• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näille navigointijutuille on omat ketjunsa tälläkin foorumilla. Tässä ketjussa keskustellaan motocaching.net sivustoon liittyvistä asioista. (Ei millään pahalla ketään kohtaan...)

Go-Za sanoi:
Näille navigointijutuille on omat ketjunsa tälläkin foorumilla. Tässä ketjussa keskustellaan motocaching.net sivustoon liittyvistä asioista. (Ei millään pahalla ketään kohtaan...)

Mä kylläkin aattelen näitä motocaching asioina siinä mielessä, että miten niihin kohteisiin navigoidaan ja mitä tekniikoita käytetään, jotta sivusto voisi paremmin auttaa käyttäjiä. Eli siinä suhteessa sanoisin, että ollaan vielä melko hyvin aiheessa :jpstyle:

Jaa niin... makkaroita kohti navigoinnista vielä. Mä voin ihan hyvin tehdä sen tapahtumakätkön. Ehkä pokkana jollekin arki-illalle, kun noi viikonloput näyttää monella olevan hankalia. Jäin nyt kumminkin empimään ensi viikon osalta, kun näytti tulevan melko vilpoista. Ehkä seuraava viikko voisi olla parempi, jos noi ennusteet pysyy nykyisellään.

pleksi sanoi:
Mä voin ihan hyvin tehdä sen tapahtumakätkön. Ehkä pokkana jollekin arki-illalle, kun noi viikonloput näyttää monella olevan hankalia. Jäin nyt kumminkin empimään ensi viikon osalta, kun näytti tulevan melko vilpoista. Ehkä seuraava viikko voisi olla parempi, jos noi ennusteet pysyy nykyisellään.

Voipi olla ihan hyvä suunnitelma siirtää seuraavaan viikkoon, jos tuo kevät edes vähän ehtisi pidemmälle...

Näköjään pojat ovat kopioineet saman karttapohjan kelkkareiti.fi:n kanssa. Tänätalvena Oulujärvelle merkattiin kelkkareititi.fi -sivulle virtaavia paikkoja sen jälkeen kun pari kelkkaa oli päätynyt järven pohjaan. Kelkkareittien kartassa merkit ovat punaisella, mutta Motocaching on merkannut virtapaikat vedeksi ja itse järvi on muuttunut harmaaksi "taajamaksi".

Vaan kun ei löydy tuota kelkkareitti.fi sivustoa.

Jote sanoi:
Näköjään pojat ovat kopioineet saman karttapohjan kelkkareiti.fi:n kanssa. Tänätalvena Oulujärvelle merkattiin kelkkareititi.fi -sivulle virtaavia paikkoja sen jälkeen kun pari kelkkaa oli päätynyt järven pohjaan. Kelkkareittien kartassa merkit ovat punaisella, mutta Motocaching on merkannut virtapaikat vedeksi ja itse järvi on muuttunut harmaaksi "taajamaksi".

Jote sanoi:

Ketkä pojat?

Jote sanoi:

En nyt sanamuodoistasi päässyt ihan selville, oliko tuo jonkinlainen syytös, mutta Openstreetmap on nimensä mukaisesti avoin karttapalvelu, jota molemmat sivustot käyttävät ihan luvallisesti. Myös nuo sula-merkinnät on piirretty avoimeen kartta-aineistoon, ja jostain syystä tämä Motocachingin käyttämä karttanäkymä menee tuosta merkinnästä jotenkin sekaisin.

tonttuj sanoi:
Vähän huonosti merkattu yhteystietoja, mutta todennäköisesti sivun alareunassa mainitun Felisys Oy:n pojat tai jotkut muut pojat. Ehkä myös tytöt.

sami1024 sanoi:
En nyt sanamuodoistasi päässyt ihan selville, oliko tuo jonkinlainen syytös, mutta Openstreetmap on nimensä mukaisesti avoin karttapalvelu, jota molemmat sivustot käyttävät ihan luvallisesti. Myös nuo sula-merkinnät on piirretty avoimeen kartta-aineistoon, ja jostain syystä tämä Motocachingin käyttämä karttanäkymä menee tuosta merkinnästä jotenkin sekaisin.
Kyseessä oli mielestäni kohtalaisen selvästi käsitelty bugiraportti, jossa on mainittu vian ilmenemistapa, vian syy ja bonuksena vielä aikajänne, milloin bugi on ilmaantunut.

Jote sanoi:
Kyseessä oli mielestäni kohtalaisen selvästi käsitelty bugiraportti, jossa on mainittu vian ilmenemistapa, vian syy ja bonuksena vielä aikajänne, milloin bugi on ilmaantunut.

Takerruin vaan tuohon kopioimisväitteeseen, kun tässä kukaan ei ole kopioinut mitään... Mutta eiköhän pleksi palvelun ylläpitäjänä keksi miten tuo härö korjataan jahka tämän täältä lukee.

