• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VÄHEMMÄN HITAAT Sipoonlahden Neste 6.8 17.30

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitokset veturille ja muillekin letkailijoille. Karkasin Nikkilän tienoilla letkasta.
Alko jo musta visiiri haitata näköö mutta Vihtiin päästiin turvallisesti.

Kiitokset Boltille ja muille toimitsijoille. Reitit olivat hienoja ja vauhti sopiva, ainakin letkan perällä.

Kiitokset Boltille ja koko poppoolle, mukavaa oli. Oli sellaista pyöritystä etten pysynyt paikkojen suhteen mukana joten oiskos mahdollista saada reittiä.

Hieman ensikertalaisen kommentteja. Tuntui siltä että mun kohdalla syntyi aliletka (sori vaan mun perässä olleille, mä olen siis se, jolla allekirjoituksen mukainen mopo ja sinivuokko outlook). Edellä ajava tuntui risteyksien jälkeen karkaavan pikkuhiljaa horisonttiin ja oiskohan syynä nuo mutkat, jotka ajoin aika varovaisesti kun tiet olivat mulle täysin uusia (en kotilollakaan uskaltais ajaa paljoa lujempaa noita mutkia). Suorilla sai sitten ajella tikkari + 20-40 ja tämäkään ei ollut riittävä edellä ajavan saavuttamiseen. No, onneksi edellä ajava jäi sitten aina kiltisti merkkaamaan risteyksen. Täytyy seuraavalla kerralla siirtyä vielä taaksepäin letkassa.

Kotiin ajellessa huomasin heti millainen himmeli mun mopon ajovalo on. Nyt on kyllä tuunattava se xenon.

Hyvinhän se meni kaikilta. neljänkymmenen mopon letka venyy aina kilometrin mittaiseksi, mutta se kuuluu tähän juttuun. Ensikertalaisia oli paljon ja sehän tässä oli toiveena. Seuraavaa saman vauhtista ajelua suunniteltiin jo loppuburgereiden ääressä. Suuntana länsi ja eri veturi.

Onpa teitä ollut huimasti :thumbup: Tollasen määrän kun näkis pyöriä yht aikaa ni vois olla, ettei sais kunnolla henkee :p

Det var gott, med Borgå mått! :right: Iso käsi Boltille, loistosettiä!!! Mikäs tuolla oli kesäillassa kurvaillessa, ihan naminami, sanois Marko (B)... :)-
Näitä lisää, jengi tykkäs - ja taas uutta porukkaa niin ettei ehtinyt kaikkia edes jututtaan... Kiitti myös perään - ja mukana olleille mukavasta (ajo)seurasta. Se meni hienosti.

Seuraavaan kertaan :orgmp2:

Kiitos mutkista ja seurasta. Saas nähä vieläkö ehtii tälle kaudelle letkailemaan kun töiden takia seuraava mahis alkaa olee vasta syyskuun puolivälin tienoilla.
No täytyy toivoa että joku jaksaa järkätä vielä syssymmälläkin.

Kiitos koko poppoolle! Erityiskiitos veturille, mahtavaa että näitä kevyemmän tahdin letkoja järkätään :) niin ja kiitokset pukamalle, joka saattoi harhailevan loppujonon oikeaan taukopaikkaan :)

Rento meininki, eikä kellään tainnut vielä tuossa valssissa tulla tiplujakaan :p.
"Hesan hitaat" on jotakuinkin keksitty uudestaan :thumbup:.

Kiitokset vetäjälle, työntäjälle ja kaikille muillekin :respect:.

jlik sanoi:
Kiitokset Boltille ja koko poppoolle, mukavaa oli. Oli sellaista pyöritystä etten pysynyt paikkojen suhteen mukana joten oiskos mahdollista saada reittiä.

Hieman ensikertalaisen kommentteja. Tuntui siltä että mun kohdalla syntyi aliletka (sori vaan mun perässä olleille, mä olen siis se, jolla allekirjoituksen mukainen mopo ja sinivuokko outlook). Edellä ajava tuntui risteyksien jälkeen karkaavan pikkuhiljaa horisonttiin ja oiskohan syynä nuo mutkat, jotka ajoin aika varovaisesti kun tiet olivat mulle täysin uusia (en kotilollakaan uskaltais ajaa paljoa lujempaa noita mutkia). Suorilla sai sitten ajella tikkari + 20-40 ja tämäkään ei ollut riittävä edellä ajavan saavuttamiseen. No, onneksi edellä ajava jäi sitten aina kiltisti merkkaamaan risteyksen. Täytyy seuraavalla kerralla siirtyä vielä taaksepäin letkassa.

