• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tonttuj sanoi:
iOS-käyttiksillä juuri tuota kuvaamaasi jatkuvasti.
- ja + namiskojen käyttö ei korjaa mulla ongelmaa, vain ruudun päivitys.

Toi varmaan liittyy jotenkin Safariin. Minusta tuntuu, että iOS:n kanssa (ja ehkä muissakin kombinaatioissa) on jotain sellaista, joka ei liity esim. netin hitauteen tai mapboxin ongelmiin.

Karttasivulla on käytössä kolmannen osapuolen tekemä karttojen näyttämisen komponentti, joka on yleisessä käytössä muuallakin ja sitä kehitetään edelleen (ainakin viimeksi kun tsekkasin). Pitääpä katsoa, olisiko siitä tullut uudempi versio, josko sitä kautta saisi jotain parannusta.

pleksi sanoi:
Toi varmaan liittyy jotenkin Safariin. Minusta tuntuu, että iOS:n kanssa (ja ehkä muissakin kombinaatioissa) on jotain sellaista, joka ei liity esim. netin hitauteen tai mapboxin ongelmiin.

Kokeilen työkoneella (windows) ja tällä kotikoneella muulla selaimella. Kerron sitten, millaisia havaintoja tuli...

pleksi sanoi:
Toi varmaan liittyy jotenkin Safariin.

Kokemukseni jostain vuoden takaa tukevat tätä teoriaa, läppärini on mäkki ja muistaakseni Safarilla tosiaan oli kartan kanssa hankaluuksia. En nyt enää muista täsmälleen millaisia (käytän yleensä muita selaimia).

Safarilla mitä enimmäkseen käytän on vähän ongelmaa mutta ei hairitsevästi. Windowsilla onnistuu paremmin.

LoneWolf sanoi:
Kokemukseni jostain vuoden takaa tukevat tätä teoriaa, läppärini on mäkki ja muistaakseni Safarilla tosiaan oli kartan kanssa hankaluuksia. En nyt enää muista täsmälleen millaisia (käytän yleensä muita selaimia).

Lähinnä meinasin tuota iOS:n osuutta. Oon kehittäessä käyttäny mäkillä Safaria ongelmitta. Toki mulla on kohtuullisen nopea kone ja kuituyhteys, jotka välillä piilottaa jotain ongelmia.

iOS:llä sivuston olis kyllä syytä toimia. Käytöstä on puolet mobiilikäyttöä ja siitä neljännes on iPuhelimilla ja iTableteilla.

Selaimista puheenollen : Edgellä testasin sen verran, että sain kätköjen piirron kartalle toimimaan, mutta muuten en ole siihen satsannut. Ainakin senkertaisen Edge-kokemuksen perusteella olin sitä mieltä, että oma vika, jos sitä käyttää - sillä perusteella ei saa rahoja takaisin :p

pleksi sanoi:
iOS:llä sivuston olis kyllä syytä toimia. Käytöstä on puolet mobiilikäyttöä ja siitä neljännes on iPuhelimilla ja iTableteilla.

Sinänsä ei yllätä että suuri osa käytöstä on mobiilia, itsekin varmaan eniten käytän puhelimella.

Pitää koittaa motivoida itseni syksyllä jatkamaan natiivin Android-softan koodaamista koska tuo webbiversio ei kyllä ainakaan omalla puhelimellani kykene tarjoamaan kauhean hyvää kokemusta, erityisesti jos mobiilinetti käyttöpaikassa on vähänkään takkuisempi.

Natiivi iOS-applikaatio olisi varmaan myös pidemmällä tähtäimellä kiva mutta valitettavasti en tunne sitä platformia enkä omista yhtäkään iOS-laitetta millä testailla joten en kyllä lupaa sen suhteen mitään...

Jos tekee mobiilisovelluksen tähän aiheeseen, niin voi olla, että Android vs iOS valinnassa kannattaa ottaa lähtökohdaksi Googlen lisenssiehdot. Viimeksi kun niitä tutkiskelin joskus viime vuonna, niin passelit karttapalvelut sai Androidille ilmaiseksi ja muille alustoille keskustelut alkoi about kymppitonnista per vuosi, jolloin kateprosentti jäisi melko vaatimattomaksi :kääk:

pleksi sanoi:
Jos tekee mobiilisovelluksen tähän aiheeseen, niin voi olla, että Android vs iOS valinnassa kannattaa ottaa lähtökohdaksi Googlen lisenssiehdot. Viimeksi kun niitä tutkiskelin joskus viime vuonna, niin passelit karttapalvelut sai Androidille ilmaiseksi ja muille alustoille keskustelut alkoi about kymppitonnista per vuosi, jolloin kateprosentti jäisi melko vaatimattomaksi :kääk:

No se on tietysti yksi aspekti, henk. koht. karttapuoli on minulla hieman toissijainen kun offline-kartta on hieman haastava ja netin saatavuus paikoissa joissa liikun melko epävarmaa, lähinnä haluaisin voida tehdä löytömerkinnät (ja lukea kätkökysymykset) odottelematta sivunlatauksia (tai arpoen sen kanssa että netti edes toimii) ja avata kohteen suoraan navigaatiosoftassa (tähän tosin ne uudet Google Maps -linkit auttavat jo paljon).

