• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pleksi sanoi:
Taisi olla viimeksi makkaranpaistossa, kun oli puhetta, että kartan pop-up joskus sulkeutuu itsekseen saman tien avaamisen jälkeen. Vasta eilen hoksasin mistä on kyse. Olikin sen verran vekkuli syy, että tein oikein kunnon "purukumipaikkauksen". Nyt ohjelma yrittää havaita, ko. tilanteet ja avaa ne sulkeutuneet pop-up:it uudelleen (=näyttää "vilkahtavan"). Ko. tilanne tulee nyt uudella versiolla paljon useammin, joten oli pakko yrittää jotenkin korjata.

Pop-up aukeaa joo erillä lailla mutta aukeaa hyvin. Macillä toimii ja ipädillä myös. Ja 3g verkossa. Puhelimella takkuaa mutta kotona on soneralla paskat kentät. Kenttä testausta lauantaina ! Pitää mennä kattoo miltä Paraisten monttu näyttää. :orgmp:

Go-Za sanoi:
Millonkas me saadaan ruveta kuittaamaan omia kätköjä?? (Siis siellä ulkomailla!!)

Aattelin tehdä talven aikana, mutta jos joku on nyt syksyllä lähdössä reissuun, niin voinhan sen tehdä aiemminkin.

Jack sanoi:
Pop-up aukeaa joo erillä lailla mutta aukeaa hyvin. Macillä toimii ja ipädillä myös. Ja 3g verkossa. Puhelimella takkuaa mutta kotona on soneralla paskat kentät. Kenttä testausta lauantaina ! Pitää mennä kattoo miltä Paraisten monttu näyttää. :orgmp:

Testailin itsekin iPhone 5:llä ja huomasin sellaisen, että zoomailu kahdella sormella karttaa hipelöiden saattaa sotkea kartan. Jos zoomaa niillä +/- napeilla, niin toimii ainakin mulla ihan ok (ja hipelöinnin jälkeen tilanne myös korjaantuu +/- napeilla).

Toi on vähän sellainen juttu, että en tiedä, pystynkö siihen vaikuttamaan. Toki sitä voisi miettiä, että laittaisi jonkun ohje pop-up:in, jossa ehdotetaan +/- nappien käyttöä. Pitää vaan saada ensin vähän enempi tietoa, mitä kaikkia laitteita toi koskee, vai onko vaan mun henk.koht. ropleema.

Mä testailen vkl, iphone 5 ja ipad air 2 vaimikäseon. Vähemmän oon puhelimen kanssa hakenu kohteita, ipadilla kyllä paljon.

Toinen asia: mä mahdollisesti teen yhdestä luolasta kohteen ja haluisin lisätä siihen muutaman kuvan, haittaako jos mä laitan ne dropboxiin ja lisään linkin ? On sellainen paikka ettei sinne välttämättä kaikki mee sisälle asti. :;):

Jack sanoi:
Mä testailen vkl, iphone 5 ja ipad air 2 vaimikäseon. Vähemmän oon puhelimen kanssa hakenu kohteita, ipadilla kyllä paljon.

Toinen asia: mä mahdollisesti teen yhdestä luolasta kohteen ja haluisin lisätä siihen muutaman kuvan, haittaako jos mä laitan ne dropboxiin ja lisään linkin ? On sellainen paikka ettei sinne välttämättä kaikki mee sisälle asti. :;):

Ihan hyvin voit laittaa linkin johonkin galleriaan, dropboxiin tms.

Toinen vaihtoehto on sellainen, että lisäät kätkölle kommentin ja lataat kuvat sitä kautta motocachingiin (mielellään kuvatekstit mukaan).

Tää toinen vaihtoehto toimisi sikäli, että ne kuvat olisi ainakin alkuunsa näkyvissä kätkön sivulla lokimerkinnässä ja jossain vaiheessa on tulossa sellainen ominaisuus, että kaikki kätkön lokimerkintöjen kuvat näkyy "kätkön kuvagalleriassa" samaan tapaan kuin geocachingissä.

Täysin OT tähän kätköhommaan mutta kattokaapa sellainen ilmainen karttaohjelma kuin b-bark. Aivan loistava maasto ym kartta ja on auttanut mua jo ainakin yhden kohteen (tulevan) etsintään. Muutenkin oon sitä käyttänyt jonkun verran ja todennut sen pirun hyväksi. Toimii mulla hyvin iphonella ja ipädillä. Oma sijainti nappi on hyvä, huono päästä eksymään jos se on kännyssä ! Toimii nähtävästi androidilla myös hyvin.

pleksi sanoi:
Testailin itsekin iPhone 5:llä ja huomasin sellaisen, että zoomailu kahdella sormella karttaa hipelöiden saattaa sotkea kartan. Jos zoomaa niillä +/- napeilla, niin toimii ainakin mulla ihan ok (ja hipelöinnin jälkeen tilanne myös korjaantuu +/- napeilla).

