• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, heppu mun vieressä oli kanssa pirun pitkä putken kanssa. Väitti halvaksi :blink:

Mutta hyvälaatuisia kuvia oot nappaillu. Kuinka pitkä putki sulla on ?

Heh, yhdellä Etelä-Kalifornialaisella foorumilla tulikin kunnon haaste: "If you put it sport-bike-accessible to Hwy 1 or Hwy 3, in the triangle of Tijuana/Tecate/Ensenada, I'll get it!".

Tuo on siis Meksikon puolella ja netistä on todella haasteellista löytää mitään ajantasaista. Sain kuin sainkin väsättyä tällaisen: Puerto Nuevo.

Saas nähdä, merkkaako heppu löydön.

Lisäys:
Onkin tullut aika paljon uusia kohteita viimeisen neljän päivän aikana. Tämä päivä mukaan luettuna yhteensä 27. Jlik on taas UK:ssa ja kätkötehdas on käynnissä :D

Tiistai - perjantai tilasto: Suomi : 2, UK : 14, Meksiko : 1, Colorado : 1, Puola : 1, California : 8

pleksi sanoi:
Onkin tullut aika paljon uusia kohteita viimeisen neljän päivän aikana. Tämä päivä mukaan luettuna yhteensä 27.
Oma takki on tällä hetkellä (vain hieman) tyhjä. Haluaisin keskittyä jonkunlaisiin kokonaisuuksiin eikä vain räiskiä kätköjä sinne tänne. Toi Routes des Grandes Alpes oli hieno urakka... Nyt tietää edes jotain mitä odottaa ensi kesän reissulta! Ja toinen juttu on se että haluaisi panostaa sinne mistä "todennäköisimmin" löytyisi ne tulevat ulkomaiset kätköilijät. Puola, Tsekki, Slovakia ja Saksa tällä hetkellä ehkä pyörii eniten mielessä...

Go-Za sanoi:
Oma takki on tällä hetkellä (vain hieman) tyhjä. Haluaisin keskittyä jonkunlaisiin kokonaisuuksiin eikä vain räiskiä kätköjä sinne tänne. Toi Routes des Grandes Alpes oli hieno urakka... Nyt tietää edes jotain mitä odottaa ensi kesän reissulta! Ja toinen juttu on se että haluaisi panostaa sinne mistä "todennäköisimmin" löytyisi ne tulevat ulkomaiset kätköilijät. Puola, Tsekki, Slovakia ja Saksa tällä hetkellä ehkä pyörii eniten mielessä...

Suomessa yksi kokonaisuus mikä ois mun mielestä mielenkiintoinen voisi olla saariston rengastie kokonaan. Houtskarinhan sää oot tehnyt, mutta koko reitti voisi olla mielenkiintoinen. Toki siinä on aika monta lautta matkaa välissä ja tuskin kovin moni innostuu sellaista ajamaan. Nähtävyyksiltään se voisi olla hieno. Et ole Goza tälläistä miettinyt ?

Jack sanoi:
Suomessa yksi kokonaisuus mikä ois mun mielestä mielenkiintoinen voisi olla saariston rengastie kokonaan. Houtskarinhan sää oot tehnyt, mutta koko reitti voisi olla mielenkiintoinen. Toki siinä on aika monta lautta matkaa välissä ja tuskin kovin moni innostuu sellaista ajamaan. Nähtävyyksiltään se voisi olla hieno. Et ole Goza tälläistä miettinyt ?
Silloin kun sen Houtskärin tein niin mietin kyllä... Mutta jotkus saarista on aika pieniä -tai lähinnä se Iniö. Tosin onhan meillä nykyään paljon lyhyempiäkin reittikätköjä! Ei ollenkaan huono idis... olen jopa itse ajanut sen pari kesää sitten!

Go-Za sanoi:
Silloin kun sen Houtskärin tein niin mietin kyllä... Mutta jotkus saarista on aika pieniä -tai lähinnä se Iniö. Tosin onhan meillä nykyään paljon lyhyempiäkin reittikätköjä! Ei ollenkaan huono idis... olen jopa itse ajanut sen pari kesää sitten!