Kotiin ajellessa huomasin heti millainen himmeli mun mopon ajovalo on. Nyt on kyllä tuunattava se xenon.

Mahdoitko ajella "matkalaukkukingin" perässä?

Jos... niin tuohon "horisonttiin katoamiseen" muutama huomio.

Joskus aiemminkin olen näistä maininnut letkailuun liittyen.

Ei tarvita kuin pari-kolme ohitettavaa kotiloa, niin edelläajava karkaa usein ihan säädylliselläkin vauhdilla.
Erityisesti silloin kun takanatulijalle sattuu kohdalle sellaista latua jossa.... öhh... asiallinen ohittaminen
ei ihan heti onnistu.
Pieni ennakointi sen suhteen, että kun ohitettava, esim. kotilo ilmaantuu näköpiiriin.... eli auttaa kummasti
kun "hakeutuu" ajoissa sopivaan tuntumaan edelläajavaan mopoon.

Toiseksi... Ei se "risteyksestä karkaava" useinkaan temphaise mitään varttimailin pohjia historiankirjoihin.
Se vaan lähtee siitä "turhia nuhjaamatta ja ihmettelemättä".
Aivan samaa tapahtuu jatkuvasti kaupunki/taajamaliikenteessä kun paalulta lähtevällä ei ole
kuulapeli tai nenänkaivuu kesken kun valo vaihtuu.... eikä ykkönen hukassa:D.

Ihan hyvinhän siellä takana tultiin enimmän matkaa letkan kärjen/alun tahtiin mutkaosuuksia.

Elikäs... se edelläajava karkaa harvemmin huimilla tehoilla tai miehekkäällä vetämisella.....
Se karkaa useimmin ihan vaan noiden edellä mainittujen asioiden vuoksi....
eli takana tahtoo helposti unohtua uneksimaan... kello käy ja letka karkaa...
ja älytönkään ylinopeus ei riitä kuromaan väliä umpeen esim. vain suoremmilla osuuksilla.

Seuraavan kerran voisi vaikka kokeilla hieman "skarpimpaa otetta" ilman että sinällään nostaa
vauhtia.

Alkaa muuten kummasti se edelläajava pysyä siinä "sopivalla hollilla"...... ja mikä olennaisinta.....
merkkaustarve vähenee aivan huimasti ja possujono pysyy kasassa.

Että näin.... jos tosiaan satuttiin ajamaan peräkkäin.

Edellä oleva ei ole millään tavalla "moitetta", vaan ihan asiaa asiana.... jota ei välttämättä tule
huomanneeksi hieman suuremmallakaan letkakokemuksella.

Noniiin, pukamakin sitten kotiutui vihdoin ja viimein.
Erityiskiitokset taaskin veturille, varsin mukavat mutkat oli taas kerran loihdittu. Tasapuolisesti kiitokset myös kaikille edessäolleille, ilman teitä tästä ei olisi tullut juurikaan mitään.

Ja kun ottaa vielä huomioon että matkassa oli 40 pyörää...ja letka katkesi vain kerran, sekin kaupungissa, sanoisin että varsin hyvällä saldolla saatiin tämä homma vetästyä läpi.

Niinkuin Bolt tuolla jo aikasemmin totesi, seuraavalla kerralla mahdollisesti ajellaan "länsipuolella". Katsotaan joko ensiviikolle ehtii vai meneekö kenties seuraavalle viikolle. Jokatapauksessa, olkaahan kuulolla :)

Bone sanoi:
Mahdoitko ajella "matkalaukkukingin" perässä?

Jos... niin tuohon "horisonttiin katoamiseen" muutama huomio.

Joskus aiemminkin olen näistä maininnut letkailuun liittyen.

Ei tarvita kuin pari-kolme ohitettavaa kotiloa, niin edelläajava karkaa usein ihan säädylliselläkin vauhdilla.

Että näin.... jos tosiaan satuttiin ajamaan peräkkäin.

Edellä oleva ei ole millään tavalla "moitetta", vaan ihan asiaa asiana.... jota ei välttämättä tule
huomanneeksi hieman suuremmallakaan letkakokemuksella.

Saatoin ajaa ainaki osan matkaa sun perässä. Kiitokset näistä kommenteista. Ainakin kerran kävi niin että pari edellä ajanutta kaveria pääs kotilosta ohi turvallisesti ja kun mä jäin odottamaan sopivaa ohituspaikkaa niin tie muuttuikin yhä kapeammaksi ja mutkaisemmaksi, jolloin ei sitten löytynyt yhtään turvallista ohituspaikkaa. Onneks kotilo tajus kääntyä jossakin vaiheessa pois.

