Go-Za
TET Linesman Finland
Mihin muuten perustuu tämä tieto että "rakastavat Looppeja"??jlik sanoi:Noi engelsmannit rakastaa luuppeja joista saan tehtyä 2 kätköä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mihin muuten perustuu tämä tieto että "rakastavat Looppeja"??jlik sanoi:Noi engelsmannit rakastaa luuppeja joista saan tehtyä 2 kätköä
Jack sanoi:Looppi ? Luuppi ? Wtf ? Selittäkää mitä tarkoittaa ?![]()
Go-Za sanoi:Mihin muuten perustuu tämä tieto että "rakastavat Looppeja"??
jlik sanoi:Oon jutellu muutaman engelsmannin kanssa letka-ajeluista ja he tuntuvat jostakin syystä pitävän noista rinkuloista. Samoin kun lueskelee nettiä niin rinkulat on suosiossa. Oon jakanu rinkulat yleensä kahteen osaan jotta niistä ei tuu liian pitkiä, mistä hyvänä esimerkkinä on Pirkanmaan Bonanza lenkki. Se pitäisi jakaa kahteen osaan. On mulla yks lenkki (Kerryn kierros) joka on myös liian pitkä ja jaan sen kahtia jossakin vaiheessa.

pleksi sanoi:Kätköjä tehtäessä kannattaa muistaa, että kävijöitä tulee eri suunnista ja sen oman kätköreitin läheisyyteen tulee myöhemmin myös muita reittejä ja paikkakätköjä. Moni myös etsii hyviä teitä ajettavaksi osana pitempää päivämatkaa, kun on menossa jonnekin. Eli minusta paras kätkö on sellainen, joka esittelee jonkin tien tai paikan ja jättää kätköilijälle mahdollisimman vapaat kädet suunnitella oma reissunsa sen mukaan, mistä on tulossa, minne on menossa, paljonko on aikaa ja millaisista kohteista on kiinnostunut.
Ainakin minun mielestäni kätköilyssä olisi hyvä ajatella asiaa niin, kätköt ovat "rakennuspalikoita", jota toimivat aineksina oman reissun suunnittelussa. Riittävän lyhyt "luupin osa" toiminee siinäkin roolissa.
Ja tässä kohtaa tulee juurikin mieleen että onkohan kyse nimenomaan siitä että päivän reitti on aina lähtö jostain (pisteestä A), ajetaan reittiä X jonnekin (piste B) ja palataan suurinpiirtein samaan paikkaan mistä lähdettiin (piste A) mutta ajamalla reittiä Y. Tästä tulee siis Loop (Luuppi). Näitähän minäkin olen ajatuttanut porukoilla vuodesta 2010 lähtien. Mutta että pitääkö nekin tehdä brittikuskeille valmiiksi?? Kuulostaa oudolta!jlik sanoi:Oon jutellu muutaman engelsmannin kanssa letka-ajeluista ja he tuntuvat jostakin syystä pitävän noista rinkuloista.
Jlik:lle kun on tehny tuollainen määrän kohteita sinne. 
Go-Za sanoi:Ja tässä kohtaa tulee juurikin mieleen että onkohan kyse nimenomaan siitä että päivän reitti on aina lähtö jostain (pisteestä A), ajetaan reittiä X jonnekin (piste B) ja palataan suurinpiirtein samaan paikkaan mistä lähdettiin (piste A) mutta ajamalla reittiä Y.

Liedon motoristikirkko, Hymyilevän motoristin kevätpäivä, Jänkhällä jytisee...jlik sanoi:Saadaanko me koskaan muutamaa tuhatta prätkää samaan paikkaan saman päivän aikana, ei varmasti
Jack sanoi:Mulla ois tulossa uusi reitti Hämeeseen mutta aiheuttaa vähän päänvaivaa pitäskö tehdä kahdessa osassa kun alkupuoli, pitempi osa on kivaa mutkapätkää mutta loppu osa 8km on paskinta asfalttia mitä oon ajanu. Jos haluua ajaa koko reitin niin pitää mennä sitä tai toinen vaihtoehto on soratie että pääsee pois. Tai sitten ajaa reiin takaisin lähtöpisteeseen.
Jack sanoi:Niistä saisi hyviä kohteita mutta lienee olisi hyvä tehdä Englanniksi, siihen kyllä sitten pitää saada apuja.

Go-Za sanoi:Liedon motoristikirkko, Hymyilevän motoristin kevätpäivä, Jänkhällä jytisee...
pleksi sanoi:Varmuuden vuoksi: Älkää vaan ymmärtäkö mun pohdintaa "luupeista" niin, ettei jlik:n UK:n kätköt olisi mielestäni hyviä. Hän on tehnyt aivan upean työn! Eivätkä ne UK:n rinkulat ole mitään päiväretkiä. Nyt vaan sattuu olemaan muutama eri asia samaan aikaan samassa säikeessä ja menee helposti sekaisin.
Juteltiin jlik:n kanssa, että voitaisiin vielä kimpassa käydä talven aikana tuota UK:n kätkökarttaa läpi ja viilata kokonaisuutta vieläkin houkuttelevammaksi. Sitten tehtäisiin pieni "markkinointiponnistus" ja katsotaan, lähteekö engelsmanni![]()
Ihan sua varten tein yhden sota-aiheisen kätkön (kunhan julkaistaan). Tosin se on Puolassa...Jack sanoi:Mulla on tarkoitus lähteä jonain vuonna tulevaisuudessa Saksaan / Ranskaan ajelemaan kuukaudeksi ja kiertämään sotahistoria kohteita. Niistä saisi hyviä kohteita mutta lienee olisi hyvä tehdä Englanniksi, siihen kyllä sitten pitää saada apuja.
jlik sanoi:Yhen ongelman oon nyt havainnu FF:ssa. Oon avannu 2 ikkunaa rinkuloita tehdessä, toisessa editoin kuvausta ja toisessa on auki reitti. Muutaman kerran on käyny niin että kun talletan kuvausta niin sivu muuttuukin jostakin syystä tapahtumaksi ja sivu ei tallennu, kun puuttuu "tapahtuman" päivä, jota ei tietenkään ole kun kyseessä on reitti.

Go-Za sanoi:Ihan sua varten tein yhden sota-aiheisen kätkön (kunhan julkaistaan). Tosin se on Puolassa...
Hel -niemimaa on täynnä bunkkereita, tykkialustoja ja valvontatorneja. Sinne haluaisin minäkin mennä tsekkailemaan! https://en.wikipedia.org/wiki/Hel_Fortified_Area