Ok. Jos rupeet sitä tekemään niin laita vaikka yv etten rupea sitä itse tekemään samaan aikaan. No eipä mulla ole nyt mahiksia tehdäkään kun en ole ajanut sitä reittiä. Mieli tekis sinne ajelemaan, meri ja saaristo... :rakastunut:

Go-Za sanoi:

Just tuonne. Hienoja noi kuvat kun usva nousee merestä. :thumbup:

Asiasta toiseen: aattelin käydä Meikossa kattelemassa sunnuntain minkälainen järvi sieltä löytyy, voi olla tähänkin aikaan vuodesta hieno paikka. Mutta tulipa katseltua netistä etukäteen vähän tietoa paikasta. Sieltä(kin) löytyy Neuvostoliiton aikaisia bunkkerin ym jäänteitä. Niitä jäänteitä on muuten todella paljon Kirkkonummen ja Siuntion suunnalla. Ja osa on sellasia että on jo vaarallista mennä bunkkereihin sisään. Ja niihinhän tietysti ekana pitäis päästä :grin:

Gozaa saattais kiinnostaa, ettei vaan asu jonkun bunkkerin päällä :grin:
http://www.lynx.fi/index.php/parenteesi-suunnistuskartalle muutama kartta linkissä bunkkereistä ym.

Jack sanoi:
Just tuonne. Hienoja noi kuvat kun usva nousee merestä. :thumbup:

Asiasta toiseen: aattelin käydä Meikossa kattelemassa sunnuntain minkälainen järvi sieltä löytyy, voi olla tähänkin aikaan vuodesta hieno paikka. Mutta tulipa katseltua netistä etukäteen vähän tietoa paikasta. Sieltä(kin) löytyy Neuvostoliiton aikaisia bunkkerin ym jäänteitä. Niitä jäänteitä on muuten todella paljon Kirkkonummen ja Siuntion suunnalla. Ja osa on sellasia että on jo vaarallista mennä bunkkereihin sisään. Ja niihinhän tietysti ekana pitäis päästä :grin:

Gozaa saattais kiinnostaa, ettei vaan asu jonkun bunkkerin päällä :grin:
http://www.lynx.fi/index.php/parenteesi-suunnistuskartalle muutama kartta linkissä bunkkereistä ym.

Upeita maisemia tosiaan. Mukana oli myös joitakin paikkoja, joissa olen minäkin mennyt kaksipyöräisellä. Oli näet reissuilla pari potkulautaa mukana veneessä maalla kulkemista varten :p

Toivottavasti saadaan taas lisää bunkkerikätköjä... tosin sen Gozan kellarina toimivan bunkkerin sijainnin voi ehkä jättää julkaisematta :p

Laitetaas tähän hieman tämän viikon tilastoa, jos jotakin sattuu kiinnostamaan (siis ma-pe).

Piirakkakuvasta näkyy, että hakujen tuloksena saitin on löytänyt jo aika moni (Organic Search). Tossa on toki mukana tietty myös ne, jotka tuntee saitin ennestään, mutta tulee muuten vaan sivustolle esim. Google haun kautta. Noita tuloksia on vähän vaikea tulkita, kun osa datasta hävitetään yksityisyyden suojaamiseksi, mutta näkee sieltä sen, että esim. useampi jenkki ja engelsmanni on tullut saitille Google-haun tuloksena viime päivinä.

pJR7skm.png

Tästä toisesta kuvasta näkyy, miten sessioita on tullut muilla saiteilla olevien linkkien perusteella tällä viikolla.

NzEDNov.png

Täydennystä: Tänään yksi uusi käyttäjä Meksikosta (se, josta mainitsin aiemmin) ja yksi UK:sta (Jlik:n tuttu, joka meinaa aloittaa kätköilyn).

Kaavakuvat ja kaaviot ei oikein toimi netissä... Pitäis olla piirtoheitin ja kalvoja!

Go-Za sanoi:
Kaavakuvat ja kaaviot ei oikein toimi netissä... Pitäis olla piirtoheitin ja kalvoja!

