• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

Ilmaisia lounaita ei tunnetusti ole. Sun tarttee miettiä tohon joku systeemi, jolla saat siihen mainoksia. Yleisempiä pääikkunaan ja kohdennettuja kätkösivulle.

Mulla on vielä viimeiset pari viikkoa ja viime viikonloppukin kirjaamatta.

Kannattaa katsoa video Gozan viimeks tehdystä kohteesta. Reitti sopis tälläselle korkeenpaikan kammoselle hyvin :grin: Video löytyy kätkökuvauksesta.

Löytökommentoinnin editointi ja tallennus -> Page not found
Kätkötekstin editointi ja tallennus -> Page not found

Kokeilin tuota korihommaa ja läiskin koriin huvikseni yli 30 kätköä. Vein sitten gpx:n Tyreen ja homma toimii hienosti. Vielä en ehtiny kokeilla sitten reitin viemistä garminiin mutta eiköhän se onnistu.

Yks juttu tuli mieleen. Kun aikaisemmin oon tehny päiväreissuja niin oon kopioinu listan kätköistä esim. wordiin ja kirjoittanu myös maholliset kätkökysymykset siihen jotta muistaisi millä kätköillä on kysymys. Kokeilin tulostaa nyt tuon korin ja se tulosti vain ne kätköt jotka näkyvät selaimen ikkunassa elikä mun koneella näkyy ekat 15 kätköä ja vain ne tulostuu kun tulostaa (esim. FF:llä File-->Print). Samoin kartta tulostuu mutta siinä ei näy kätköjä. Oisko mitenkään mahollista saada tulostettua kätkölistaa kokonaan?

Kaikenkaikkiaan todella mahtava juttu tää korihomma. Säästää pirusti aikaa jos tekee pidempää kätköreissua. Aikaisemmin piti käsin naputella kaikki osoitteet Tyreen (copy pastella kätkösivulta). :jippikaijee:

Goza on ruvennu tehtailemaan kätköjä kaikista kirkoista mutta ehdinpä tehä kätkön temppeliaukion kirkosta ennen häntä. :häähää: Kätköstä puuttuu vielä kuva mutta käyn nappaamassa sen ehkä tänään kun liikun mopolla.

Muoks. Suurkirkosta en viitsi tehä kätköä. Ja onhan hesassa paljon muitakin kirkkoja.

Go-Za sanoi:
Löytökommentoinnin editointi ja tallennus -> Page not found
Kätkötekstin editointi ja tallennus -> Page not found

Aika niukasti tietoa, mutta jotain arvailua tuon perusteella : Nuo talletukset kuitenkin toimi ja kenties kyse oli siitä, että olit aiemmin käynyt jollain sivulla, joka laittaa "paluuosoitteen" muistiin väärin.

Saatko tuon toistettua? Jos saat niin laita vaikka privaattina jonkilainen lista klikkauksia, jolla toistuu.

Noita page not found juttuja tulee välillä. Avaa selaimen uudestaan tai kirjautuu kerran ulos niin toimii, harvemmin on joutunut odottamaan kuin hetken.

jlik sanoi:
Muoks. Suurkirkosta en viitsi tehä kätköä. Ja onhan hesassa paljon muitakin kirkkoja.
Menis liian lähelle Halkolaituria. Enkä mä muista ajatellu tehdä kuin keskiaikaisista kivikirkoista...
pleksi sanoi:
Saatko tuon toistettua? Jos saat niin laita vaikka privaattina jonkilainen lista klikkauksia, jolla toistuu.
EN muuten saanu...???

jlik sanoi:
Kokeilin tulostaa nyt tuon korin ja se tulosti vain ne kätköt jotka näkyvät selaimen ikkunassa elikä mun koneella näkyy ekat 15 kätköä ja vain ne tulostuu kun tulostaa (esim. FF:llä File-->Print). Samoin kartta tulostuu mutta siinä ei näy kätköjä. Oisko mitenkään mahollista saada tulostettua kätkölistaa kokonaan?

Me muut saadaan, mutta nuo sun retket onkin sitten ihan eri asia :grin:

Ei vaan... Tulostamiseen minäkin kaipaisin jotain ratkaisua, mutta sitä ei kannata sekoittaa kyseiseen korin reittisuunnittelun listaan. Helpompi tehdäkin, kun ei yritä kahta eri asiaa samalla.

Noin ylipäätään olen miettinyt sitä, että saisi "kätkön tiedot mukaan reissuun". Lähtökohtana voisi olla "raportti" kätkökorista (mobiilisovellusehdotuksia tähän kohtaan toivon enempikin vain niiltä, joilla on nyt aikaa ja osaamista tehdä sellainen off-linessa toimiva).

Siihen "raporttiin" voisi vaikka valita, mitä haluaa mukaan (luokitukset, osoitteet, kysymykset, kuvauksen tekstin).

Mutta sitten se tärkein kysymys, eli miten se käytännössä halutaan mukaan? Paperi on tietysti siitä hyvä, ettei siitä lopu akku. Tosin jos haluaa kuvaustekstitkin, niin kuluu jonkin verran metsää ainakin joidenkin kätköilyissä :p

Minusta olisi jotenkin kiva saada päivän retken tiedot vaikka tablettiin tai puhelimeen mukaan ikään kuin varoiksi, jos datayhteydet ei toimikaan. Mikähän tuossa olisi käytön kannalta helpointa? Ehkä sellainen voisi toimia, että raportin saisi halutessaan myös sähköpostina. Ainakin mun iPuhelimessa näyttäisi viesti olevan luettavissa myös lentokonetilassa, kunhan sen on ensin kertaalleen avannut.

