• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä yritän ehtiä myös Lahnuksen Shellille. Nyt suihkuun (fillarilla töissä) ja sitten ostamaan makkarat.

Maaemo sanoi:
Olettaen siis että mun mopo (tai siis sen ketjut) kestää matkan, pitäkää peukkuja pystyssä :thumbup: .

Mun vauhdeissa kestää varmasti :grin:

Ja siis juu... tietysti sopii tulla. Kivaahan se on kun saa seuraa.

Paikan päällä on puita ja notski palaa jo. Makkarat puuttuu!
flL6KvR.jpg

Muutamia muitakin kuvia otin paikan päällä.

Viimeksi muokattu:
Tuli muuten mieleen yksi ainakin pikkasen epäreilu juttu siitä mahdollisen toisen tunnuksen perustamisesta! Sillä voisi nimittäin kuitata myös omia (alkuperäisellä tunnuksella)tekemiään kätköjä!

Go-Za sanoi:
Tuli muuten mieleen yksi ainakin pikkasen epäreilu juttu siitä mahdollisen toisen tunnuksen perustamisesta! Sillä voisi nimittäin kuitata myös omia (alkuperäisellä tunnuksella)tekemiään kätköjä!

Tää onkin ihan hyvä pointti. Eiköhän me kuitenkin olla sen verran rehellisiä ettei ruveta kakkostunnarilla kuittamaan omia kätköjä. Se olis täysin ittensä huijaamista. Toisaalta voihan noita kätköjä merkata löydetyks vaikkei niissä käviskään. Aina löytyy joku tapa millä huijata.

Go-Za sanoi:

Noinhan se tietysti on. Eikä kai muutenkaan näyttäisi kovin "hienolta", jos esim. samalla reissulla kuittailisi kaksilla tunnareilla. Kyllä se kausihommeli pitää tehdä sitten ihan oikeasti, jos meinaa, eikä tunnarikikkailulla.

Yksi kysymys, mitä vähän pohdin joku aika sitten : Miksei voi löytää omia kätköjä? Siis vaikkapa sellaisella rajoituksella, että itse ei saa merkitä löydetyksi ennen kuin joku muu on löytänyt ja vaikka "karanteeniaika" kulunut.

Rajasin omien löytämisen pois, koska se vaan tuntui luonnikkaalta ja lähes itsestään selvältä. Millään hyvällä järkisyyllä en osaa sitä perustella, mutta ehkä se omien löytäminen jotenkin "ei sovi pelin henkeen". Omien löytäminen ei ainakaan edusta "uusissa paikoissa käyntiä" eikä "hyvien kohteiden esittelyä muille". Ehkä lokimerkinnätkään ei olisi kovin antoisia. No, kunhan pohdin...

Jack sanoi:
Aargh :rant:
Oon puolen tunnin päästä Turussa enkä oo ottanu yhtään kohdetta ylös paperille !
Jarno Saarisentien muistan... Ja Ohensaarentien Maskussa. Hepojoentie sitten poispäin ajaessa (Piikkiö-Paimio).

Mä oon nyt uudenkaupungin lähellä, sen pohjosesta etelään kulkevan pitkän pätkän alkupisteen oon ottanu naviin. Kun oon sen ajanu niin kyselen apuja jos ei lähe sivut toimimaan. :thumbup:

Jack sanoi:
Aargh :rant:
Oon puolen tunnin päästä Turussa enkä oo ottanu yhtään kohdetta ylös paperille !

Surkeahko tilanne, kun en vielä edes tiedä, mistä on kyse.

