• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minusta tuo haastekätkö on hauska. Sen ehdot oli aika väljät joten rikkooko se sääntöjä, en ole ehtiny vielä tarkistaa. Mun tän iltainen kätköilyreissu liittyi juuri tähän haastekätköön. Jos tää haastekätkö on sääntöjen vastainen niin voisiko luoda uuden kätkötyypin kuten goza ehotti.

pleksi sanoi:
Jaa että meinaavat rahalla tehdä uuden palvelun : "Use of funds: software development and strengthening global brand over two years.", "We have brave, committed and versatile team...", "Current solutions are also poorly marketed...", "Income consists of small membership fees from the users and advertising fees...".

Kehitystiimi siis ja vielä muita parempi markkinointi päälle. Ja kysellään joukkorahoitusta ilman, että luvataan mitään sijoittajille? Vaikka saisi muutamalta tuhannelta sijoittajalta viiskymppiä jokaiselta, niin käytännössä menis talkootöiksi. Jotain multa nyt jäi ymmärtämättä tuossa konseptissa?

Kommentoin tonne PocketVenture rahoitus saitille, että homma on tarjolla jo ilmaiseksi. Tervetuloa alalle mustride :grin:

Hyvä että kommentoit. Mustride maksullinen ja konsepti aika sama kuin motokätköilyssä. On todella hyvä että meillä on jo paljon enkunkielisiä kätköjä USA:ssa ja UK:ssa. Seuraava projekti vois olla suomenkielisten kätköjen käännökset.

Go-Za sanoi:
Tuli muuten mieleen tästä haastekätköstä että sehän selvästi rikkoo yhtä sääntöpykälää! Eli pitäiskö sääntöjä senkin suhteen muuttaa?
(En nyt löytänyt kysesistä sääntöpykälää, mutta sen sanamuoto on jotakuinkin se ettei löytämismerkinnän ehtona saa olla toisen kätkön löytämismerkintä...)
Tavallaanhan tässä ei ihan sitä vaadita koska pyydetään vain käymään muissa kätkökohteissa, mutta ideanahan tämä on niin hyvä että pitäisikö erikseen mahdollistaa ns. "haastekätköt" joihin esim. tämä kuuluisi?

No, enpä minäkään sellaista sääntöä löydä. Sääntö 6 sanoo, että ei saa vaatia kätkön tekemistä, mutta toisella kätköllä käyntiä ei käsittääkseni ole kielletty. Joskus kyllä oli sellainen mielessä, kun geocachingkin kieltää tapahtumat, joiden tarkoitus on käydä jossain kätköllä, mutta esim. kätköletka taas on oikein hyvä tapahtuma.

Toki jos tuollainen löytyy jostain ohjeesta tms, niin kertokaa - otetaan pois. Minustakin toi on hyvä "haaste". Btw, jos jollain on noi sotakätköt hallinnassa, niin voisi vaikka tehdä jaetun korin (ja laittaa linkin kommenttina), jossa olis ne toiseen maailmansotaan liittyvät. Ainakin Etelä-Suomesta olis mun toive.

Näiden "haasteellisempien" kätköjen osalta olen pohtinut, että vaikeusaste 4 voisi olla hyvä tapa erottaa ne. Vois tehdä samalla kävelyn nelosluokan kanssa. Sitähän kaivattiin muutamalle kätkölle :)-

jlik sanoi:
Mustride maksullinen ja konsepti aika sama kuin motokätköilyssä. On todella hyvä että meillä on jo paljon enkunkielisiä kätköjä USA:ssa ja UK:ssa. Seuraava projekti vois olla suomenkielisten kätköjen käännökset.

