• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taidankin ehtiä, koska töiden venymisen takia jouduin perumaan muita menoja. Että edes jotain hyvää siinäkin...

Kun pitää kätköreiteillä silmät auki niin saattaa nähdä hauskoja ja kummia juttuja joskus:blink:

Tälläinen oli keskellä metsää parikymmentä metriä tiestä Rajamäki - Nukari reitillä:

IMG_5672c8a8b.jpg

IMG_5674e1d52.jpg

Kiitokset täältäkin! Kyllä paikallistuntemus on näköjään poikaa noissa reittivalinnoissa. Onneksi ei ajettu sitä mun funtsimaa reittiä :D

Enepikin ois voinu porukkaa uskaltautua mukaan. Näihin kun kumminkin on kaikki tervetulleita ihan oikeesti.

Jaahas, te olitte Myllykukossa näköjään samaan aikaan kun mää pupelsin Subwayn puolella.

Kiitos porukalle mukavaisasta ajelutuksesta. Hyvin haihtui työketutus mutkittelemalla. Näitä useamminkin kiitos :thumbup: .

tonttuj sanoi:
Jaahas, te olitte Myllykukossa näköjään samaan aikaan kun mää pupelsin Subwayn puolella.

Käveltiin sisälle niin kysyin Pleksiltä onko tuo Tonttuj:n pyörä, arvaus meni siis oikeaan.

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

Jack sanoi:
Kun pitää kätköreiteillä silmät auki niin saattaa nähdä hauskoja ja kummia juttuja joskus:blink:

Tälläinen oli keskellä metsää parikymmentä metriä tiestä Rajamäki - Nukari reitillä:

IMG_5672c8a8b.jpg

IMG_5674e1d52.jpg
Näkyykö tielle hyvin?

Näkyy hyvin, melkein kuin tuo eka kuva. On talon pihapiirissä joten ei kannata mennä tonkimaan ihan kopteriin sisälle asti.
Jos ajat Uudenkyläntietä idästä päin niin heti kohta metsikössä Lounamäentien jälkeen, keltainen talo vieressä.

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

Jack sanoi:
On talon pihapiirissä joten ei kannata mennä tonkimaan ihan kopteriin sisälle asti.

Joku hämärä muistikuva on että olisin ennenkin nähnyt, mutta tämä ratkaisi sen että jätän menemättä.

Kiitos tekijöille Motocaching-sivustosta! Otin heti käyttöön kun sain prätkän alle ja nyt on jo muutama reitti käyty ajelemassa. :)

Mary_ sanoi:
Kiitos tekijöille Motocaching-sivustosta! Otin heti käyttöön kun sain prätkän alle ja nyt on jo muutama reitti käyty ajelemassa. :)

Tervetuloa mukaan meidän kasvavaan joukkoon :thumbup:

Toivottavasti sivustolta löytyy hyviä syitä ajella :)

Itsellä on käynyt vähän niin, että on tullut ahnehdittua noita lähiseutujen kätköjä turhaan useampi joka kurvailukerralla. Nyt niitä pitää säästellä, ettei mulla ole taas kohta sormi suussa, kun miettii, että mihinkäs lähtisi ilta-ajelulle.

Sain pidettyä pienen kuuden päivän loman ihan kokonaan ilman töitä :D Lähdin sunnuntaina Espoosta ja tulin juuri äsken mökille Nummi-Pusulaan. Matkaa kertyi 2400km ja kohteita tuli käytyä 73 jos oikein laskin. Tuollainen keskimäärin 400km per päivä kuulostaa kovin vähältä, mutta ei oikeastaan ole, jos haluaa tutustua moneen paikkaan matkan varrella. Majoituspaikasta majoituspaikkaan meni joka päivä 9-10 tuntia.

Oon nyt tosiaan kiitollinen kaikille kätköjä tehneille ja myös tyytyväinen, että tulin tehneeksi ton sivuston. Tää oli aivan huippukiva reissu. Oli tosi hyviä teitä, kaikensorttista nähtävää ja tapasin monenlaisia ihmisiä. Myönnän, että muutama paikka tuli kuitattua pikaisella kurkistuksella, mutta melkein kaikissa kävin ihan kaikessa rauhassa.

Moni kohde oli ihan varsinaisia nähtävyyksiä, mutta suuri osa oli aivan mainioita "ei-nähtävyyksiä", joita ei varmaan mainita missään muualla. Sellaisia "pikku ykistyiskohtia" tässä laajassa maassa, mitä ei ilman kätköjä löytäisi ikinä.

Oleellista reissun kannalta oli se, että minulla ei ollut kovinkaan paljoa aikaa suunnitteluun etukäteen. Tuohon tilanteeseen "joukko kätköjä koriin ja menoksi" oli todella helppo lähestymistapa. Latasin korin GPX:nä Tyreen, tein tarvittavat hienosäädöt ja latasin reitin Garminiin. Puhelimessa pidin yleiskarttaa koko ajan näkyvissä, jotta minulla oli suurin piirtein käsitys, missä päin olen ajelemassa.

Puhelimen selaimessa oli myös päivän kori koko ajan auki. Siitä oli helppo katsoa, mitä seuraavaksi on tulossa sekä tietty tehdä lokimerkintöjä.

Kiitos vielä kerran kaikista noista kätköistä. Menen nyt lämmittämään saunaa. Uskollinen matkakumppanikin on yltäpäältä kurassa ja täynnä ötököitä, mutta se saa odottaa huomiseen.

Hitto. Ensi vuosi lähenee vauhdilla!? Onko kätköporukalla intoa/ mielenkiintoa lähteä taas johonkin reissuun porukalla siinä kesän alussa? Helatorstai on taas toukokuun alussa joten sään puolesta se voi olla iso riski.
Mitä jos lähtisi vasta kesäkuussa kun koulut on loppuneet?
Ja mihinpäin sitä sitten lähtisi???

Go-Za sanoi:
Hitto. Ensi vuosi lähenee vauhdilla!? Onko kätköporukalla intoa/ mielenkiintoa lähteä taas johonkin reissuun porukalla siinä kesän alussa? Helatorstai on taas toukokuun alussa joten sään puolesta se voi olla iso riski.
Mitä jos lähtisi vasta kesäkuussa kun koulut on loppuneet?
Ja mihinpäin sitä sitten lähtisi???

Alustavasti kiinnostaa, riippuen miten aikataulu osuu.

Tottakai. Mutta tosiaan vasta kun koulut on loppu, viimeisillä viikoilla on ihan mahdotonta ehtiä mihinkään... Helaviikonloppukin sopisi mulle, mutta tosiaan säät on arvaamattomampia silloin.

Back