LoneWolf sanoi:
No se on tietysti yksi aspekti, henk. koht. karttapuoli on minulla hieman toissijainen kun offline-kartta on hieman haastava ja netin saatavuus paikoissa joissa liikun melko epävarmaa, lähinnä haluaisin voida tehdä löytömerkinnät (ja lukea kätkökysymykset) odottelematta sivunlatauksia (tai arpoen sen kanssa että netti edes toimii) ja avata kohteen suoraan navigaatiosoftassa (tähän tosin ne uudet Google Maps -linkit auttavat jo paljon).

Offline-kartta on varmaan ihan oma tarinansa, mutta "vaistomaisesti" ajattelin, että sovelluksessa olisi hyvä olla myös on-line karttanäkymä upotettuna. Sijainnin saisi tarkistettua samassa sovelluksessa (jos mobiilidata toimii). Olisi jotenkin "kokonaisempi" sovellus. Google kai tarjoaa kumminkin Androidiin helpot välineet moisen tekemiseen - luulisin. No, kunhan tuli mieleen, en oikeasti tiedä juuri mitään mobiilisovellusten tekemisestä :dunno:

Siis nyhän mä vasta hokasin, että eihän meillä ole Portugalissa kuin 6 kätköä (sitä yhtä siellä saarella ei lasketa) :blink: . Miksei kukaan ole tehnyt enempää, mihin mä nyt muka siellä ajan :)- .

Maaemo sanoi:
Siis nyhän mä vasta hokasin, että eihän meillä ole Portugalissa kuin 6 kätköä (sitä yhtä siellä saarella ei lasketa) :blink: . Miksei kukaan ole tehnyt enempää, mihin mä nyt muka siellä ajan :)- .
Teet itse ne kätköt!

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

Go-Za sanoi:
Kyseinen hanke on peruttu ainakin tämän kesän osalta joten kätköt taas näkyvissä.
Tuota noin. Mistäs tämmöinen tieto? Kyllä se näyttäisi vahvasta mainostuksesta päätellen avautuvan...

Pikkupässi pyöräilyreitin Karkkila-Loppi-Hyvinkää avajaiset

Pikkupässi*avajaispyöräilyreitti: Hyvinkään rautatiemuseo - Kytäjän pysäkki - Läyliäisten ent. asema - Vaskijärven ent. asema*- Hunsalan*ent. asema*- Asemanranta - Karkkilasali.
Viestipyöräilyryhmä*Hyvinkäältä Läyliäisiin starttaa klo 15 Hyvinkään Rautatieaseman puistosta.*

Klo 17*viestinvaihto Karkkilaan ja Lopelle*Läyliäisten entisellä asemalla. Karkkilan viestiryhmä lähtee Läyliäisistä klo 17.15 kohti Karkkilaa.Seuraavat pysähdykset*Vaskijärven entisen aseman kohdalla sekä Hunsalan entisen aseman kohdalla, myös näillä pysäkeillä voi liittyä mukaan viestiryhmään. Saapuminen Karkkilaan ja Karkkilasalin Rautapäivien tilaisuuteen noin klo 19.30. Ilmoittaudu mukaan viestipyöräilyyn 14.6. mennessä p. 044 553 429.

http://www.karkkila.fi/sivut/FI/Rautapaivat

https://hyvinkaanlatu.sportti.info/?x103997=492945

Kuvalähde: Karkkilalainen sivu 20
http://www.lehtiluukku.fi/lue/karkkilalainen-31.05.2017/149155.html
1a26aade70cf5602a080dfa55ecdaecc.jpg

Kattelin kun tänne turkkusen kulmille ajelin jotta oisko jotain vinkkiä kätköistä. No näyttää siltä että joka keleen voikukka on kätkö :blink: Ajelin sit taas kerran omia juttujani.

Suzu-ukko sanoi:
Kattelin kun tänne turkkusen kulmille ajelin jotta oisko jotain vinkkiä kätköistä. No näyttää siltä että joka keleen voikukka on kätkö :blink: Ajelin sit taas kerran omia juttujani.

Mun muistaakseni yhtään voikukkaa ei ole kätkönä!
Edit: Jos totta puhutaan niin tästä on ollu usein puhetta. Eli miten voitaisiin rajata ne oikeesti merkityksettömät kätköt pois kartalta -tai että niitä ei julkaistaisi ollenkaan. Hyvä ratkaisua aiheeseen ei taida olle koska jotain kiinnostaa X-aiheiset jutut ja jotain toista taas Y-aiheiset.
Tossa ylempänä olikin juttua siitä että kätköihin tulisi tägejä (# = Hashtag) joilla voisi hakea itseä kiinnostavia kohteita. Tämä siis vasta tulossa...

Woozie sanoi:
Tuota noin. Mistäs tämmöinen tieto? Kyllä se näyttäisi vahvasta mainostuksesta päätellen avautuvan...
Perustui siihen tämä tieto että reitti on prikulleen samassa kunnossa kuin toukokuun alussa. Lisäksi alkuperäinen linkki jonka viimeksi annoit ei enää toiminut. No laitetaan vielä holdiin reitit ja katellaan.

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

Go-Za sanoi:
Perustui siihen tämä tieto että reitti on prikulleen samassa kunnossa kuin toukokuun alussa. Lisäksi alkuperäinen linkki jonka viimeksi annoit ei enää toiminut. No laitetaan vielä holdiin reitit ja katellaan.

Kyltit nyt ripottelee 51 kilsan matkalle parissa päivässä. Varsinkin kun melkein puolet siitä on suoraa. Sekä tuossa nyt laittamassani uutisessa puhutaan että siitä tulee myös sähköinen opaskartta, joten voi olla ettei niitä kylttejä heti alussa siellä ole.

Back