Noita ekan rahoituskierroksen tarinoita on tullu nähtyä, mutta tää tais olla eka, jossa perusteluina on, että muissa palveluissa on puutteita ja ne ei ole tarpeeksi laajasti markkinoitu :boring:

Parhaiden kätköjen kääntäminen olisi sikäli hyvä juttu, että silloin olisi ulkomaisille käyttäjille paremmin sisältöä tarjolla (yleisesti ottaen). Suurin osa uusista kävijöistä tulee kuitenkin jo nyt googlen hakujen kautta. Pitäisi muutenkin tehdä talven aikana uusi kierros hakukoneoptimointia. Google-hauissa näkyminen ja merkityksellisen sisällön löytäminen on kuitenkin se, millä uudet käyttäjät löytää sivuston ihan eri mittakaavassa, kuin muilla konstein.

pleksi sanoi:
No, enpä minäkään sellaista sääntöä löydä. Sääntö 6 sanoo, että ei saa vaatia kätkön tekemistä, mutta toisella kätköllä käyntiä ei käsittääkseni ole kielletty.
Ok, mä varmaan muistan sitten väärin!

No, voihan #€%! Taas joku verkko-ongelma.

Oireet näyttää samalta, kuin joskus nimipalveluiden tarjoajaan kohdistuneessa hyökkäyksessä. No, enhän mä tietenkään tiedä, miten tuo verkko on rakennettu, joten arvailua vaan...

Ei kai auta, kun vartoilla, että joku jossain korjaa jotain :no:

Nyt toimii normaalisti. No, jos jotain hyvää tuosta hakee, niin kesti vain pari tuntia ja näköjään saitti toipuu tuollaisesta ongelmasta itsekseen. Sähköpostitkin lähti, kun palveluntarjoajan servereille alkoi taas löytymään osoitteet.

Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida? No, mä tein siitä kumminkin vielä yhden version. Sain hinkattua puheosuudesta vielä puolitoista minuuttia pois.

Aattelin, josko tätä tarjois vaikka jenkkien ja engelsmannien foorumeille kattottavaksi. Mahtaako olla enempi hyötyä vai haittaa : kliks tästä se uudempi versio

pleksi sanoi:
Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida?
Ei se alkuperäinenkään huono ollut.... Ja tää uudempi on jonkun verran parempi.
Jos markkinoisin engl. kieleisiin maihin niin käyttäisin myös kätköjä joissa näkyy englanninkielisiä paikannimiä ("tuttuuden tunne"). Lausumista vähän hymähtelin ja mietin "Jaahas, rally-english is back!" -mutta en kyllä itsekään osaisi paremmin!

Go-Za sanoi:
Ei se alkuperäinenkään huono ollut.... Ja tää uudempi on jonkun verran parempi.
Jos markkinoisin engl. kieleisiin maihin niin käyttäisin myös kätköjä joissa näkyy englanninkielisiä paikannimiä ("tuttuuden tunne"). Lausumista vähän hymähtelin ja mietin "Jaahas, rally-english is back!" -mutta en kyllä itsekään osaisi paremmin!

Olis tullu vähän pitkä matka ajella tai sitten ois jääny toi pointti kokonaan, että noita oikeesti ajellaan.

Eikös toi ralli-enkku oo ihan paikallaan, kun on tällainen moottoriaihe kumminkin :grin:

Esikuvana : "Tö kaar wos good, tö reis wos good, but oviosli Maikel wos faaster".

pleksi sanoi:
Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida? No, mä tein siitä kumminkin vielä yhden version. Sain hinkattua puheosuudesta vielä puolitoista minuuttia pois.

Aattelin, josko tätä tarjois vaikka jenkkien ja engelsmannien foorumeille kattottavaksi. Mahtaako olla enempi hyötyä vai haittaa : kliks tästä se uudempi versio

Tääkin palsta on tökkiny tänään illalla. Hyvähän tuo video oli. Harmi ettei meillä ole vielä paikallisia löytöjä UK:ssa ja USA:ssa jotta olis voinu tehdä demoreitin näissä maissa.

jlik sanoi:
Tääkin palsta on tökkiny tänään illalla. Hyvähän tuo video oli. Harmi ettei meillä ole vielä paikallisia löytöjä UK:ssa ja USA:ssa jotta olis voinu tehdä demoreitin näissä maissa.