Tässä kuitenkin ensiapua:
------------------------------
Hepojoentie
Piikkiöstä Paimioon mukavaa kumpuilevaa tietä
asfaltti, ei kysymystä
Hepojoentie 127, Kaarina,
1 Hepojoentie 435, Kaarina,
2 Hepojoentie 701-703, Kaarina,
3 12284 270-300, Paimio,
4 12284 64-72, Paimio,
B 12284 2-10, Paimio,
----------------
Kuusiston linna
Kuusiston linnanrauniot
asfaltti, ei kysymystä
Linnanrauniontie 633, Kaarina
--------------------
Jarno Saarisen tie
Yhden mutkan mutkäpätkä Ruissalossa - pituus n. 600 metriä.
asfaltti, ei kysymystä
A Jarno Saarisen tie - risteys lähellä itäistä päätä, Turku,
B Jarno Saarisen tie - länsipää, Turku,
------------------------------------
Ohensaarentie
Väittävät tämän olevan paras tie tuolla Turuus
asfaltti, ei kysymystä
A Niemenkulmantie, Masku,
1 Niemenkulmantie 231-233, Masku,
2 12253 665-727, Masku,
3 Ohensaarentie 552, Masku,
4 12253 402-438, Masku,
5 Ohensaarentie 280, Masku,
B Ohensaarentie 2, Masku,
-------------------------------------

Mietoinen - Merimasku tie 1930
asfaltti, ei kysymystä
Route (length : 25.6 km / 15.91 miles)
A Mynämäentie 909, Mynämäki,
1 Velkuantie 497, Naantali,
B Merimaskuntie 1, Naantali,
--------------------------------------
Louhisaaren kartanolinna
Marsalkka C.G.E. Mannerheimin synnyinkoti
tieluokitus 2, ei kysymystä
Louhisaarentie 244, 21240 Askainen,

Wiurilan kartano
Taidetta ja kaffetta komeassa kartanomilijöössä
Address : Viurilantie 126, Salo
Parkkipaikan vieressä on opastustaulu (näkyisi kuvassa, jos kuva jatkuisi hieman enemmän oikealle). Mikä on nimeltään kartanon entinen viljavarasto, joka on merkitty numerolla 10.
Answer choices :
Hirvilinna
Karhulinna
Kettulinna
Haukkalinna

Jos alkais taas keskittymään noihin ulkomaiden kätköihin ... Pitäähän tää nyt saada käyntiin rajojen ulkopuolellakin.
Makkaranpaistossa Jack kysyi kätköreissua Viroon, moniko olisi tosta kiinnostunut? Jos 2-3 päivää kiertelis siellä... Toukokuussa 2016?
Edit: Heti toukokuun alussa on Helatorstai, esim siihen? 5.5.-8.5.

Viimeksi muokattu:
Mä olisin kyllä tosi kiinnostunut mutta siinä kesäkuun toka viikko on taas atlantinvalli reissu ja se ottaa viikon. Perheellisenä saattaa olla hieman hankalaa mutta pitääpä kattoa miten sais järkättyä ettei tule kotona :itkupilli:

Go-Za sanoi:
Jos alkais taas keskittymään noihin ulkomaiden kätköihin ... Pitäähän tää nyt saada käyntiin rajojen ulkopuolellakin.
Makkaranpaistossa Jack kysyi kätköreissua Viroon, moniko olisi tosta kiinnostunut? Jos 2-3 päivää kiertelis siellä... Toukokuussa 2016?

Sama juttu kuin Jackillakin elikä Norjan reissu kesäkuun tokalla viikolla. Sitä ennen työmatka Italiaan touko-kesäkuun vaihteessa, joten mulle sopisi toukokuun alkupuolella.

Go-Za sanoi:

Jep. Kovasti kiinnostaisi.

Ja tietty hienoa, jos teet kätköjä ulkomaille :respect:

Päivitin muuten viime yönä version, jossa on esim. maakohtaiset osoitteet karttasivuille tähän tapaan: https://www.motocaching.net/fi/findcaches/mainmap/country/EE/Estonia

Tarkoitus olisi, että saisi noita karttasivuja googlen hakutuloksiin. Saas nähdä miten onnistuu.

Back