• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jack sanoi:
Voi perä. Mun pitää opetella lukemaan ja myös opetella kellon ajat uudestaan. :tyhmäminä:

Voisitko Pleksi poistaa sen mun huoltopyynnön ? Kiitos ja anteeksi :sad:

Sen saa itsekin poistettua (itseasiassa tajusin juuri, että mulla ei ole siihen hommaan passelia admin työkalua).

Toiminto on tosiaan vähän piilossa, mutta näin se käy:
1) valikosta ensin : Omat / Omat löydöt ja lokimerkinnät
2) lokimerkinnän kohdalla "muokkaa"
3) klikkaa "Poista lokimerkintä" linkkiä

Viimeksi muokattu:
Juu onnistu, kiitti. Oon vissiin aika väsyny kun säädän tuolla lailla. Koko päivän ajanu. Mutta onpa taas tullu nähtyä kaikennäköistä maisemaa. :thumbup:

Jack sanoi:
Juu onnistu, kiitti. Oon vissiin aika väsyny kun säädän tuolla lailla. Koko päivän ajanu. Mutta onpa taas tullu nähtyä kaikennäköistä maisemaa. :thumbup:

Kiitos itsellesi, kun säädät! Hoksasin taas pari juttua, joita pitää ehdottomasti kehittää.

Kehityksestä puheenollen... tsekkaas, mun äskeiset "löytyi" -merkinnät.

Toi on aika hieno juttu ! Tuota pitää kokeilla vaikka huomenna jos löytyy joku kuvattava kohde. Teitkö tuon ihan Suskia varten :;):

Tää ei liity varsinaisesti kätköilyyn muta laitetaan silti. Löysin imatran keskustasta perus hotellin ja kävin äsken hyvällä pizzalla. Lähin seuraavaan baariin, kerkesin ostaa jo bissen ennenkuin huomasin et jouduin oikein kunnon räkälään. Voi hyvää päivää :blink:
Äkkiä bisse ja jekku naamaan ja ulos !

Go-Za sanoi:
Jos alkais taas keskittymään noihin ulkomaiden kätköihin ... Pitäähän tää nyt saada käyntiin rajojen ulkopuolellakin.
Makkaranpaistossa Jack kysyi kätköreissua Viroon, moniko olisi tosta kiinnostunut? Jos 2-3 päivää kiertelis siellä... Toukokuussa 2016?
Edit: Heti toukokuun alussa on Helatorstai, esim siihen? 5.5.-8.5.

Olen kiinnostunut Viron reissusta ens keväänä.
Nytten en vaan ole sorkkinut konepyörää kahteen kuukauteen! Työnantaja 'taatana' muutti Piispankylästä Itä-Vantaalle josta johtuen päivät ovat venähtäneet kiusallisen pitkiksi. Eikä tämä mahtava loppukesä ole juurikaan houkutellut enää työpäivien jälkeen sonnustautumaan ajoasuun, viikonloppujen vierähtessä muiden harrastusten parissa.
Keväällä on intoa joten ajankohta sopii mulle vallan mainiosti;-) Siis, alustavasti: Mukana!

pleksi sanoi:
Ai niin... :kääk: Kuinkahan mun nyt käy :tyhmäminä:

Nyt äkkiä uusi paikka ja :bisseä: Mäkin taidan suunistaa jääkaapille!

Ei kärsi nyt paljon juoda ku aamulla on uudet reitit taas ajettavana.

Toimii toi kuvien katselu muuten hyvin ipadilla. Iphonella en meinannu saada zoomattua kunnolla idoksi mutta ehkä sormet ei toimi enää kunnolla kun on väsy.

Lohjalines sanoi:
Nytten en vaan ole sorkkinut konepyörää kahteen kuukauteen! Työnantaja 'taatana' muutti Piispankylästä Itä-Vantaalle josta johtuen päivät ovat venähtäneet kiusallisen pitkiksi. Eikä tämä mahtava loppukesä ole juurikaan houkutellut enää työpäivien jälkeen sonnustautumaan ajoasuun, viikonloppujen vierähtessä muiden harrastusten parissa.
Keväällä on intoa joten ajankohta sopii mulle vallan mainiosti;-) Siis, alustavasti: Mukana!

Hyvä ! Saatetaan saada hyvä määrä porukkaa kasaan. :thumbup:

Lohjalines sanoi:

Hienoa :thumbup:

Miltäs muuten sun silmissä näyttää tää kätköilytouhu nykyään? Aika paljon on tapahtunut sen jälkeen kun "alpha foorumilla" keskusteltiin siitä, millainen saitin pitäisi olla. Siis tietty olit aktiivisesti mukana senkin jälkeen, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen?

Niin... tykkääkö muut, että laitetaan kuvia lokimerkintöihin?

