G
Guest
Guest
Noh, tassa on Extra Glossia ilman Resin Polishia, kuorrutettuna carnauballa ja hyvin tehdyilla pohjatoilla..
Minua ihan tyydyttava kiilto
Minua ihan tyydyttava kiilto
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitämitä, olet mennyt tuhlaamaan hyvää vahaa kotiloon?!?Noh, tassa on Extra Glossia ilman Resin Polishia, kuorrutettuna carnauballa ja hyvin tehdyilla pohjatoilla..
Sain samanlaisen kuivavahan ystävän kautta.Aika metkaa ainetta..siitä vain hiekkaiseen pintaan ja puhdasta ja kiiltävää tulee..Varsinainen matkapuunausaine..Kuka tunnustaa myyvänsä Hesan paikkeilla litkua nimeltä "DRI WASH'n GUARD"? Ostin MP-messuilta moista ainetta ja aika mainiota tuntui olevan.
Tässä muutama osoite mistä sitä DWG ihmepesuainetta voi tiedustella. Itse olen vielä vähän epäluuloinen naarmuuntumisen suhteen. mitenkähän esim kromatut osat pitää hiekkahankauksesta.Kuka tunnustaa myyvänsä Hesan paikkeilla litkua nimeltä "DRI WASH'n GUARD"? Ostin MP-messuilta moista ainetta ja aika mainiota tuntui olevan. Täyttöpulloa vailla vaan olen ja varta vasten Kiiminkiin asti en kyllä lähde litkua hakemaan... Hmmmm!! Toisaalta kai sitä voisi kesälomalla rautaperseenkin (lähinnä SaddleSore 1000:n) ajella.... Mahtaisiko muita kiinnostuneita löytyä..
. Jos litkukauppiaita tai mahdollisia ajokumppanitarjokkaita löytyy, laittakaa privaviestiä.![]()
![]()
Aika lailla off topic, mutta täytyy tuohon pistää pieni korjaus:Kemian tietojeni perusteella tiedän, että esim. alumiinin pinnalle muodostuu vähitellen pintaa suojaava alumiinioksidikerros. Mutta alumiini on silloin aika ruman näköistä. Mieluummin sen pinnan suojaa jollain kuin antaa reilusti hapettua.
Mä en taida pestä pyörääni enää ollenkaan![]()
Menee liian vaikeeksi!!!
Siis ensin huuhdellaa hyvin irto lika pois, sitten pestään hyvin, kuivataan, sitten kiillotellaan Super Resin Polishilla annetaan kuivua mielummin vaikka viikko jos on aikaa ja sitten suojataan Extra Gloss Protectionilla?? Oliko Patrika se kuorrutettuna carnauballa??? Onko tää jotain syötävää!!!![]()
![]()
Oletko leipuri??
Ja ei useasti että ei tarvi hioa tulevaisuudessa ja joku puhu vielä alumiinin pinnasta (eikö saanut vai pitikö suojata???)
Ja kyllä kiiiiiiiiiiiiltäääääää![]()
![]()
Kannattaisko viedä ammattipesijälle???
Tulee havemmaksi. Tietääkö joku hyvää ammattitaitoista edullista firmaa pirkanmaalla?![]()
Nyt selkeet parhaat ohjeet mulle!!!
Alkaa olla musta mopo aika kuranen.![]()
Ton sit unohdan mutta...Carnauba on jotain milla saa kiiltoon syvyytta ja ns. maran vaikutelman.. friikkien touhua![]()
Fairy ei ole paras pesuaine maalipinnoille. Se rikkoo veden pintajännityksen eri tavalla kuin käyttötarkoitukseen tarkoitettu oikea pesuaine. Tästä voi olla sitten seurauksena veden pääsy maalipinnan alle ja sitten esim. pakkanen on hoitanut loput, eli halkaissut maalipinnan. Myös olen saanut nähdä kuinka maalipintaan on ilmestynyt suuria vaaleita laikkuja, johtuen juuri astianpesuaineilla pesemisestä, jotka ei lähde edes myllyttämällä vaan maalaus olisi edessä. Muutenkin nykyaikaiset kotilot (ja mopot) maalataan vesiväreillä jotka ei näytä kestävän yhtään mitään, ero kaksikomponenttiseen oikeaan maaliin on selevä.Ensin pesu runsaalla vedella, ja poistaaksesi mahdolliset vanhat vahajaamat, pesuaineeksi Fairya (tata ei sit normaalioloissa, vahausten valilla, poistaa vahan)
Nimenomaanhan painotin postissani etta fairypesu kuuluu ainoastaan ennen perusvahakasittelya (omalla kohdalla 2xvuodessa jolloin myos claybar kasittely epapuhtauksien poistamiseks maalista), ja silloin kun pintoja aletaan valittomasti kasittelemaan ja suojaamaan, vaaraa ei ole.Fairy ei ole paras pesuaine maalipinnoille. Se rikkoo veden pintajännityksen eri tavalla kuin käyttötarkoitukseen tarkoitettu oikea pesuaine.Ensin pesu runsaalla vedella, ja poistaaksesi mahdolliset vanhat vahajaamat, pesuaineeksi Fairya (tata ei sit normaalioloissa, vahausten valilla, poistaa vahan)
Näin ollut tullut tehtyäkin mutu-periaatteella.Nimenomaanhan painotin postissani etta fairypesu kuuluu ainoastaan ennen perusvahakasittelyaFairy ei ole paras pesuaine maalipinnoille. Se rikkoo veden pintajännityksen eri tavalla kuin käyttötarkoitukseen tarkoitettu oikea pesuaine.Ensin pesu runsaalla vedella, ja poistaaksesi mahdolliset vanhat vahajaamat, pesuaineeksi Fairya (tata ei sit normaalioloissa, vahausten valilla, poistaa vahan)
Samoin mainitsin etta normaalioloissa kaytetaan tarkoituksenmukaisia aineita.
Muutaman vuoden on meikiskin ollu "Autoglym-uskovainen", puolivousittain kun pirssillekkin (mopolle tietty usiammin, ihan varoiks) antaa tuon resin-gloss-käsittelyn niin jovain kiiltää ja irtuaapi kakki pinnastaKokeilin noita Autoglym vahoja viikonloppuna ja tulos oli sairaan hyvä. Oli zetorin katteet aika nuhruset ja piniä naarmuja täynnä. Super resin polishilla kun veteli menemään niin kyllä lähti naarmut ja kiilto palasi. Aivan uskomatonta ainetta.