• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Kannattaa vaikka siihen loggaukseen laittaa pvm. milloin käyty/ löydetty.
Elä nyt vänkää vastaan, se on osaavalle koodarille helppo rasti lisätä tuonne päivämäärävalikko! :D

Maaemo sanoi:
Niin ja tervetuloa uudelle kätköilijälle :grin::thumbup:
Tak tak! :thumbup:

En lupaa mitään, mutta pari (sora)reittiä on mielessä, mutta kahellaan niitä kevväämmällä.

Kattelin tätä kohdetta https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6950 vähän tarkemmin, tuskin tosiaan keritään paluumatkalla käymään, kestää varmaan puoli päivää tutustua paikkaan. Sen vois tehdä vaikka eri keikalla ens kesänä.

Jos Goza kerkiit tai ei olisi liikaa vaivaa niin pystyisitkö joku päivä keromaan kohteet mitkä olit suunnitellu ?
Ei tarvii kirjoittaa kun nimet. Vai oliko ne jossain jo mainittu ?

Kävin kohteet läpi ja kattelin reitit. Näyttää ihan hemmetin Hyvältä. Ja mielenkiintoiselta. Ja vain vähän yli kaks kuukautta enää ! :orgmp: :jpstyle:

Juli sanoi:
Elä nyt vänkää vastaan, se on osaavalle koodarille helppo rasti lisätä tuonne päivämäärävalikko! :D

Onhan tätä pohdittu, mutta olen ollut siinä uskossa, että kokonaisuuden kannalta on ok, vaikkei lokimerkinnästä näkisikään, minä päivänä on käyty.

Vaikka päivän voisi valita kalenterista, niin aika moni antaisi mennä oletusarvolla, jolloin päivämäärästä ei kuitenkaan näkisi, milloin kätköllä on käyty.

Kyse on kai ensijaisesti siitä, että vaaditaanko käyntipäivän ilmoittamista. Jos vaaditaan, niin sitten pitää varmaan olla kätevä konsti valita päivä (ehkä vielä lisäksi pitäisi näyttää sekin, minä päivänä lokimerkintä tehtiin).

Eikös tämä ole toiminut aika hyvin niin, että halukkaat voi kirjoittaa, milloin ovat käyneet? Vai oletteko ajatelleet niin, että jos ei ole merkattu heti samana päivänä, niin pitää mainita, milloin kävi? Itse en ole käyntipäivää kaivannut.

muoks: Ps. Ja tietysti tervetuloa mukaan! Hyvähän näistä jutuista on ainakin keskustella, vaikka mulla onkin juuri nyt aika hieman kortilla.

pleksi sanoi:
Eikös tämä ole toiminut aika hyvin niin, että halukkaat voi kirjoittaa, milloin ovat käyneet? Vai oletteko ajatelleet niin, että jos ei ole merkattu heti samana päivänä, niin pitää mainita, milloin kävi? Itse en ole käyntipäivää kaivannut.
Kai se pvm olisi tärkeä vasta silloin kun aletaan vaatimaan "todisteluja" siitä että kätköllä on käyty sääntöjen mukaan alle 2kk sitten. Muuten en pidä asiaa kovin tärkeänä.... kun kerran toistaiseksi mennään sillä että jos kätköjä merkkailee löydetyksi on myös rehellinen merkkauksissaan.

Ja Julille tiedoksi, tämä edellinen vastaaja "pleksi" nimimerkki on juurikin tässä tapauksessa se "osaava koodari"!

Hups, pari kätköä tarkastuksessa... Ja ne kun on tarkastettu olis sitten 400 tehtyä kätköä täynnä!

Mä voisin jatkossa tarkistella kans Englanniksi mutta en heti löytänyt kohtaa mistä muutan asetuksen, joku tietää ?
Hienoa Goza, 400 on mahtava määrä tehtyjä ! :thumbup:
Mutta nyt Bemaria huoltamaan !

Jack sanoi:
Mä voisin jatkossa tarkistella kans Englanniksi mutta en heti löytänyt kohtaa mistä muutan asetuksen, joku tietää ?

Valikkopalkista oman nimmarin alta löytyy perustiedot, josta voi valita kieliä tarpeen mukaan.

Tästä mä niiiiiin haaveilin silloin aikanaan, että ne jotka tuntee paikkoja, kertoisi myös muille.

