskon selviäväni, mutta tuo mekaniikka puoli on vielä harjoittelu asteella, kun raskaankaluston korjauksista siirtyy näihin kaksipyöräisiin niin ei auta muuta kuin pyytää kokeneemmilta apua.

withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif

Sitä vaan ihmettelen että mitä hyötyä tuosta olisi...???
Kuitenkin ajetaan sillä vaihteella millä pyörä toimii parhaiten kyseisessä tilanteessa... Mutta jos haluaa harrastaa ja rakentaa niin mikäs jottei voi kokeilla. Eikös noita vaihdenäyttöjä saa ihan valmiina... Siis jos ei halua ite värkätä...
Tuolla ohjeet suomeksi ---> vaihdenäyttö

Oon miettinyt kans tollasta ledinäyttöä Fasuun. Ainakin 6:sta tulee kokeiltua, että onko jo isoin pykälä sisässä. Samaten risteyksiin/mutkiin/yms. tultaessa saa arpoa vaihdetta. Minä kans (n. 10 vuoden tauon jälkeen) aloitteleva motoristi...

Kerro ihmeessä edistymisestä, jos aloitat näyttöä rakentamaan.

Joo totta kai ajetaan parhaiten kulkevalla vaihteella, mutta tosiaan kun olen sen verran aloittelija pyörän päällä vielä. Tosiaan itelläkin tulee monesti kiihdytyksessä yritettyä kelata kutosen jälkeen vielä isommalle kun menee laskuissa sekaisin jne.

Ja eiköhän tässäkin projektissa ole kyse lähinnä tekemisen ja näpertelyn ilosta enemmän kuin saatavasta hyödystä. Voin laittaa kokemuksia/kuvia jahka saan projektin alkuun jos tarvetta löytyy muillekkin.

Joo totta kai ajetaan parhaiten kulkevalla vaihteella, mutta tosiaan kun olen sen verran aloittelija pyörän päällä vielä. Tosiaan itelläkin tulee monesti kiihdytyksessä yritettyä kelata kutosen jälkeen vielä isommalle kun menee laskuissa sekaisin jne.
Elä huolestu. Koitin aikoinaan aina satapiikillä laittaa 7 - vaihdetta silmään ja nyt kolmatta kautta isolla pyörällä ajellessani, koitan edelleenkin etsiä sitä 7 - vaihdetta.
biggrin.gif

Tuommoinen vaihdenäyttö on siis juolahtanut meikäläisenkin mieleen. Kaverin busassa olen moisen vielä nähnytkin, joten pitääkin kysäistä häneltä, että oliko vaikea homma laittaa?

P.s. Hyvän pyörän oot valkannut itselles. Pakko kysästä, että onko väriltään harmaa ja ostitko biketeamista? Jos vastaus on kyllä, niin se on mun vanha, mutta jos vastaus on ei, niin sitten se ei ole.
smile_org.gif

Taitaapi olla sitten mulla ajossa sun edellinen pyöräs.
biggrin.gif
On harmaa ja Biketeamista ostettu... Toimiko sulla ihan hyvin?

yzf750r:n tein itse, mutta segmenttinäytöllä jossa näkyy numero, hyvin pelittää.
Eihän tossa tarvis näkyä ku viimenen vaihde, ei tuu turhaan kokeiltua josko sieltä vielä löytys isompi
smile_org.gif

Taitaapi olla sitten mulla ajossa sun edellinen pyöräs.
biggrin.gif
On harmaa ja Biketeamista ostettu... Toimiko sulla ihan hyvin?
No hemmetti.
biggrin.gif

Kyllä se 99% varmuudella on sitten meikäläisen vanha pyörä, koska ei siellä biketeamissa muita fazereita ole myytävänä ollut koko alkuvuonna ja hyvinhän tuo mulla pelas.
smile_org.gif

Mutta jebu. Jatkanpa PM:llä, jottei mene ketju tsättäilyks..

Tuli tänään tutkittua tuota vapaan anturia. Samannäköinen muovilärpäke, kuin tuolla linkin TDM:ssä. Eli on mahdollista tehdä. Eturattaan kopan sisästä löytyi vaan tolkuton määrä p***aa, joten jäi vielä tekemättä, kun piti siivota ensin.

Lisäksi avasin mittariston, ja ainakin siihen varoitusvalojen yläpuolelle olis mahdollista sovittaa pienet ledit.

Sama juttu, hirvittävä putsaaminen kaikesta ketjurasvamömmöstä.
Yzf750 joutu vesipumpun irrottamaan, että sai anturin irti.
Tee pienellä numeronäytöllä, mahtuu paremmin alkuperäiseen mittariin. Mulla mahtu alkuperäsen vapaavalon paikalle.

Back