Aikanaan geokätköilyssä tulostelin kohteita paperille, mutta jotenkin sekin tuntui kömpelöltä ja vei aikaa siinä kohtaa, kun piti päästä liikkeelle.

Ottakaas muutkin kantaa. Vaikkapa siihen, että kaipaatteko niitä tietoja tulostettuna tai muuten mukaan otettuna? Vai onkos tällainen tarve vain "himokätköilijöillä"?

pleksi sanoi:
Noin ylipäätään olen miettinyt sitä, että saisi "kätkön tiedot mukaan reissuun". Lähtökohtana voisi olla "raportti" kätkökorista (mobiilisovellusehdotuksia tähän kohtaan toivon enempikin vain niiltä, joilla on nyt aikaa ja osaamista tehdä sellainen off-linessa toimiva).

Minulla on muuten edelleen se puolivalmis "motocaching.net mobile" applikaatio, olisin tietysti voinut muistaa demota sitä vaikka makkaranpaistossa...

Aika iso osa itse applikaatiosta on toteutettu mutta kun ei ole APIa minkä kautta dataan pääsisi käsiksi homma vähän jäi jossain välissä. Jos on kiinnostusta niin tätä projektia voisi taas nyt syksyllä potkia liikkeelle.

pleksi sanoi:
Minusta olisi jotenkin kiva saada päivän retken tiedot vaikka tablettiin tai puhelimeen mukaan ikään kuin varoiksi, jos datayhteydet ei toimikaan. Mikähän tuossa olisi käytön kannalta helpointa? Ehkä sellainen voisi toimia, että raportin saisi halutessaan myös sähköpostina. Ainakin mun iPuhelimessa näyttäisi viesti olevan luettavissa myös lentokonetilassa, kunhan sen on ensin kertaalleen avannut.

Mikä tahansa luuriin tallennettava formaatti varmaan toimisi hyvin, esim. PDF-downloadi? En itse käytä sähköpostia puhelimella.

Tietysti kätevin olisi joku formaatti missä voisi samalla kun katsoo tietoja myös kirjoittaa kysymyksen vastauksen muistiin mutta ei nyt heti tule semmoista mieleen joka toimisi "out of the box" edes suurimmassa osassa puhelimista.

LoneWolf sanoi:
Aika iso osa itse applikaatiosta on toteutettu mutta kun ei ole APIa minkä kautta dataan pääsisi käsiksi homma vähän jäi jossain välissä. Jos on kiinnostusta niin tätä projektia voisi taas nyt syksyllä potkia liikkeelle.

Juu. Voitaisiin vaikka aloittaa jostain "yhdestä nurkasta". Meinaan, että jos tekisi ensin vaikka jonkin pienen toiminnallisen kokonaisuuden, niin näkisi, että minkälaista se tekeminen on ja mitä saadaan aikaan.

LoneWolf sanoi:
Mikä tahansa luuriin tallennettava formaatti varmaan toimisi hyvin, esim. PDF-downloadi?

No hemmetti! En ollu aiemmin kokeilut pdf:ää edes mun iPuhelimessa, mutta sehän toimi! Thanks. (oon vähän kivikaudella puhelimen hyödyntämisessä...)

Toivottavasti tulee kommentteja myös siihen, kuinka tarpeellinen tää tietojen mukaan saanti ylipäätään on. Vai toimiiko netti kotimaassa joka paikassa? Tai tuleeko ulkomaan reissuillakin hankittua joku "datapaketti", jolla voi surffata?

pleksi sanoi:
Toivottavasti tulee kommentteja myös siihen, kuinka tarpeellinen tää tietojen mukaan saanti ylipäätään on. Vai toimiiko netti kotimaassa joka paikassa? Tai tuleeko ulkomaan reissuillakin hankittua joku "datapaketti", jolla voi surffata?

Netti toimii arviolta noin 95% tapauksista kotimaassa ja 90% tapauksista ulkomaillakin, mutta kyllä silti mielelläni ottaisin mukaan tiedoston missä on kätkökysymykset ihan "varmuuden varalta" kun reissuun lähden joten kyllä sille ainakin omalta osaltani käyttöä on.

Tänä kesänä oon enimmäkseen katsonut reitti ja muita tietoja netistä reissun päällä. Aiemmin oon tulostellut mukaan tietoja elikkä ois hyvä ominaisuus jos saadaan tulostettua reitti ym tietoja.

E: pohjoisessakin toimii nykyään netti aika hyvin mutta kuitenkin on paikkoja ettei ole verkkoa lainkaan. Näissä tapauksissa tiedot paperi muodossa ois hyvä olla mukana.

Ääni tulosteelle, missä olisi listattuna kysymykset ja ainakin tuo iso reittikartta. Siihen voi sitten kynällä raapustaa vastauksia, jos luuria ei halua kaivella taskuista.
Tai miksipä ei vaihtoehtoa, että saa tulostettua joko pelkästään tuon nykyisen näkymän tai nykyisen näkymän plus jokainen kätkösivu erikseen (ilman kommenttiruutuakö?) ? Siinäpä näkyisi sitten kätkölistan lisäksi kysymykset, osoitteet sun muuta ja tarkempi kohdekarttakin itse kätköstä.

Jos sen haluaa sähköiseksi pädille tai luuriin, niin voihan sen tulostaa pfd:ksi, jolloin kaikki tarvittava olisi saatavilla myös offlinessä tai vastaavasti tulostettuna. Tämä voisi säästää roaming-kuluissakin kivasti :)

Back