Toi on vähän sellainen juttu, että en tiedä, pystynkö siihen vaikuttamaan. Toki sitä voisi miettiä, että laittaisi jonkun ohje pop-up:in, jossa ehdotetaan +/- nappien käyttöä. Pitää vaan saada ensin vähän enempi tietoa, mitä kaikkia laitteita toi koskee, vai onko vaan mun henk.koht. ropleema.

Tänään käytin IPhone 5:lla karttaa kätköillä ja en havainnu mitään erikoisia ongelmia esim. zoomailun suhteen. Tosin joissakin paikoissa (esim Repoveden kans. puisto) nettiyhteys oli niin kökkönen ettei mikään latautunu järjellisessä ajassa.

Kuvien lisääminen omiin lokeihin on mulle vähän epäselvää. Joudun välillä tarkistamaan onko kuva todellakin latautunu vai ei. Sitten tulee ladattua sama kuva uudelleen. Ehkä en ole vielä ihan sisäistäny logiikkaa.

Oli taas aika huikea reissu tänään; lähdin liikkeelle n. klo 5:30. Pyyhkäsin suoraan Vihantasalmelle, josta alotin kätköilyn kohti "etelää". Oli todella sumuista ja näkyvyys heikkoa paikoitellen Lahden motarilla. Iltapäivä olikin sitten säiden suhteen trooppista huurusmiähen terminologiaa käyttäen. Repoveden kommentissa mainitsemani burana johtui siitä että eilen poistettiin leikkauksella pari viisaudenhammasta, ja Repoveden ja Haukikallion kätköillä käppäillessäni tunsin selvästi kuinka veren maku tuli suuhun. Onneksi poskissa ei ole pahempaa turvotusta ja ehkä siihen auttoi osittain se että pidin kuuppaa päässä tänään lähes koko päivän joten poskilla ei ollu tilaa turvota. :p

Jack sanoi:
Täysin OT tähän kätköhommaan mutta kattokaapa sellainen ilmainen karttaohjelma kuin b-bark. Aivan loistava maasto ym kartta ja on auttanut mua jo ainakin yhden kohteen (tulevan) etsintään. Muutenkin oon sitä käyttänyt jonkun verran ja todennut sen pirun hyväksi. Toimii mulla hyvin iphonella ja ipädillä. Oma sijainti nappi on hyvä, huono päästä eksymään jos se on kännyssä ! Toimii nähtävästi androidilla myös hyvin.

Latasin barkin kesällä ja oli jopa marjareissuillaki hyvä ku näky korkeuskäyrät ja kaikki. Kyllä ne oululaiset ossaa. Hyvät hillasuot ja sienipaikat muistiin, ni kersatkin voi käyä herkut aikanaan hakemassa.:thumbup:

Jack sanoi:

No ei toi oo OT sillä tänään esim. Haukikallion kätköllä toi olis ollu aika hyödyllinen. Täytyypi kokeilla.

Muistaakseni pitää käydä asetuksissa muokkaamassa jotain että näyttää visuaalisesti hyvältä. Siis kuin maastokartalta.

Jostakin syystä mun 3 kuvaa Haukkakallio & lippaluola kätkösivulla ei näy ollenkaan mutta ne näkyy lokimerkinnän kuvat sivulla. Kun klikkaan kätkön sivulle nappia niin kuvat ei näy. Toisaalta Elimäki-Koria "vanhaa tietä", erityisesti endurokuskeille kätkön sivulla näkyy mun lataama kuva.

Muoks. Kun poistin kolmannen kuvan niin 2 ekaa näkyi. Mutta huomasin uuden ongelman. Kun eidtoin Haukkakallion kommentin tekstiä niin kuvat eivät sitten näkyneetkään enää lokissa mutta lokimerkinnän kuvat sivulla ne näkyi. POistin nämä kuvat ja latasin ne uudelleen. Nyt kuvat näkyy taas lokissa.

jlik sanoi:
Jostakin syystä mun 3 kuvaa Haukkakallio & lippaluola kätkösivulla ei näy ollenkaan mutta ne näkyy lokimerkinnän kuvat sivulla. Kun klikkaan kätkön sivulle nappia niin kuvat ei näy. Toisaalta Elimäki-Koria "vanhaa tietä", erityisesti endurokuskeille kätkön sivulla näkyy mun lataama kuva.