Mä oon ainakin tykänny kattella niitä kuvia, mitä porukka on linkittäny. Suskin pointti kuitenkin liittyy enempikin siihen, että on kivampi käydä käköillä, kun ei ole nähnyt kuvia etukäteen.

Mä tykkään katella, toi on hyvä juttu. Yleensäkin kun näkee kuvia hienoista paikoista niin tekee mieli lähtee ite kattoo livenä. Nyt kun päästiin aiheeseen niin mites videot ? Kuvasin tänään koko Parikkalan pätkän, oli nastaa ajella sora osuus.
No älä nyt kuitenkaan ota tätä ihan tosissaan. :p

pleksi sanoi:

Mä oon ainakin tykänny kattella niitä kuvia, mitä porukka on linkittäny. Suskin pointti kuitenkin liittyy enempikin siihen, että on kivampi käydä käköillä, kun ei ole nähnyt kuvia etukäteen.

Kyllä minä ainakin haluan nähdä kuvia. Ei vaikuta minun hinkuun mennä itse paikalle ainakaan vähentävästi, lähes poikkeuksetta vain lisää mielenkiintoa.

pleksi sanoi:

Jos ja kun motokätköily lähtee lentoon globaalisti, tulee olemaan paljon paikkoja, joissa itse ei voi käydä, mutta olisi hauskaa nähdä kuvia.

pleksi kyseli joku aika sitten, pitäisikö omia kätköjä voida merkitä löydetyiksi. Ehkä se olisi hyvä, jotta uusissa maissa saataisiin aikaan lokimerkintöjä.

Maan ensimmäinen kätköilijä voi vain tehdä kätköjä - ei löytää mitään. Vähän sama tilanne kuin maailman ensimmäisellä faxin omistajalla :-)

paebar sanoi:
pleksi kyseli joku aika sitten, pitäisikö omia kätköjä voida merkitä löydetyiksi. Ehkä se olisi hyvä, jotta uusissa maissa saataisiin aikaan lokimerkintöjä.

Maan ensimmäinen kätköilijä voi vain tehdä kätköjä - ei löytää mitään. Vähän sama tilanne kuin maailman ensimmäisellä faxin omistajalla :-)
Mun mielestä on outoa että omat kätköt saisi kuitata löydetyksi???
Milloin se tehdään? Silloin kun kätkö tehdään vai vasta seuraavalla käyntikerralla?
Kyllä ulkomailla kätköjen löytäjiä tulee... Kunhan nyt saadaan se ensimmäinen.

Go-Za sanoi:
Mun mielestä on outoa että omat kätköt saisi kuitata löydetyksi???
Milloin se tehdään? Silloin kun kätkö tehdään vai vasta seuraavalla käyntikerralla?
Kyllä ulkomailla kätköjen löytäjiä tulee... Kunhan nyt saadaan se ensimmäinen.

joo, on se munkin mielestä luonnotonta :-)

Jotenkin vaan pitäisi saada aikaan kriittinen massa, jotta ketjureaktio käynnistyy. MP-lehtiin buffausta? Viraalimarkkinointia? Miten?

Minun motoilijatuttava asuu kaliforniassa ja laitoin hänelle linkin sivustoille. Katsotaan saataisiinko aikaan aktiivisia käyttäjiä sinnepäin

paebar sanoi:
Vähän sama tilanne kuin maailman ensimmäisellä faxin omistajalla :-)

Kunpa voisi puhua niiden kanssa, jotka myi ne ekat faxit. Olis vähän kysyttävää... :grin:

Parilla foorumilla (ulkomailla) on joku muukin ottanut motocachingin esille. Molemmilla keskustelu stoppasi siihen, että tuli pari kommenttia, että on jo hyvä sivusto... katso sieltä. Toinen on sellainen, johon sivuston ylläpitäjä lisää kohteet ja toinen oli bestbikingroads.

Molemmat saitit on kieltämättä ihan hyviä, mutta omasta mielestäni niiden sisältö ei yllä lähellekään sitä, mitä olette laittaneet motocachingiin Suomessa.

Omista avauksista foorumeilla on tullut lähinnä "nice idea, good luck" kommentteja ja muutama kymmenen kävijää. Pitää varmaan vaan yrittää kovemmin. Itse olen ajatellut, että aloitukseen jossain maassa voisi olla kaksi tietä: a) löytyy sattumalta joku, joka alkaa tekemään kätköjä. b) saadaan jonnekin seudulle sen verran kätköjä, että muutama innostuu.

Esim. USA:ssa on haasteena, että siellä on hillitön määrä sivustoja, joista motoristien on tarkoitus löytää tapahtumia ja reittejä. Suurin osa vaan on sellaisia, ettei niillä ole ollut oikein edellytyksiä kehittyä ja ovat siksi jääneet melkolailla "tyhjiksi". Nyt motocaching on tavallaan yksi "tyhjä" saitti muiden joukossa.

Viimeksi muokattu:
Back