Sain nyt aikaiseksi vastata ym. privaattiviestiin. Vastauksen pääsisältö oli se, että palvelimen saa vaikka Googlelta ja tonni/pari kiinteisiin kuluihinkin voisi löytyä. Isommaksi haasteeksi arvioisin sen työn, mikä tuon pystyttämiseen tarvitaan. Valitettavasti mulla ei ole juurikaan ylimääräistä aikaa.
Jos vaikka konkretisoisin tässä hieman sitä, mitä pitäisi tehdä.
Mikäli et ole IT-alalla, niin lukeminen kannattaa lopettaa tähän. Tai ehkä kannattaa muutenkin
Eli pitäisi tehdä sellainen setuppi, jossa olisi esim. apache2 edustapalvelimena, wildfly sovelluspalvelimena (juu ejb container tarvitaan). Kannaksi vaikka mariadb (myslikin käy). SSL certit tietty pitää tehdä ja konffata apacheen ja kuvien lataus tehdään myös sieltä. Muu liikenne sitten forwardina wildflylle. Jotain pilvivaihtoehtoja varmaan toi kuvien talletus levylle rajaa pois. Ellei sitten muuta sitä osuutta, mutta se tietty vaatii koodimuutoksia. Nimipalveluita pitää varmaan säätää, että meilipalvelulla on lupa lähettä ko. domainin nimissä. Kunhan ensin löytää sopivan edullisen tai ilmaisen meilipalvelun tarjoajan. Muuten systeemi on ihan perus j2ee stack. JSP, javascript, java, spring mvc, ejb, jpa. Jos ejb beanit wildflyssa olis tuttuja, niin siitä olisi hyötyä (=oon itse jo unohtanut kaiken niihin liittyvän) Spring security on nyt aikalailla viritelty, mutta siihen ei varmaan tarvii muutoksia tässä yhteydessä. Kuormitus ko. palvelulla ei oo kovin paha, eikä vikasietoisuuskaan ehdoton vaatimus, joten joku yhden noden systeemi olisi varmaan ok. Kuvien ja kannan backupit toki pitää automatisoida.
Tuossa kokonaisuudessa on joitain osia, jotka on niin vanhoja, että niitä ei enää saa ladattua mistään. Muutenkin on syytä ottaa uudempi wildfly ja se muistaakseni vaatii uudemman javan ja loppupelissä varmaan sama spring versio ei enää käy jne... Eli noiden versiomuutosten aiheuttamien ongelmien ratkominen on keskeinen osa koko rupeamaa ja voi vaatia myös pieniä muutoksia koodiin, että saa toimimaan.
Varmaan monta asiaa unohtuikin, mutta tuossa kai ne tärkeimmät.
Tuliko sellainen fiilis, että "toki minä tollasen osaan asentaa ja konffata toimintakuntoon ja mulla olis hyvin aikaa tehdäkin se"? Jos vastaus on kyllä, niin ota yhteyttä ja ruvetaan miettimään, että pääsiskö tuosta jotenkin eteenpäin.
ps. Asennuksen lisäksi toinen "trackki" on sitten niiden eu vaatimusten muutokset. Se on vaan jsp:tä, javascriptiä ja ehkä jotain serveripään muutoksia, jotta voi valita, mitkä cookiet on hyväksynyt ja lähetetäänkö tiedot google analyticsille. Ja kai tarvitaan myös jotain pakollisia käyttäjälle näkyviä sivuja, joissa asiaa selitetään. En ole perehtynyt GDPR:ään kovin hyvin, kun ei ole ollut tarvetta.