Muoks. Kun poistin kolmannen kuvan niin 2 ekaa näkyi. Mutta huomasin uuden ongelman. Kun eidtoin Haukkakallion kommentin tekstiä niin kuvat eivät sitten näkyneetkään enää lokissa mutta lokimerkinnän kuvat sivulla ne näkyi. POistin nämä kuvat ja latasin ne uudelleen. Nyt kuvat näkyy taas lokissa.

Kiitos tiedosta. Ainakin sellainen bugi näyttää olevan, että lokimerkinnän muokkauksen talletus hukkaa lokimerkinnän tiedoista viittaukset kuviin. Pitääpä korjata pikimmiten.

pleksi sanoi:
Kiitos tiedosta. Ainakin sellainen bugi näyttää olevan, että lokimerkinnän muokkauksen talletus hukkaa lokimerkinnän tiedoista viittaukset kuviin. Pitääpä korjata pikimmiten.

Juu mullakaan ei toimi nyt, aiemmilla kohteilla toimi. Lisään illalla. Matka jatkuu..:orgmp:

Ei saakeli kuinka tuskainen jobi tästä "The Route des Grandes Alpes" urakasta tuli!!! Ihan järjettömän upeita reittejä toinen toisensa perään! Ja tässähän saa pidätellä itteään ihan tosissaan ettei lähde mopo käsistä ihan justiinsa!! Eli mieli tekee lähteä samantein tuonne ajamaan! Onneksi ei oo rahaa eikä mahdollisuutta lähteä, ja luntakin sinne on tullu jo moneen paikkaan (tosin ei vielä varmaan jäädäkseen?). Huh!

Jack sanoi:
Juu mullakaan ei toimi nyt, aiemmilla kohteilla toimi. Lisään illalla. Matka jatkuu..:orgmp:

Täsmennätkö hieman, että mikä ei toimi? Mä en ole "löytänyt" muuta kuin sen, että lokimerkinnän muokkauksessa kuvat häviää. Vai tarkoititko juurikin sitä?

pleksi sanoi:
Täsmennätkö hieman, että mikä ei toimi? Mä en ole "löytänyt" muuta kuin sen, että ess muokkauksessa kuvat häviää. Vai tarkoititko juurikin sitä?

No veikkaanpa että oli käyttäjän vika tms. Olin lisännyt kohteeseen kaksi kuvaa mutta unohdin kuva tekstit. Rupesin niitä säätämään siinä samalla sivulla kuin ne lisätään (en siis omat löydyt ja muokkaa) niin jotain tapahtu ja kuvat hävisi. Seuraavalla tauolla tunnin päästä lisäsin ne uudestaan ja homma onnistu. Tai sitten se oli just tuo sun tekstissä kuvattu.
Olin niin hurmoksessa ajamisesta etten tarkemmin osaa sanoa. ::grin: Oli aika maukas päivä ajella. 11h liikkeellä taukoineen ja ihmettelyineen. Kaivoksellakin meni tunti. Mä oon ihan innoissani aina kun pääsen ajelee noita pitkiä reissuja. :orgmp:

Testailin nyt tänään iphonea ja ipadia. Molemmat toimii samallalailla eli jos sormeilee liian nopeasti eli suurentaa kartaa niin tulee jumitusta, menee ruutu harmaaksi kokonaan tai osittain, kohteita jää näkyviin. Sivua ei tarvitse avata uudelleen vaan pienentää niin taas toimii. Näkyvillä vain ne muutaman kymmenen etelä-Suomen kohdetta. Jos suurentaa maltilla niin kaikki toimii ok. Eli pääsääntöisesti pelittää hyvin.

Jack: Kuulostaa siltä, että kyse oli todellakin siitä, että lokimerkinnän muokkaus hävittää kuvat. Kuvatekstien muokkaus muuten puuttuu vielä. Koitan saada senkin tehtyä ensi viikolla.

Oli tosiaan hieno päivä tänään. Näkyy siitäkin, että tuli 42 "löytyi" -merkintää. Enää 126 puuttuisi, että saadaan 5000 täyteen.

Mä oon olllu vähän flunssassa, joten ei ole tullut paljoa ajeltua. Tänäänkään ei pitäny mennä, mutta iltapäivällä alko jo kotona olo ahistamaan sen verran, että lähdin kumminkin. Muutamat mutkapätkät, rotomännyn ihmettelyä ja kakkua Lahnajärvellä... kyllä olo helpottu :D

Goza: Onpa kyllä makeita noi "The Route des Grandes Alpes" reitit. Alko taas reissukuume nousemaan :p

Eka kerta 4 rastia samalla reissulla. 310km ja varmaan 6 vesikuuroa. Pitkästä aikaa satulassa ja perse ihmettelee:blink: vanhaa varren virttynyttä satulaa:grin:

Back