• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jäi tuo ajokauden päättäjäisten (:bisseä:) suunnittelu vähän vaiheeseen (oon ollut kipeänä, niin ei ole ollut ihan prioriteetti nro 1 nämä plänäilyt)... Eli ilmeisesti marraskuun loppu sai kannatusta. Olisiko siis 28.11. sopiva päivä (lauantai, jos oikein päivät laskin)? Vai pukkaako jo pikkujoulukausi liikaa päälle?

Maaemo sanoi:
Jäi tuo ajokauden päättäjäisten (:bisseä:) suunnittelu vähän vaiheeseen (oon ollut kipeänä, niin ei ole ollut ihan prioriteetti nro 1 nämä plänäilyt)... Eli ilmeisesti marraskuun loppu sai kannatusta. Olisiko siis 28.11. sopiva päivä (lauantai, jos oikein päivät laskin)? Vai pukkaako jo pikkujoulukausi liikaa päälle?

28.11 on mulle ok. Ellei satu olemaan seuraavana päivänä hyvä keli et pitäis mennä kätköilemään :;):

Tuo sopii ja kävis aiemminkin. Taitaa olla niitä suosituimpia pikkujouluviikonloppuja, joten pitänee etsiä kuljetusta vähän aikaisemmassa vaiheessa kuin viimeksi :kääk:

pleksi sanoi:
Tuo sopii ja kävis aiemminkin. Taitaa olla niitä suosituimpia pikkujouluviikonloppuja, joten pitänee etsiä kuljetusta vähän aikaisemmassa vaiheessa kuin viimeksi :kääk:

Aiemmin ei ilmeisesti sopinut Jlikille (eikä mullekaan) ellei ole jo marraskuun ihan alussa (onko se liian nopeasti ja liian aikaisin...). Eli toinen vaihtoehto ois sitten jo 7.11. Mulla ainakin on jo kaikki muut vkloput sovittuja menoja.

Maaemo sanoi:
Aiemmin ei ilmeisesti sopinut Jlikille (eikä mullekaan) ellei ole jo marraskuun ihan alussa (onko se liian nopeasti ja liian aikaisin...). Eli toinen vaihtoehto ois sitten jo 7.11. Mulla ainakin on jo kaikki muut vkloput sovittuja menoja.

No kyllä se 28.11. sopii. Tulen taas Englannista tuona päivänä, kotona n. klo 17 joten klo 18 jälkeen sopii. Tosin täytyy tehä ajoissa iltaloma-anomus. 7.11. ei oikein sovi kun oon 8.11. lähössä Englantiin. Joskus pitäis olla kotona vaimonkin kanssa. Hyvä juttu näissä reissuissa on se, että kerrankin on aikaa tehä uusia kätköjä. Kotona aika vain menee johonkin muuhun. Eiköhän 200 mene meikäläisellä rikki marraskuussa. No, Gozaa on kuitenkin vaikea saada kiinni.

Muoks. Oli aika hurja kätköreissu viime maanantaina, lähes 800 kilsaa. Tien pinta oli vähän pelottavan tuntunen kun pimeällä (liikeelle n. klo 5:30) ei nähny onko pinta märkä vai jäässä. Yritin vastaantulevien valojen avulla tutkiskella tien pinnan tilaa. Mun mopon valot on kyllä melkoset tuikut. Ulvilaa lähestyttäessä meni visiiri jäähän joten oli pysähdyttävä sulattamaan sitä 2-3 kertaa. Välillä ajelin visiiri auki mutta sitten oli rillitkin jäässä. Onneks tien pinta oli märkä eikä jäässä. Oli kyllä mahtava reissu. Tarkenin hyvin kun oli thuliliivit päällä.

Eiköhän sitten se ole tuo 28.11. Teen tapahtuman piakkoin. Varmaan kannattaa jälleen valita paikka josta saa hyvää ruokaa ja juomaa ja kuulee jutusteluakin, voidaan vaikka sitten vaihtaa sinne Rymy-Eetuun tms. myöhemmin :grin: :WAZAAP: . Jos jollain on paikkaehdotuksia, kuuntelen mielelläni, ja ellei kukaan mitään ehdota, niin valitsen paikan omavaltaisesti :)- .

Kääk!! Pitäiskö mun jlik sammuttaa palvelimet siksi aikaa, että saat pyörän talviunille tai nastat alle :p Se nyt vaan ei sovi, että ajat pimeässä jäälle!

Totta puhuakseni, aika kateellisena kattelin sun lokimerkintöjä. Mä laitoin jo pyörän naftaliiniin kevättä vartoomaan :itkupilli:

pleksi sanoi:
Kääk!! Pitäiskö mun jlik sammuttaa palvelimet siksi aikaa, että saat pyörän talviunille tai nastat alle :p Se nyt vaan ei sovi, että ajat pimeässä jäälle!