Pyysin findersia tekemään kaikki kommentoinnit ja löytömerkinnät ruotsiksi. Tästä ei varmaan ole kenellekään mitään haittaa? Mun mielestä pitää yrittää vähitellen tehdä kaikki mahdollinen mitä vaan voi keksiä sen varalta että saatais tää leviämään kansainväliseksi. Ulkomaankieliset kommentit ja löydöt voi olla vaikkapa esimerkki siitä mitä voi tehdä.

Jote sanoi:
Vähän huonosti merkattu yhteystietoja, mutta todennäköisesti sivun alareunassa mainitun Felisys Oy:n pojat tai jotkut muut pojat. Ehkä myös tytöt.

Kyse on minun omasta sivustostani, jonka olen tehnyt palvelemaan motoristeja. Sivusto kuuluu lakiteknisistä syistä Felisys Oy:lle, jonka omistan. Felisysissä ei työskentele yhtään tyttöä eikä poikaa.

Valitettavasti en ymmärrä mainitsemaasi "selvästi käsiteltyä bugiraporttia" ollenkaan.

Väität, että on "kopioitu karttapohja". Se ei ole mahdollista motocaching palvelussa. Motocaching hyödyntää Googlen ja Map Boxin tarjoamia karttoja, jotka tulevat suoraan kyseisiltä tahoilta selaimeesi.

En tiedä mitään kelkkareitti.fi sivustosta tai muutenkaan kelkkareiteistä, eivätkä ne liity motocaching.net sivustoon millään tavalla, joten siltä osin en ota kantaa.

Jos kuitenkin yrität sanoa, että motocaching sivustolla on väärää tietoa, niin laittaisitko ihan ensialkuun vaikka linkin kyseiselle virheelliselle sívulle ja hieman täsmällisemmän selityksen, että mikä siinä on väärin. Nuo kohteet sivustolla ovat käyttäjien julkaisemaa tietoa. Eivät palvelun tarjoajan. Se ei oikein auta asiaa, että sanot jossain toisella sivustolla olevan ehkä jotain muuta tietoa jos jaksaa etsiskellä ja luottaa siihen, että ne tiedot ovat oikeampia.

Edit: Kappas vain, nyt huomasin, että Oulunjärvi näkyy MapBoxin Open Street Map kartassa "väärän värisenä". Jos tuo oli se tarkoittamasi "bugi", niin suosittelisin kääntymään ko. kartan tuottavan tahon puoleen. Kartan alareunassa on jopa linkki "Improve this map", josta pääset osoittamaan viestisi oikealle taholle. Eli siltäkin osalta yhteystiedot on kyllä aika hyvin esillä.

Ensi tiistaina 16.5. klo 18 alkaen : Tervetuloa makkaralle Vihtiin!

Reippaasti vaan mukaan myös ekakertalaiset!

Tarkemmat tiedot tuolta : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8332

ps. Järkättiin nyt tämä pääkaupunkiseudun tuntumaan ja arki-illalle, jotta saadaan edes jotain aikaan. Ehkä voitaisiin järkätä toinen vaikka jollekin sunnuntaille vähän lähemmäs niitä, jotka ei asu täällä päin.

Mä en valitettavasti pääse osallistumaan kun oon Saksassa Dusseldorfissa ensi viikon ja heti sen perään meen Keski-Suomeen MP69:n survival kurssille. Kannatan toisen makkaranpaistotilaisuuden järjestämistä, mielellään kuitenkin kesäkuun alussa. Meillähän on pian se Ahvenanmaan reissu. Lähen 7.6. sitten kohti Norjaa.

pleksi sanoi:
Ehkä voitaisiin järkätä toinen vaikka jollekin sunnuntaille vähän lähemmäs niitä, jotka ei asu täällä päin.

Niin ei kai kukaan kiellä järjestämästä makkaranpaitoa tai miitinkiä kätköilijöille? Toki jos jokainen alkaa järkkäilemään niin meneehän siitä silloin idea mutta kuitenkin...

Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

Tiistai osuu iltavuoroviikolle, valitettavasti jää väliin. Jään kyttäilee, jos tulee toista käristelymahdollisuutta ☺

Tulethan huomenna mukaan makkaralle Salmen ulkoilualueelle klo. 18 alkaen. https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8332

Sääennuste näyttää täydelliseltä ja Paratiisintie on nyt paremmassa kunnossa kuin mitä olen ikinä nähnyt. Irtosoraakin oli minimaalisen vähän, kun kävin eilen tarkistamassa.

Oma limppari reppuun ja nautiskelemaan ilmaiset makkarat :orgmp:

ps. Linkistä pääset laittamaan kommentin tulostasi, niin osataan varata evästä. Myös ilman ilmoittautumista voi tulla. Ei ole niin kovin tarkkaa.

Nyt risuja niille jotka tarkastivat tämän Koskenkylästä Myrskylään!! Reitti jatkuu vähän pidemmällekin joten kätkön otsikko on selvästi väärin! Hyi hyi! Joutui heti tekemään korjauspyynnön kätkön tekijälle (joka ei varmastikaan tarkoittanut tehdä tätä pikku mokaa...)

Meneehän tuo Myrskylään, ei tuossa mitään maata mullistavaa virhettä ole.

Back