• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jack sanoi:
Kohteiden tarkistuksessa kannattaa olla tarkkana, olin säätäny tekemäni kohteen koordinaatit mun kotiosoitteen päälle eli kohde näky yleiskartalla n.100 km väärässä paikassa. :(

Mutta hyvin oli menny läpi tarkistuksista :thumbup:

En ite tainu osallistua tohon tarkistukseen, mutta ihmettelinkin että jopas Parola on lähellä Espoota. Oisin tullu nimittäin huomenna soittelemaan sun ovikelloa klo 6 kun tarkoitus ois testata uutta tuliliiviä. Harmi etten nyt saa kuitattua Parolan kätköä. :;): On sitten lähettävä muualle.

Yks juttu koskien viimeaikaisia kätköjä. Huomenna ois tarkoitus lähteä aikaisin aamulla liikkeelle ja matkan varrella olis ollu reittikätkö Palakosken kätkön lähellä (ite asiassa samaa tietä pitkin). Nyt tuo reittikätkö on hävinny ja en muista kuka sen teki. Onko kätkön tekijä poistanu sen?

jlik sanoi:
Yks juttu koskien viimeaikaisia kätköjä. Huomenna ois tarkoitus lähteä aikaisin aamulla liikkeelle ja matkan varrella olis ollu reittikätkö Palakosken kätkön lähellä (ite asiassa samaa tietä pitkin). Nyt tuo reittikätkö on hävinny ja en muista kuka sen teki. Onko kätkön tekijä poistanu sen?
Mä lähettelin pari viestiä ArDeen kanssa ja kommentoin että sen perustama kätkö oli periaatteessa sama kuin Palakoski... tai siis samaa tietä ajettaisiin. Ja sen jälkeenhän siinä oli se metsäreitti. Joka todellakin olisi ollut metsäpolulla maastossa ajamista ja sitähän ei saa tehdä ellei ole maanomistajan lupaa. Ja me ei kai sellaiseen ruveta (tai sen kannustamiseen). ArDee sanoi ettei ollut huomannut Palakosken kätköä ja arkistoi sitten tuon oman kätkönsä.

jlik sanoi:
En ite tainu osallistua tohon tarkistukseen, mutta ihmettelinkin että jopas Parola on lähellä Espoota. Oisin tullu nimittäin huomenna soittelemaan sun ovikelloa klo 6 kun tarkoitus ois testata uutta tuliliiviä. Harmi etten nyt saa kuitattua Parolan kätköä. :;): On sitten lähettävä muualle.

Aika vähän panssareita mulla kotona. Ainakin yks ois hyvä olla naapureiden takia, parkkeeraavat miten sattuu kele. :rant:

Toinen hommeli mikä oli mielessä...
Ensi viikonloppuna voisin järkätä taas "Kätkö-Letka-ajon" Jos kiinnostusta löytyy? (Lauantaina 23.5.?)
Tällä kertaa olisi tarkoitus tehdä semmoinen ryhmämatka tuonne Torholan luolille missä itsekään en ole käynyt yli 20:en vuoteen! Huikea selostus paikasta suomeksi tässä!
Ajettaisiin tietenkin muutaman kätkön kautta ja luolaryöminnän jälkeen (Luolaryömintään vaihtokuteet mukaan!) voitais mennä yhdessä vaikkapa syömään Lohjalla jonnekin (esim. Saskatoon?)
Vauhtina lupaa yrittää pitää vähän hiljaisempaa menoa kuin viimeksi!! Jos edes muutama laittaa kiinnostusviestin tähän niin se on GO! Laitan sitten vaikka "Tapahtumakätkön" tuonne sivuille..!

Go-Za sanoi:
Mä lähettelin pari viestiä ArDeen kanssa ja kommentoin että sen perustama kätkö oli periaatteessa sama kuin Palakoski... tai siis samaa tietä ajettaisiin. Ja sen jälkeenhän siinä oli se metsäreitti. Joka todellakin olisi ollut metsäpolulla maastossa ajamista ja sitähän ei saa tehdä ellei ole maanomistajan lupaa. Ja me ei kai sellaiseen ruveta (tai sen kannustamiseen). ArDee sanoi ettei ollut huomannut Palakosken kätköä ja arkistoi sitten tuon oman kätkönsä.

Joo, samoja kätköjähän ne ois käytännössä ollu. Reitit pitää tosiaan olla julkisia teitä, tästä keskusteltiin viime syksynä.

No, toivottavasti Ardee keksii uusia kätköjä (mun osalta tosin kurakätköt saa tältä erää olla ohi).

