LoneWolf sanoi:
Tuosta GPX-tiedostosta voisi todeta sen verran että se on GPX-tiedosto jossa on pelkästään waypointit, ei trackeja, joten se ei ihan kaikissa softissa toimi
Jos tarkkoja ollaan, niin siinä on routepointit eli <rtept> tagit. Jos Motocachingin tuottamaa GPX tiedostoa muokkaa Tyre:llä, niin siihen tulee mukaan myös waypointit eli <wpt> tagit.
Joillain sovelluksilla, kuten MyRouteApp:lla saa myös track datan mukaan (vaikkei haluaisikaan). Silloin tietysti käy myös niin, että navi vaan seuraa trackia, eikä varsinaisesti navigoi. Itse en käytä sitä, kun haluan kumminkin reissun aikana vaihtaa välillä suunnitelmia. Mutkaisen reitin sijaan laitankin navin hakemaan nopeinta reittä tai poistan jotain kohteita matkalta tms. Käytän enimmäkseen Garmin Zumoa, jolla toi sujuu kohtuullisesti.
Noihin GPX tiedostoihin tuntuu liittyvän sellainenkin ongelma, että jokainen navigointisoftan tekijä on soveltanut eri elementtejä hieman omalla tavallaan. Esim. Garmin käyttää ihan omia GPX speksin laajennoksia. Eivät edes kerro niistä sen tarkemmin (ainakin viimeksi, kun tsekkasin).
Tästä syystä esim. Tyrestä ei pidä siirtää tietoja suoraan Garminiin (ei ainakaan mulla eikä jlik:llä toimi). Sen sijaan GPX pitää tallettaa levylle niin, ettei Tyre tiedä sen olevan menossa Garminiin. Muuten se yrittää tehdä "Garminille parempaa" GPX tiedostoa, jossa ei monikaan juttu toimi, kuten pitäisi. Muistaakseni tekee jotain muuta, kun pitäisi tehdä route, jossa on routepointit ja siksi ei navi osaa kertoa, milloin ollaan kunkin kohteen kohdalla.
Noin muuten olen aika pihalla noiden Googlen maps-sovelluksisten suhteen. Oli täysi yllätys, että maps.google.com:ssa on jokin "lähetä reitti kännykkään toiminto" kuten myös se, että Googlemaps App:n saa Androidissa ylipäätään navigoimaan reittiä. En ole koskaan sellaisia nähnyt, enkä kyllä löytänyt nytkään. Tai no... maps.google.com tekee mulle aina redirectin
www.google.fi/maps:iin (tiedä sitten onko sama vai ei).
No, pointtina tässä kumminkin se, että eri reitin suunnitteluunn tarkoitetuilla ohjelmilla saa erilaisia tuloksia, kuten myös eri navigaattoreilla. Onhan se tietty aikamoista kokeilemista, että mikä tiedostoformaatti ja siirtotapa toimii juuri sen oman navin kanssa.