Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sulla kestää työpäivä varmaan 6-9h, vuorokaudesta jää vielä 15h käyttämättä!!Maaemo sanoi:^Ei täällä mitään ehdi tarkistella, kun pitää tehdä töitä![]()
. (Okei, tunnustan että osa työmäärästä johtuu työpaikan vaihdoksesta, on ollut kaiken maailman koulutuksia yms. ja nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa).pleksi sanoi:Heh, aikamoista urakointia. Ainakin 17 kätköä tehty eilisen ja tämän päivän aikana.
Ootko jlik taas ajellut UK:ssa ympäriinsä![]()
jlik sanoi:UK:ssa oon parhaillaan ja kun ei viitsi joka ilta kitata pubissa kaljaa niin aikaa riittää kätköjen tekemiseen.
Auts! Noinhan se oli vielä hetki sitten, mutta mokasin, kun tein sen kohdalla olevan "korostuksen punaisella". Korjaus heti seuraavassa päivityksessä. Oon kai vähän sokea noille omille jutuille ja myös flunssassa sekä muutenkin seli seli...koutsi sanoi:Sellaisen toivomuksen jos saisi esittää, että voisiko ajettujen reittien väri olla kartalla vaikka harmaa tai hyvin vaalean sininen, etteivät ne sekoittuisi niin helposti ajamattomiin?
Tämä voi riippua useammastakin tekijästä, mutta olisi ehdottoman tärkeää päästä ongelman jäljille. Itse olen huomannut vain sellaista, että alareunasta voi joskus jäädä puuttumaan n. 5-10%. Siis karttatiilet sekä viivat puuttuu ja tilalla on harmaata.koutsi sanoi:Mistä muuten johtuu, että kartasta ei näy sen alemman puoliskon reittejä vaan pelkästään liput? Kartan ylempi puolisko näkyy ihan normaalisti, ja näin on ollut koko kesän.
pleksi sanoi:Auts! Noinhan se oli vielä hetki sitten, mutta mokasin, kun tein sen kohdalla olevan "korostuksen punaisella". Korjaus heti seuraavassa päivityksessä. Oon kai vähän sokea noille omille jutuille ja myös flunssassa sekä muutenkin seli seli...
Jep, mä näen myös punaista!jlik sanoi:ainakin nyt näkyy mulla punasena.
pleksi sanoi:Kertoisitko hieman lisää tästä (ja muiltakin toivon tietoja, että onko samaa vikaa)?
Eli tällaisia tietoja kaipaan siltä osin kuin on saatavilla:
- Millainen laite ja näyttö?
- Mikä käyttis?
- Mikä selain (ja versio, jos löydät tiedon)?
- Oletko havainnut saman ongelman useammalla eri selaimella?
- Onko aina puolet korkeudesta, vai vaihteleeko?
- Jääkö viivat näkymättä joka kerta, vai vain satunnaisesti?
- Onko ongelmia myös itse karttapohjan näkymisessä vai koskeeko vain viivoja?
- Minkä kokoinen selaimen ikkuna on (joku suuruusluokka)?
pleksi sanoi:Tuo virheilmoitus "Loading caches failed - technical error." johtuu siitä, että sivulla oleva skripti ei saa ladattua kätköjen tietoja palvelimelta. Vastaavaan on törmätty mobiilidatalla, kun yhteys "pätkii".
Samoin tuo toinen kuva näyttää siltä, että kartan kuvien lataus on katkennut jostain syystä.
Pari kysymystä vielä varmistukseksi, jos viitsit testailla:
1) Toistuuko toi joka kerta, että ulkoisella näytöllä ei toimi ja koneen omalla toimii?
2) Mites esim. tämä toimii ulkoisella näytöllä?
Itse testailin pikaisesti tällaisilla kombinaatioilla, mutten törmännyt ongelmiin karttasivulla:
- Mac / OSX / Safari
- Mac / OSX / Firefox
- Mac / OSX / Chrome
- Mac / Win7 / Firefox
- Mac / Win7 / IE 11
- Mac / Win7 / Chrome
- iPhone / iOS8 / Chrome
- Samsung Galaxy Tab A / Android / Chrome
- iPad / iOS8 / Safari
koutsi sanoi:Edgellä virhe tulee joka kerta sekä ulkoisella näytöllä että thinkpadin omalla näytöllä. Kartta latautuu ensin hitaahkosti ja sitä voi zoomata kerran tai kaksi, mutta sitten ikäänkuin scriptit jää jossain jonoon ja selain pitää sulkea. Mulla on Elisan kiinteä laajakaista ja myös Elisan 100 Mb mobiililaajakaista.
1) Tein uusia kokeiluja Chromella. Tuo ongelma toistuu joka kerta, jos avaan motocaching sivuston isossa näytössä. Mielenkiintoista kyllä, jos siirrän isossa näytössä avatun ruudun thinkpad näytölle, sivusto toimii. Ja vielä: jos siirrän ruudun takaisin isolle näytölle, niin se jatkaa toimimista. Jos avaan sivuston pienellä näytöllä ja siirrän isolle näytölle, niin sivusto toimii. Siis ongelma esiintyy toistettavasti mutta vain silloin, kun avaan sivuston isolla näytöllä ja käytän sitä isolla näytöllä.
2) tuo sivusto toimii hyvin molemmilla näytöillä (kokeilin toistaa sivustolla kohdassa 1 mainittua ongelmaa, mutta ei mitään ongelmia.
Nyt kun on hyvä ilma, niin taidan lähteä käymään toimistolla thinkpadin kanssa kokeilemassa toisella näytöllä.

koutsi sanoi:Kävin toimistolla kokeilemassa toisella näytöllä (Dell U2711B) ja se toimii identtisesti Fujitsun kanssa.
Käytän molemmassa ulkoisessa näytössä resoluutiota 2560 * 1440. Kokeilin laittaa myös alhaisemman resoluution, mutta motocaching käytös ei muuttunut
Ihan vaan tiedoksi... Mulla win 10, näyttönä 28 tuumanen Samsung 4k ja kakkosnäyttönä 19 tuumanen Dell. Firefox, Explorer ja Edge toimii kaikki hienosti. Chromea en jaksa ruveta latailemaan,pleksi sanoi:Hienoa, kun viitsit testailla. Mulla ei ole isompaa monitoria kuin 1920 x 1200, mutta silläkin sain virtualisoidussa Win7:ssa Chromella aikaan tilanteen, jossa kartan tiilet ei päivity eli näytti samalta kuin sun screenshotissa. Tosin mitään skriptiongelmia en saanut aikaan. Windows 10 koneella Full HD resoluutiolla Chromella toimi myös moitteetta.
Näyttää pahasti siltä, etten saa vikaa toistettua, joten menee kokeilemiseksi. Varmaan seuraava järkevä steppi on se, että päivitän ainakin ton kartan näyttöön käytetyn skriptikirjaston uudempaan versioon ja katsotaan, onko sillä vaikutusta.
Go-Za sanoi:Ihan vaan tiedoksi... Mulla win 10, näyttönä 28 tuumanen Samsung 4k ja kakkosnäyttönä 19 tuumanen Dell. Firefox, Explorer ja Edge toimii kaikki hienosti. Chromea en jaksa ruveta latailemaan,