• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suzette sanoi:
Ja kysynpä alustavasti myös samankokoisista tarroista hintaa, niissä sais varmaan olla UV-suojaa sun muuta.
Tosin mulle ei ihan avautunut mihin niitä tarroja olisi tarkoitus lätkiä?

Tarrojen malli, koko ja mitä niissä lukee varmaan riippuu aika paljon siitä, mihin niitä pitäisi käyttää. Tuollainen "käyntikorttitarra" ei oikein ole hyvä, jos tarkoituksena on liimata se omaan pyörään/varusteisiin julistamaan "hei, olen motokätköilijä", siihen pitäisi varmaan olla vähän pienempi tarra, jossa lähinnä logo. Jos taas tarroja on tarkoitus liimailla muuallekin (minne?) mainosmielessä on asia eri. Itse kyllä olisin ihan valmis maksamaankin tuollaisesta pienemmästä logo-tarrasta, jonka voisin liimata omiin varusteisiini tai pyörään (vertaa monien kerhojen kangasmerkit ja tarrat).

SooSoo:lle kiitoksia ehdotuksesta. Laitoin privaattiviestiä aineistojen formaatista...

Joskus oon miettinyt jotain sen tapaista tarraa pyörään, että siinä olisi pelkkä teksti. Vaikkapa "www.motocaching.net" ja sen alla vähän pienemmällä "Antaa ajelemisen aihetta" tai "Places to go. Reasons to ride". Mutta jotenkin epäilen, että kovin moni ei tuollaisa mainostarroja haluaisi pyöräänsä liimailla.

Maaemo sanoi:
... julistamaan "hei, olen motokätköilijä", siihen pitäisi varmaan olla vähän pienempi tarra, jossa lähinnä logo.

Jotain tuollaista olen itsekin haaveillut. Mielessä on pyörinyt joku aivan pieni tarra, jonka voisi laittaa kypärään tai pyörään johonkin "sovittuun" kohtaan. Kooltaan siis jotain luokkaa sentti kertaa sentti. Lähinnä tarkoituksena se, että kätköilijät tunnistaisi toisensa. Oliko sinulla tämän suuntaista ajatusta?

lisäys: Tosiaan tuolla mun "käyntikortin" lookilla voisin hyvin laittaa tarran takaboksiin - sisäpuolelle!

Mä haluun! Nojoo... en tiiä haluaako oikeasti kuinka moni muu sitten... Tosin erään yhdistyksen parissa (jossa tosin "jäsenprofiili" on hieman erilainen kun ovat suurimmaksi osaksi 13-30 vuotiaita tyttöjä/naisia) hommasimme yhdistyksen logolla tarroja 50 tai 100 kpl (en muista tarkkaa määrää) myös aika epäileväisin mielin (jäsenmäärä oli silloin n. 200, aktiivien määrä n. 20 ja mietittiin kuka niitä ostaa ja mihin muka laittaa) mutta lähes kaikki menivät myytynä 1€/kpl (taisi olla että muutamalla viimeisellä sitten merkkailin yhdityksen tavaroita) ja homma meni voiton puolelle. Nämä olivat vielä aika isoja tarroja (tällaisen naisimmeisen käden kokoisia pyöreitä) eikä ostajilla ollut mitään pyöriä jossa olisi ollut looginen liimauspaikka. Mä en edelleenkään tiedä, mihin niitä sitten liimailtiin, vai ostettiinko niitä vaan kannatuksen vuoksi kun eivät olleet kamalan kallita kuitenkaan. Tietysti motokätköilyssä tilanne on siten ihan erilainen, kun ei ole mitään yhdistystä tms. joka antaa alkupääoman ja kantaa riskin (ei sulle pleksi voi kaikkia kustannuksia ja riskiä aina syytää).

Koko voisi ehkä pikkuisen isompi kuin 1cmx1cm, että se kuitenkin selvästi näkyisi, mutta ei mikään jumbokokoinen (pieni on tyylikästä), ehkä joku 2-3 cm olisi hyvä.

Noista sloganeista tuo "antaa ajelemisen aihetta" iskee ainakin mulle, kun tykkään muutenkin väännellä sanoja ja sanontoja :) .

Mähän tajusin, että mulla on pyörässä oiva esimerkki siitä mitä tarkoitan, nimittäin Pieksämäen Moottoripyöräkerhon tarra, joka on just about sen 3 cm halkaisijaltaan. Kuva merkistä (vähän on suttunen, kun suurennettu, että näkyisi, mutta ehkä siitä saa selvää).