Totta puhuakseni, aika kateellisena kattelin sun lokimerkintöjä. Mä laitoin jo pyörän naftaliiniin kevättä vartoomaan :itkupilli:

Ei kai nyt kukaan ihan oikeasti oo laittanut pyörää orsille? Ajokautta jatkuu vielä joulukuun loppuun saakka. :D Itse meinaan käydä katsomassa muutamia kätköjä myös talvella ja olen säästellyt sopivan matkan päässä olevia kohteita ihan tarkoituksella. Alkaa vaan olemaan aika vähissä ns. lähikohteet täällä Etelä-Pohjanmaan seutuvilla. Ensi kesänä täytyy sitten ottaa muutama pidempi kätköpainotteinen reissu ja keräillä kätköjä urakkatahdilla. Tein tunnukset jo kesällä mutta jostain syystä en sitten vain ehtinyt aloittaa silloin. Aloitin kätköilyn vasta Valamon Jutauskokoontumisen aikoihin muutaman muun kätköilijän (En nyt viitsi nimimerkkejä mainita) opastamana ja nuo pidemmät reissut jäi tänä kesänä tekemättä.

Täältä Pohjanmaalta kun katselee Etelä-Suomen kätkötarjontaa niin ei voi olla kuin kateellinen. :right:

Viimeksi muokattu:
yrmyli sanoi:
Täältä Pohjanmaalta kun katselee Etelä-Suomen kätkötarjontaa niin ei voi olla kuin kateellinen. :right:

Mulla on tilanne päinvastainen, siellä teillä päin olisi hyviä kohteita ! No, kevään hommia ellei kelit pysy tälläisinä kuin nyt on, tuskin pysyy. Taitaa talvi tulla :kääk:

Mutta vielä ei ole kausi loppu ! :orgmp:

Paljonko on tällä hetkellä löydettyjen kohteiden määrä ? Aktiivista on vieläkin toiminta vaikka kohta on marraskuu. Ja uutta porukkaa tulee näköjään kanssa mukaan, hieno homma. :thumbup:

Jack sanoi:
Paljonko on tällä hetkellä löydettyjen kohteiden määrä ? Aktiivista on vieläkin toiminta vaikka kohta on marraskuu. Ja uutta porukkaa tulee näköjään kanssa mukaan, hieno homma. :thumbup:

"Löytyi"-merkintöjä on tällä hetkellä 5123.

Löydettyjä kätköjä (siis sellaisia, joilla on yksi tai useampi "löytyi" -merkintä) on 574.

Uutta porukkaa on tulossa lisääkin. Ilmeisesti parin viikon päästä tulee taas yksi uusi, kunhan nimimerkki Tawnya kerkiää Losin nurkilta ajelemaan meksikon puolelle. Keskutelivat paikallisella foorumilla siitä, että mihinkäs hummeriravintolaan siellä Puerto Nuoevon kätköllä aikoo mennä :grin:

Lisäys: Kappas vaan... https://www.motocaching.net/en/cache/view/id6548

Joku hankki tänään vähän ennen kuutta Facebookin kautta useita kymmeniä uusia kävijöitä motocaching saitille :respect:

Postaus johonkin ryhmään vai paaaaljon kavereita? Kuka tunnustaa?

muoks: ...siis suomalaisia

pleksi sanoi:
Joku hankki tänään vähän ennen kuutta Facebookin kautta useita kymmeniä uusia kävijöitä motocaching saitille :respect:

Postaus johonkin ryhmään vai paaaaljon kavereita? Kuka tunnustaa?

muoks: ...siis suomalaisia

Ajankohtaan nähden saatan olla syyllinen. Tuli kirjoiteltua Moottoripyörä.org Faceen kuinka tämä kätköily on ollut itselleni kauden suurin juttu moottoripyöräilyssä tänä kautena :)

Tosin Go-Za kommentoi niin loistavasti että varmasti herätti kiinnostusta monessa :thumbup:

Nyt kun jouduin viemään mopon talviteloille niin alkaa varmaankin reittisuunnittelua ensi kaudelle. Ehkä se auttaa pahimpaa poltteeseen :D

Tuli heti seitsemän rekisteröitymistä motocachingiin :thumbup:

Enpä ollut tietoinen koko ryhmästä... laitoin liittymishakemuksen.

Hah... Pääsinpäs tekemään yhden kätkön UK:hon! (Ylpee itsestään!) Eli Isle of Man TT reitti tehty!

Hah... Pääsinpäs tekemään yhden kätkön UK:hon! (Ylpee itsestään!) Eli Isle of Man TT reitti tehty!

Hyvä juttu. :jippikaijee: Mä en ehtiny tehä tota IMTT kätköä. On vielä paljon lisää tulossa UK:hon. Noi engelsmannit rakastaa luuppeja joista saan tehtyä 2 kätköä, kun Googlen karttoihin ei voi laittaa enempää kuin 8 välietappia. Toisaalta luuppien osista ei tuu liian pitkiä.

Back