Go-Za sanoi:
Ensi viikonloppuna voisin järkätä taas "Kätkö-Letka-ajon" Jos kiinnostusta löytyy? (Lauantaina 23.5.?)
Tällä kertaa olisi tarkoitus tehdä semmoinen ryhmämatka tuonne Torholan luolille missä itsekään en ole käynyt yli 20:en vuoteen! Huikea selostus paikasta suomeksi tässä!
Ajettaisiin tietenkin muutaman kätkön kautta ja luolaryöminnän jälkeen (Luolaryömintään vaihtokuteet mukaan!) voitais mennä yhdessä vaikkapa syömään Lohjalla jonnekin (esim. Saskatoon?)
Vauhtina lupaa yrittää pitää vähän hiljaisempaa menoa kuin viimeksi!! Jos edes muutama laittaa kiinnostusviestin tähän niin se on GO! Laitan sitten vaikka "Tapahtumakätkön" tuonne sivuille..!

Kiinnostusta olis mutta la 23.5. ei sovi (yhet häät). Entäs su 24.5.? Toivottavasti vauhti on tikkaria (eikä tourinkia).

Mä voin lähteä, tuo luola kiinnostaa. Meinasin jo tänään mennä mutta enpä sit meekkään. La 23 parempi kuin su. Ja aamu lähtö ?

Su varalla, riippuu onks pää kipee. Konserttia kattomaan Tampereelle.

Jack sanoi:
Aika vähän panssareita mulla kotona. Ainakin yks ois hyvä olla naapureiden takia, parkkeeraavat miten sattuu kele. :rant:

Mä aattelin että sulla on ne panssarit takapihalla (näkymätömissä). Olis siinä sulla ollu ihmettelimistä kun oisin tullu soittelemaan sun ovikelloa. Samalla oisin kiroillu että taasko se vi**n tomppa ajattaa aivan persiilleen.

Go-Za sanoi:

Nöyh :no:, kiinnostusta olisi, mutta juuri tuo viikonloppu ei käy, olen Lempäälässä Laverda-rallissa :itkupilli: (ei siis itkuja Laverda-rallille vaan päällekkäisille tapahtumille ;) ).

Jack sanoi:
Kohteiden tarkistuksessa kannattaa olla tarkkana, olin säätäny tekemäni kohteen koordinaatit mun kotiosoitteen päälle eli kohde näky yleiskartalla n.100 km väärässä paikassa. :(

Mutta hyvin oli menny läpi tarkistuksista :thumbup:

Mä tarkistin ja tarkistin sitten vaan kirjoitetun osoitteen, en kordinaatteja :doh: , täytyy olla tosiaan tarkempi (meni pasmat sekaisin, kun oli niin mielenkiintoinen kohde, että aloin jo miettiä reissua paikanpäälle :grin: ).

jlik sanoi:
Joo, samoja kätköjähän ne ois käytännössä ollu. Reitit pitää tosiaan olla julkisia teitä, tästä keskusteltiin viime syksynä.

No, toivottavasti Ardee keksii uusia kätköjä (mun osalta tosin kurakätköt saa tältä erää olla ohi).

Jep, vähän mietin tota kun tein.... mutta attelin nyt kokeilla kun ei siinä ole kuin satametriä välissä hevospolkua, ja ajeltukin siitä on. Enkä tosiaa sitä toista kätköä huomannut, olisin se samalla hakenutkin kun kävin siellä möyhimässä.... oli pieni iltajumppa saada XJR pois sieltä hevospolulta ;)

Mä taisin kanssa tarkastella sitä Parolaa, eilen illalla väsyneenä ennen nukkumaan menoa :boring: täytyy olla tarkempana vastaisuudessa :thumbup:

Maaemo sanoi:
Mä tarkistin ja tarkistin sitten vaan kirjoitetun osoitteen, en kordinaatteja :doh: , täytyy olla tosiaan tarkempi (meni pasmat sekaisin, kun oli niin mielenkiintoinen kohde, että aloin jo miettiä reissua paikanpäälle :grin: ).

En mäkään noita koordinaatteja oo katellu ja noi munkin tarkistukset on välillä ollu vähän pikaisia. Onneks ne saa korjattua helposti jälkeenpäin.

Kylläpä ArDee on ottanut nokkiinsa antamistani palautteista! Käynyt antamassa "kostopalautteen" yhdestä mun tekemästä kätköstä. No kukin tyylillään. Minä en varmasti lähde tämmöselle "Olen inhottava koska sinäkin olet" linjalle... vaan annan edelleen palautteita kätköistä sen mukaan miltä musta tuntuu. Tässä ei todellakaan ole mitään henkilökohtaista ArDeetä kohtaan, päinvastoin! Mielenkiintoisia kätköjä häneltäkin tullut!

No en mä mä nyt mitään nokkiini ole ottanut, en ymmärrä... vinkkailin vaan ja yhtä löytöä korjailin kun aattelin ettei ehkä miellyttänyt kommenttini.

Uskaltaako tässä tourinkeillekaan enää tulla :D

Go-Za sanoi:

Voisin myös lähteä (tien varauksella), vaikuttaa mielenkiintoiselta. Onko tietoa millainen soratie tuonne on perille?

Back