• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kopparnäsissä oli puhetta, että tarttis olla jotain motocaching lappusia, joita voisi tulostaa ja antaa muistilapuiksi niille, joiden kanssa tulee puhetta aiheesta.

Speksit oli kutakuinkin sellaiset, että saitin osoite pitää näkyä, tekstiä vähän ja iso fontti, että näkee ilman lukulaseja. Koosta taisi olla puhetta, että joku käyntikortin kokoinen olisi passeli.

Nyt lappusista tuli tällaisia : https://www.motocaching.net/files/flyer_fi.pdf

Kelpaiskos nämä tai onko parannusehdotuksia?

ps. Olen itse jakanut tämän tapaisia jonkun verran ja vastaanotto on ollut ihan positiivinen. Eivät kokeneet myymiseksi tai tyrkyttämiseksi, kun on ilmainen palvelu.

pleksi sanoi:
Kopparnäsissä oli puhetta, että tarttis olla jotain motocaching lappusia, joita voisi tulostaa ja antaa muistilapuiksi niille, joiden kanssa tulee puhetta aiheesta.

Speksit oli kutakuinkin sellaiset, että saitin osoite pitää näkyä, tekstiä vähän ja iso fontti, että näkee ilman lukulaseja. Koosta taisi olla puhetta, että joku käyntikortin kokoinen olisi passeli.

ps. Olen itse jakanut tämän tapaisia jonkun verran ja vastaanotto on ollut ihan positiivinen. Eivät kokeneet myymiseksi tai tyrkyttämiseksi, kun on ilmainen palvelu.

Mun mielestä toi on hyvä. Oon kertonut myös joitakin kertoja motokätköilystä mutta voi olla ettei kaikki muista kätköilysivuston linkkiä. Kun antaa lappusen käteen niin silloin ei varmasti unohdu.

pleksi sanoi:

Ihan ok. Ehdottaisin että näitä voisi painattaa ihan oikeina käyntikortteina, tuo paksumpi kartonki kestää paremmin lompakossa tms kun joku normaali paperilappunen joka katoaa taskun pohjalle ja tulee sieltä pois ehkä seuraavassa pesussa melko huonokuntoisena.

En myöskään pahastuisi tarraversiosta jota voisi viljellä noihin paikkoihin mihin jengi liimailee kerhojensa tarroja jne.

LoneWolf sanoi:
Ihan ok. Ehdottaisin että näitä voisi painattaa ihan oikeina käyntikortteina, tuo paksumpi kartonki kestää paremmin lompakossa tms kun joku normaali paperilappunen joka katoaa taskun pohjalle ja tulee sieltä pois ehkä seuraavassa pesussa melko huonokuntoisena.

En myöskään pahastuisi tarraversiosta jota voisi viljellä noihin paikkoihin mihin jengi liimailee kerhojensa tarroja jne.

Kuka maksaa kortit tai tarrat ?

Kokeilin tulostaa lappusia 170 grammaselle paperille, joka on ohuempi kuin käyntikortit yleensä, mutta selvästi jämäkämpi kuin normi kopiopaperi. Niistä tuli minusta aika sopivia.

Otanpa niitä vaikka lauantaina Torholan luolalle mukaan, niin saa halukkaat valmiiksi tulostettuja ja leikattuja.

Jack sanoi:
Kuka maksaa kortit tai tarrat ?

Käyntikortit eivät maksa juuri mitään joten voin vaikka lupautua maksamaan parinsadan kortin erän. Tarrat ovat vähän hintavampia näemmä joten siihen ehkä pitäisi saada muutama muukin "osakas" mukaan.

Selvitätkö mitä maksais kortit tarroina, ne tosiaan ois kätevämpiä. Katotaan sit löytyykö osallistujia. Pleksin ei varmaan tartte osallistua :)

Nyt vähä jarrua herrat, ennen tilaamista mä kysyn tarjouksen sekä korteista että tarroista. Mä plärään työni puolesta näitä joka päivä eli voin varmasti tehdä kilpailukykyisen (puoli-ilmaisen) tarjouksen.

Olisko se sitten samanlainen tarra kuin kortti, koko ja sisältö? Ja kiiltävä- vai mattapinta? Pleksi?

Suzette sanoi:
Nyt vähä jarrua herrat, ennen tilaamista mä kysyn tarjouksen sekä korteista että tarroista. Mä plärään työni puolesta näitä joka päivä eli voin varmasti tehdä kilpailukykyisen (puoli-ilmaisen) tarjouksen.

Olisko se sitten samanlainen tarra kuin kortti, koko ja sisältö? Ja kiiltävä- vai mattapinta? Pleksi?

Hmm... Jos tarkoitetaan sitä alkuperäistä asiaa, että olisi joku muistilappu antaa mukaan niille, joiden kanssa ottaa motokätköilyn puheeksi, niin siihen sopisi hyvin vaikkapa 45x85mm kortti. Niitä menisi lompakkoon sujuvasti pieni nippu luottokortille varattuun tilaan.

Sisältö voisi olla vaikka tuollainen, mitä tuossa pdf-lippulapussa on. Jos noita meinaa teettää, niin ehkä sitä voisi vähän parannella, mutta about tuollainen kuitenkin.

Ainakin jossain myöhemmässä vaiheessa mattapintainen olisi parempi. Siihen saa paremmin kirjoitettua kortin antajan nimimerkin. Tässä vaiheessa sillä ei ole minusta paljoa merkitystä, paitsi jos vaikuttaa oleellisesti hintaan.

