• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Olisko hyvä idea että omia kätköjä saa kuitata... mutta ei kotimaassa?

Niin mitäs tää sitten käytännössä tarkoittais? Jotta omia ulkomaisia kätköjä voisi merkitä löydetyksi niin kai niissä täytyy käydä mopolla?

jlik sanoi:
Tarkotin vielä eteläisempää linjaa kuten esim. Pori-Mikkeli. Kyllä mullakin Vaasa-Kuopio linjalla on vielä runsaasti kätköjä. Jätän kuitenkin ne ens kesän jutaukseen. Tarkoitus silloin "putsata" kätkökartta Pohjanmaan osalta.

Muoks. Tossa mun löytämättämät kätköt Vaasa-Kuopion eteläpuolelta.
katso liitettä 7987

Hyvinhän sullakin on vielä kohteita jäljellä. Vaatii vaan tosiaan vähän enemmän ajamista. Mitä me sit tehään kun ne loppuu :blink:

jlik sanoi:
Niin mitäs tää sitten käytännössä tarkoittais? Jotta omia ulkomaisia kätköjä voisi merkitä löydetyksi niin kai niissä täytyy käydä mopolla?

Mopollapa tietenkin. Käytännössä tarkoittaa, että sun pitää ajella pitkä matka vasenta kaistaa :grin:

jlik sanoi:
Muoks. Tossa mun löytämättämät kätköt Vaasa-Kuopion eteläpuolelta.
katso liitettä 7987

Ohhoh kuinka paljon vielä käymättä!!
Mun kartta näyttää tältä!
katkot.jpg

No onhan nitä vielä vähäksi aikaa. Se mun kartta oli vähän harhaanjohtava koska siinä oli mun omat kätköt mukana joten ohessa pelkästään löytämättömät kätköt.

Capture2.jpg

jlik sanoi:
Kyllä sullakin se Suomen motokätkökarttaa alkaa putsaantua aika hyvin löydetyistä kätköistä. Mulla Etelä-Suomi näyttää jo aika tyhjältä, enää on Kouvolan seutuvilla kätkörypäs käymättä sekä joita kätköjä Someron ympärillä (sekä tietenki vain kurapyörille tarkoitetu muutamat kätköt). Ens vuoden jutauksen aikaan mulla tyhjenee jo aika tehokkaasti Suomen kartta vaikka uusi kätköilijä Yrmyli on ruvennu tekemään pohjanmaalle uusia kätköjä.

Muutamia reittejä olen jo tehnyt ja kyllähän tämä vielä melko aloittelua vielä on. Eilen tein muutaman sorapitoisen pätkän ja tien luokittelun kanssa oli hieman miettimistä. Ensin laitoin pätkät 4 vain enduroille mutta muutin erään konkarin neuvosta kuitenkin 3 pääosin soratietä vaihtoehdoksi. Sain muutenkin palautetta tarkastuksesta ja nyt osaan huomioida muutamia asioita paremmin. Itselle tuo tien pinnan koostumus ja muoto ei ole tärkeä reittivalinnan suhteen kun tulee ajeltua vähän mistä sattuu.

Käytän itse pääasiassa myös hieman erikoisempaa navigointia ns. karttaplotterilla (OziExplorer CE) jossa ei itse osoitteella ei ole mitään merkitystä koska laite ei sellaisia edes tunne. Tämän takia en huomaa miettiä normaalin GPS-navigoinnin puutteita. Itse suunnistan melkein aina sähköisessä muodossa olevalla kartalla ja tiedän tarkalleen missä liikun ja mitä ympärillä on eli tietoisuus omasta sijainnista pysyy paremmin kun olet kokoajan "kartalla".

Tein jo kesällä tunnukset, mutta vasta viime viikonloppuna aloitin kätköilyn, yritän keräillä tässä syksyllä vielä kätköjä sopivan päivämatkan päästä, josko sitten ensi kesänä aloitan oikein kunnon urakan. :right: Kätköt näyttävät kasaantuneen tuonne etelä-suomeen joten täytyypi varmaan ajella siellä etelän lämmössä ensi kesänä useampi reissu.

Tuo karttaplotteri homma kiinnostais, täytynee joskus tutustua aiheeseen. Tosin mä ajan pääsääntöisesti teitä pitkin mitä se et aina tee. Saattaa olla että pitää vielä lähteä käymään syksyn aikana siellä Pohjanmaalla kun teit tuon Orisbergin ralli pätkän. Pitää päästä ajamaan se, näyttää siltä että on hyvä reitti.