Voisi tosiaan olla parempi, jos mulla olisi piirtoheitin täällä kotona... silleen noi kaaviot ei olisi häiriöiksi muille :dunno:

Tai sitten voisi käyttää sellaista esittelytekniikkaa, josta yksi kaveri kertoi. Naapuri oli tullut iltasella kysymään diaprojektoria ja valkokangasta lainaksi, kun oli innostunut ottamaan vaimosta muutaman rullan dioja saunan jälkeen. Kaverilla ei ollut valkokangas himassa, mutta lainasi projektorin. Vähän ajan päästä kaveri ihmetteli, että miksi vastapäisestä kerrostalosta oli melkein kaikki valot sammutettu ja ikkunoissa näyttäisi olevan ihmisiä. Meni pihalle katsomaan ja totesi, että naapuri katseli niitä dioja rullaverhoon heijastaen. Ei ollu pimentävä verho.

pleksi sanoi:
Voisi tosiaan olla parempi, jos mulla olisi piirtoheitin täällä kotona... silleen noi kaaviot ei olisi häiriöiksi muille :dunno:

Tai sitten voisi käyttää sellaista esittelytekniikkaa, josta yksi kaveri kertoi. Naapuri oli tullut iltasella kysymään diaprojektoria ja valkokangasta lainaksi, kun oli innostunut ottamaan vaimosta muutaman rullan dioja saunan jälkeen. Kaverilla ei ollut valkokangas himassa, mutta lainasi projektorin. Vähän ajan päästä kaveri ihmetteli, että miksi vastapäisestä kerrostalosta oli melkein kaikki valot sammutettu ja ikkunoissa näyttäisi olevan ihmisiä. Meni pihalle katsomaan ja totesi, että naapuri katseli niitä dioja rullaverhoon heijastaen. Ei ollu pimentävä verho.

:grin::grin::thumbup::thumbup:

Jack sanoi:
Asiasta toiseen: aattelin käydä Meikossa kattelemassa sunnuntain minkälainen järvi sieltä löytyy, voi olla tähänkin aikaan vuodesta hieno paikka.

Mäpä sain kuvattua viime vuoden keväänä Meikonpeikon meditoimassa siellä kallion päällä... :p:D

SooSoo sanoi:
Mäpä sain kuvattua viime vuoden keväänä Meikonpeikon meditoimassa siellä kallion päällä... :p:D

Peikot vähän pelottaa, mutta maisema on todella upea! Kuinka lähelle tuota pääsee katupyörällä eli onko paljon kiipeämistä?

pleksi sanoi:
Peikot vähän pelottaa, mutta maisema on todella upea! Kuinka lähelle tuota pääsee katupyörällä eli onko paljon kiipeämistä?
Tuohon Meikonvuoren lähelle ei pääse katupyörällä. Kävelyä järven toiselta puolelta (eli mihin kätkössä kehotetaan pyörä jättämään) tulee n. 3km ja saman verran takasin. Itse kiipeäminen on helppo eli seinämät eivät ole jyrkät.
Edit: tein kartalle karkean reitin ja "ympyröin" vuoren sijainnin!

Edit: Tällä hetkellä mä nyt näköjään väännän kätköjä Kiwien sekaan... Mielenkiintoisia paikkoja siellä!! Hitto jäätikkö joka valuu vuorilta päättyy 300m:n korkeuteen merenpinnasta!!! Ja se kasvoi vuoteen 1984 saakka!

Viimeksi muokattu:
Go-Za sanoi:
Edit: Tällä hetkellä mä nyt näköjään väännän kätköjä Kiwien sekaan... Mielenkiintoisia paikkoja siellä!! Hitto jäätikkö joka valuu vuorilta päättyy 300m:n korkeuteen merenpinnasta!!! Ja se kasvoi vuoteen 1984 saakka!

Joo, Gozallakin kätkötehdas nyt käynnissä. Mutta nyt päiväksi Lontooseen ja illalla taas jatkuu kätkötehtailu. Nää engelsmannit tuntuu rakastavan luuppeja ja niiden tekeminen on aika työlästä mutta toisaalta antoisaa.

Back