Yritin tässä hahmotella sitä kätköjen filtteröintiä, josta on ollut puhetta. Siis kartalla näkyvien kätköjen suodatuksesta puhutaan. Nyt varmaan kätköjä alkaa olla riittävästi, jotta suodatuksellekin on käyttöä.
Kuvassa eka yritys.
Muutama kommentti / kysymys :
Vaikeusastetta en ottanut mukaan nyt kun ei oikeasti ole mitään vaikeita kysymyksiä (ehkä sitten jos tehdään vaikeusaste 4, johon tulee ne, joissa on oikeasti joku visaisempi arvoitus)
Arvostelun (=tähtien) mukaa rajaus näyttää hieman haastavammalta jutulta, kuin äkkipäiten ajattelin. Siihen liittyy mm. se, että käyttäjä ei voi tietää, millaisilla lukemilla filtteröintiä olisi järkevää tehdä. Esimerkiksi rajaamalla pois alle 1.75 pistettä saaneet, ei vielä putoaisi pois yhtään kätköä - siis Suomessa. Olen melko varma, että joissain muissa maissa tullaan antamaan pisteitä ihan eri tyyliin. Olen ajatellut, että kehittelen siihen jonkun laskentasysteemin, joka auttaa filtteröinnissä. Eli käyttäjän tehtäväksi ei tulisi niiden pistemäärien arvailu, vaan sen valinnan tekemminen, mitä oikeasti haluaa nähdä.
Ajatuksena oli kuitenkin se, että ainakin nämä toteutuisi:
- olisi mahdollisuus halutessaan "poimia kohteet niiden parempien joukosta", jos ei aio/ehdi kaikissa käymään
- saisi katsottua, että mitkä on "ne ihan parhaat kätköt, joista on eniten tykätty"
- saisi filtteröityä "huonoimmat pois" (jos niitä "ihan huonoja" tulee haitaksi asti)
Kätkötyyppi ei nyt ole tuossa suunnitelmassa mukana, mutta pitäisikö se lisätä? Itse en sitä kaipaisi, mutta ehkä muut?
Joskus olen kaivannut myös tekstihakua. Siis esim. jos vaikka kysymys olisi, että "missäs päin se kätkö olikaan, jossa mainittiin nippunosturi".
Toki hakukriteereitä voisi keksiä vaikka mitä (tiettynä aikana julkaistut, löytämättömät...), mutta oleellisempaa olisi nyt keksiä se, että mitkä ihan oikeasti tarvitaan.