Niinpä... Täytyy vaan koettaa pitää ääntä asian puolesta. Vaikea sanoa, mistä se alkusysäys sitten tulee, jos on tullakseen, mutta ilman sivuston esille tuontia ei ainakaan onnistu.

Tietty lisäämällä hitonmoisen määrän "hyviä kohteita, joita ei muuten löytäisi" homman saisi varmasti alkuun, mutta milläs sen täältä käsin tekisi.

pleksi sanoi:
Oikein hyvä video, myös se ensimmäinen versio. Pistin heti kiertoon tutuille motoristeille, jotka eivät omasta selostuksestani ole innostuneet käyttäjiksi. Katsotaan miten video toimii :)

Kappas, tuotti ainakin jotain tulosta, kun postasin videon cbf1000.com foorumille ja saatiin siitä pientä keskustelua aikaan. Sitä kautta tuli pari rekisteröitymistä UK:sta ja yksi Belgiasta. Lisäksi tuli rekisteröitymisiä Uudesta Seelannista ja Latviasta. Socalsportsbike foorumillekin laitoin videon ja sielläkin yksi heppu innostui, mutta harmillisesti ei saatu foorumikeskustelua aikaan, kun laittoi vaan privaattiviestiä.

Tulipa tuon tuloksena jo yksi uusi kätkökin Newlands Corner (UK:ssa)

pleksi sanoi:
Kappas, tuotti ainakin jotain tulosta, kun postasin videon cbf1000.com foorumille ja saatiin siitä pientä keskustelua aikaan. Sitä kautta tuli pari rekisteröitymistä UK:sta ja yksi Belgiasta. Lisäksi tuli rekisteröitymisiä Uudesta Seelannista ja Latviasta. Socalsportsbike foorumillekin laitoin videon ja sielläkin yksi heppu innostui, mutta harmillisesti ei saatu foorumikeskustelua aikaan, kun laittoi vaan privaattiviestiä.

:jippikaijee:

pleksi sanoi:

:jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:

pleksi sanoi:

Hieno homma jos kätköily lähtis tosissaan käyntiin ulkomaillakin, Pleksi varmaan voi välillä kertoa mitä tapahtuu, tuleeko uusia rekisteröintejä tai kohteita muualta.

Äijäthän on tänään urakoinut oikein tosissaan, Pleksi 15 kohdetta ja Jlik 21 kohdetta, aika hyvät saavutukset. :thumbsup: Huomenna pitäis kanssa lähteä vähä kattelemaan maisemia ja kokeilla koria käytännössä. Näinköhän pysyn enää Jlik:n vauhdissa :;):

E: ja Jlik:ta vielä uusia kohteitakin tänään :thumbup:

...ja pari merkkasin vasta nyt. Alkaakohan tää mennä vähän överiksi? Olen matkalla mökille, joka on 90 km Espoosta Poriin päin. Tänään kymmenen tuntia liikkeellä ja oon jo puolessa matkassa - Jyväskylässä.

Siitä "Klik-klik-klik kätköt koriin ja naks navigaattoriin" -toiminnosta tais tulla liian kätevä :grin:

Oikeesti on kyllä ollu tosi kiva päivä ajella ja käydä katselemassa mestoja, joita porukka on sivustolla esitelly. Paljon upeita paikkoja ja teitä. Ajellessa tuli monta kertaa mieleen, mitä vaimon kanssa oli tapana sanoa, kun purjehdittiin oikein hienolla kelillä ja hyvällä tuulella : P##ka hommaa, mutta jonkunhan tämäkin on tehtävä.

Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin. Nyt on about viikossa merkattu 400 löytöä ja viikonloppuna tulee tällä tahdilla kevyesti 11.000 täyteen. Uusia nimimerkkejäkin on mukana :thumbup:

Back