Kaikki käy. Monelta ? Ja mä aattelin käydä myös sen Maaemon kohteen missä saa kävellä muutaman kilsan.

E: niin ja mistä lähtö ?

Jack sanoi:
Kaikki käy. Monelta ? Ja mä aattelin käydä myös sen Maaemon kohteen missä saa kävellä muutaman kilsan.

E: niin ja mistä lähtö ?
No se Maaemon kätkö multakin puuttuu... Bromarvin saatan jättää väliin (vaikka hiton hieno tie onkin), kun se kylä on jo ihan kuollu. Lähtö vaik ST1 Mankki klo 10?

Go-Za sanoi:
No se Maaemon kätkö multakin puuttuu... Bromarvin saatan jättää väliin (vaikka hiton hieno tie onkin), kun se kylä on jo ihan kuollu. Lähtö vaik ST1 Mankki klo 10?

Mankki käy. Käyn sen Bromarvin sit takastulo matkalla. Ovat kehuneet tietä niin haluun sen ajaa.

Muita mukaan ? Hieno ilma ja lenkkeily seuraa tarjolla Hangossa :grin:

Siinä on sitten oikeasti vähän kävelemistä :grin: , kannattaa varata aikaa. Se 3,3 km ja takaisin kuullostaa vähältä, mutta ei ole, kun ei ole ihan sileää tietä kuitenkaan. Mulla taisi mennä 2h koko kävelyreissuun, tosin oli koira mukana, että välillä vähän pysähdeltiin nuuskimaan puskia.

Muuten voisin tulla mukaan, mutta on munapäivä huomenna (siis haen munia munataksista, kuitenkin ajattelitte jotain muuta :)- ).

Maaemo sanoi:
on munapäivä huomenna (siis haen munia munataksista, kuitenkin ajattelitte jotain muuta
Eikös munaa saa muualtakin? Ihan täytyy ihmetellä tätä nykynaisten touhua kun muna on muka tärkeämpi kuin moottoripyöräily!
Ja by the way... tein ihan Jackiä varten yhden kätkönkin sinne... Nyt äkkiä tarkastamaan!

Viimeksi muokattu:
Tarkistettu ! Näyttää hyvältä. Vai että munapäivä... Ja vielä taksista. :p

Ai niin. Vein just lenkkarit mopon laukkuun. Ja kevyemmät housut.

Go-Za sanoi:
Eikös munaa saa muualtakin? Ihan täytyy ihmetellä tätä nykynaisten touhua kun muna on muka tärkeämpi kuin moottoripyöräily!

Täällä on katsos kärsitty munapulaa jo jonkin aikaa, se on käytävä heti kiinni kun niitä on saatavilla :p :;): . Ei voi odottaa seuraavaan kertaan, kun se on vasta melkein 2 vk päästä :)- .

Aika paljon löytöjä tänään. Ei sentään kaikilla ollu munapäivä.

Löytöjä on tähän asti kaikenkaikkiaan 4668. Aika lähellä, että menisi 5000:n raja rikki vielä tällä kaudella, mutta ehkä ei mee.

Jaaha ! Kotijoukoilla on kaikilla jotain muuta tekemistä huomenna, joudun siis tehdä uuden reissun :thumbup:

Pari omaa kohdetta, Mommila ja Hanssin jukka Tuulos, Ahvenisto ja Topenontie. Ehkä jotain muuta.

LÄHTEEKS JOKU MESSIIN ? :grin:

Palajoen kätkölle mennessä tuli tänään iltapäivällä loppupätkän osuudella vastaan mopo. Olisikohan ollut Kawan seikkailupyörä, punertava. Itse ajelinvalko oranssilla Kawa Z:lla :bye:

pleksi sanoi:
Aika paljon löytöjä tänään. Ei sentään kaikilla ollu munapäivä.

Löytöjä on tähän asti kaikenkaikkiaan 4668. Aika lähellä, että menisi 5000:n raja rikki vielä tällä kaudella, mutta ehkä ei mee.

Joo tosi paljon ollu porukka tänään liikkellä. Ilmahan oli paras tänään ! Tuli pitkä päivä ajelua tänään, 10-19 mutta olihan siinä kahden tunnin kävelylenkki Hangossa myös. Ja safkat. Perä meinas kuitenkin olla jo vähän puutunu kun päästin kotiin. Luulin aamulla että me mennään suurinpiirtein suoraan hankoon mutta Goza ajeluttikin heti melkein kaikki etelä-Suomen mutkapätkät ! :thumbup:

Back