Vaan eipä tullut mieleenkään, että joku voisi tehdä yli 400 kätköä. Way to go goza :jippikaijee:

Ja onhan siellä kätköntekijöiden listalla paljon muitakin, jotka ovat kantaneet korsia kekoon. Minusta muutamankin kätkön tekeminen on jo upea juttu. Kyllä kelpaa taas ensi kesänä kurvailla kohti uusia seikkailuja.

Lissää tulloo koko ajan! Ja kesällä kun reissataan niin varmaan paljonkin löytää paikkoja!

Sain nyt vihdoin tehtyä ne sääntömuutokset, joista oli puhetta:
a) kätkön löytäminen saa edellyttää pääsymaksun maksamista tietyin ehdoin
b) tapahtumakätkön ei tarvitse olla pelkästään kätköilijöille järjestetty

Kirjoitin motocaching uutissivulle hieman infoa, että mitä se sääntö nyt tarkoittaa. Laittakaa ihmeessä kommentteja tänne, jos tuli jotain hassua tai epäselvää.

Maksullisuuden osalta sanamuoto on nyt tällainen: Kätkön löytäminen ei saa edellyttää maksullisten palveluiden käyttöä tai tuotteen ostamista. Ainoat hyväksyttävät maksut ovat kohtuullinen tiemaksu, pysäköintimaksu tai pääsymaksu, josta on mainittu kätkön kuvauksessa. 'Löytyi' merkinnän edellytyksen tulee olla ilmainen, jos mahdollista.

edit (korjaus b-kohtaan : motoristeille --> kätköilijöille)

Varsinkin tuolla uutisissa olet selittänyt sääntömuutokset niin että kuulosti tosi fiksulta ja oikeanlaiselta! Ei ainakaan heti tullut mieleen mitään korjattavaa.

Taas tältä foorumilta bongatusta keskustelusta... Suomen tiestön korkein kohta ei olekaan Muotkatakka vaan siinä melko lähellä oleva "Saksalaistentie" jolla ei siis ole virallista tiestatusta (nimeä). Kyseisestä "tiestä" oli ihan pakko tehdä kätkö! Ja oma innokkuus lapinreissuun kasvoi taas kymmenkertaiseksi! Varsinkin nuo erämaat, soratiet ja koskemattomassa ympäristössä ajelu kiinnostaa ihan älyttömästi. Saa nähdä milloin saa aikaiseksi tämmösen reissun. (Oon kyllä aika kade noille Atlantinvallin Jutaajille!)
002154view.jpg

Viimeksi muokattu:
Go-Za sanoi:
Taas tältä foorumilta bongatusta keskustelusta... Suomen tiestön korkein kohta ei olekaan Muotkatakka vaan siinä melko lähellä oleva "Saksalaistentie" jolla ei siis ole virallista tiestatusta (nimeä). Kyseisestä "tiestä" oli ihan pakko tehdä kätkö! Ja oma innokkuus lapinreissuun kasvoi taas kymmenkertaiseksi! Varsinkin nuo erämaat, soratiet ja koskemattomassa ympäristössä ajelu kiinnostaa ihan älyttömästi. Saa nähdä milloin saa aikaiseksi tämmösen reissun. (Oon kyllä aika kade noille Atlantinvallin Jutaajille!)

Tuulivoimaloiden ja autiotupien huoltoreitti joka nousee 737 mpy
Sotket pahasti kaksi erillistä tietä yhdeksi tieksi!
Tuulivoimaloille vievä Lammasoaivin huoltotie ei ole sama kuin Kalkkoaivintie. Toisekseen sallittu reitti loppuu Kalkkoaivin kämpälle. Kämpältä eteenpäin tarvitaan maastoliikennelupa.
MUOKS: Kalkkoaivintie korkein kohta on jossain 630 metrin hieppeillä.

PS: Tässä samalla voisi mainita myös Tuntsan erämaa -kätkön, jonka päätepiste on reilusti rajavyöhykkeen sisällä. Jos kantti kestää ajaa loppuun asti, niin takastullessa joutunee mitä todennäköisimmin juttusille Rajamiesten kanssa... :right:
Vai onko kyseessä kartansoftan rajoite, eli se ei anna määrittää tarkkaa loppupistettä?

papuoiva.jpg

PS2: Ihan hienoa että näitä tehdään, mutta mielestäni tekijän olisi hyvä olla itse käynyt paikalla ennen kätkön tekoa.

Back