jlik sanoi:
Olin vähän pettynyt siihen tapaan millä sivusto ajettiin alas koska meidän kätköntekijöiden kanssa ei keskustelltu ollenkaan etukäteen. Tietenkin pleksi oli pannut paljon omaa aikaa ja hänellä oli toki kaikki oikeudet sivustoon mutta siltikin olisi ollut kohteliasta keskustella muidenkin kanssa.
Niin no, ei siitä minunkaan kanssa keskusteltu, kun palveluntarjoajat lopettelivat ilmaisia palveluitaan, säädettiin entistä tiukempia direktiivejä, palvelimet lähtivät alta jne, joten en oikein tiedä mistä olisin keskustellut. Ei minulla oikeastaan ollut mitään vaihtoehtoja. Kun olin kumminkin statsannut tuohon useita kuukausia pitkiä päiviä, voit olla varma, että tosissani mietin, miten palvelua olisi saanut jatkettua. Kuten olen maininnutkin, niin tilanne oli muuttunut myös siinä mielessä, että minulla ei vaan ollut aikaa tehdä tuolle mitään. Kannattaa ehkä huomioida sekin, että vastaan tärkeimmälle asiakkaalleni melko vaativista asioista ja perheelleni elatuksesta. Ei siinä mennä yrittäjänä sanomaan, että sori, harrastelen tässä nyt jonkun viikon oman webbisaittini tunkkamista. Siinä lähtee ensin se asiakas ja sitten se elatus.
Lisäksi niissä keskusteluissa, joita käytiin, oli se hankala piirre, että ehdoteltiin pääasiassa kaikenlaisia "kiertoteitä", jotka vaan olisivat lisänneet sitä työmäärää, jolle ei muutenkaan taida löytyä tekijää (tai maksajaa). Tai sitten seliteltiin, että ei toi voi niin vaikeaa olla. Sinänsä ymmärrettävää, kun eihän sitä voi ulkopuolinen tietää, mitä kaikkea tuollaisen palvelun toiminnot pitävät sisällään, mutta toisaalta hieman turhauttavaa keskustella sellaisilla lähtökohdilla.
Yksi potentiaalinen ehdotus saitin jatkamiselle kuitenkin tuli. Ehdotin, että keskusteltaisiin asiasta lähiaikoina, mutta en ole vielä saanut vastausta.