Sitten tietty on vähän avoinna se "jakelupuoli". Ihan ekana mietityttää, että mitähän konsteja olisi, että niitä saisi käytöön pääkaupunkiseudun ulkopuolelle? Tossa itse tulostettavassa versiossa on se hyvä puoli, että ei tarvitse lähetellä mitään, eikä siihen muistilapun virkaan kai mitään kovin hienoa tarvitse. Toki jos niitä vaikka tarjoaisi jollekin prätkävarusteliikkeelle jaettavaksi, niin siihen olisi syytä olla jo koneella leikattuja.

Toinen kysymys on se, että onkos kellään mitään ajatusta siitä, millaisen määrän niitä tarvitsisi. Tuskin niitä kovin moni jakaa kesässä montaa kymmentä. Vai jakaako? Tietty tarjouksen kysymisessä voisi ottaa lähtökohdaksi vaikka tuhannen kappaleen erän ja ennen tilausta vähän selvitellä vielä, mihin niitä sitten saisi tungettua.

Tarrojen osalta en ole kai ihan vielä sisäistänyt, että mikä niiden käyttötarkoitus olisi... Jos tavoitellaan jotain pyörään/kypärään liimattavaa, niin siihen hommaan tarvittaisiin aikalailla tyylikkäämpi juttu kuin mitä mulla nyt on suunniteltuna (vrt. orgin hieno heijastava siirtotarra, joka meillä aika monella on kypärässä).

Sen verran heitän oman lusikkani tähän soppaan, että koska kortteihin näyttäisi olevan lähes painovalmis aineisto olemassa (leikkuuvarat ja bleedit vain tarvitsisi), niin mä saisin kyllä myös valmistettua kortteja, materiaaliksi löytyy kyllä kaikkea paksuutta maan ja taivaan välistä. Oman työn ohella, niin ei ne mitään tulisi maksamaan.

SooSoo sanoi:
Oman työn ohella, niin ei ne mitään tulisi maksamaan.

Ihan noin edukkaaseen edes mä en pysty, loistavaa jos onnistuu.
Mä ihan mielenkiinnosta kysyn kuitenki tarjouksen käyntäreistä x 1000.

Ja kysynpä alustavasti myös samankokoisista tarroista hintaa, niissä sais varmaan olla UV-suojaa sun muuta.
Tosin mulle ei ihan avautunut mihin niitä tarroja olisi tarkoitus lätkiä?

Meidän pitäis keksiä joku naseva slogan siihen tarraan,
Kätkökunkku
Kätkökaataja
Kätkökääpiö
onhan noita :grin:

pleksi sanoi:
Sitten tietty on vähän avoinna se "jakelupuoli". Ihan ekana mietityttää, että mitähän konsteja olisi, että niitä saisi käytöön pääkaupunkiseudun ulkopuolelle? Tossa itse tulostettavassa versiossa on se hyvä puoli, että ei tarvitse lähetellä mitään, eikä siihen muistilapun virkaan kai mitään kovin hienoa tarvitse. Toki jos niitä vaikka tarjoaisi jollekin prätkävarusteliikkeelle jaettavaksi, niin siihen olisi syytä olla jo koneella leikattuja.

Toi jakelupuoli ei välttämättä pks-seudun ulkopuolelle oo mikään vaikea homma. Monesti oon esim. kätköilyreissulla mopoa/kuskia tankatessa jutellu asiasta. Lappunen olis ollu kyllä todella hyvä juttu.

Oisko mitenkään mahollista saada noita painettuja lappuja parin viikon sisällä sillä oon lähössä huurusmiähen Atlantivallin jutaukseen 4.6. Suunnitelmissa on tarkoitus käydä lähes 45 kätköllä joten varmasti tapaan ihmisiä tuolla reissulla, joille vois mainostaa motokätköilyä.

Muoks. Ton tarran vois kyllä liimata vaikka esim. takaboksiin, joka mulla on lähes poikkeuksetta mukana.

jlik: Riippumatta korttien teettämisen aikataulusta saat niitä minulta. Nää mun tekemätkin on ihan käypäsiä ja saan tehtyä pieniä määriä kohtuullisen helposti.

Jakelulla ajattelin lähinnä sitä, että miten niitä saisi toimitettua niille, jotka haluaa jakaa kortteja.

pleksi sanoi:
Jakelulla ajattelin lähinnä sitä, että miten niitä saisi toimitettua niille, jotka haluaa jakaa kortteja.

Postilla tietysti jos ei muuten, mutta voin ainakin itse ihan hyvin toimia kuriirina ja pudottaa kuoren jonkun kauempana asuvan postilaatikkoon ohi ajaessa, kuitenkin tässä kesällä tulee aivan varmasti ajeltua ympäri Suomea.

LoneWolf sanoi:
Postilla tietysti jos ei muuten, mutta voin ainakin itse ihan hyvin toimia kuriirina ja pudottaa kuoren jonkun kauempana asuvan postilaatikkoon ohi ajaessa, kuitenkin tässä kesällä tulee aivan varmasti ajeltua ympäri Suomea.

Mä myös, ainakin aktiivisimmat kätköilijät ovat varmasti myös liikkuvaista porukkaa :)

jlik sanoi:
Muoks. Ton tarran vois kyllä liimata vaikka esim. takaboksiin, joka mulla on lähes poikkeuksetta mukana.

Mikä se semmonen takaboksi on :;)::grin: (tämä toivoisi tarpeeksi pikkaisia tarroja, että menisi myös pikkaiseen pyörään tai pikkaiseen kypärään, kun ei tuommoisia bokseja kaikilla ole).

Back