Kaiken kaikkiaan mukava kokemus joten eiköhän seuraavallekin letkalle tulla.

Bing sanoi:
Ja kun ottaa vielä huomioon että matkassa oli 40 pyörää...ja letka katkesi vain kerran, sekin kaupungissa, sanoisin että varsin hyvällä saldolla saatiin tämä homma vetästyä läpi.

Joo ja kaikki pysyi pystyssä :)

Kivaa siellä peräpäässäkin oli jos vähän hidasteltiinkin. Varsinkin sinne viimeiselle tauolle auringonlaskussa ajellessa meinasi lipsahtaa jo naatiskelun puolelle.

Kiitos vaan omastakin puolesta. Oli mukavaa ajella letkassa vuosikymmenen tauon jälkeen :orgmp2: Reitti oli kyllä tosi hyvä! Pitää käydä varmaan vähän kertaamassa tänään, jos vaikka jäis mieleen jotain :)

Juu, kiitosta vaan kaikille! Hubaa oli ja vauhti ihan passeli, ei tarvinnu puristaa missään kohti:)

Taisin heti lähdöstä ajella matkalaukkukingibn perässä ja välillä jätin pikkaisin rakoa, mutta horisonttiin et karannu... Mun takana tuntu olevan myös väliä, kun jäi fiilis, että risteyksiin sain parkkeerata välillä keskelle valoristeystäkin valkosella mopolla tarkkailemaan liikennettä:)- Tirmosta kun matka jatku, niin vähän tuli taasen väliä taaksepäin ja aloin ajelemaan itsekin vähän iisimmin ja loppumatka meni sitten "yksin" ajellessa". En mitenkään valita, älkää nyt niin tulkitko, mukavaa silti oli. Rytmi on kaikki kaikessa ja jos jää maisemia katselemaan, niin kyllä edelle väliä tulee. Oishan se aika ihme että 40 pyörää yhdessä kasassa pysyy. Tätä lisää!

P.S. Kehältä jatkoin suoraan, kun koti oli jo niin lähellä, onneks ei kukaan lähtenyt perään, vilkuttelin kädellä kovasti:bye:

Iso käsi täältäkin etu- ja perämiehelle :respect: Kiitokset myös ajoseuralaisille.
Kiva oli ajella isossa ryhmässä vaikka metriäkään ei ollut uutta pätkää mulle. Toivottavasti näitä vetoja tulee vielä loppukesälle lisää. Etu- ja loppupään väleistä keskusteltiin tauoilla ja esiin tuli sellainen että toimisiko jos joskus kokeilisi "väliveturia"? Jos käy merkkausvirheitä tai kaatumisia niin joku muukin tietäisi reitin kuin vain veturi ja perämies.

Jansson74 sanoi:
Iso käsi täältäkin etu- ja perämiehelle :respect: Kiitokset myös ajoseuralaisille.
Kiva oli ajella isossa ryhmässä vaikka metriäkään ei ollut uutta pätkää mulle. Toivottavasti näitä vetoja tulee vielä loppukesälle lisää. Etu- ja loppupään väleistä keskusteltiin tauoilla ja esiin tuli sellainen että toimisiko jos joskus kokeilisi "väliveturia"? Jos käy merkkausvirheitä tai kaatumisia niin joku muukin tietäisi reitin kuin vain veturi ja perämies.

Mä toimin tahtomattani "väliveturina" paluumatkalla kun edessä ajava kaveri pääsi katoamaan horisonttiin. Onneksi tämä kaveri merkkasi reitin todella hyvin joten eksymään ei päästy. Vois olla ihan hyvä ajatus isossa letkassa.

Bolt sanoi:
Hyvinhän se meni kaikilta. neljänkymmenen mopon letka venyy aina kilometrin mittaiseksi, mutta se kuuluu tähän juttuun. Ensikertalaisia oli paljon ja sehän tässä oli toiveena. Seuraavaa saman vauhtista ajelua suunniteltiin jo loppuburgereiden ääressä. Suuntana länsi ja eri veturi.
Hienoa, jos näitä saadaan lisää! Tätä edeltäneestä hitaasta hitaasta tuli erkaannuttua tauolla kun kyytiläinenkin alkoi haukottelemaan vauhdin maltillisuutta ja tällä kertaa olin juuri prätkänvaihdon välissä. Ensi kerralla "vähemmän hitaille" tai Summermeeting-letkaan sitten mustan rosvon voimin :)

Back