Pyöreä muoto voisi tosiaan olla monellakin tapaa parempi kuin suorakulmainen. Pitää varmaan hankkia viikonlopuksi jotain sopivaa juomaa ja kokeilla jonkinlaisen "kerhomerkin" piirtelyä. Ellei sitten jostain ilmaannu joku oikea graafikko...

Heittäkääs vielä jotain kommenttia niiden korttien määrästä. Vaikka ihan vaan arvio siitä, paljonko itse kukin ajattelee, että voisi niitä jaella kesän aikana.

pleksi sanoi:
Pyöreä muoto voisi tosiaan olla monellakin tapaa parempi kuin suorakulmainen. Pitää varmaan hankkia viikonlopuksi jotain sopivaa juomaa ja kokeilla jonkinlaisen "kerhomerkin" piirtelyä. Ellei sitten jostain ilmaannu joku oikea graafikko...

Heittäkääs vielä jotain kommenttia niiden korttien määrästä. Vaikka ihan vaan arvio siitä, paljonko itse kukin ajattelee, että voisi niitä jaella kesän aikana.

Tarratarjous melkein vaatis tarkempaa tietoa "kerhomerkistä", mieluiten valmiin leiskan. Painotekniikka (ja siten myös hinta) määräytyy osin sen mukaan. Mut jos sulla sopivaa juomaa (tai se graafikko) niin palatkaamme asiaan tuonnempana niin mä pääsen tinkimään :grin:
Ja siis tässähän ei ole mitään ostopakkoa, aina voi suunnitella.

Ja mulle 50 korttia kiitos!

Jonkun 20-30 korttia voisin kuvitella saavani jaettua kesän aikana, joten ehkä se 50 voisi kelvata minullekin niin ei lopu heti kesken.

SooSoo:n toimesta korttihanke on nyt työn alla. Kiitos, kumarrus, :respect: sekä :jippikaijee:

Tarra-asiaan palataan vielä, mutta nyt näyttää keli siltä, että :orgmp:

SooSoo sanoi:
materiaaliksi löytyy kyllä kaikkea paksuutta maan ja taivaan välistä.
Saisko kakkosneloselle? No joo vitsi-vitsi, ei sen tarvitse ainakaan käyntikorttipahvia paksumpaa olla. Ohuempikin kelpaa!

Mä voisin ottaa myös 50 kpl kortteja.

Pleksi, jos painetut kortit ei tule ennen mun matkaa niin voisin noutaa sulta niitä.

Maaemo, se takaboksi on perälaukku jota kutsutaan myös pallogrilliksi.:)

Olitko maaemo kehä ykkösellä ajelemassa länteen vähän ennen kahdeksaa? Ainakin mä ohittaessani kuvittelin morjestelevani sinulle.

No nyt ei kyllä osunut, en ole kummallakaan Kehällä käynyt tänään ollenkaan. Sen sijaan ajelin Nurmijärven kautta Mustialaan ja sieltä Lohjan ja Siuntion kautta kiertäen takaisin Espooseen :) . Usein kyllä ajan Kehää työmatkalla, mutta just tänään oli vapaapäivä (jonka tottakai käytin hyväksi hakemalla 13 kätköä :grin: ).

No tuntomerkit oli kai kumminkin kohdallaan. Nainen mustalla Ducatilla, reppu selässä ja vaaleeta kypärässä (muistin jlik:n kommentista)... Se tietty vähän epäilytti, että mä pääsin ohi :)-

Nyt vaan äkkiä hakemaan vielä yksi, vai tarviiko tehdä lähes naapuriin yksi kätkö lisää (mulla ois päässä hautumassa :;): ).

Maaemo sanoi:
Nyt vaan äkkiä hakemaan vielä yksi, vai tarviiko tehdä lähes naapuriin yksi kätkö lisää (mulla ois päässä hautumassa :;): ).

Jäi tosiaan suoritus vähän vajaaksi, kun en tullut katsoneeksi, paljonko niitä puuttu sadasta. Mutta ei se haittaa, kun oli niin hienoa päästä pitkästä aikaa ajelemaan ja kelikin oli täydellinen.

Tällä löytömäärällä riittää vielä reilusti lähikätköjä, mutta tietysti sun pitää tehdä myös yksi ihan naapuriin. Pääsee taas hämmästymään, että "ai täällä on tällainenkin" :)

Back